Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 37 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
602
25 říj 2019 10:12
honny: Otázka je, jestli je to nejlepší řešení ten přechod zrušit. K nejbližšímu přechodu je to 160 metrů podle map a tolik si nikdo zacházet (chtít) nebude. Jinak pěkně blbej je i přechod u zastávky Mikulovská třeba nebo přechod u nepoužívané zastávky Růženin dvůr, ale tam se dá alternativně použít podchod.


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Možná kdyby nechali dvě místa bez trávy, lidi by se přizpůsobili a ve výsledku by to vypadalo líp.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Izidor píše:
Tyto přechody se stále najdou, třeba u zastávky Hněvkovského s velmi hustým provozem.

Ten se, podle Lukáš Bouly (místní radní za ODS), bude rušit.

https://twitter.com/Fotolookcz/status/1 ... 7388326912


Místo pro přecházení na NS mi osobně taky chybí, tak uvidíme jak moc tam bude vyšlapaná cestička.


Každopádně @tektro - díky za informace!

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Travnatý pás snad ne. Aspoň podle selského rozumu, protože neleží na vozovce.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Izidor píše:
Tyto přechody se stále najdou, třeba u zastávky Hněvkovského s velmi hustým provozem.

Rozdíl je v tom, když něco děláš nově (a musíš se řídit příslušnými "moderními" normami) a když něco existuje (resp. existovalo před vznikem příslušné normy).


Offline
602
25 říj 2019 10:12
Tin píše:
A nemá řidič v levém pruhu v takovém případě povinnost zastavit, bez ohledu na to, jestli chodce na přechodu vidí nebo ne? A neměl by se chodec ve vlastním zájmu pořádně rozhlédnout?

Připadá mi stupidní, aby kvůli předejití situace "blbec se potká s blbcem" nešlo postavit pohodlný přechod.


Jako již často na tomto fóru nám pomůže obligátní 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích.
Citace:
361/2000
Povinnosti řidiče
(1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen
h) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem,

(2) Řidič nesmí
f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje,

§54
(3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.


Akorát, že samozřejmě zase můžeme diskutovat, co znamenají jednotlivé pojmy uvedené v citovaných zákonech. Teoreticky by řidič ve druhém pruhu zastavit/zpomalit měl, nicméně realita je hodně jiná bohužel. Navíc si dokážu představit situaci, kdy řidič v pravém pruhu v delší vzdálenosti od přechodu jen lehce přibrzdí a chodci ukáže (třeba blikne), že o něm ví ať jde. Chodec nechce zdržovat, tak lehce popoběhne, ovšem řidič v levém pruhu o něm vůbec nemusí vědět - nemusí vědět, že ta lehká brzda auta v pravým pruhu byla kvůli chodci v dálce. A máme na světě problém.

Bohužel takových přechodů je stále hodně a mě osobně jsou nepříjemné jak z pozice chodce tak řidiče. Ale na druhou stranu zase všude to přece nemůžeme zúžit na 1 pruh nebo osazovat světla, byť to k tomu směřuje, protože jakákoliv rekonstrukce v místě s takovým přechodem znamená jeho konec ve stávající podobě.

A otázka do pranice, dají se Nové Sady legálně přecházet?
Citace:
§54
(2) Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

(4) Chodec nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce.
Co je to "zábrana na vozovce"? Je zábranou zatravněný pás?


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
mnadenicek píše:
U přechodu hrozí, že přibrzdí auto (nejlépe dodávka, přes kterou není vidět) v pravé pruhu např., pustí chodce, ten se rozběhne a auto v levém pruhu s nepředvídajícím řidičem nezabrdí a chodce přejede. Proto tyhle nešťastné místa jsou už řadu let mimo zákon...teda mimo normy:)

Tyto přechody se stále najdou, třeba u zastávky Hněvkovského s velmi hustým provozem.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Ondra K. píše:
Chodec se může rozhlížet jak chce, ale vozidlo v levém pruhu nemusí vidět, protože může být zakryté vozidlem jedoucím vpravo. Obdobně může mít zakrytý výhled i řidič jedoucí v levém pruhu. Něco jako povinnost brzdit před přechodem když brzdí řidič souběžně jedoucí v pravém pruhu neexistuje.

Při brzdění ne, ale při zastavení (vozidla) samozřejmě ano.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
mnadenicek píše:
Pár jich tam musí nechat na ozdobu:) Jako na křiž. Merhautova-Provazníkova.

