Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 25    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
miropiro: asi stejně jak některá Varia.

Tento typ LED osvětlení už dneska mají téměř všechna Varia. Montovalo se to, tuším, od roku 2013 a dodatečně se instalují v rámci VP.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
53
28 lis 2019 15:38
Tam asi nebude problém s intenzitou ale náklonem světel.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
miropiro: asi stejně jak některá Varia.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Nepřijde vám, že draci svítí až moc? Včera jsem seděl na Maliňáku a na někoho čekal a mezitím přijela 1824. Přední světla byla tak intenzivní, že jsem si připadal, že proti mne stojí auto s dálkovými světly.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
5
09 kvě 2019 16:54
kdy se tramvaje EVO 2 přesunou do vozovny pisárky ? Děkuji za odpověď


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak já jsem třeba takové postavy, že v normálním stavu na horní tyč bez problému dosáhnu, ale zároveň ve stavu popisovaném mnadenickem - narvané vozidlo a větší plocha bez madel, kde se proti své vůli vyskytnu zhruba uprostřed - už mám problém se něčeho rozumně chytnout (a samozřejmě v takové situaci není v dosahu ani svislé madlo). Je jasné, že člověk vyšší postavy na tento problém nenarazí, protože ten může ty centimetry navíc využít v horizontálním směru a natáhne se i k vzdálenější tyči.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nechápu, co s těma tyčema řešíte, ale asi to nebudu chápat dál, protože malá postava na ty horní tyče stejnak málokdy došáhne, tím spíš stíhá ty svislý k sedačkám, když je u dveří plno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
No možná v té minulosti právě :)

1. řada u okna - zrovna u EVA je fakt nízko, není to pohodlné ani bezpečné, ale je tam
2.-4. řada - lze předpokládat, že se většina lidí natočí k oknu než dovnitř vozu na lidi (nemáli tam hlouček známých), držím se většinou něčeho, co je nade mnou a mírně přede mnou (né za zády). Takto by tam byly 2 x 2 řady lidí stojících vždy naproti sobě - mezi nimi madlo?
6.řada není úplně řadou - ale nějak se tam lidi ůkroutí"

U K2 jsou 3 jako v Anitře.

13T není 2 + 2, maximálně 2+1,5 nebo naproti sobě, kde absence madla vynikne v plné kráse

V uličce, kde je 2+2 je to v pohodě, u 2+1,5 to taky jde (nejsou li až nad sedačkama vyhnutý) ... horší jsou jiná místa

Ale možná to moc řeším, ale u starších vozidel měl člověk v nouzi jistotu, že hodí ruku nahoru a něco vždy chytne.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
mnadenicek: Popravdě řečeno se mi to ještě nestalo, pokud jedu v MHD snažím si sednout a jet jak člověk, ve špičku jezdím jen jako řidič :-) jinak auto. A když jsem v minulosti jezdíval často i ve špičku v nacpaných MHD, tak jsem vždy na nějaké madlo dosáhl.
Jak to bylo myšlené: 1 řada stojí opřená o madla u okna a nebo se drží madla a čumí z okna, pod každým vodorovným madlem mohou stát dvě řady stojících lidí, to lze naprosto v pohodě protože stojíš vždy na straně madla, nikdy nevysíš pod ním :-) takže to máš už 5 řad lidí a šestá se tak nějak kroutí kolem dveří a drží se těch madel u dveří, dle mě naprosto normální situace.
U těch T3 je to dáno tím, že jedna řada madel je přímo nad sedícími lidmi pro řadu lidí co stojí a čumí z okna, jsou tam jen jednosedadla 1+1 a pro porovnání u K2 kde jsou sedadla 2+1 tak už máš jen dvě řady vodorovných madel takže je jasné, že u 13T kde máš 2+2 též stačí jen dvě řady a také u Eva kde máš v 99% 2+2 d tak tam víc řad vodorovných stropních madel vůbec neni potřeba.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
No co se týče madel, tak asi nejen v Evičce, ale tak obecně v moderních vozidlech MHD mi nějaké to madlo pod stropem, v porovnání s těmi staršího data výroby, chybí. Podél úzké uličky teoreticky stačí na každé straně jedna, ale v EVU stejně jako třeba v Poršatech jsou svislé tyče zaobleny směrem k oknu a horní tyčky jsou docela daleko (asi kvůli rozhledu na monitory), ve chvíli, když se někdo za jízdy prodírá plnou šalinou, není moc po čem ručkovat.
Hlavně, pak jsou větší plochy bez sedadel - naproti dveřím, kde se ve špičce logicky koncentrujou lidi a uprostřed kdo stojí občas nemá v optimálním dosahu čeho se chytit. Koukně třeba u T3 jsou hned 4, tam je to dáno velkým prostorem pro stojící v několika řadách. Ale třeba taková Anitra ještě měla 3, Porše se už té středové, pokuď se nemýlím, zbavilo.
U Evy jsou 2 pod stropem, u dveří na stranách, madlo pod oknem mně přišlo dost nešikový pro svou výšku. Jak je to myšlený s těma 6 řadama?
Možná moc řeším ptákoviny, ale vám se nestalo (ať už v šalině nebo buse), že jste stáli uprostřed plného vozu, a nejbližší madlo bylo v takové krkolomné poloze na držení, že ve chvíli brždění to nebylo snadné ustát? Pořád se řeší sedící člověk, ale i ti stojící mají nároky.
Pohodlné místo na stání s výhledem na konci vozu v Evu (jako u Poršat) už taky není, škoda


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Olomouc má madla uplně stejně jak my, na plošinách je madlo pod oknem + opěrky k stání, pak jsou pod stropem dvě vodorovný madla a u dveří jsou svislé madla, celkem 6 řad ke stání, co vám tam kde chybí? Dle mě uplně v pořádku.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Tady jsou fotky olomouckého interiéru EVO1. Která madla máte na mysli, že v brněnské verzi EVO2 chybí?

