Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 28 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jako že by se postavil podchod podchodu? To by asi nebylo nutné. Akorát by se prohodili chodci a šaliny. Staví se i za krize. Nevšiml jsem si, že by se stopl tunel ke Kampusu například. V jaké hloubce jsou ty kolektory?


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm a máš ji kam zakopat ? Bez likvidace a znovuvýstavby podchodů, který jsou kousek pod úrovní terénu to nepůjde. Pod benešovou a z Masaryčky jsou pro změnu vedený kolektory. Tam toho moc zahloubit nepůjde.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prste, ty maximalisto, nevím, kde bereš představu, že je v současné situaci ekonomické krize a různých debilních opatření šance na zakopání šaliny.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Levé odbočení od viaduktu na Koliště není kvůli rozhledovým poměrům uskutečnitelné. Jenom si představ - chystáš se odbočit vlevo a vybafne na Tebe šalina z druhé díry viaduktu. Navíc nejde udělat samostatný odbočovací pruh, bo tam není místo a levé odbočení by křižovatku totálně zneprůjezdnilo. Totéž od Křenky na Dornych.Každá výjimka je špatná. Buď všichni, nebo nikdo. Současné uspořádání není ideální, ale lepší, než Hollanovina.
S přednádražním prostorem nechce nikdo nic dělat, bo se každý bojí říct, že císař je nahý - rola zůstane a oficiálně se žije vlhký odsouvací sen, jehož realizace se permanentně odsouvá. Žádný primátor neměl odvahu bouchnout do stolu a říct, že se přednádražní prostor zgruntu upgraduje odsun neodsun.
Další věcí je realzace zakopání šaliny, aby během výstavby, kterou odhaduju min. 2 járy, nebyla paralyzována obsluha role. Asi by si to vyžádalo úpravu vedení linek (např. d12 a 9 přes spojku u Grandu, ale když se zvládl podchod, za bolševika, tak tohle by mohlo taky klapnout.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ad levé odbočení ke Grandu: Já to myslel tak, že by se trošku vyhnaly autíčka na Křenku a Vlhkou a výjimku by měly autobusy (dálkovka i MHD), napadlo mě to, protože si nejsem jistý, jestli by šlo povolit od nádraží levé odbočení na Koliště, což by asi spíš zasekávalo provoz, než mu nějak pomohlo.
Divočejší myšlenky na zakopávání šaliny před hlavasem jsem tu už prezentoval loni, kdo chce, si to najde. V podstatě lehčí metro.
Jinak jsme se o tom doma bavili, táta dělá geodetické práce od roku 1980 a ledacos projel a hlavně prošel a říkal, že od červeného kostela, okolo Besedňáku přes Husovku až k nádražní poště jsou umístěné geodetické body pro budoucí ražbu diametru. Takže by se to minimálně v přednádraží dalo využít už dneska a pomalu s tím začít, ať už bude ležet rola u řeky nebo pod Petrovem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
mnadenicek: Křenkou jsem myslel IAD. Většinou se postává už za viaduktem, zařazení z Vlhké vlevo směr Masná je otázkou ostrých loktů a odvahy. Proto pustit tam nuceně provoz, který by tudy nejel, kdyby nemusel, není dobrý nápad.


Offline
456
24 lis 2017 11:40
No tohle je problém, kterej už musí řešit jinačí hlavy, ale řeišit se musí, síť bude (nebo by podle plánů měla) bobtnat a víc spojů prostě bude, přesto vlak nejede. Nehci zlehčovat tento "problém", možná by bylo vhodnější i trošku peprnější výraz, ale budu se krotit. S tím se musí ale podnik srovnat, ať už tu vymyslíme cokoliv, ten Kampus, Zborovka a další - to prostě přidá poptávku a nikdo s tím nic neudělá.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
mnadenicek píše:

Ondra K.: ...tohle by byla ale ta "další linka". 6 neměná, 8 Kampus-Líšeň, 10 (Švermova-)Nové Sady-Líšeň, 11 Lískovec-Lesná (3 bude jezdit ve větším intervalu - poptávka bude z Nové Zbrojovky a posunu židenického nádraží určitě větší a hustší 3 uživí)
S tou 12 souhlasím, ale až zase zmizí busy z kol. 3 a 4 tak to bude schůdný řekl bych.



