Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 104 z 108    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108  Další
Autor Zpráva
ds píše:
Špatně Romíku, t-33 k zastávce Slatina škola nejede.


Sorri.Jezdí tam t-31 :oops:


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Špatně Romíku, t-33 k zastávce Slatina škola nejede.


Bacil píše:
Tady by to taky chtělo rozproudit :-)
Tak mě někdy napadá, jak člověk ne dost využívá možností IDS - není-li ovšem dostatečně šílený jako já, aby si našel různá netradiční spojení. Tak například - hádanka: nacházíte se v podchodu u hlavního nádraží, je 18:27, potřebujete se dostat do Tuřan na Hanáckou. Když přejdete na Úzkou a počkáte na d-40, odjezd 18:40, budete na Hanácké cca 18:59. Je ale možnost, jak být na Hanácké už 18:49, včera jsem ji vyzkoušel. Ta možnost je v jedné věci trochu riziková, ale přinejmenším včera mi vyšla. Schválně nebudu psát, jaká ta možnost je, dám to sem dejme tomu v pátek :lol:


Asi půjdu na t-33 a pojedu k zastávce Slatina,škola a pak a-78 na Hanáckou.Časy sice neznám ale snad je toto pravda. :-( :cry:


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Tady by to taky chtělo rozproudit :-)
Tak mě někdy napadá, jak člověk ne dost využívá možností IDS - není-li ovšem dostatečně šílený jako já, aby si našel různá netradiční spojení. Tak například - hádanka: nacházíte se v podchodu u hlavního nádraží, je 18:27, potřebujete se dostat do Tuřan na Hanáckou. Když přejdete na Úzkou a počkáte na d-40, odjezd 18:40, budete na Hanácké cca 18:59. Je ale možnost, jak být na Hanácké už 18:49, včera jsem ji vyzkoušel. Ta možnost je v jedné věci trochu riziková, ale přinejmenším včera mi vyšla. Schválně nebudu psát, jaká ta možnost je, dám to sem dejme tomu v pátek :lol:


Sokolnice-terminál:
Snad to do července stihnou, ale když to nestihnou tak to stejně spustí - viz. 1 etapa kde ty uzly také za nic nestojí: A nebo když na to nebudou peníze (spoléhají se také na EU) udělají přestavbu typu "vlk se nažere-koza bude celá" a to budou "kosmetické úpravy" spočívající v osazení zastávkových stojanů pro odjezd autobusů.
Problém je že je nutno zvětšit a modernizovat čekárnu což bude asi problém vzhledem k výše popsanému. Druhá hlavní věc je zastřešit vlakové nástupiště i plácek před nádr. - autobusová nástupiště.
Pokud se někdy vydáte do Sokolnic před nádraží, zkuste si na tom plácku představit odjezd. stání pro min. 7 autobusů, nějakou manipulační plochu (točnu) a parkoviště pro osobáky (P+R) + vybudované nástupní hrany, přístřešek apod. Ta plocha tam není až zas tak velká, jakou s ní má Kordis plány.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
[quote="Anonymous"][quote="P. Haluza"][quote="ZIP"]
c) Sokolnice-nemá vybudován patřičný přestupní terminál
quote]

Doufám, že tohle se ještě dořeší, byl to přece jeden z důvodů (možná hlavní důvod), proč tuto část 2. etapy spustit až od 1. července.

Jinak ty návrhy jsou celkem zajímavé - těžko říci, co by bylo nejlepší, fakt je ale ten, že kombinace vlak do centra + bus do města, ale ne do centra (s tangenciálním zakončením) se osvědčuje (snad) v Bílovicích, takže nějakou podobnou variantu by asi chtěly i Sokolnice.


viz. níže


P. Haluza píše:
ZIP píše:
Kdepak je p. Hamrla? Mrzí mne že se odmlčel, stále mi nezodpověděl otázku jak mu vyšly počty spojů z Bošovic do Brna v současnosti a po zavedení IDS?


No ne že bych se bál odpovědět, ale nemám momentálně moc času sledovat diskuze.

