Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 34 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tvůj názor samozřejmě chápu, nicméně na znalost místních podmínek a orientaci nevidomých podle sluchu se projektant nemůže spoléhat, protože zodpovídá za správnost projektu. Stačí jeden sražený nevidomý a už by se možná záměna místa pro přecházení za přechod prověřovala a projektant by měl dost pravděpodobně problém.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ondra K: S poslední větou nemůžu souhlasit. Ta trať je tam desítky let, takže i nevidomí o ní ví a je to slyšet podle zvuku jedoucích aut i šalin, navíc je důležitější zrovna na Zemědělské nejít kamsi do háje do křižovatky, než se nechat navádět signálkou rovně před sebe směr protilehlý chodník. Zrovna ze směru od Lesné do centra se mi už dvakrát povedlo přejít tak blbě, že místo na chodník před sebou za kolejema, jsem přešel úhlopříčně až ke kavárně a v kombinaci s přijíždějícím autem z levé strany od pošty to nebyl vůbec příjemný pocit. Ano, souhlasím s tím prostorovým uspořádáním, že někde se nevejde, ale zrovna tady v okolí smyčky jsou chodníky dost široké, ten nejužší prochází trávníkem uprostřed smyčky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
S bezbariérovými úpravami míst pro přecházení je to složitější, protože vyhláška 398 z roku 2009 o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb pojem místo pro přecházení nezná a jiný závazný dokument k tomu není.

V praxi jsou dotčenými orgány akceptovány obě varianty úprav, tedy jak s odsazeným signálním pásem tak úplně bez signálního pásu. Každé místo pro přecházení se pak obvykle posuzuje individuálně podle konkrétní místní situace. Úprava s odsazeným signálním pásem vyžaduje šířku chodníku min 1,8 m (0,4 m varovný pás podél obruby, 0,4 m odsazení signálního pásu a délka signálního pásu je dle vyhlášky 398 min. 1,0 m), což je šířka, která na spoustě míst prostě není. Druhá věc je, že stejnou úpravou s odsazeným signálním pásem se značí přechody pro chodce přes tramvajovou trať.

Zrovna v diskutovaném případě Lesnické je použití úpravy bez signálních pásů na místě, protože by nevidomému hrozila záměna s přechodem pro chodce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Cracatit píše:
xxx: to píšu i pro ostatní, ne každý to zná. Jinak ty vodicí pruhy na nástupištích šaliny na hlavním nádraží i pošlapem cítím jako gumu, je to měkké, tak mi neříkej, že je to beton.
Bavím se o těch vodicích pásech, co začínají u schodů do podchodu a končí u signální čáry u označníku zastávky.

V pohodě.

Ano, mluvíme oba o tom stejném. Opravdu to jsou drážkované betonové dlaždice.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Nechci být pedant, ale v projektu to maj docela zle, maj tam přímo výkres "místo pro přecházení", kde je jen varovný pás (podél sníženého obrubníku), což je u sjezdu z garáže a jiných míst se sníženým obrubníkem správně, ale ve chvíli, kdy to má sloužit i jako (nebo pouze jako) místo pro přecházení, měl by tam být ten signální pás (kolmo k varovnému) jako u přechodu. A to tady chybí, stejně jako vodící linie přes silnici (2 čáry termoplastickým nástřikem na asfaltové vozovce), která se musí dělat, když je přechod (místo pro přecházení) moc široký. Zajímalo by mě, kdo jim to na NIPI odsouhlasil.
Rozdíl oproti přechodu je, že reliféfní dlažba signálního pásu je před varovným pásem na kousku přerušena.
Jinak to vodorovné značení (viz wiki) lemující místo pro přecházení asi není povinné, ale nejsem si jist. Ale když tam je a taky tam je i ta vodící linie tak to lidi některý asi mate. Už je to vlastně funkčně jako přechod pro chodce z dob, když jsem byl malý, kdy chodci neměli ještě "přednost".


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
xxx: to píšu i pro ostatní, ne každý to zná. Jinak ty vodicí pruhy na nástupištích šaliny na hlavním nádraží i pošlapem cítím jako gumu, je to měkké, tak mi neříkej, že je to beton.
Bavím se o těch vodicích pásech, co začínají u schodů do podchodu a končí u signální čáry u označníku zastávky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Já ty pojmy znám, učil jsem se o tom. Jen se holt v zájmové skupině vyjadřuju jako laik, ne jako odborník.

