Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 36 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ale když už se to tu vesele řeší, tak kolik těch nákupních zdarmalinek vlastně bylo? Zkusme dát dohromady nějaký smysluplný přehled.

Co si pamatuju, tak:
Olympia - Úzká, ADOSA, zahájení koncem roku 1999 (?)
Olympia - Mendlák, ADOSA, konec cca 2.půlka roku 2009? Kdy to začalo jezdit, mám za to, že to byla nějaká chvilková akce...? Interval co si pamatuju 60min a jezdilo to jen v kladiva.
Údajně byly i nějaké zaměstnanecké svozy ze Slavkova v režii Vydosu, z Domašova v režii Tourbusu a z Moravského Krumlova v režii Tredosu - to by mělo být po dobu výstavby OC?

Avion - Úzká, tu si pamatuju určitě v roce 2001, možná i dřív? Od začátku DP, konec tedy 4/20.

Futurum - Úzká, zahájení 2001, to jezdil prvně nějak krátce Tourbus, pak Adosa (řekl bych tak od 2003?), interval 30/60min, konec 2019

NKCP - Semilasso (červená linka?), 9/2004 - 2007 (?) Optimalizace veřejné dopravy, pak až do zrušení (2014?) Tourbus
NKCP - Lesná (modrá linka?) - to se jezdilo snad jen za tourbusu?
Co byla zelená linka? Jezdila se nebo to zůstalo jen na papíře?
Interval obou linek 60min, jízdní doba celkem 70min? :mrgreen:

A co zaměstnanecký svozy? Tady tedy jen náznakově bez širších souvislostí.

CTP Modřice - Úzká, začátek 2004 (?), přežívá doteď
CTP Slatina - Úzká (3x denně návoz/odvoz, konec cca 2011?)
Oboje Tourbus.

Celestica - tady budu fakt jen střílet, podle toho, co jsem asi 3x viděl :mrgreen: Ráno na dvakrát návoz, odpoledne na dvakrát odvoz, takže asi 2x denně po 4 spojích?: Brno (ČAD), Prostějov (?), Vyškov (Vydos), Svitavy (DOPAZ), Moravská Třebová (DOPAZ?), Kunštát (?), Adamov (Pernica), Blansko (ČAD). Jezdilo se to podle mne do roku 2007, od kdy netuším. Toto kdyby mi někdo doplnil, budu potěšen.

Kuřim:
Brno hl.n. - Tyco, jezdíval to co si pamatuju Tišnov, konec tak 2006?

Pak už jen velmi matně si vybavuju na nějaké zaměstnanecké svozy v okolí Bučovic, které zajišťoval Učeň, linku Vyškov - Komořany EDP, kterou zajišťoval Vydos, a Novou Mosilanu, ale to ani nevím, jestli se vlastně jezdilo, viděl jsem jen nějakej jízdní řád kdysi v novinách. Jo ještě od nádraží jezdíval Nečas, snad do Kuřimi nebo někam tam, možná to bylo Tyco?

A ještě tu je vlastně Rajhrad, což dnes zajišťuje DC Bus. Jedna linka z Pohořelic, jedna z Brna a jedna z Moravského Krumlova či z jaké zadnice. Jo a DHL, to jezdí transbus tuším.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Jezdil jsem to svého času dost často, na Lesnou to vozilo docela dost lidí, min. ve srovnání s linkou do Kéniku.

A já si na něco právě vzpomněl - a protože se mi nedařilo vyprovokovat tě při jiné diskuzi, tak samozřejmě neodmítnu další možnost :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
xxx: Jezdil jsem to svého času dost často, na Lesnou to vozilo docela dost lidí, min. ve srovnání s linkou do Kéniku.

Já právě taky, jako cestující, a... bývalo tam tak 5-20 lidí, přičemž se to po pár zastávkách vždycky dost vyprázdnilo. Ono jako třeba pro někoho, kdo bydlí na Provazníkově nebo Lesnické, to bylo dobrý pro cestu zpátky, ale než tím jet přes celou Lesnou do NCKP, to tam člověk je mnohem rychleji 25/26 a 67 nebo 9/11.

Robert píše:
b1: Dobře, ale těm bylo jedno, čím jedou, těm, co jeli krátkou 67, byla bezplatná linka obvykle k ničemu.

Přesně tak. Třeba člověk bydlící na zmíněném osmecu ti moc nepoděkuje, když ho vyhodíš na Úzké.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
xxx: Jezdil jsem to svého času dost často, na Lesnou to vozilo docela dost lidí, min. ve srovnání s linkou do Kéniku.

b1: Dobře, ale těm bylo jedno, čím jedou, těm, co jeli krátkou 67, byla bezplatná linka obvykle k ničemu.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
U té Ikey to bylo horší než jinde z důvodu, že bezplatná linka v podstatě suplovala zkrácené spoje běžné linky MHD, ze kterých na ni ovšem nebylo kde smysluplně přestoupit.