K přidávaní (posilování) linek.

Dokud nebude nová vozovna je to utopie nehledě na to, že ikdyž by se udělala nová vozovna nakoupily vozy (víc linek potřeba víc vozů) kdo ti to bude řídit ? Už teď i přes prázdniny je situace zlá....
Nezažil jsem nikdy dřív (ano to že lanaří výpravčí od nás je zcela běžná věc) aby mi volala výpravčí z "konkurenční" vozovny abych šel jezdit za ně....


Offline
456
24 lis 2017 11:40
king 666: přesně o té mluvím, to velké spřeházení můžu někde zkusit najít, ale opíralo se o využití triangl. Taky šlo o to 1 linku přesunout na kol. 3 a 4 novou spojku - v mé poslední úvaze by to mohla být třeba 11 Lesná-Lískovec...

Ondra K.: ...tohle by byla ale ta "další linka". 6 neměná, 8 Kampus-Líšeň, 10 (Švermova-)Nové Sady-Líšeň, 11 Lískovec-Lesná (3 bude jezdit ve větším intervalu - poptávka bude z Nové Zbrojovky a posunu židenického nádraží určitě větší a hustší 3 uživí)
S tou 12 souhlasím, ale až zase zmizí busy z kol. 3 a 4 tak to bude schůdný řekl bych.

Prodlužovaní hran na roli ale bude mít háček možná skrz nový přechod, který se plánoval u studie rekonstrukce přednádraží-Benešovi...mluvilo se tehdy o stavbě okolo 2019 myslím, tuší někdo - to už celý padlo? Ticho po pěšině!

Goldfinger: Křenka zatím zvládá i víc, i když je to krizový, až se všecky linky vrátí zpět kromě 47 a 49 bude to myslím rozumnej kompromis a vyřešil by problém 60, 61; kterej jednou přijde. Vzhledem k výhledovému intervalu by to nemusela být pro Křenku takovou nálož. Navíc třeba se jednou stane zázrak a koupí se klouby pro 31, 33 a mírně prodlouží interval.. Co se týče 2 patrového uspořádání přednádraží je to trochu mimo realitu zvlášť vzhledem k plánu na novou roli.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Ondra K. píše:
3. a 4. kolej momentálně nehoří, protože je 12 v 30m soupravách a nejezdí se do Kampusu. Zprovoznění Kampusu bude znamenat další linku a 12 je už hodně dlouho zralá na nasazení delších vlaků.


S "zralostí" 12 na delší soupravy bezvýhradný souhlas, ale nerozumím té další lince po zprovoznění Kampusu. Tam nastane jediná změna - odkloní se 8 na Osové směr Kampus a je vyřešeno. Na Nádraží/Sadech to nebude znamenat žádnou změnu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Cracatit píše:
Tak třetí a čtvrtá kolej se dají využít docela dobře, častokrát třeba osmička se čtyřicítkou stojí těsně za sebou a vejdou se, nebo dvanáctka s osmičkou směr Lískovec, úplně v pohodě, zažil jsem to mockrát, i dvě kachny v opačným směru jsem zažil zas osmička s dvanáctkou na jeden minutový přestup úplně krása, takže víc by to potřebovala první a druhá kolej, kde právě není moc kam rozšiřovat, leda by se překopal krajní výlez z podchodu, dal se užší, nechal se kus nástupiště okolo schodů a až k výhybkám, to by přidalo tak 5 m, 10 m je podle mě maximum s nějakým narovnáním oblouků a posunutím výhybek od Benešovy.
Zákaz odbočení od parkoviště před nádražní budovou a pruhu podél něj na Benešovu by pomohlo, jenže jednak by se muselo něco dělat se značením a jednak bude spousta lidí řvát, že je to šikana. Zákaz odbočení by se dal objet na Křenku, Špitálkou a na Cejl, pak rovně k Domu umění a vpravo k divadlu, když už takhle někdo musí jet a k magiči jen na výjimku nebo s parkovací kartou. Dost by se jízda před nádražím zjednodušila.