Odpovídám tedy teď:
současné odjezdy Bošovice--Brno
4:02, 4:33, 4:50, 5:19, 5:20, 5:32, 5:40, 6:03, 6:26, 6:38, 7:25, 8:46, 10:13, 12:08, 13:50, 14:11, 14:21, 15:28, 15:39, 16:29, 16:45, 17:40, 19:17, 20:20

navrhnované odjezdy Bošovice--Sokolnice
4:04, 4:44, 5:14, 5:44, 6:14, 6:44, 7:46, 8:46, 9:46, 11:46, 12:46, 13:46, 14:46, 15:36, 15:56, 16:46, 17:46, 18:46, 19:46, 20:46

současné odjezdy Brno--Bošovice
5:15, 5:40, 6:15, 8:15, 10:30, 12:00, 12:40, 13:20, 14:00, 14:25, 14:45, 15:10, 15:25, 15:45, 16:15, 16:40, 17:40, 17:45, 18:15, 18:45, 20:10, 21:00, 22:30

navrhované odjezdy Sokolnice--Bošovice
4:55, 5:35, 6:05, 6:35, 7:35, 8:35, 9:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30, 18:30, 19:30, 20:30, 23:05

Tady už rozdíly jsou, ovšem třeba odjezdy 5:19 a 5:20 nemůžete počítat za dva, stejně tak všechny spoje mezi kterýma je rozmezí do 10 minut jsou mimo hru, místo 2 poloprázdných autobusů pojede 1 obsazený, to je podle mě efektivnější. Cestující z inkriminovaných míst (především Újezd) přebere prázdný autobus z Milešovic resp. Lovčiček (a to myslím vážně, protože v porovnání s počty spojů do Milešovic/Lovčiček nyní to bude učiněný luxus). Takže stále jsme tam kde jsme byli.

Jen pro srovnání:
Ranní špička (do 9:00)
- Brno--Bošovice nyní 4 spojů
- Sokolnice--Bošovice IDS 6 spojů
- Bošovice--Brno nyní 12 (z toho 3× duplicitní spoje)
- Bošovice--Sokolnice IDS 8 (v rovnoměrném intervalu)

Odpolední špička (od 12:00 do 18:00)
- Brno--Bošovice nyní 13 spojů v intervalu 15 až 40 minut
- Sokolnice--Bošovice IDS 9 spojů v rovnoměrném intervalu po většinu času 30 minut
- Bošovice--Brno nyní 9
- Bošovice--Sokolnice IDS 8


Ano, ale neříkal bych tomu duplicitní spoje jestliže ráno jedou z Bošovic spoje po 10 minutách. Je to dáno především potřebou vykrytí ranní špičky. proto jsou ty tři spoje tzv. zdvojené. takže výsledem bude zhoršení kultury cestování pro Bošovice až Dambořice pro cesty do Brna.
a) IDS se nezabývá dílčím vykrytím špičky ale dopr. špičku unifikuje do (nedostatečného) 30 min. taktu
b) IDS nutí cestující přestoupit pro cesty do Brna, některé i 2x navíc.
c) Sokolnice-nemá vybudován patřičný přestupní terminál
To samé platí i pro cesty Brno-Bošovice až Dambořice. Opět málo spojů ve špičce, především hrozí nedostatečné od 13.30-16.00

zavedením IDS se nesnížili doby cestování, ba naopak mimo špičku je cestování linkami s IDS ještě delší než nyní.
Toto všechno má vliv na tendenci používání indiv. automobil. dopravy.


Podle mne by bylo ideální kdyby např. bus 610 pomohl v úseku Sokolnice-brno a-40, a např. ráno druhý bus 610 z Lovčiček by pokračoval ze Sokolnic a-78 směr Modřice, a linka 611 by ze Sokolnic pokračovala a-78 směr Tuřany a Stará osada. Tímto by ze Sokolnic byl zachován přestupní terminál, mezi autobusy a vlaky a pomocí jediného přestupu by nabídl široké spektrum navazujících linek do centara tak do Modřic (a-78), Líšně(a-151) a Starou osadu(a-78) bez nutnosti přejíždění centrem města.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
P. Haluza píše:
No a ještě teda dodám jednu úvahu - daleko lepší než a-40 by podle mě byla a-78. Spousta lidí vystupuje v Tuřanech a pokračuje právě a-78. Pokud by se protáhla od Olympie do Sokolnic tak by to bylo účelné a navíc by se KORDIS nemusel bát přecpané a-40 a prázdného vlaku.

