Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 113 z 384    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 384  Další
Autor Zpráva
Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A další dvě prakticky totožné. :mrgreen:


Offline
86
07 úno 2018 00:58
Brno-Žabovřesky
Na kartě vozu jsou dvě stejné fotografie

https://seznam-autobusu.cz/vuz/161


Offline
155
30 říj 2015 13:02
Křinec
9T0 8290 je podle fotky na Instagramu Daniela Kopeckého


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Proti tomuto už nemůžu nic namítnout.


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Nikde jsem netvrdil, že z hlediska obsluhy musí být rozdíl mezi robotizovanou a hydrodynamickou převodovkou. Proto je asi nejvhodnější to označení automatizovaná. Slovotvorný základ automat zůstává shodný, což reflektuje podobný způsob obsluhy, a zbytek slova se liší, což zase zdůrazňuje rozdíl v technické podstatě.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Však jo. Však jsem psal, že už jsem se jednou takhle spálil. ;-) Tímhle ale jenom potvrzuješ mé tvrzení, že z hlediska obsluhy mnohdy nemusí být mezi hydrodynamickou převodovkou a robotizovanou převodovkou vůbec žádný rozdíl. Zmáčkneš déčko a jedeš. Tudíž je to automat.

Robert píše:
Opět ti musím připomenout, že terminologie užívaná v jednom oboru nemusí vyhovovat oboru jinému.
Jak se říká, šotouše nepřesvědčíš, že [Ampér] je elektrická jednotka, stejně tak prostě ve světě převodovek platí, že robot není automat.

Pro tebe možná ne, pro jiné třeba ano. Z logiky věci to automat je. Čili když tam někdo napíše, že vůz má automatickou převodovku, nemůžeš říct, že to tam napsal špatně. Napsal to zcela správně, jen zřejmě netušil, že na s-a bývá zvykem tento typ převodovky specifikovat označením "automatizovaná převodovka". Není tedy na škodu to tam takto dodatečně upřesnit.


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
A to hodnocení podle typu voliče převodovky je také ošemetné. Třeba tyto vozy mají převodovku robotizovanou, tuším že snad osmistupňovou. Na palubní desce je klasická D-N-R klávesnice. Spojkový pedál pro rozjezd to nemá. Jediné, co se dá nastavit, je rozjezdový převodový stupeň - většinou to mají chlapi nastavené na trojku.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Opět ti musím připomenout, že terminologie užívaná v jednom oboru nemusí vyhovovat oboru jinému.
Jak se říká, šotouše nepřesvědčíš, že [Ampér] je elektrická jednotka, stejně tak prostě ve světě převodovek platí, že robot není automat.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
To, že to tak rozlišují výrobci, ještě neznamená, že to rozlišují terminologicky správně. Kdyby tam u robota napsali, že je to automat, každej od toho bude očekávat naprosto plynulé řazení jako u hydrodynamiky. Proto to zrovna takto specifikují, aby to laika hned trklo.

Třeba koncern PSA dřív, když ještě dělal některé motorizace vozů Peugeot a Citroën s robotem, v nabídce rozlišoval automatickou a takzvanou pilotovanou převodovku. Protože kdyby u pilotované napsal, že je to automat, zákazník by byl po koupi zklamaný, že to řadí nějak divně. A kdyby u hydrodynamické napsal, že je to hydrodynamická, 70 % lidí by nevědělo, co to je. Proto to pro laiky rozlišovali na pilotované a automatické převodovky. To ale bylo jenom obchodní označení.

Jinak klidně odlišujme v evidenci automatizované převodovky od těch ostatních. Ale je potřeba si uvědomit, že automatizovaná převodovka je, už jenom z logiky věci, zároveň automatická. Proto takové označení není špatné. Jen může být pro Roberta a další málo přesné.

Když někdo napíše o automatu, že to není automat, přestože to automat je, tak prostě musím zareagovat.


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Protože si pleteš pojmy automatická a automatizovaná. Rozlišují to i výrobci. Namátkou Iveco, Man ..


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
No moment, teď nám do toho vstoupilo ještě to zkrácené označení automat. Že mají ty Sorky, na základě kterých ta debata začala, automat, jsem schopen s přimhouřením oka akceptovat. Současně ale dodávám, že je to zjednodušené a zobecněné označení spíš slangového charakteru a v těch kartách by mělo být převodovka: robotizovaná.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Ale to i u dnešních hydrodynamických převodovek je volitelné. Přehodíš páku do polohy M a přestane ti to řadit. Úplně stejně jako u robota. Tak v čem je rozdíl? Z hlediska obsluhy v ničem.

Ale jinak ano. Ne každý robot musí být nutně automat. Dělaly se i různé poloautomaty, u kterých se skutečně muselo řadit joystickem nebo pádlama nebo se dokonce musel při rozjezdu používat spojkový pedál. To ale není případ dnešních robotů, které jsou třeba v nových sorkách.


Naposledy upravil xxx dne 05 srp 2020 17:31, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Protože u robota to může být pouze volitelná nástavba. Není to nedělitelná funkce.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Ale no tak. Však už jsme si rozdíly mezi převodovkami vysvětlili, ne? Automat je všechno, co řadí samo neboli automaticky neboli samočinně. Tedy hydrodynamika, variátor, robot, dvouspojka. Pořád jsi mi nevysvětlil, proč podle tebe robot není automat, a to ani tehdy, když je schopen se rozjíždět a řadit zcela bez zásahu řidiče, což dnes už umí prakticky všechny.