Přesně tohle mne napadlo, když jsem výsledek opravy ffčera viděl. A souhlasím s kolegy, kterým chybí živý plůtek na Nových sadech. Něco by tam růst mělo a nemusí to být jak na zámku v Lednici.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Chodec se může rozhlížet jak chce, ale vozidlo v levém pruhu nemusí vidět, protože může být zakryté vozidlem jedoucím vpravo. Obdobně může mít zakrytý výhled i řidič jedoucí v levém pruhu. Něco jako povinnost brzdit před přechodem když brzdí řidič souběžně jedoucí v pravém pruhu neexistuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
830
25 led 2006 09:46
Tak se mi podle obrázku u článku zdá, že horní stanici chtějí umístit v prvním patře v Tescu. Jen si říkám, zda by bylo reálné místo lanovky protáhnout k té Lipové od Kampusu po nějaké estakádě tramvaj. Provozně by to bylo přínosnější, je mi ale jasné, že je to pouze šotosen.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
mnadenicek píše:
U přechodu hrozí, že přibrzdí auto (nejlépe dodávka, přes kterou není vidět) v pravé pruhu např., pustí chodce, ten se rozběhne a auto v levém pruhu s nepředvídajícím řidičem nezabrdí a chodce přejede. Proto tyhle nešťastné místa jsou už řadu let mimo zákon...teda mimo normy:)

A nemá řidič v levém pruhu v takovém případě povinnost zastavit, bez ohledu na to, jestli chodce na přechodu vidí nebo ne? A neměl by se chodec ve vlastním zájmu pořádně rozhlédnout?

Připadá mi stupidní, aby kvůli předejití situace "blbec se potká s blbcem" nešlo postavit pohodlný přechod.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Pár jich tam musí nechat na ozdobu:) Jako na křiž. Merhautova-Provazníkova.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
3. a 4. kolej na roli dobrý, ale proč to nevyasfaltovali celé až k wexlím k/od viaduktu? Na pár metrech zůstaly ohlodané panely.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mvsetecka píše:
Tohle uspořádání by šlo s místem pro přecházení (tedy stavebně upraveno a bez "přednosti" chodců).

Teoreticky ano, prakticky by záleželo na tom, zda by to příslušný stavební úřad povolil.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
463
24 lis 2017 11:40
U přechodu hrozí, že přibrzdí auto (nejlépe dodávka, přes kterou není vidět) v pravé pruhu např., pustí chodce, ten se rozběhne a auto v levém pruhu s nepředvídajícím řidičem nezabrdí a chodce přejede. Proto tyhle nešťastné místa jsou už řadu let mimo zákon...teda mimo normy:)


Offline
14
11 čer 2008 21:12
Tin píše:
Proč proboha nejde udělat přechod dva pruhy + ostrůvek + tramvaj + ostrůvek + dva pruhy?


Tohle uspořádání by šlo s místem pro přecházení (tedy stavebně upraveno a bez "přednosti" chodců).


Offline
70
11 črc 2011 08:39
Štatl
Protože MOBILNÍ ZOMBIE !


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Proč proboha nejde udělat přechod dva pruhy + ostrůvek + tramvaj + ostrůvek + dva pruhy?

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já bych si to uměl představit, ty přechody, klidně se semaforem (na tlačítko), pak by nemusel být problém v šířce a počtu pruhů, navíc by se tím zabezpečil přechod samostatné trati, takže takhle by to projít mohlo, samozřejmě teď po rekonstrukci do toho město nepůjde.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nové sady by přechod v půlce ulice potřebovaly jako sůl, jen to naše normy poměrně značně komplikují.


Offline
6
30 srp 2020 11:45
Ondra K.

Zelené dělící pásy byly součástí pozemní komunikace a ve správě BKOMu. V rámci projekční přípravy se to převádělo do správy DPMB. Díky tomu jsme v rámci úprav mohli do nich zasáhnout taky. Jak ale správně píšete, výměna vnějších obrub by již zasahovala do pozemní komunikace a to bylo nežádoucí.

Těžko říct, co by u přechodů zvítězilo, můj osobní tip je zúžení na 1+1 pruh. Z toho by ale byl pořádný humbuk :)

Zda se řeší navazující úsek mezi Poříčím a mostem přes Vídeňskou nevím. My jsme dělali pouze projekt rekonstrukce koleje na mostě (projekt rekonstrukce mostu dělala firma Rušar Mosty) a říkali jsme, že když už je to kvůli mostu potřeba zavřít, tak by bylo fajn to udělat celé. Nicméně k nám se to pak nedostalo a jak říkám, nevím, zda se to připravuje. Nicméně souhlasím, že by tam nějaký zásah už byl také potřeba.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ondrah98 píše:
Celkově mi ale kazí dojem ten původní pás trávy mezi kolejemi a silnicí s tím omláceným obrubníkem. Působí to tak polovičatě, hrozně násilně vsazený. Ještě jsem zvědavej, kdy se objeví první vyšlapaný cestičky skrz. Původně to křoví vytvářelo fyzickou bariéru, takže tam zas tolik lidí nenapadlo lézt.