Tohle mi není moc jasné - ta a-78 by jela Olympia - Chrlice - Tuřany - Sokolnice? Anebo Stará Osada - Líšeň - Slatina - Tuřany - Chrlice - Olympia - Sokolnice? Ale jak by se v takovém případě dostala z Olympie do Sokolnic? Já bych radši (jak už jsem kdesi psal) do Sokolnic protáhl některé spoje a-75 přes Slatinu, závod a Tuřany. Posílení a-40 by to ovšem vyžadovalo i tak.


No a ještě teda dodám jednu úvahu - daleko lepší než a-40 by podle mě byla a-78. Spousta lidí vystupuje v Tuřanech a pokračuje právě a-78. Pokud by se protáhla od Olympie do Sokolnic tak by to bylo účelné a navíc by se KORDIS nemusel bát přecpané a-40 a prázdného vlaku.


ZIP píše:
Kdepak je p. Hamrla? Mrzí mne že se odmlčel, stále mi nezodpověděl otázku jak mu vyšly počty spojů z Bošovic do Brna v současnosti a po zavedení IDS?


No ne že bych se bál odpovědět, ale nemám momentálně moc času sledovat diskuze.

Odpovídám tedy teď:
současné odjezdy Bošovice--Brno
4:02, 4:33, 4:50, 5:19, 5:20, 5:32, 5:40, 6:03, 6:26, 6:38, 7:25, 8:46, 10:13, 12:08, 13:50, 14:11, 14:21, 15:28, 15:39, 16:29, 16:45, 17:40, 19:17, 20:20

navrhnované odjezdy Bošovice--Sokolnice
4:04, 4:44, 5:14, 5:44, 6:14, 6:44, 7:46, 8:46, 9:46, 11:46, 12:46, 13:46, 14:46, 15:36, 15:56, 16:46, 17:46, 18:46, 19:46, 20:46

současné odjezdy Brno--Bošovice
5:15, 5:40, 6:15, 8:15, 10:30, 12:00, 12:40, 13:20, 14:00, 14:25, 14:45, 15:10, 15:25, 15:45, 16:15, 16:40, 17:40, 17:45, 18:15, 18:45, 20:10, 21:00, 22:30

navrhované odjezdy Sokolnice--Bošovice
4:55, 5:35, 6:05, 6:35, 7:35, 8:35, 9:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30, 18:30, 19:30, 20:30, 23:05

Tady už rozdíly jsou, ovšem třeba odjezdy 5:19 a 5:20 nemůžete počítat za dva, stejně tak všechny spoje mezi kterýma je rozmezí do 10 minut jsou mimo hru, místo 2 poloprázdných autobusů pojede 1 obsazený, to je podle mě efektivnější. Cestující z inkriminovaných míst (především Újezd) přebere prázdný autobus z Milešovic resp. Lovčiček (a to myslím vážně, protože v porovnání s počty spojů do Milešovic/Lovčiček nyní to bude učiněný luxus). Takže stále jsme tam kde jsme byli.

Jen pro srovnání:
Ranní špička (do 9:00)
- Brno--Bošovice nyní 4 spojů
- Sokolnice--Bošovice IDS 6 spojů
- Bošovice--Brno nyní 12 (z toho 3× duplicitní spoje)
- Bošovice--Sokolnice IDS 8 (v rovnoměrném intervalu)

Odpolední špička (od 12:00 do 18:00)
- Brno--Bošovice nyní 13 spojů v intervalu 15 až 40 minut
- Sokolnice--Bošovice IDS 9 spojů v rovnoměrném intervalu po většinu času 30 minut
- Bošovice--Brno nyní 9
- Bošovice--Sokolnice IDS 8


Jé pardon, hleddám P.Haluza


Kdepak je p. Hamrla? Mrzí mne že se odmlčel, stále mi nezodpověděl otázku jak mu vyšly počty spojů z Bošovic do Brna v současnosti a po zavedení IDS?