No, suplovala zkrácené spoje linky 67, ale do Ikey/Avionu jezdí lidi i odjinud než z trasy linky 67.
Například když jsem potřeboval do shopping parku z Bohunic, tak jsem přijel padesátkou na Komárov, a tam už mi bylo jedno, jestli jsem nasedl na 67 nebo na gratis linku.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Červená byla (myslím) na Lesnou. Objížděla ji celou a jezdila jednou do hodiny. Člověk na té Lesné byl rychleji pěšky přes kopec. Smysluplnější by mi přišlo prodloužení 68 (nebo jak se to teďka jmenuje) do ŠČ.

Robert píše:
U té Ikey to bylo horší než jinde z důvodu, že bezplatná linka v podstatě suplovala zkrácené spoje běžné linky MHD, ze kterých na ni ovšem nebylo kde smysluplně přestoupit.

:!:

Dám příklad. Je to asi 7 let zpátky. Potřeboval jsem se dostat z osmecu do Avionu a 67 odjela pár minut zpět. Další jela jenom na Zvonařku, ze které samozřejmě, jak říkáš, na tu bezplatnou přestoupit nešlo. Takže jsem musel čekat skoro půl hodiny. Teď bych čekal maximálně čtvrt hodiny. Vzhledem k tomu, že jsem tehdy měl šalinkartu, tak mi ta bezplatná linka odkudsi z Úzké byla úplně k ničemu. Absolutně jsem nechápal, proč ta Avion linka nemůže být propojená se zkrácenými 67.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
To zajisté levnější je. Už proto, že se platí jen úsek od poslední "normální" zastávky dál.

Červená linka byla ta k Semilassu? Ta k ničemu byla, proto taky skončila dřív jak ta na Lesnou. O Mendláku nemluvě, to byl úplný nesmysl.

U té Ikey to bylo horší než jinde z důvodu, že bezplatná linka v podstatě suplovala zkrácené spoje běžné linky MHD, ze kterých na ni ovšem nebylo kde smysluplně přestoupit. Opačně to bylo lepší.
Zatímco do Tesca v KP jezdila linka spolu s bezplatnou linkou i 67 tak jako tak.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Jako je. Ale jako jejich (potencionální) zákazník říkám, že je mi milejší, když tam jede pořádná linka MHD v častém intervalu ve smysluplné trase, než když tam jede nějakej gratis bus jednou dvakrát do hodiny odněkud z Úzké nebo kdovízkama. A řekl bych, že pro to OC je i levnější platit prodloužení nějaké linky MHD než samostatnou gratis linku. Červená linka do NCKP i Avion linka pro mě byly za celou dobu jejich provozu k ničemu.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ale tak kecat soukromé společnosti do toho, co má nebo nemá platit, jaksi nejde. Když to zaplatí a počítá, že se jí to vrátí na tržbách od přivezených lidí, ať to klidně platí. NC KP, Futurum a nově i Ikea zjistily, že to nemá smysl, takže to zarazily nebo významně omezily, což je opět jejich věc.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Mauricio píše:
Za mne osobně jsou nákupní zdarmalinky nesmysl už od začátku.

Samozřejmě, že ano. Když obsluha, tak systémová. A v rámci tarifu IDS.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jinak řečeno, IKEA přispívá jen na úsek Hněvkovského--Avion, a asi ani ne 100%, protože v těsné blízkosti Avionu jsou Přízřenice, takže teoreticky to může být chápáno částečně i jako ZDO.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nákupní zdarmalinky jsou plně hrazeny objednavatelem, tedy provozovatelem či majitelem obchodního centra.
Linky v ZDO jsou hrazeny krajem, potažmo městem.
Linka v ZDO prodloužená do obchodního centra je hrazena z části krajem/městem, z části OC.


Kdo ten rozdíl nechápe, tak polopaticky - OC jsou soukromé subjekty a tito nebudou platit za linku, která doveze 50 fotičů, kteří vylezou z autobusu, porovnaj si pipíška (= kdo má lepší fotku) a zase odjedou do města, a 30 študáků, kteří celý den zavazí v obchoďáku a jejich útrata (=přínos OC) je nula. A důchodce jedoucí za levnějším rohlíkem jede zadarmo i v MHD.

