Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 35 z 130    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 130  Další
Autor Zpráva
Offline
589
25 říj 2019 10:12
Izidor: Podle mě, když už se dostane provoz na úroveň, že jede/popojíždí v podstatě souvislá kolona, tak už to není takovej problém. Ta kolona se vlastně brzdí sama sebou, tam není nutná nějaká nebezpečná, razantní změna rychlosti. Naopak na těch Vinohradech je provoz sice silný, ale žádné kolony se zde v podstatě netvoří. Jinými slovy nejsi jako řidič tak závislej na rychlosti aut před tebou a hodně řidičů tam tomu ještě přidá, protože oba ty úseky vypadají relativně bezpečně a široce. Takže tam je nebezpečí ani ne tak v počtu vozidel, ale ve stylu jízdy respektive v možných prudkých změnách rychlosti. Ještě jinak řečeno: podle mě na těch Vinohradech je riziko nehody menší díky nižší intenzitě provozu, ale hrozí fatálnější následky při případné nehodě. Nicméně se určitě shodneme na tom, že všechny ty přechody určitě nejsou bezpečný, byť intenzity dopravy tam jsou jiný.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zatím to tady nepadlo, ale v rámci RTT Nové sady byl stavebně zrušen přechod přiléhající ke spodnímu konci Wimbledonu. Nově tedy zbyl přechod u zastávek Soukenická a Nové sady.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Na Hněvkovského u zastávky je to o hubu asi daleko víc kvůli tomu provozu než na Vinohradech a u Růženina dvora (ten má i to "odpočívadlo"). Lidi budou muset chodit na křižovatku u Lidlu, protože dávat na Hněvkovského další semafor je nesmyl kvůli plynulosti dopravy k dálnici.( Mimochodem podobně zelenou vlnu na okruhu rozhazují semafory na Gajdošově u kostela nebo na Svatoplukově za kasárnama, i když tam jsou i křižovatky.) U křižovatky se Sokolovou je zas nutno to obejít přes tři přechody ( vlastně přes 5 přechodů, jsou tam ostrůvky :shock: ) - nepoužitelné.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
honny: Otázka je, jestli je to nejlepší řešení ten přechod zrušit. K nejbližšímu přechodu je to 160 metrů podle map a tolik si nikdo zacházet (chtít) nebude. Jinak pěkně blbej je i přechod u zastávky Mikulovská třeba nebo přechod u nepoužívané zastávky Růženin dvůr, ale tam se dá alternativně použít podchod.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Možná kdyby nechali dvě místa bez trávy, lidi by se přizpůsobili a ve výsledku by to vypadalo líp.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Izidor píše:
Tyto přechody se stále najdou, třeba u zastávky Hněvkovského s velmi hustým provozem.

Ten se, podle Lukáš Bouly (místní radní za ODS), bude rušit.

https://twitter.com/Fotolookcz/status/1 ... 7388326912


Místo pro přecházení na NS mi osobně taky chybí, tak uvidíme jak moc tam bude vyšlapaná cestička.


Každopádně @tektro - díky za informace!

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Travnatý pás snad ne. Aspoň podle selského rozumu, protože neleží na vozovce.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Izidor píše:
Tyto přechody se stále najdou, třeba u zastávky Hněvkovského s velmi hustým provozem.

Rozdíl je v tom, když něco děláš nově (a musíš se řídit příslušnými "moderními" normami) a když něco existuje (resp. existovalo před vznikem příslušné normy).


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Tin píše:
A nemá řidič v levém pruhu v takovém případě povinnost zastavit, bez ohledu na to, jestli chodce na přechodu vidí nebo ne? A neměl by se chodec ve vlastním zájmu pořádně rozhlédnout?

Připadá mi stupidní, aby kvůli předejití situace "blbec se potká s blbcem" nešlo postavit pohodlný přechod.


Jako již často na tomto fóru nám pomůže obligátní 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích.
Citace:
361/2000
Povinnosti řidiče
(1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen
h) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem,

(2) Řidič nesmí
f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje,

§54
(3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.


Akorát, že samozřejmě zase můžeme diskutovat, co znamenají jednotlivé pojmy uvedené v citovaných zákonech. Teoreticky by řidič ve druhém pruhu zastavit/zpomalit měl, nicméně realita je hodně jiná bohužel. Navíc si dokážu představit situaci, kdy řidič v pravém pruhu v delší vzdálenosti od přechodu jen lehce přibrzdí a chodci ukáže (třeba blikne), že o něm ví ať jde. Chodec nechce zdržovat, tak lehce popoběhne, ovšem řidič v levém pruhu o něm vůbec nemusí vědět - nemusí vědět, že ta lehká brzda auta v pravým pruhu byla kvůli chodci v dálce. A máme na světě problém.

Bohužel takových přechodů je stále hodně a mě osobně jsou nepříjemné jak z pozice chodce tak řidiče. Ale na druhou stranu zase všude to přece nemůžeme zúžit na 1 pruh nebo osazovat světla, byť to k tomu směřuje, protože jakákoliv rekonstrukce v místě s takovým přechodem znamená jeho konec ve stávající podobě.

A otázka do pranice, dají se Nové Sady legálně přecházet?
Citace:
§54
(2) Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

(4) Chodec nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce.
Co je to "zábrana na vozovce"? Je zábranou zatravněný pás?