Ten vodicí pás na hl. n. a jinde není gumový, ale je normálně betonový mezi ostatními dlaždicemi. Jsou to možná ty stejné podélné žlábky, ze kterých je varovný pás na vlakových nástupištích. Ale chápu, že holí se materiály těžko poznávají. Takže to jenom pro upřesnění.


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak dík, no. Tohle jsem zrovna nechtěl slyšet, protože to místo pro přecházení asi nebude mít signální "kostičky," jak tady tomu říkáte. Oficiální název toho pruhu je "signální pás" = signalizuje přechod nebo začátek zastávky. Pak existuje ještě "vodicí pás," což je přesně ta gumová věc na nástupištích hlavního nádraží šaliny a trajflu, případně ten pás v centrálním podchodu k Tescu. No a třetí je "varovný pás," což je třeba ta žlutá čára na vlakové zastávce Lesná, stavebně je to vlastně soustava podélných žlábků, která mě drnčením hole upozorní, že jdu někam, kam bych neměl.
Radši ještě napíšu na dopravní podnik, abychom si to ujasnili.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
613
25 říj 2019 10:12
Jako asi takhle: https://cutt.ly/chnOre3 Klasický bordel, kdy se i v zákoně používá něco, co není nijak definováno, případně jenom v nějaké normě, která stejně řeší něco jiného, pak se to zpětně doplňuje a vzniká z toho zmatek... Jinými slovy něco jiného je místo pro přecházení ze stavebního hlediska (snížený obrubník) a něco jiného je místo pro přecházení vyznačené příslušnou vodorovnou dopravní značkou, případně značka samotná, ze které vyplývají určité povinnosti pro všechny účastníky provozu. Ze samotné stavební úpravy v podobě snížení obrubníku nevyplývá vůbec nic, což je problém třeba na sídlištích, kde před takhle sníženým obrubníkem vesele parkují auta (nic neporušují, žádné značení), ale chodci (kočárky, vozíčkáři) mají problémy. Řešil jsem to s jednou městskou částí, bohužel příslušný úředník je 1) extrémně nekomunikativní (několik urgencí nadřízeným, aby vůbec odpověděl) a 2) zjevně i nekompetentní, protože odpoví zcela mimo téma námětu/dotazu. A další debata s ním v podstatě nemožná, protože platí bod 1).


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Co je vůbec místo pro přecházení? Musí tam být ty bílé čáry? A když je tam jenom sníženej obrubník s tečkama pro slepce, tak to místo pro přecházení, je, nebo není? Většina chodců to vnímá jako přechod...


Offline
613
25 říj 2019 10:12
b1 píše:
Tak samozřejmě nesmíš srazit ani toho, co přechází nelegálně...
Tak samozřejmě sarcastic Chtěl jsem jenom upozornit, že to není tak, jak se někdy a celkem často chybně prezentuje, že přechod = absolutní přednost a místo pro přecházení jsou jenom nějaký čárky připomínající přejezd pro cyklisty, co nic neznamenají. Místa pro přecházení se začínají objevovat čím dál častěji, tak snad se to (správně) zažije. Jinak proč bude v konkrétním místě místo pro přecházení je relativně zřejmé.
Citace:
Kód: V 7a
Přechod pro chodce
...
Při užití značky na pozemní komunikaci, po které je veden provoz tramvají, musí být značka doplněna z obou stran nápisem „! POZOR TRAM !“. I tak platí, že přes pozemní komunikaci, po které je veden provoz tramvají, lze značku vyznačit, jen pokud je provoz na takovém místě řízen světelnými signály, anebo pouze výjimečně a ve zvlášť odůvodněných případech i bez splnění podmínky řízení provozu světelnými signály.
...


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
No však jasný. Já taky ne.


Offline
Uživatelský avatar

3798
08 čer 2005 23:12
Pokud bys takového srazil, tak by to automaticky neznamenalo, že bys ty byl viník. Ale ty "tahanice" kolem toho bych nechtěl.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
No někteří tam vejdou, jak kdyby se nechumelilo. Přímo před mé rozjeté auto. Oni si myslí, že na té silnici mají přednost úplně všude.


