Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 3    Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Iste, mal som na mysli len smer od centra (mea culpa), o tom tu bola spočiatku reč, opačný smer vidím ako už úplne nerealizovateľný minimálne pre odbočenie, ktoré by asi v prípade zastavkujúcej šaliny vydalo len veľmi ťažko.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
92 nenajíždí do pravýho vinglu z Drobného. Jinak souhlas.

Co se týče těch vyhrazených jízdních pruhů / sdružených tramvajových a autobusových pásů, tady je o tom zajímavý pojednání (teda z hlediska spíš projekčního):

http://preferencevhd.info/index.php/201 ... omunikaci/


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
goldfinger: Bus so šalinou sa na 28. 10. bezproblémov vyhne, videné niekoľko desiatok krát z N92. :)

Obsluhu 28. 10. a-67 vnímam ako zlepšenie dopravnej obsluhy severne od Milady Horákové. Okrem spomínaných komplikácií teda už nevidím najmenší dôvod na zmenu.


Naopak, veľmi fandím, aby a-67 zastavovala spolu so šalinami od Jugoslávské na "rovnakom" Moraváku. Okrem rozšírenia akčného rádiusu smerom na severnú časť centra, najcenejšiu pridanú hodnotu vnímam v prestupovaní na hrane smerom na Českú a Šilingrovo nám. Btw.: vážne pochybujem, aby niekto prestupoval z a-67 na 1 a 6 smerom na sever, a tým robil nezmyselné "U".


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Zastávka Janáčkovo divadlo by vůbec existovat neměla, tady souhlasím a šel bych ještě dál. Ale s 67 bych jel přes Moravák, protože mi přijde až nechutný, jak se vyhýbá 1 a 6.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Vzhledem k tomu, že zastavka Janáčkovo divadlo je stejne paskvil, tak by mi mnohem užitečnější připadlo vést 67 směrem do centra přes příkop se zastávkou před urazovou nemocnici, jejíž dostupnost je docela komplikovaná.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
To nezastavování 67 na Moraváku na zastávce šaliny, to je snad doopravdy zločin proti lidskosti. Tohle prostě má být.
A vůbec, obecně by se měly zastávky sjednocovat, ne aby každý spoj zastavoval někde jinde, aby přestupy jen ujížděly před nosem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Na Moraváku ano, na 28.říjne fakt ne.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na 28.10. by a67 měla zastavovat ve směru na Avion u šaliny, ve směru Jobsko tam, kde teď. Plus na Moraváku oba směry se šalinou. Jako jediný problém vidím, aby se bus vešel do zastávky na 28.10., když tam bude v protisměru stát šalina.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
No a to je dost dobrej důvod to nedělat.


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Druhým směrem by ho neblokovalo nic, prostě by najel doprava na Milady Horákové a mazal bez vyhrazeného pruhu a bez nutnosti čekat za šalinou, blokoval by šalinu jen směrem tam (myšlen směr od Milady Horákové ke Schodové a dál do Kr. pole).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
No to s tím souvisí, kdyb jel bus po kolejích tak zabere místo v zastávce šaliny než bude mít volno doleva. A druhým směrem by ho tam kolikrát blokovaly stojící šaliny.


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mně šlo hlavně o to odbočování, o samotné zastávky A-67 na 28. 10. až zas tolik ne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Cracatit píše:
Díky TMB za doplnění. Já právě Mnadenicka chápal tak, že celou dobu mluví o vyhrazeném bus pruhu na kolejích. Mimochodem jsem nepochopil, proč není vyznačený společný bus pruh na 28. října od Koliště, 67 by pak nemusela společně s autama, ale za Kolištěm by se prostě zařadila na koleje a pak by odbočila normálně podle volna na čočkách. Samozřejmě by se musel přizpůsobit signální plán, děje se to v jediném směru, tak proč by to nešlo? Stejnětak by se hodilo sjednocení bus a šalinové zastávky tamtéž, pak by nevadilo, že 67 nestaví u Stopařa.