Bacil píše:
Zdá se mi, že je to celé o tom, jetli vlak dokáže nahradit stávající autobusy. Kapacitně asi ano, ovšem za cenu menšího komfortu: víc cestujících v jednom spoji a delší intervaly. Je otázka, co s tím udělá možnost přestupu na a-40. - Napadá mě ještě, že pokud by se interval 30 minut ukázal jako příliš dlouhý, mohly by v nejexponovanějších polohách jezdit z Dambořic busy i v mezičasech. Místo vlaku by na ně mohlo v Sokolnicích navázat něco jiného, ale asi by nebylo taktické, aby to "něco" jelo až do centra Brna. Napadá mě třeba prodloužit vybrané a-75 po trase Slatina, vozovna - Slatina, závod - Tuřany - Sokolnice, byl by to pěkný tangenciální spoj a mohl by trochu odlehčit tomu tlaku na dopravu do centra. Myslím, že by ho využívali i obyvatelé Tuřan směřující do Židenic. Vůbec mi připadá, že v IDS takové tangenciální tahy trochu chybějí.

Je to také o nečinosti Sokolnic, zatím jsem nikde nezaznamenal že by jim vadil nový návrh IDS kdy jim pojedou jeden a-40 za půl hodiny, zatímco nyní jim ráno ve špiččce jede i 6-7 autobusů. Navíc teď když ze Sokolnic jede regionální bus, tak úsek Sokolnice-Zvonařka stihne ujet za 20-30 minut. Toto a-40 na stejném úseku nikdy nestihne.


Zdá se mi, že je to celé o tom, jetli vlak dokáže nahradit stávající autobusy. Kapacitně asi ano, ovšem za cenu menšího komfortu: víc cestujících v jednom spoji a delší intervaly. Je otázka, co s tím udělá možnost přestupu na a-40. - Napadá mě ještě, že pokud by se interval 30 minut ukázal jako příliš dlouhý, mohly by v nejexponovanějších polohách jezdit z Dambořic busy i v mezičasech. Místo vlaku by na ně mohlo v Sokolnicích navázat něco jiného, ale asi by nebylo taktické, aby to "něco" jelo až do centra Brna. Napadá mě třeba prodloužit vybrané a-75 po trase Slatina, vozovna - Slatina, závod - Tuřany - Sokolnice, byl by to pěkný tangenciální spoj a mohl by trochu odlehčit tomu tlaku na dopravu do centra. Myslím, že by ho využívali i obyvatelé Tuřan směřující do Židenic. Vůbec mi připadá, že v IDS takové tangenciální tahy trochu chybějí.


Anonymous píše:
křižovat se dá v každé stanici, kde mají alespoň dvě dopravní koleje, tj. od Brna v Chrlicích, Sokolnicích, Křenovicích atd., takže se nemusí čekat až projede Sokolnicemi ale lze je vykřižovat už v Chrlicích i když pravda i tam to chvilku trvá....
pd píše:
ZIP píše:
Souhlas, bohužel vlak Sokolnice-Brno (zamýšlená dráha S2) není moc atraktivní, má omezenou propustnost - vždyť je to jednokolejka! Takty IDS na této železnici může ovlivnit spousta faktorů, jakýkoliv výpadek či jen čekání na průjezdy rychlíků. Jedeli např. rychlík z hl. nádr., tak další vlak není vpuštěn na trať dokud ten rychlík neprofrčí Sokolnicemi (jsou to nějaké bezpečnostní standarty železnice).

No to se mi nezdá, že by další vlak na hl. nádraží musel čekat, dokud předchozí neprojede Sokolnicemi. Fakt je, že na jednokolejné trati je omezená propustnost, ale aspoň toho čekání na křižování s rychlíkem by mělo být od prosince míň, většina rychlíků bude jezdit "vrchem" po vlárské trati.