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Trváš blbě..


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Však já pojmenovávám každou jinak. Hydrodynamickou pojmenovávám hydrodynamická, robotickou robotická. Jak vidíš, rozlišuju to a vůbec nebráním tomu, aby se to rozlišovalo i v evidenci autobusů. Trvám ale na tom, že automat je obojí.


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Jakub S. píše:
Možná do toho hodím vidle, ale: https://www.slovnik-synonym.cz/web.php/ ... utomaticky . Blbý, co?

Proč blbý ? Slovník popisuje vztah mezi slovy automatický a samočinný. K automatickým a samočinným převodovkám se vůbec nevyjadřuje. Synonyma jsou slova stejného nebo podobného významu a lze je vzájemně zaměňovat za určitých okolností.
xxx píše:
A to je právě to chybné vnímání pojmu automatická převodovka. Většina lidí si pod automatem vybaví rychlé a plynulé řazení hydrodynamické převodovky. Když pak sednou do robota a zjistí, že to škube jak manuál, tak to za automat nepovažují. Přitom je to automat samozřejmě také. Jen konstrukčně zcela odlišný od toho jim důvěrně známého.

Proč chybné vnímání ? Když je hydrodynamická převodovka konstrukčně zcela odlišná od té robotizované, nebylo by tedy na místě ji také zcela odlišně pojmenovávat ?


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Zde si můžete počíst něco o typech automatických převodovek.

Robert: Něco takového? Spojku tam vidím, volič směru jízdy taky... Zajímavé řešení. Většinou je to u poloautomatů spíš naopak, že rozjezd a ovládání spojky je automatické, ale stupně si řidič volí sám nějakým joystickem nebo pádlama. Tady to zřejmě naopak stupně umí řadit samo, ale rozjezd musí zvládnout řidič. Ono je to možná takhle i lepší, protože některé nedokonalé roboty se rozjíždějí opravdu příšerně.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Mají to autobusy na podvozcích Scania, co jsem viděl, možná i jiné.
MANy měly klasicky poloautomat, kdy se spojka sešlapovala a buď to řadilo samo, nebo se muselo hýbnout joystickem.


Naposledy upravil Robert dne 05 srp 2020 09:32, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Jakože to má spojkový pedál? Můžu poprosit odkaz? Nejspíš to bude nějaký poloautomat. Měl jsem teda za to, že u poloautomatu je spojka automatická a převodové stupně řidič volí pomocí nějakého joysticku nebo páček + a - (leylandy z 80. let, některé alfy a malé mercedesy z 0. let aj.), ale je možné, že existují i poloautomaty se spojkovým pedálem. Rád se něco přiučím.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
A když spojku má na rozjezd a pak si to řadí samo roboticky, tak jsme v pérdeli, pane hrábě.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Taky že je. Dokonce jsem jednou takhle sám nachytal při výběru ojetého auta.

Chtěl jsem automat, tak jsem si vyhlídl na internetu Ford Focus s automatickou převodovkou. Na fotkách byla vidět volicí páka s polohami P, R, N, D. Tak jsem si řekl, že to je dobrý, že to bude nejspíš hydrodynamika, možná už dokonce dvouspojka, protože obyčejný robot polohu P zpravidla nemá. Byl jsem si auto projet a najednou mě překvapilo, že to po rozjetí drží pořád stejné otáčky a neřadí to stupňovitě. A prostě nechceš mít auto, které vydává monotónní zvuk jak kartáček na zuby. Tak jsem ho samozřejmě nekoupil. Tam jsou i jiné nevýhody, jako třeba nemožnost brzdění motorem, poměrně krátká životnost řemene a jeho drahá výměna kvůli atypičnosti atd. A celkově je mi tato značka nesympatická. No a autobazar v tom byl nevinně, protože v inzerátu správně uvedl, že se jedná o vůz s automatickou převodovkou. U žádného auta převodovku blíže nespecifikovává, pokud se na to zákazník sám nezeptá.

Takže pokud má auto spojkový pedál a řadicí páku, je to manuál. Pokud spojkový pedál nemá a místo řadicí páky má volič, je to automat.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Tak variátor by měl být taky automat.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Mikuláš Pelíšek píše:
Pokud v těch větách všude nahradíš automatická za samočinná, budu s tím plně souhlasit. Ale ty Sorky prostě "automatickou" převodovku nemají. To je tvrzení, na kterém trvám.

A to je právě to chybné vnímání pojmu automatická převodovka. Většina lidí si pod automatem vybaví rychlé a plynulé řazení hydrodynamické převodovky. Když pak sednou do robota a zjistí, že to škube jak manuál, tak to za automat nepovažují. Přitom je to automat samozřejmě také. Jen konstrukčně zcela odlišný od toho jim důvěrně známého.


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Možná do toho hodím vidle, ale: https://www.slovnik-synonym.cz/web.php/ ... utomaticky . Blbý, co?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9594 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 384  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 čer 2024 07:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]