Offline
Uživatelský avatar

3798
08 čer 2005 23:12
Tak samozřejmě nesmíš srazit ani toho, co přechází nelegálně...


Offline
613
25 říj 2019 10:12
mechoš píše:
Přechod pro chodce - chodec má přednost
Místo pro přecházení - chodec přednost nemá

Takhle bych to teda neformuloval, protože byť to nejspíš myslíš správně, tak to vypadá, že přechod absolutní přednost (což není pravda) a místo pro přecházení je nic můžu všechny srazit biggrin (taky není pravda).


Offline
Uživatelský avatar

2779
07 kvě 2008 20:25
Čebín
honny píše:
"v celém úseku nevznikne ani jeden přechod pro chodce, jen místa pro přecházení. Nyní tam není ani jedno z toho.", psali na rozhlase.


No to bude sražených ....

Přechod pro chodce - chodec má přednost
Místo pro přecházení - chodec přednost nemá

Jenže lidi v tom nevidí rozdíl .....


Offline
Uživatelský avatar

1416
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
"v celém úseku nevznikne ani jeden přechod pro chodce, jen místa pro přecházení. Nyní tam není ani jedno z toho.", psali na rozhlase.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
No moc to na regulérní přechod v těch výkresech nevypadá :(


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K Zemědělské mám jen poznámku, že by to chtělo nejen nové hrany v obou směrech a snad konečně elektrickou výhybku, tak by to zrovnatak chtělo pořádný přechod se snížením a signálníma čarama pro nevidomé. Já se tam orientuju teda docela v pohodě i bez nich, ale jen díky tomu, že Zemědělskou dobře znám, ale bohužel už se mi taky jednou povedla chůze mimo po silnici. Jinak by to chtělo porovnat ty překážky u zastávky z centra, jednak je tam asi sloup trolejí, ale celkem jsou tam snad tři sloupy a snad ještě i popelnice, prostě nutné kličkovat, aby člověk prošel dostatečně širokým místem, když jde s vodicím psem. Líp to sám bez pomoci asi nepopíšu. Navíc chodník skrz šalinovou smyčku je kapku zarostlý a u samostatné koleje mu taky chybí signální prvek, aspoň tam teda nepřekáží relativně vysoké obrubníky, na rozdíl od nároží u kavárny.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Byla by tam rampa ve sklonu 1:10, obrubníky zapuštěný - jako u vídeňky, jen mnohem užší. Vzhledem k tomu , že je to do kopce, kdy cyklista jeda dost pomale, aby mu to nevadilo a také mnohem pomaleji než auta, což je problém, tak myslím, že sem (a na Jugoslávskou ZC) by to padlo na úrodnou půdu.
taky by byl prostor mírně rozšířit osovku a mezi koleje dát fyzické oddělení jako psycho bariéru pro případné motoristy, kteří mají tendenci předjíždět šaliny v zastávce - což je neomluvitelné.


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Otázkou je, jak by se udělala ta cyklovídeň. Pokud by se musel překonávat obrubník, tak je to komplikace pro cyklisty (i když by byl skoro v rovině) a aby nevznikla podobná houpačka jak na "cyklostezce" přes Zábrdovický most ZC, kde za mostem je snížení kvůli vjezdu a pak opět stezka vede na výšku chodníku, aby po dalším cca metru a půl opět klesla na úroveň vozovky a napojila se zpět na silnici. To už radši žádné cykloopatření než tyto paskvily.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Souhlas. Případně ta cyklovídeň, pro info:
https://auto-mat.cz/22360/cykloviden-ne ... fidlovacky

Zemědělská DC bude mít dle výkresu hranu, ale bez předláždění nástupiště, což možná půjde zvlášť mimo projekt, nevím, nechám se překvapit..


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
U Tomanovy ZC to vidím na mys, k Vídni na tomto místě skutečně není důvod. Matně si vybavuju, že to bylo předmětem námitek ze strany vedení MČ, které se obávalo, aby lidi bezmyšlenkovitě neskákali do předjízdného pruhu v omylu, že není pojížděn. Bylo by fajn, kdyby se v rámci reko upgradovala hrana na Zemědělské DC.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
symetrie, estetika...nebo se někomu něchtělo přemýšlet už víc:)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 dub 2025 19:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]