Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 21    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Další
Autor Zpráva
Offline
456
24 lis 2017 11:40
Domis píše:
Robert: Na Nových sadech jsou použity tzv. velkoplošné podkladové panely VÚIS a vyměňují se jen kolejnice, 26 let staré podkladové panely se jen čistí a vyrovnávají. Ostatně nově se Brně zřizuje VÚIS prakticky všude (i na Plotní) Je otázka proč, protože jinde v ČR se tato technologie už nepoužívá, maximálně pod kolejovými kříženími. V Praze ji jako zastaralou opouštějí zcela. Nevýhoda je obdobná jako u BKV panelů, jednotlivé panely jsou sice přesně naskládány vedle sede a zasypány, ale to nezabrání tomu, aby se vlivem zatížení a provozu trochu nehnuly. Výsledek jakéhokoli pohybu či pnutí panelů je rozpad GPK.

Něco o technologii je zde:https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041495


Tak velký argument pro VÚIS panely vs. W-tram a jemu podobné je prý lepší rozebiratelnost konstrukce pro případnou opravu inženýrských sítí, ale považuju to za hloupou výmluvu. Ono, všechno jde vybourat. Každopádně, když už dělám takovou trať s pevnou jízdní dráhou obnovím všechny sítě, které ji podcházejí a tato potřeba je minimalizovaná. Navíc existuje možnost protlaku. Je to v Brně docela smutné.
V Olomouci třeba o VÚIS panelech nechtěli ani slyšet. Drobné nepřesnosti GPK nevadí v křižovatkách, kde se jezdí pomale a tuhost výhybkových konstrukcí to podrží všechno líp., Tady je to myslím v pohodě (možná bych doplnil pružné upevnění), ale navrhovat to i všude jinde v ulicích je podle mě špatně. Třeba na Cejlu, co se dělal loni se to hodně nepovedlo, doporučuju zkusit si to projet v EVu vzadu směrem z centra.
Zajímalo by mě jaký maj v Praze zkušenosti třeba s tíhle: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2009120101


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Zajímavé, že na tomto fóru se diskuze často stočí uplně jinam, hlukem nebyl myšlen zvuk výzbroje, ale randál od kol, mlácení na vyhybkách, randál od kolejí a to, že ta šalina je prostě slyšet na sto honů že jede, často je to jak pojízdné železářství, podobně hlučné vozy v Německu či Rakousku byly naposled dvounápravové, čtyřnápravové a kloubové jsou většinou už tiché jak šepot a o nízkopodlažkách ani nemluvě, zvuk výzbroje na toto nemá žádný vliv a ani o něm nebyla řeč.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Domis píše:
Ostatně nově se Brně zřizuje VÚIS prakticky všude (i na Plotní)

No jo, pak není divu, že tam budou muset dávat (pokud se něco nezměnilo) protihlukové stěny (což mi připadá v ulici se zástavbou naprosto absurdní a jsem zvědav, jak to bude v reálu vypadat, na vizualizacích to pro jistotu není), aby se splnily hlukové limity. Na západě raději postaví trať a vozidla tak, aby žádný hluk při průjezdu nedělaly.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Robert: Na Nových sadech jsou použity tzv. velkoplošné podkladové panely VÚIS a vyměňují se jen kolejnice, 26 let staré podkladové panely se jen čistí a vyrovnávají. Ostatně nově se Brně zřizuje VÚIS prakticky všude (i na Plotní) Je otázka proč, protože jinde v ČR se tato technologie už nepoužívá, maximálně pod kolejovými kříženími. V Praze ji jako zastaralou opouštějí zcela. Nevýhoda je obdobná jako u BKV panelů, jednotlivé panely jsou sice přesně naskládány vedle sede a zasypány, ale to nezabrání tomu, aby se vlivem zatížení a provozu trochu nehnuly. Výsledek jakéhokoli pohybu či pnutí panelů je rozpad GPK.

Něco o technologii je zde:https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041495


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
OndraS: Když jsme u zvuků šaliny a jak mohou být „šoto-technicky pěkný“, tak za mě jednoznačně Varia a staré dobré RT6.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Jako dítě si pamatuj, že se v tom esíčku nevyhly ani dvě T2/T3. Pak to při kompletní rekonstrukci předělávali a rozšiřovali (kačeny už tu jezdily) a udělali to do současné podoby.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
To asi není to dřevěné udělátko, co jsem teď viděl používat při instalaci kolejnic na Nových sadech, že? :-)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Když se teď předělává i oblouk dole na Veveří/Žerotínově náměstí, předpokládám správně, že se posouvá geometrie kolejí tak, aby se tam mohly vyhýbat i kačeny? Nebo tomu brání celkové poměry ulice?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Domis: Díky za info o jedné z věcí, co dělají na západě jinak, co k nám na východ zatím nedorazilo... Ještě by mě zajímalo, co dělají soudruzi na západě jinak, že ty šaliny nemají všechny obuté.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
M: Dodám, že řešení trvale přesné geometrické polohy koleje (tedy především milimetrová přesnost udržení rozchodu) se jmenuje W-tram (neboli pevná jízdní dráha). Zřizuje se kromě západních měst dnes běžně v Praze, první úseky mají či budují už i v Ostravě, Plzni a Olomouci. V přímých úsecích je jízda všemi typy tramvají naprosto klidná a nehlučná, v obloucích o malém poloměru se sice GPK drží, ale hlavy kolejnic se sjíždějí stejně, takže tam hlučnost u některých typů tramvají zůstává. Druhou výhodou je, že asfaltový koberec nad W-tramem se nedrolí, nepraská a nepropadává, protože zkrátka pod sebou nemá žádnou možnost pohybu.