Posílat na přeplněnou Křenku další dopravu, která tam ani nechce, fakt nepovažuju za dobrý nápad. Ačkoli se to nemusí tak jevit, levé odbočení od odbavovací budovy ČD na Benešovu je pro dopravu v centru hodně významné. Kromě jiného je to jediná příjezdová cesta k bus terminálu u Grandu. Jako jediné rozumné a fungující řešení vidím výškovou separaci jednotlivých druhů dopravy v přednádražním prostoru - tedy šaliny a jejich pasažéry dolů a zbytek ať zůstane nahoře. Koleje by zůstaly jen do/z Masaryčky, kdybychom nevěděli, co roupama dělat, může se obnovit historické litinové podloubí místo té velehnusné přístavby mezi hlavním částí odbavovací budovy a poštou. Plus samozřejmě dostavba vybombardované věže. Úkol pro architekta města.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mnadenicek píše:
To je hodně zajímavá úvaha, to nástupiště u 3. a 4. koleje bych asi nechal, tam to snad tak nehoří, zbytečně by se odsunul přechod. Ale tu 1. a 2. naprosto souhlasím, byť si myslím, že kdyby se do toho už takhle šáhlo, mělo by se aspoň prověřit varianta s tou spojkou.

3. a 4. kolej momentálně nehoří, protože je 12 v 30m soupravách a nejezdí se do Kampusu. Zprovoznění Kampusu bude znamenat další linku a 12 je už hodně dlouho zralá na nasazení delších vlaků.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak třetí a čtvrtá kolej se dají využít docela dobře, častokrát třeba osmička se čtyřicítkou stojí těsně za sebou a vejdou se, nebo dvanáctka s osmičkou směr Lískovec, úplně v pohodě, zažil jsem to mockrát, i dvě kachny v opačným směru jsem zažil zas osmička s dvanáctkou na jeden minutový přestup úplně krása, takže víc by to potřebovala první a druhá kolej, kde právě není moc kam rozšiřovat, leda by se překopal krajní výlez z podchodu, dal se užší, nechal se kus nástupiště okolo schodů a až k výhybkám, to by přidalo tak 5 m, 10 m je podle mě maximum s nějakým narovnáním oblouků a posunutím výhybek od Benešovy.
Zákaz odbočení od parkoviště před nádražní budovou a pruhu podél něj na Benešovu by pomohlo, jenže jednak by se muselo něco dělat se značením a jednak bude spousta lidí řvát, že je to šikana. Zákaz odbočení by se dal objet na Křenku, Špitálkou a na Cejl, pak rovně k Domu umění a vpravo k divadlu, když už takhle někdo musí jet a k magiči jen na výjimku nebo s parkovací kartou. Dost by se jízda před nádražím zjednodušila.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak nemuselo posouvat? Podle mě to prostřední nástupiště a hlavně výlez z podchodu dost zavazí spojce od Benešovy na Nádražní.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Jak tak koukám na mapu, ještě by se daly udělat spojky z Benešovy na Hl. nádraží koleje 3 a 4? Ta by byla asi relativně jednoduše vybudovatelná a mohla by pomoct odvedením d-9 přes koleje 3 a 4 z Lesné např. do Starého Lískovce? Akorát zbytek linek jak přehodit by byl oříšek (za půl hodiny přemýšlení mě nenapadlo jak a dýl si tím lámat hlavu nechci), hlavně co místo d-9 do Juliánova a jak řešit přebytek linek do Lískovce... Možná by ta spojka z Benešovy zase tolik věcí neřešila (jediná výhoda je fakt asi to že by se nemuselo nic moc posouvat) :(