Předpokládám, že zelené dělící pásy jsou součástí jízdních pásů pro silniční vozidla a tím pádem výměna jejich obrub by byla mimo rozsah rekonstrukce TT. Druhá věc je, že výměna vnějších obrub by znamenala i zásahy do vozovek.

tektro píše:
...Pro zbudování přechodu to bohužel nevyhovovalo platným normám a uvedení do souladu by znamenalo územní řízení a odsun akce tak 5 let (to berte pouze jako můj odhad).

Realizace nového přechodu pro chodce by znamenala nutnost SSZ, případně zúžení jízdních pruhů do režimu 1+1. Jiné řešení mě asi nenapadá. Tak, či tak, dovedu si představit, že projednatelnost obou variant by byla komplikovaná. Přechod v uspořádání jaké je u zastávek Soukenická a Křídlovická je v rozporu s platnou ČSN 73 6110, která nepřipouští neřízený přechod přes dva stejnosměrné jízdní pruhy.

Osobně, se mi nová podoba TT na Nových sadech líbí, a bylo fajn kdyby se ve stejném duchu modernizoval i navazující úsek mezi Poříčím a mostem přes Vídeňskou. Současné uspořádání ulice Renneská je už dost přežité a modernizaci by si zasloužilo. Očekával bych, že rekonstrukce tohoto úseku proběhne v návaznosti na chystanou opravu tramvajového mostu přes Vídeňskou, která si vyžádá úplnou výluku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
6
30 srp 2020 11:45
PvvS

Varianta čistě jen ulicí Líšeňskou s napojením na líšeňskou trať v rámci studie nebyla prověřována. Nicméně takto od stolu bych řekl, že za mne ani moc nedává smysl.

Propojení mezi variantou A (tzn. vedení ulicí Věstonickou) a líšeňskou tratí jsme prověřovali a je to jen velmi obtížně realizovatelné. V podstatě to vede na tunel, resp. hluboký zářez, ze kterého bychom se dostali přibližně až v úrovni zastávky Bořetické, což dle mého názoru je nesmysl. Ostatně to je také důvod, proč nám přijde varianta A horší. Propojení s líšeňskou tratí je obrovský benefit varianty B, zvlášť s ohledem na to, že to jde i vhodně etapizovat.

S ohledem na výše uvedené tedy odpověď zní ano - je to mimo hru.

Odbočení z líšeňské trati jsme navrhli takto: pod ulicí Křtinskou 2x podjezd (jeden před křižovatkou s ulicí Věstonickou, druhý na místě stávajícího podjezdu a i přibližně v jeho rozměrech), mimo tyto podjezdy hluboký zářez zajištěný zárubními zdmi. V dalších stupních projektu by však bylo možné to celé udělat jako tunel. Řekl bych, že oboje není problém, samozřejmě tunel by byl dražší (nejen z hlediska stavebního, ale musela by asi být i zabezpečovačka).

Dělali jsme studii docházkových vzdáleností a myslím, že to není tak hrozné. Varianta B však má tu výhodu, že si nevynucuje změny vedení povrchové MHD. Pokud to tedy pro někoho bude výhodnější, může stále jet trolejbusem, jako dosud.

O kolektoru vedeném středem Vinohrad samozřejmě víme :D trať je vedena v souběhu tak, aby bylo nutno přeložit pouze křížení s jižními větvemi z centrálního kolektoru. Nicméně v dalších stupních projektové dokumentace by se to muselo detailně prověřit. Na to bohužel v rámci studie není prostor. Výhodou vinohradského uspořádání kolektorů je v některých případech (jako v případě centrálního) absence kanalizace, která je řešena jinak a je zpravidla obrovskou překážkou pro podobné stavby.


Offline
Uživatelský avatar

9315
10 čer 2004 11:19
tektro
Tak to ano. Tím pádem je varianta ulicí Líšeňskou a napojení na stávající trať, případně ten tunel z d-8 a napojení na Věstonickou, jak prezentoval p. Kunc mimo hru ?
A odbočení z d-8 je v prostém zářezu, nebo v zákrytu ?

Vedení středem Vinohrad je rozumější, ale docházková vzdálenost z většiny sídliště není nic moc. A počítali jste s tím že přímo v ulici Pálavské náměstí vede hlavní kolektor pro celé Vinohrady ?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 pro 2024 20:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]