Takovou informaci jsem dostal přímo z odboru dopravy Jihomoravského kraje. Některé rychlíky stále jezdí touto tratí. Osobáky musí vyčkat průjezdy rychlíků, přičemž opravdu platí jakési standarty, že dokud tychlík bezpečně neprosviští daným úsekem, nemůže za ním hned vyjet další osobní vlak. Konečné jízdní řády vlaku na příští rok jsou již schválené - viz. http://www.kordis.cz


Anonymous píše:
křižovat se dá v každé stanici, kde mají alespoň dvě dopravní koleje, tj. od Brna v Chrlicích, Sokolnicích, Křenovicích atd., takže se nemusí čekat až projede Sokolnicemi ale lze je vykřižovat už v Chrlicích i když pravda i tam to chvilku trvá....
pd píše:
ZIP píše:
Souhlas, bohužel vlak Sokolnice-Brno (zamýšlená dráha S2) není moc atraktivní, má omezenou propustnost - vždyť je to jednokolejka! Takty IDS na této železnici může ovlivnit spousta faktorů, jakýkoliv výpadek či jen čekání na průjezdy rychlíků. Jedeli např. rychlík z hl. nádr., tak další vlak není vpuštěn na trať dokud ten rychlík neprofrčí Sokolnicemi (jsou to nějaké bezpečnostní standarty železnice).

No to se mi nezdá, že by další vlak na hl. nádraží musel čekat, dokud předchozí neprojede Sokolnicemi. Fakt je, že na jednokolejné trati je omezená propustnost, ale aspoň toho čekání na křižování s rychlíkem by mělo být od prosince míň, většina rychlíků bude jezdit "vrchem" po vlárské trati.

Takovou informaci jsem dostal přímo z odboru dopravy Jihomoravského kraje. Některé rychlíky stále jezdí touto tratí. Osobáky musí vyčkat průjezdy rychlíků, přičemž opravdu platí jakési standarty, že dokud tychlík bezpečně neprosviští daným úsekem, nemůže za ním hned vyjet další osobní vlak. Konečné jízdní řády vlaku na příští rok jsou již schválené - viz. http://www.kordis.cz


křižovat se dá v každé stanici, kde mají alespoň dvě dopravní koleje, tj. od Brna v Chrlicích, Sokolnicích, Křenovicích atd., takže se nemusí čekat až projede Sokolnicemi ale lze je vykřižovat už v Chrlicích i když pravda i tam to chvilku trvá....
pd píše:
ZIP píše:
Souhlas, bohužel vlak Sokolnice-Brno (zamýšlená dráha S2) není moc atraktivní, má omezenou propustnost - vždyť je to jednokolejka! Takty IDS na této železnici může ovlivnit spousta faktorů, jakýkoliv výpadek či jen čekání na průjezdy rychlíků. Jedeli např. rychlík z hl. nádr., tak další vlak není vpuštěn na trať dokud ten rychlík neprofrčí Sokolnicemi (jsou to nějaké bezpečnostní standarty železnice).

No to se mi nezdá, že by další vlak na hl. nádraží musel čekat, dokud předchozí neprojede Sokolnicemi. Fakt je, že na jednokolejné trati je omezená propustnost, ale aspoň toho čekání na křižování s rychlíkem by mělo být od prosince míň, většina rychlíků bude jezdit "vrchem" po vlárské trati.


ZIP píše:
Souhlas, bohužel vlak Sokolnice-Brno (zamýšlená dráha S2) není moc atraktivní, má omezenou propustnost - vždyť je to jednokolejka! Takty IDS na této železnici může ovlivnit spousta faktorů, jakýkoliv výpadek či jen čekání na průjezdy rychlíků. Jedeli např. rychlík z hl. nádr., tak další vlak není vpuštěn na trať dokud ten rychlík neprofrčí Sokolnicemi (jsou to nějaké bezpečnostní standarty železnice).

No to se mi nezdá, že by další vlak na hl. nádraží musel čekat, dokud předchozí neprojede Sokolnicemi. Fakt je, že na jednokolejné trati je omezená propustnost, ale aspoň toho čekání na křižování s rychlíkem by mělo být od prosince míň, většina rychlíků bude jezdit "vrchem" po vlárské trati.


