Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 32 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Co brání tomu protažení 27? Je to trajf, tak v čem je problém? Samozřejmě se musí upravit provozní doba, ale to je to poslední.

Jinak uznávám, že spojení Líšeň--Ochoz a dál pro rekreační účely chybí, zejména o víkendech a o prázdninách.
Ale k tomuto účelu by mohla sloužit nová cyklolinka Mariánské údolí--Jírova--Ochoz--Hostěnice/Křtiny--Jedovnice,
čímž by se vyřešilo několik problémů naráz bez nutnosti zasahovat do vytížené linky 201 a dnes již jen účelové 202.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Ve směru do Brna bych se nebál i bez jakýchkoliv restrikcí - on si "region" rád šlápne těch pár metrů na Jírově, až zjistí, že při přestupu na Novolíšeňské už si v šalině dost možná nesedne. Cestou zpět nastává ten už zmiňovaný problém s překryvem frekvence SO - Jírova a Novolíšeňská - Ochoz (a dále) v úseku Novolíšeňská - Jírova. Obojí je však "silově" řešitelné tím, že a-201 prostě Novolíšeňskou neobslouží, protože k tomu ani není žádný praktický důvod. Paneláky v okruhu Sedláčkovy jsou ze SO obsluhovány a-55 na Vlkovu a bří Sapáků obslouží a-58 na Zetor-silnice. Jediné budovy, které mohou docházkovou vzdáleností těžit ze zastavování a-201 na Novolíšeňské jsou květinářský a pekařský stánek u zastávky Novo, což čítá celkem max. 10 lidí, kteří tam pracují (nemyslím si, že by se tam sjížděly davy nakupujících odjinud) a které, při vší úctě, asi můžeme v této rovnici opomenout. Jde především o pokrytí frekvence SO - Bartákova/Rotreklova a zároveň o efekt změny na frekvenci ze směru od Ochoze (a tam podle mě mírně převažují pozitiva nad negativy).

Protažení t-27 mi též připadalo jako relativně obstojné řešení, nicméně podmínky dotace na TT jsou v partii DP vs. Líšeň tak luxusní šach-mat, že ani toto není možné plně legálně realizovat. Existují buď velmi neohrabaná řešení v gesci DP, nebo regionálka, nebo současný stav. Víc nic :(


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Nástup předními dveřmi při cestě z Brna ven spolehlivě odradí každého zájemce, to bych byl fakt v klidu. Ovšem z opačného směru by to problém byl, a pozor -- počítat s přestupem frekvence z regionu už na Jírově je nesmysl, nikdo nebude šlapat docela dlouhou cestu na tramvaj, když na Novolíšeňské to má vedle sebe. Přestup na trolejbus vůbec neuvažuju, ten je zajištěn na Prušánecké komfortně už teď.

Je to pořád dokola. Kdyby komunál protáhl 27 z Vinohrad až na Novolíšeňskou a recipročně ukončil jednu z linek 25/26 na Pálaváku, problém je takřka vyřešen. A může se zrušit i výletní zajížďka 78.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Předpokládám, že Mauricio mířil "neschopností komunálu" na DpmB a v tomto s ním plně souhlasím. Obsluhu MČ má primárně zajišťovat místní DP a ten tady odstřihnutím části Líšně od SO zklamal na celé čáře, celé to na mě působí, jak kdyby s přiklepnutím dotace na TT ani nepočítal a když ji přece dostal, tak se rychle načmáralo to nejjednodušší řešení a "nějak si snad zvyknou". Subjektivně pak chápu i odpor šofců regionálek k vozbě určité sorty obyvatel sídlišť, která jim bez výčitek svědomí zabordelí bus, jelikož nemá zábrany v podobě spolucestujících rodinných známých směřujících do stejné nebo sousední vsi, ale objektivně lepší řešení pro Líšeň než závlek a-201 bohužel nikde nevidím a tedy doufám, že to projde administrativním kolečkem až do reálného provozu. Jinak pokud "ekonomické a organizační problémy" znamenají i něco dalšího než bordel ve svěřeném buse a pochopitelná neochota šofce to pak zadarmo o pauze uklízet a vůbec takovou linku jezdit, pak bych taky poprosil Mauricia o rozvedení tady tohoto tématu - zas tak do toho nevidím a rád se nechám poučit.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Mauricio, celkem normálně se tu bavíme, tak nemusíš tak tlačit na pilu a vyhrocovat úplně zbytečně diskuzi.