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
456
24 lis 2017 11:40
To je hodně zajímavá úvaha, to nástupiště u 3. a 4. koleje bych asi nechal, tam to snad tak nehoří, zbytečně by se odsunul přechod. Ale tu 1. a 2. naprosto souhlasím, byť si myslím, že kdyby se do toho už takhle šáhlo, mělo by se aspoň prověřit varianta s tou spojkou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jistě, maximální délka nástupišť je daná, nicméně si nemyslím, že by dneska byla využita na 100 %. Například TT směrem k viaduktu by určitě šla příčně odsunout až k hraně vozovky u smyčky trolejbusů, čímž by šlo spojku na 1. a 2. kolej napřímit a výhybky posunout směrem od zastávek. V kombinaci s úpravou polohy a poloměrů oblouků do Benešovy (na což nějaké místo taky je) by se určitě dalo najít místo na protažení 1. a 2. nástupiště o nějakých 15 m za konec vlezů do podchodů. Jen samotné zúžení vlezů by přidalo cca +10 m. V součtu by to hodilo prodloužení nástupních hran na nějakých 90 m, což není ideál, ale bylo by to o mnoho lepší, než současný stav. 3. a 4. nástupiště by naopak šlo posunout směrem k Novým sadům s tím, že by se opět musely posunout spojky a eventuálně i oblouky od 1. a 2. koleje směr Nové sady. Jen by asi bylo nutno zamezit průjezdu IAD od Nových sadů ke Grandu a busy by asi musely po kolejích.

Obdobně by šlo protáhnout i zastávky Nové sady, což by minimálně u 1. a 2. koleje bylo dost žádoucí.

Komplexní změna uspořádání navázaná na zahloubení, případně odsun Hlavního nádraží by byla jistě lepší, jenže to je bohužel asi hudba daleké budoucnosti a to kdoví jestli vůbec. Nicméně, i z povrchové varianty by se určitě dalo dostat podstatně víc a nemuselo by to stát nějaké závratné peníze, neb celková rekonstrukce Benešovy ulice a prostoru zastávek Hlavní nádraží je jen otázkou času.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Prodloužení nástupních hran na roli se dá dosáhnout jedině zakopáním šaliny na úroveň podchodu. Jinak zapomeňte. Na jedné straně rozvětvení do Masaryčky, na druhé podchod a rozvětvení pod viadukt a na Benešovu. Maximální délka je daná.


Offline
456
24 lis 2017 11:40
Ondra K. píše:
Přitížení jsem zmiňoval v souvislosti se zastávkou Nové sady, kde všechno co jede směr Hybeška a Husova musí přes první a druhou kolej.

Zastávka Česká pro devítku směr Svoboďák mi vadí zejména kvůli tomu, že ji nelze vybudovat jako bezbariérovou a nástup-výstup probíhá v kolejišti. U takto významného přestupního uzlu to považuju za neakceptovatelné řešení. Protisměrná zastávka alespoň nemá výstup do kolejiště ale blbé je to podobně.


No pokud by nic nekončilo na Nových sadech (10 jen na švermovu, 11 Lesná-nádr-Starý Lískovec), tak by to nebylo snad tak hrozný. Ale asi je to slabé místo (a 1 a 12 budou možná jednou všecky long) a mírné prodloužení hrany by nebylo na škodu. U té české jsme si asi nerozumněli, já myslel, že je nesmysl lpět na tom spojení 9 na českou. Zastávky před kostelem samozřejmě považuju za ostudu (2.nejvýnamnější uzel MHD v centru 2. největšího města republiky...škoda mluvit). To bych právě mimo jiné řešil tím odklonem 9 přes šilingrák. Navíc: 2 linky přes svoboďák mi přijde až moc.


goldfinger píše:
Zbývá mi akorát d3 of Zahradníkovy po Jundrovskou, případně trajfy z Brandlovy. Tohle řeší taky přestup na d12 na roli.