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
mnadenicek píše:
U přechodu hrozí, že přibrzdí auto (nejlépe dodávka, přes kterou není vidět) v pravé pruhu např., pustí chodce, ten se rozběhne a auto v levém pruhu s nepředvídajícím řidičem nezabrdí a chodce přejede. Proto tyhle nešťastné místa jsou už řadu let mimo zákon...teda mimo normy:)

Tyto přechody se stále najdou, třeba u zastávky Hněvkovského s velmi hustým provozem.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Ondra K. píše:
Chodec se může rozhlížet jak chce, ale vozidlo v levém pruhu nemusí vidět, protože může být zakryté vozidlem jedoucím vpravo. Obdobně může mít zakrytý výhled i řidič jedoucí v levém pruhu. Něco jako povinnost brzdit před přechodem když brzdí řidič souběžně jedoucí v pravém pruhu neexistuje.

Při brzdění ne, ale při zastavení (vozidla) samozřejmě ano.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
mnadenicek píše:
Pár jich tam musí nechat na ozdobu:) Jako na křiž. Merhautova-Provazníkova.

Přesně tohle mne napadlo, když jsem výsledek opravy ffčera viděl. A souhlasím s kolegy, kterým chybí živý plůtek na Nových sadech. Něco by tam růst mělo a nemusí to být jak na zámku v Lednici.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Chodec se může rozhlížet jak chce, ale vozidlo v levém pruhu nemusí vidět, protože může být zakryté vozidlem jedoucím vpravo. Obdobně může mít zakrytý výhled i řidič jedoucí v levém pruhu. Něco jako povinnost brzdit před přechodem když brzdí řidič souběžně jedoucí v pravém pruhu neexistuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
796
25 led 2006 09:46
Tak se mi podle obrázku u článku zdá, že horní stanici chtějí umístit v prvním patře v Tescu. Jen si říkám, zda by bylo reálné místo lanovky protáhnout k té Lipové od Kampusu po nějaké estakádě tramvaj. Provozně by to bylo přínosnější, je mi ale jasné, že je to pouze šotosen.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
mnadenicek píše:
U přechodu hrozí, že přibrzdí auto (nejlépe dodávka, přes kterou není vidět) v pravé pruhu např., pustí chodce, ten se rozběhne a auto v levém pruhu s nepředvídajícím řidičem nezabrdí a chodce přejede. Proto tyhle nešťastné místa jsou už řadu let mimo zákon...teda mimo normy:)

A nemá řidič v levém pruhu v takovém případě povinnost zastavit, bez ohledu na to, jestli chodce na přechodu vidí nebo ne? A neměl by se chodec ve vlastním zájmu pořádně rozhlédnout?

Připadá mi stupidní, aby kvůli předejití situace "blbec se potká s blbcem" nešlo postavit pohodlný přechod.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Pár jich tam musí nechat na ozdobu:) Jako na křiž. Merhautova-Provazníkova.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
3. a 4. kolej na roli dobrý, ale proč to nevyasfaltovali celé až k wexlím k/od viaduktu? Na pár metrech zůstaly ohlodané panely.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mvsetecka píše:
Tohle uspořádání by šlo s místem pro přecházení (tedy stavebně upraveno a bez "přednosti" chodců).

Teoreticky ano, prakticky by záleželo na tom, zda by to příslušný stavební úřad povolil.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
444
24 lis 2017 11:40
U přechodu hrozí, že přibrzdí auto (nejlépe dodávka, přes kterou není vidět) v pravé pruhu např., pustí chodce, ten se rozběhne a auto v levém pruhu s nepředvídajícím řidičem nezabrdí a chodce přejede. Proto tyhle nešťastné místa jsou už řadu let mimo zákon...teda mimo normy:)


Offline
10
11 čer 2008 21:12
Tin píše:
Proč proboha nejde udělat přechod dva pruhy + ostrůvek + tramvaj + ostrůvek + dva pruhy?


Tohle uspořádání by šlo s místem pro přecházení (tedy stavebně upraveno a bez "přednosti" chodců).


Offline
69
11 črc 2011 08:39
Štatl
Protože MOBILNÍ ZOMBIE !


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Proč proboha nejde udělat přechod dva pruhy + ostrůvek + tramvaj + ostrůvek + dva pruhy?

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já bych si to uměl představit, ty přechody, klidně se semaforem (na tlačítko), pak by nemusel být problém v šířce a počtu pruhů, navíc by se tím zabezpečil přechod samostatné trati, takže takhle by to projít mohlo, samozřejmě teď po rekonstrukci do toho město nepůjde.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nové sady by přechod v půlce ulice potřebovaly jako sůl, jen to naše normy poměrně značně komplikují.


Offline
6
30 srp 2020 11:45
Ondra K.

Zelené dělící pásy byly součástí pozemní komunikace a ve správě BKOMu. V rámci projekční přípravy se to převádělo do správy DPMB. Díky tomu jsme v rámci úprav mohli do nich zasáhnout taky. Jak ale správně píšete, výměna vnějších obrub by již zasahovala do pozemní komunikace a to bylo nežádoucí.

Těžko říct, co by u přechodů zvítězilo, můj osobní tip je zúžení na 1+1 pruh. Z toho by ale byl pořádný humbuk :)

Zda se řeší navazující úsek mezi Poříčím a mostem přes Vídeňskou nevím. My jsme dělali pouze projekt rekonstrukce koleje na mostě (projekt rekonstrukce mostu dělala firma Rušar Mosty) a říkali jsme, že když už je to kvůli mostu potřeba zavřít, tak by bylo fajn to udělat celé. Nicméně k nám se to pak nedostalo a jak říkám, nevím, zda se to připravuje. Nicméně souhlasím, že by tam nějaký zásah už byl také potřeba.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3242 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 130  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 čer 2024 08:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]