Citace:
Pokusy udelat z 202 MHD tu uz byly a jak to dopadlo, vime vsichni.
Pamatuju jeden pokus (ten poslední při výluce) a za mě z pohledu cestujícího to byl rychlý spoj z Líšně na SO... Takže já osobně nevím, co myslíš "všichni víme, jak to dopadlo". Můžeš to nějak rozvést?

Citace:
Pokud vyjedu ze stare osady a po ceste na jirovu zastavim na kazde zastavce, tak nahrazuji neschopnost komunalnich podniku postrat se o sve zakazniky
Až na to, že zástupci líšeňské radnice vytrvale tvrdí, že věc řešili ještě před změnou a byli ujišťováni o zachování 55 v předchozí trase a konečnou podobu jim nikdo nesdělil a nemohli to pak už nijak ovlivnit. Takže kde je ta neschopnost, když se bojím o A, ale jsem ubezpečen, že A zůstane, ale nakonec bez mého vědomí někdo prosadí B?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže když MHD na svém území město odmítá řešit a nejedná s postiženou městskou částí, tak jaké jiné řešení zbývá? Ostatně, třeba v Praze to takto funguje v okrajových částech už léta, tak nevím, proč by to nemohlo fungovat i v Brně. A ono by se tím i dost ušetřilo, protože regionální dopravci jsou levnější, než DPMB ;-)

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pokusy udelat z 202 MHD tu uz byly a jak to dopadlo, vime vsichni. Resite naproste kraviny, mozna by nekteri sotousci mohli otevrit oci a nebo alespon pochopit zaklady ekonomiky a smysl IDS. Znova opakuji, ze regionalni linky nejsou od toho, aby nahrazovali MHD (pokud to nekdo nechape, tak to, ze vyjedu ze zvonarky, minu 20 zastavek, zastavim na ustedaku, minu 40 zastavek, zastavim v modricich, minu 50 zastavek, zastavim v pohorelicich, to neni suplovani MHD. Pokud vyjedu ze stare osady a po ceste na jirovu zastavim na kazde zastavce, tak nahrazuji neschopnost komunalnich podniku postrat se o sve zakazniky, a kdo do toho trochu vidi, tak vi, jke to s sebou nese ekonomicke a organizacni problemy).


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
S přecpanou osmičkou souhlasím na 100 %.
202 bych ovšem nechal spát, za rok po ní ani pes neštěkne a zřizovat ji jako vnitroměstskou mi přijde jako příliš velký ojeb.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Nemyslím si, že by nastalo takové drama - část poptávky z Bartákovy/Rotreklovy by přesedla do a-201/2 a využívala kapacitu přes SO (tzn. uvolnila kapacitu d-8), část z ochozského směru by d-8 zase zpět zaplnila. Pro obě skupiny by se rozšířily možnosti efektivního cestování tam, kam potřebují, ale cestujících by v dotčených spojích v žádné části dramaticky nepřibylo ani neubylo. Ono těch pár paneláků kolem Bartákovy/Rotreklovy obývá podobný počet lidí, jako vesnice po trase a-201..


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Mě hlavně přijde děsivé, že nikomu nepřipadá děsivé do už tak přeplněné d-8 cpát ještě regionální cestující. To tento problém dochází fakt jenom mě?

Já lidi z Líšně chápu. Současný stav dopravy v Líšni stojí za starou bačkoru, ale toto není to správné řešení. Toto by celou situaci ještě zhoršilo, protože by to vyžadovalo posílit d-8 a na to v dohledné době rozhodně nebude.

Řešení, které mě přijde logické, je znovuzavedení vnitroměstské 202, tentokrát ovšem mezi židenickým nádražím, Starou Osadou, Juliánovem, Novolíšeňskou a Jírovou. Byla by to regionální linka vedená regionálními dopravci, takže by nedošlo k porušení podmínek dotace a vzniklo by rychlé spojení Líšně s Juliánovem, Starou Osadou i židenickým nádražím. A zároveň by to nenarušilo současný systém.
Jiným, řešením by mohlo být přetrasování a-78 na Novolíšeňskou s vynecháním Jírovy a současnou trasu a-78 ve Vinohradech a Líšni nahradit minibusovou linkou. Pokud by tu a-78 převzali regionální dopravci, tak si myslím, že by opět nebyl problém s dotací a jako bonus by a-78 konečně dostala tolik potřebné pokladny.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Pokud je to tak, tak uznávám v tomto svoji neznalost a bod o záložce beru zpět, předpokládal jsem, že je určená jen pro výpadky nebo posílení v rámci spojů ČAD Blansko :oops: Jako blocker pro realizaci změny mi to i tak nepřipadá, ale přesouvat ji na Jírovu by byla tím pádem samozřejmě blbost (je-li to myšleno tak, že v případě výpadku vlaku od Hl.n. vyrazí jiné zálohy a tahle vymete židenické nádraží a pokračuje po trase vlaku dál).