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
S tou výzbrojí je to mimochdem taky celkem pravda. Některy zvuky se dají považovat za šoto-technicky pěkný, třeba první série 14Tr, rezonace odporníku EDB u T6, taky - zcela nezaujatě - kňourání 22Tr a podobný zvuky ze starší doby tyristorové. Mladší doba tranzistorová a asynchronní motory sebou přinesla mnohdy vysloveně pronikavě vtíravé pištění, třeba první zastupce této epochy 21TrAC nebo Anitra, kde má člověk pocit, že sedí uprostřed trafostanice.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Fantomas: souhlas s tebou, já to tu psal už před lety, mám stejné zkušenosti jak z německých tak rakouských měst. Uvnitř vozu uplné ticho a z venčí též, křižovatky, vyhybky, nic, jízda jak šepot. U nás na některých usecích a v určitých vozech neslyšíš vlastního slova. Nevím proč se někdo nejde optat jak tam ty tratě staví, že jsou tak tiché,ale je to to samé jak s trolejovým vedením u trolejbusů, taky nikdo se nejde podívat a optat se do Szegedu či do Pardubic nebo Salzburgu jak to mají udělané že nemusí se plížit 15km/h, proč nepadají z trolejí atd atd atd, je to marné, je to marné...


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Hlučné jsou v Brně (a vlastně v ČR) úplně všechny tramvaje. Zrovna před pár dny jsem se vyskytoval na západě a opět mě překvapilo, jak tiché tramvaje být dokážou. Konkrétně Flexity Outlook v Innsbrucku na metrovém rozchodu, prakticky vůbec nic není slyšet, zvenku ani zevnitř, a to ani při přejezdech přes výhybky (to je samozřejmě zásluhou jak vozu, tak tratě). V obloucích žádné skřípání ani škubání, přestože to má taky pevné podvozky. Žádné nepříjemné vysokofrekvenční pištění výzbroje. Pak se člověk vrátí do Brna a uvědomí si, jaká je to pořád Ukrajina. Jasně, ty tramvaje a reko tratí taky asi stály v tom Rakousku jiné peníze. Omlouvám se za odbočku, ale prostě mi to nedalo, ten kontrast s K3, za které jsme vlastně ještě rádi, je propastný.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
70
11 črc 2011 08:39
Štatl
ROLA, od paláce Morava k nástupišti ( tedy k zastávce před bejvalým ČSAR)
hned u podchodu


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jakou Ukrajinu, co je tím myšleno?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
114
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Na Hlaváku máme pěknou Ukrajinu biggrin


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Územní rozhodnutí odvolací orgán zrušil a vrátil k novému projednání. Po několika letech jsme na začátku.


Offline
Uživatelský avatar

28
24 srp 2019 11:15
goldfinger píše:
Zrušeno, vráceno.


To stavební řízení nebo to odvolání?


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Nechápu, že ty černé stavby už nesrovnal se zemí bagr, jsou to neustále ti stejní lidi, stačí se podívat na ty adresy do mapy či katastru, ta účelová komunikace o které píší taky neni legální. Já bych byl s něma raz dva hotov, zbořit a tečka a na jejich náklady. Takhle je to pořád dokola to samé a ta trať se nikdy nezprovozní.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na úřední desce magistrátu zveřejněno rozhodnutí odboru územního a stavebního řízení o odvolání proti územnímu rozhodnutí k obnově líšeňky. Zrušeno, vráceno. Stavební úřad Líšně zmastil, co mohl. Neradostné čtení.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Je to kousek od přechodu přes koleje. Díval jsem se na úsek od přechodu přes silnic. A není to o moc lepší. Počítám, že je to celá ta rovinka od trojúhelníku. Od té doby jsem tam nebyl, tak aktuální stav nevím.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Byl tam teď někdo? pořád je to ve stejným stavu? Kde to přesně je? Třeba u jakého čísla sloupu? Aby se na to DP upozornil, pač tady je to k ničemu.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Zlaťák píše:
Chybí tam spousta šroubů, spousta jich je povolených.

Detaily, až tam něco vyletí a bude nejmín 20 zraněnech, pak se to teprve bude řešit.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
https://www.edb.cz/clanek-5478-renovace ... h-kolejnic
Ve spřáteleném fóru jsem narazil na tento článek. Zajímalo by mne, zda se tato technologie používá i v šalingradu a zda se při ní nemusí vybourat živice.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Chybí tam spousta šroubů, spousta jich je povolených.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 504 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 19:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]