A ještě k Lovčičkám:
Nikde není definitivně rozhodnuto že se musí z Lovčiček 2x přestupovat. Bude-li OÚ Lovčičky chtít může po dohodě s Kordisem trasy otočit a namísto přímého spojení do Slavkova bude preferovat směr Sokolnice. Výsledek ale bude že pro cestu do Slavkova i do Brna se bude z Lovčiček vždy 1x přestupovat. :-D
Vždy záleží na aktivitě samosprávných orgánů. Kdyby se Dambořice,V.Hostěrádky a Bošovice neozvaly, tak by se nedělo vůbec nic. A zásadní problémy by se projevili až ostrým spuštěním IDS.
Problém IDS či dopravní oblužnosti je také poměrně složitým problémem. Nejde jen o to viditelné jak co jezdí. Ale také jaké jsou smlouvy dopravců s Krajem, potažmo s Kordisem, či co je nyní dotováno a co není z rozpočtů měst, obcí, kraje či Kordisu, i samotných dopravců.


freekey píše:
Par postrehu k zamysleni:

Citace:
No je potřeba zmínit hlavní výhodu zavedení IDS - a to je především DOSTUPNOST, to znamená že se kamkoliv dostanu v relativně kteroukoliv dobu (viz třeba Lovčičky a Milešovice o víkendu), bohužel nic není zadarmo, a tak je to za cenu přestupu.

To ale potom znamena ze by doprava mela byt dostupna pro kohokoliv, tedy i pro toho kdo jede na chatu.
Citace:
Za prve, myslim si že IDS má zkvalitnit dopravu vesnic s krajským Brnem, tedy obyvatel Lovčiček, Dambořic apod. A vaše sobotní cesty na chalupy jsou až následným problémem.

Citace:
Za prve, myslim si že IDS má zkvalitnit dopravu vesnic s krajským Brnem, tedy obyvatel Lovčiček, Dambořic apod. A vaše sobotní cesty na chalupy jsou až následným problémem.

No sam Kordis tvrdi, ze tomu tak neni. Ale taky mi pripada, ze jezdit do prace treba z Damboric do Brna je vyhodnejsi nez treba z Damboric do Slavkova.





Citace:
No zajimavy je Kordis leckde navazi lidi primo k tem vlakum a zavadi na trati taktovou dopravu. prave kvuli prebirani cestujicich . Vlak je totiz v celkovem meritku levnejsi a navic zavazi cestujici az do centra.

To jestli je vlak levnejsi, to nemohu posoudit, ale ceny jizdneho na uzemi kde jeste neni IDS tomu neodpovidaji.
Kvalita cestovani je ve vlaku horsi (predevsim proto, ze jsou vlaky mnohem starsi nez busy a odpovidaji spise trendum doby, kdy byly vyrobeny, nez soucasnosti), nez mezimestskeho autobusu. Pokud bych si mohl vybrat, tak bych volil bus pred vlakem.




Citace:
K tomu prodlužování 40/610. Konkrétně večerní spoje na 40 přímo navádí k tomu, aby je konal bus IDS, krásně to stihne na Úzkou a zpět. Stejně by jinak trčel v Sokolnicích... Ale o tom my nerozhodujeme.

Tak tohle taky nechapu. Nechapu, jak muze byt levnejsi radeji poslat dalsi bus, na ktery museji vsichni prestoupit a pritom by to slo tak jednoduse.
Citace:
Já si myslím, že by klidně 40a610 mohla být spojená, ale jde o to že cestující při cestě do Brna nebudou využívat přestupu v Sokolnicích a vlaku. A o to jde především, Kordis nedovolí aby busy přebíraly vlakům cestující. A navíc linky typu 403 či 151 nejsou páteřní, spíše bych řekl doplňkové k hlavním proudům a hlavně se nekřižují s vlakem tak aby jeli stejnou trasou.

No pokud pro ty lidi bude vyhodnejsi prestoupit na vlak, tak to udelaji, ale pokud ne, tak to nebudou delat ani kdyz tu linku rozdeli. Resenim se pro ne stane IAD. A o to jde Kordisu predevsim :(




Citace:
Podle tech prvotnich navrhu budou i v X v pozdnim odpoledni a vecer lidi z Brna prestupovat v Sokolnicich na 610 a potom jeste jednou v Otnicich na 611, ktera prijede od Slavkova. Ja vim, do Lovcicek nejezdi tolik lidi jako do Damboric.