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ta záložka tam je i kvůli vlakům, to, co jsi navrhl, by její smysl poslalo do kytek.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Záložka se přemístí na Jírovu a je po problému. Při přesunutí přestupní vazby pro podstatnou část ochozského směru až na Jírovu prakticky odpadá možnost přeplnění již na SO, v nejbližším okolí Jírovy je ploch pro odstavení záložky dost a pokud šofc bude pozorovat očividné přeplnění už po vysypání Bartákovy, může záložka dokonce operativně najet ještě před příjezdem přeplněného spoje a fungovat o to efektivněji. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody...


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ano, je to kapacitní problém linky samotné, ale lépe by se řešil, kdyby všichni lidé nastupovali tam, jde je po ruce záložka, která by mohla ihned najet a pomoci. Když se přeplnění zjistí o 10 minut později na místě vzdáleném 10 minut od parkující záložky, je z toho hned zdržení 20 minut.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Robert píše:
Přijede plný autobus už z Mendláku a lidi u nemocnice nemají kam vlézt.

To je ale kapacitní problém na lince jako takové - pokud by obsluhovala jen jeden z těch uzlů, problém by vznikl stejně.

Robert píše:
Ale umím si představit, jak na SO naleze 20 lidí, co kvůli ušetřených dvou minutám pojedou na Jírovu regionálkou, do které se pak na Novolíšeňské nevejdou lidí směr Ochoz.

Osobně si myslím, že nástup předními dveřmi tu dvouminutovou "výhodu" maže a tenhle scénář nenastane. Pár let jsem bydlel na Prušánecké a co jsem pozoroval, tak přebytková kapacita ve směru na SO byla využívaná hojně, zatímco opačný směr vinohradští veskrze ignorovali a využívali trolejbus, viditelná fronta na nástup všechny spolehlivě odradila a raději čekali na "svůj" spoj. Nevidím důvod, proč by tomu mělo být u Jírovy jinak. Vidím tam jen překrývající se kapacitu mezi Novolíšeňskou a Jírovou (kdy by se potenciální poptávka ochozských kryla s poptávkou na Bartákovu/Rotreklovu, která má jako jediná motivaci a-201/2 v tomto směru ze SO využívat, jelikož spojení ve špičce úplně chybí) a řešení je nasnadě - Novolíšeňskou v obou směrech projíždět bez zastavení. Ochozští, kteří nepojedou ze SO, budou přestupovat na Jírově, kde se již kapacita pro Líšeň vyprázdní.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Citace:
Taky se k té nemocnici běžte někdy podívat. Přijede plný autobus už z Mendláku a lidi u nemocnice nemají kam vlézt
Ale tak to je úplně jinej problém (to je prostě nedostatečná kapacita) než pak popisuješ s případnou 201/202 přes Líšeň, protože tam kalkuluješ s přecpaným autobusem, kde půlka vystoupí v Líšni. Ale v té Líšni by zase potenciálně vznikly nový vazby pro ty, co jedou do Ochoze, takže by místo na SO nastupovali až v Líšni, kde Líšňáci vystoupí. Prostě by ta linka teoreticky pro většinu fungovala na půlce trasy SO - Líšeň pro Líšňáky a Líšeň - Ochoz pro lidi z Ochoze. Nevím no, samozřejmě k tomu nemáme žádný čísla, jak by to vypadalo v reálu. Ono to v reálu asi hlavně stejně s největší pravděpodobností neprojde, takže se zas nemusíme tak vzrušovat. Každopádně jak už jsem psal, tak tenhle návrh na návrh na jednání ukazuje jediný, že chybí rychlý spojení z Líšně na SO, hlavně z jihovýchodu sídliště (Rotreklova, Bartákova, ...)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Taky se k té nemocnici běžte někdy podívat. Přijede plný autobus už z Mendláku a lidi u nemocnice nemají kam vlézt. A to je tam ještě výhoda, že mezi uzly a ani pak dál nejsou žádné zastávky. Ale umím si představit, jak na SO naleze 20 lidí, co kvůli ušetřených dvou minutám pojedou na Jírovu regionálkou, do které se pak na Novolíšeňské nevejdou lidí směr Ochoz. A řidič nemá potuchy, jestli to pobere, když bude mít obsazené sedačky už ze SO a trne, kolik jich bude na Jírově, když záložka je dole. A zrovna na této lince se stává celkem často, že neprobere.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jeden podnik, takže BVV?
Jinak A-405/406 jsou primárně pro špitál v Bohunicích a dovoz lidí do kampusu.
Jedou přes dva uzly, resp. v jednom přetíženém končí, na Mendláku není k hnutí a ani bez nich to nebude o moc lepší.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Pokud ceně za toto navýšení aspoň řádově odpovídá Robertova kalkulace výše (1.5 milionu Kč ročně), tak tam pro koncern s ročním obratem 9 miliard Kč nevidím žádnou zajímavou finanční souvislost, kvůli které by se na úpravy podobného charakteru vyhlašovala nějaká generální stopka. V korporátu s managementem, který je při smyslech, se taky i přes momentální ztráty nezastavují dílčí inovace, přestože vyžadují investice v řádu tisícin obratu - to je naopak cesta do pekel.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Až bude nemocnice Bohunice šalinová, pak tento problém odpadne. Jinak pokud vymýšlíte změny, pak se prosím výhradně omezte na ty, které výrazně zefektivní provoz MHD po Brně. Jeden podnik v koncernu (ne, není to DPmB), nám pomalu, ale zcela jistě míří do velkých problémů a jeho ztráta bude fakt veliká, takže peníze příští rok budou Brnu velmi chybět. Navýšení výkonů - na to fakt zapomeňte, chcete-li zůstat v realitě.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
A co 405 přes Nemocnici Bohunice a na Mendlák? Ta přes 2 uzly jede...