Však jo, o vyhrazeneném bus pruhu na kolejích, kde je pak bus jako šalina. Na náměstí 28.října je to jednoznačně o kapacitě nástupní hrany, ten bus by tam kolikrát překážel, tady to bohužel není vhodné. Na druhou stranu zastávky jak jsou přiblížují spojení s centrem pro okolí Drobného, Traubovu a Antonína Slavíka..


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
P.s. Záměnou značení jsem myslel při montování a schvalování, ne při jízdě v reálu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fantomas: Jo aha, tak díky za vysvětlení, ostrůvkama je to stavebně oddělené, takže tenhle krátký úsek jako jednosměrka klidně označený být může, já si myslel, že je to tak dál na Nové sady, což mi připadalo jako nonsens. Tady to ničemu nevadí a spíš by to teda chtělo doplnit ty vyhrazené pruhy pro autobus.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Nejde o záměnu, skutečně úsek ulice Nádražní mezi ústím Masarykovy a křižovatkou s Benešovou (zkrátka úsek podél nástupních ostrůvků) je pro auta značen v obou směrech jako dvě jednosměrky (dál na Nádražní směrem k Novým Sadům už ne). Modrá čtveratá značka se šipkou nahoru na jednom konci, kulatá červená značka s ležatým bílým obdélníkem na konci druhém, opravdu si to s ničím nepletu. :-P

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak tu myšlenku s dvěma jednosměrkama na nádraží jsem nepochopil, není to záměna značek pro jednosměrku a pro přikázaný směr jízdy? Jako jednosměrné pásy bych to pochopil až u Wimbledonu u křižovatky Nové Sady x Hybešova x Husova, kde pro změnu už zase není důvod pro pokračování vyhrazených pruhů.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Díky TMB za doplnění. Já právě Mnadenicka chápal tak, že celou dobu mluví o vyhrazeném bus pruhu na kolejích. Mimochodem jsem nepochopil, proč není vyznačený společný bus pruh na 28. října od Koliště, 67 by pak nemusela společně s autama, ale za Kolištěm by se prostě zařadila na koleje a pak by odbočila normálně podle volna na čočkách. Samozřejmě by se musel přizpůsobit signální plán, děje se to v jediném směru, tak proč by to nešlo? Stejnětak by se hodilo sjednocení bus a šalinové zastávky tamtéž, pak by nevadilo, že 67 nestaví u Stopařa.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
830
25 led 2006 09:46
To má a dokonce jej při vjíždění z tohoto pruhu mají souběžně jedoucí vozidla pustit (třeba v úseku Křížova - Mendlovo náměstí). Fakt je, že jeho vyznačení u nádraží při výjezdu ze 4. koleje asi chybí. Protože při odbočování vlevo se dává přednost protijedoucím vozidlům a tramvajím v obou směrech. Takže aby z pohledu zákona byl autobus "tramvaj" musí být v BUS pruhu.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Aha, jasný. Navíc tady:

(1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7. Jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly.

se v podstatě píše, že bus, pokuď tam jede, tak má stejný přednosti jako šalina (viz odkazdy na oba paragrafy), ale je to podmíněný tím vyhrazeným pruhem - označený příslušnou značkou, což na nádru není. Ale pokud bych začal jízdu z K+R míst před výpravní budovou a nevěděl, že jestli je pruh šalina-bus vyhrazenej nebo ne, tak stejně bych měl preventivně dát přednost.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Zákon 361/2000 sb, §14, odst 4.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Na to sem se mimo jiné ptal, to je někde napsaný, že se řídí čočkama jako šalina? A ohledně předností tam nic nestojí?


Offline
102
23 bře 2014 19:59
mnadenicek: Tak to pak je vyhrazený jízdní pruh a na křižovatce se řídí řidič čočkami pokud jsou. Pokud nejsou, tak barevným semaforem.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
sdružený jako bus pruh vyznačený v tramvajovým pásu, možná to není správnej terminus technikus, ale třeba sdružená zastávka už je pojem. Omouvám se za nejäsné vyjadření


Offline
102
23 bře 2014 19:59
mnadenicek: Sdruženým pruhem myslíš průběžný pruh (ten, kde jezdí vše)? Tak v tom případě se řídí barevným semaforem, nikoliv čočkami


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]