Nebudou prvni ani posledni - viz treba Nuzirov - Brno


Problém610/40. Večer nejede ani vlak kvůli malé frekvenci, stejně tak o víkendu jede málo spojů. Proto než rozšiřovat počty vlak-spojů, je výhodné v některých dobách radši prodloužit bus až do Brna.
Pro pochopení problematiky je potřeba znát i zákulisí, např. jak a co se dotuje nyní a jak a co bude dotovat Kordis. Nikdo např. neví že současné busy Dambořice-Brno nejsou z poloviny dotované vůbec, a polovina busů je dotována JEN úsek Dambořice-Sokolnice, na území ¨města Brna si ČSAD hradí náklady z tržeb.


Napsal ZIP pro anonymní - viz níže


ZIP píše:
[
Co se týče i v X večer a pozde odpoledne nejde do Lovčiček nic, teď se jim značně rozšíří počet spojů i za cenu druhého přestupu. Jde o to že Dambořice-Brno je páteřní autobus. linka s velkým proběhem osob a km, kdežto Lovčičky ne.

Takže občan Lovčiček může 2x přestupovat a nesmí mu to vadit a občan Dambořic píše petice a nemůže přestupovat ani jednou, protože prostě Dambořice leží na hlavním přepravním směru a Lovčičky mají tu smůlu, že tam končí silnice?![/quote]
Šíleně to zjednodušujete. Srovnejte si počty obyvatel, přepravní proudy na linkách Lovčičky-Brno, Dambořice-Brno atd. Velikosti aglomerací hrají velkou roli. Vždy do větších měst či vecnic jede více spojů za den jak do malých obcí či osad. Toto Kordis snaží změnit a definovat standart dopravní oblužnosti. Výsledkem je že frekventované páteřní bus tratě jsou rentabilní (proto často mohou jezdit přímo), kdežto Lovčičky budou mít hafo spojů zajištěny dalším přestupem. Není to sice "ono" ale je to lepší než dosavadní nic.


Bacil píše:
To, že cestující budou mít tendenci využívat spíš a-40 než vlak, je reálná hrozba. V Bílovicích, o kterých jsem se zmiňoval, je výhoda, že a-75 nejede do centra a není tedy tak atraktivní. Věřím ale, že vlak přece jen "zaujme" svou rychlostí. Možná by pomohlo "motivačně" posunout odjezd vlaku cca pět minut před odjezd a-40 (nemám přístup k chystaným JŘ, takže nevím, jak je to tam plánováno). To, že a-40 budou využívat cestující ze Sokolnic (Dambořic, ...) do Tuřan, Komářova, případně na Zvonařku, je jasné. Všechno je to ale taky o tom, zda bude DPMB schopen přizpůsobit intervaly poptávce po a-40 jako takové (ať už máme na mysli spoje končící v Tuřanech, nebo v Sokolnicích). Myslím, že je tu třeba zbytečné lpění na provázanosti a-40/48 s a-63 - pravda, na společném a zároveň šalinou neobslouženém úseku (Popelova - Komárov) je Makro (ale tam jezdí stejně většina lidí IAD), ale pak už spíš pár menších skladů a fabriček. - Jinak chápu naštvání těch lidí z JV, kterým zruší přímé spoje a navíc prodlouží intervaly - s tím se ale v rámci logiky systému IDS nedá dělat nic. Ledaže by po kolejích místo vlaků jezdilo něco na způsob "šalin", s menší kapacitou a kratším intervalem. Což je ovšem sci-fi, bohužel.

Souhlas, bohužel vlak Sokolnice-Brno (zamýšlená dráha S2) není moc atraktivní, má omezenou propustnost - vždyť je to jednokolejka! Takty IDS na této železnici může ovlivnit spousta faktorů, jakýkoliv výpadek či jen čekání na průjezdy rychlíků. Jedeli např. rychlík z hl. nádr., tak další vlak není vpuštěn na trať dokud ten rychlík neprofrčí Sokolnicemi (jsou to nějaké bezpečnostní standarty železnice).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2676 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 18:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]