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Regionální autobus určitě nepojede přes dva uzly, to sú v klidu.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Líp bych to nenapsal.

Jednou máme IDS a zónový tarif, tak prakticky nevidím důvod od sebe oddělovat městské a regionální linky. Naopak je velice efektivní, když jedna linka slouží zčásti jako regionální a zčásti jako městská.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Tady je podle mě to čtyřminutové "poškození" diskutabilní - z a-201/2 vznikne nová přestupní vazba na d-8 na Jírově, která do velké míry supluje vazbu na d-2 na SO a pro cesty z regionu do centra Brna je to letmým pohledem do JŘ nastejno, prakticky především ve špičkách dokonce časově výhodnější. Regionálka se bude motat Líšní, ale regionální cestující už v ten moment bude sedět v d-8 a odpadá pro něj třeba průjezd špuntem Svatoplukova x Rokytova. Navíc je výrazně zrychlené cestování do oblasti vnějšího centra kolem Křenové. Do oblasti Židenic a při přestupu na d-3 tam samozřejmě to prodloužení jízdní doby je, o tom žádná, ale je to podle mě adekvátně kompenzováno tím zrychlením na Křenku a HlN (a koneckonců i vazba na a-78 směr Slatina se přetrasováním a-201 přes Jírovu podstatně zrychlí).

Není to bez vad pro všechny, to rozhodně ne, ale myslím, že tahle změna by mohla mít z řad regionálních cestujících na a-201/2 klidně i většinovou podporu, jelikož pozitivní efekt na (reálnou) jízdní dobu je tu do atraktivních směrů. U těch nedávných líšeňských "trolejbusových" změn se dal pozitivní efekt na jízdní dobu vykázat jen do sousedních sídlišť a čtvrtí severně od centra, do všech atraktivních směrů byl efekt negativní, proto to hromadné "brečení", které by tu podle mě nenastalo.

Mauricio píše:
Regionalni linky nejsou od toho, aby suplovali MHD.


Nevidím důvod, proč by regionálka nemohla suplovat MHD - pokud vysype část regionálních cestujících už v okrajovém uzlu (Jírova), pak je v ní kapacita na pobrání doplňkové poptávky v nácestných zastávkách při jízdě do centrálnějšího uzlu (SO) a celé mi to dává logický smysl. Při tvé úvaze aplikované do extrému by se měly regionálky vrátit hromadně na Zvonařku, jelikož MHD tu není na suplování regionální poptávky a vesničan bažící po centru Brna nemá v šalině co dělat, ta je pro měšťáky [-(


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A-401/402 je naopak zkrácená oproti dobám před Ids-Jmk, dřív jezdívala po Jihlavské až na Zvonařku (stání pět, tuším). Jinak nová kombinace s 401expres už z Knínic je sice super, ale když jsem takovou kombinací jel, skoro nikdy se mi nepovedlo ušetřit ani minutu, spíš naopak to přidalo dalších pět. Bavím se o stavu před výlukou v okolí Osové.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 17:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]