Jak to řeší? dalším přestupem? jde o žabiny podél 3, t-busů. o štefanikovu čtvrť podél 5. Právě o tom to je, z Křenky a některých částí jihu musí k nádraží, pak na českou a pak dál (3, 32, 34, 36, 5) - to jsou 2 přestupy a to ještě nutno připomenout busy končící na úzké - až se vše vrátí do starých kolejí - ano. Pokuď cestující nebude chtít na nádr pěšky podchodem tak sice od Komárova lze namítnout, že je tam 12 - 1 z přestupů bude asi hrana-hrana. V případě busů z černovic je to docela nepříjemný přestup na úzké. Díky 9 tak z Křenové a Julecu můžou přímo na Českou (teď bariérově). Proto jsem taky psal i o těch 47, 49 - těm při ponechání trasy přes Křenku by to dost pomohlo taky.

Ondra K. píše:
Místo budování dalších spojek by bylo mnohem účelnější prodloužit nástupní hrany.


No, kdyby ta spojka přetáhla jednu linku na koleje 3. a 4., bylo by možné při mixu několka linek spojit s nádrem např. přímo žabiny i lesnou. Jednou jsem tu myslím naťukl takový nový schéma linek, ale mělo jednu vadu - stálo právě na tomto. Prodloužení Novýsch Sadů je určitě účelné, u nádraží samotného ale obávám se není místa.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Místo budování dalších spojek by bylo mnohem účelnější prodloužit nástupní hrany.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
14
14 úno 2020 20:08
Ohledně přetížených kolejí (1.a 2.) u nádraží. Bylo by dnes technicky možné udělat propojení mezi kolejovou spojkou u Grandu s kolejemi směr nádraží-u mostu? Při budování podchodů v 80.-tých letech se tak jednu jezdilo.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ondra K. píše:
Přitížení jsem zmiňoval v souvislosti se zastávkou Nové sady, kde všechno co jede směr Hybeška a Husova musí přes první a druhou kolej.

Zastávka Česká pro devítku směr Svoboďák mi vadí zejména kvůli tomu, že ji nelze vybudovat jako bezbariérovou a nástup-výstup probíhá v kolejišti. U takto významného přestupního uzlu to považuju za neakceptovatelné řešení. Protisměrná zastávka alespoň nemá výstup do kolejiště ale blbé je to podobně.


Zas bych z toho nedělal takovou kovbojku. Kam asi bych chtěl u Tomáška bezbariérově přestoupit? Jestli na d4, tak to můžu na Svoboďáku. Na d12 si můžu přelézt na roli. Zbývá mi akorát d3 of Zahradníkovy po Jundrovskou, případně trajfy z Brandlovy. Tohle řeší taky přestup na d12 na roli.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nabízí. Už to tu padlo, ale jak jsem psal, podle mě je maximální prázdno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
D-11 nabízí rychlé spojení Česká-Maliňák (pokud to už padlo, tak se omlouvám), na rozdíl od d-4 to není vyhlídková jízda přes centrum a hlavas.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Přitížení jsem zmiňoval v souvislosti se zastávkou Nové sady, kde všechno co jede směr Hybeška a Husova musí přes první a druhou kolej.

Zastávka Česká pro devítku směr Svoboďák mi vadí zejména kvůli tomu, že ji nelze vybudovat jako bezbariérovou a nástup-výstup probíhá v kolejišti. U takto významného přestupního uzlu to považuju za neakceptovatelné řešení. Protisměrná zastávka alespoň nemá výstup do kolejiště ale blbé je to podobně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 07:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]