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mnadenicek: zatím jsem tím nejel, ale pokud uprostřed chybí madlo, tak je to zajímavý podnět, který můžeš zaslat na DP. Zřejmě si sice pročítají i toto fórum, ale e-mail by v tomto případě mohl být více adresnější. A třeba by se tím zabývali a přidali je do dalších vozů.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
luda_612: to je nákres prototypu, jsou tam jinak podesty, čelo a vše včetně sedadel, je třeba najít typák či nákres té naši, ten nemám a nepovedlo se mi ho zatím nikde najít.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Ony ty sedačky na zacátku podesty jsou dobře, když jsou pozadu, kdyby se prudce brzdilo, cestující by byl vystřelen dopředu a mohl by zranit tam sedící lidi, letěl by jim přímo na hlavu a krční páteř, kdyby tam nikdo neseděl, následoval by ošklivý pád do docela velké hloubky hlavou napřed. Pokud sedíš pozadu, cukne to, to je fakt, ale neznám žádný případ většího zranění, pokud na tebe nevlítně člověk co sedí naproti. Otázkou jsou ty sedačky pozadu v druhé řadě na podestě, napadlo mě jen z důvodu omezení vandalismu, kdy bude větší počet lidí, co budou čumět dozadu a tím pádem vandal by měl méně šancí tam, něco dělat, protože by na něho čučelo více lidí, než když by seděli normálně a byly k němu zády, zajímavé je, že to máme jen v Brně a jinde ne, ale pravý důvod těch tří otočených dvojsedadel zatím neznám.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
DPMB počítá s obsazením 8os/m2, takže není potřeba se držet, bo není kam spadnout sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Asi nějaký zpátečník to prosadil:) Ohledně té bezpečnosti nevím nevím, zajímalo by mě při nouzovým zahamováním, když sedím obráceně, jak by mně to trhlo s hlavou dozadu, má někdo takovou zkušenost?
Když jsme u toho, tuší někdo, proč pod stropem poslední dobou rapidně ubylo madel? Když bude takováto nová tramvaj (občas) narvaná a já budu stát na place okolo 2. a 3. dvěří, čeho se chytnu? Někde (třeba v Evě) mi tam aspoň jedna tyčka středem prostě chybí..


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Hledal jsem fotky z Plzně a Mostu, jak to mají tam udělané a mají ty sedadla tak jak by měly být, směrem dopředu. Myslím teď ty tři zmiňované dvojsedadla co jsou pozadu. Nevím co vedlo Brno k tomu, aby byly pozadu.


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Je zajímavé že v katalogu EVO2 jsou směřována sedadla stejně jak si přeje většina diskutujících i když tam je jen jedno sedadlo


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Zase sedadla proti směru jsou bezpečnější. Já osobně na nich rád sedím, protože když tramvaj prudce zabrzdí, tak nesletím. A brzdí se díky autům čím dál častěji.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Ještě jsem uvnitř nebyl ale z fotek mě napadá vysvětlení pro ta sedadla zády, pokud jsou dvě sedačky zády k sobě, je možné že se tím vytvoří více míst na kterých můžou stát cestující a nemusí uhýbat těm co jdou z míst k sezení? Pokud jsou všechny sedačky čelem po směru jízdy, prostor kam se "schovat" před uhnutím není tak velký... Ale je to jenom nápad možného vysvětlení :)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ještě jsem to neviděl, ale už mám pocit, že někdo zase zpackal interiér.
Proč to navrhují lidi, co tím nikdy nepojedou? A stejní to pak odsouhlasí?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
808
25 led 2006 09:46
[quote="mnadenicek"]Včera jsem měl poprvé tu čest a možná to tady už padlo, ale nepřijde vám, že až moc sedadel je proti směru?

Přijde, na levé straně je nad každým podvozkem to prostřední dvojsedadlo vždy zbytečně otočené proti směru. Určitě by šlo otočit, brání tomu jen posunutí na něm ukotveného svislého madla. Asi se kopírovalo uspořádání z obousměrné verze vozu.
Klidně by ta levá strana mohla být uspořádáne stejně jako pravá. Třeba to ještě někoho u dalších vozů napadne otočit. Jde celkem o tři dvojsedadla.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Není to daň za 100% nízkopodlažnost? RT6S měla také více sedadel proti směru jízdy než RT6N1.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Včera jsem měl poprvé tu čest a možná to tady už padlo, ale nepřijde vám, že až moc sedadel je proti směru?
To že u stropu chybí vprostřed něco na chycení je asi prostě trend poslední doby..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 606 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 22:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]