Za mne osobně jsou nákupní zdarmalinky nesmysl už od začátku.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Karlos píše:
Od pondělí 20.4.2020 se trvale ruší provoz bezplatné AVION linky, náhradou jsou v PD všechny spoje a-67 prodlouženy do AVIONu (vyjma ranní špičky) a o víkendech posilové spoje Hlavní nádraží - Avion

:applause: :applause: :applause:

Můj návrh byl vyslyšen. Avion tak konečně bude mít použitelné spojení do města. Dost bylo nesystémových linek jezdících v nesmyslných intervalech a v nesmyslné trase.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Předpokládám, že hlavním důvodem je to, že Avion linka je plně hrazena společností IKEA, zatímco 67 má běžný tarif.
To zrušení je trvalé, nebo jen po dobu platnosti těch současných opatření?

Mimochodem Olympia busy jezdí tak jen po hodině, celý den to tam točí jeden bus, který je kolem poledne vystřídán přejezdem z 40601.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Jistě, doba se změnila, na nákupy se jezdí autem. Autobusy využívají zaměstnanci, kindoši apod.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Z mnoha linek, které byly v provozu v minulosti, tak přežila pouze Úzká - Olympia.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To jsem nepochopil, proč. Vždyť i Avion jezdil DPMB, navíc po kratší trase, tj. nemusel to spojovat s běžnou linkou A-67 ... Ale chápu, provozovatel nákupáku asi chtěl něco ušetřit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Od pondělí 20.4.2020 se trvale ruší provoz bezplatné AVION linky, náhradou jsou v PD všechny spoje a-67 prodlouženy do AVIONu (vyjma ranní špičky) a o víkendech posilové spoje Hlavní nádraží - Avion

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
55
20 úno 2010 23:23
V případě uzavření tunelů se jezdí po ulicích Kosmova, Sportovní, Reissigova, Domažlická, Tábor, Hradecká, Žabovřeská.


Offline
115
27 led 2009 19:48
Brno
Díky za odpověď!


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Myslím, že hlavní objízdná trasa je klasicky po Veslařské, na Rosického náměstí, Královopolskou nahoru a po Skácelově na Slovaňák, pokud neodbočí už na Královopolské na Hradeckou a z ní pak pod vozovnou na Palackého třídu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
115
27 led 2009 19:48
Brno
Měl bych otázku...kudy jezdí E56 když je zavřený Královopolský tunel? Např. jako dnes ráno oba tubusy? Kdyby tato situace nastala v prac.dny.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
MtM: klouby prostě do Ořešína rozumně neprojedou, smiř se s tím.
Pak je tu druhá možnost, jak zamezit sjíždění spojů - prodloužit 65 do Ořešína (se závlekem k nádraží Řečkovice) a 70 zrušit :-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Dneska tu mám znovu návrh, ohledně linkového vedení u nás v okolí Řečkovic a Mokré Hory, sice s tím některým asi polezu na nervy, ale v tomto návrhu je spíše osekání + úspora řidičů, takže možná i ne, tak si to zkuste prosím přečíst celé.
Všiml jsem si já, a nejen já, ale i známí, co zde u nás cestují, že dochází často ke sjíždění linek 42 a 70, hlavně vlivem kolon u Globusu, čímž se 42 mnohdy dostatečně opozdí tak, že v oblasti Řečkovic pak jezdí mnohdy 42 a 70 hned za sebou, což znamená, že jeden vůz jede přeplněný, druhý naopak skoro zcela prázdný (v horším případě jede 42 až za 70, tudíž krátká 70 jede přeplněná a kloubová 42 naopak zcela prázdná).
Mým návrhem je, i když to bude dřít o smyčku v Ořešíně, poslat linku 70 v PD zcela do kloubů (až dojde ta další várka kloubových autobusů), s tím, že v ranní špičce, by se zrušil ten zvláštní interval 3-7 (ten vůz z Jehnic vezl především až po Kronovu naprostý vzduch) a nechal bych zde typický ranní špičkový interval z většiny města, což je 10 minut. V dopolední době by naopak kloubovými vozy došlo ke zlepšení již dosti plné kapacity některých spojů na 70, totéž v době popolední, před začátkem špičky. V odpoledních špičce bych zavedl na linkách 42/70 15-minutový interval (s tím, že 8-minutový čekací čas by byl před spojem 70). Na trhačkových kurzech linky 42 by mohly klidně jezdit sólové vozy, které by pak večer mohly přejíždět na 70 a nahrazovat kapacitnější vozy, když je večer poptávka menší.
Jako klady tohoto řešení bych viděl ušetření některých služeb z této dvojlinky, tedy i řidičů, ušetření vozokm (při úspoře intervalů), posílení kapacity na 70 v době dopoledního sedla, či na začátku ranní špičky (mezi 5-6h), odstranění zmíněného sjíždění linek do vláčků.
Nedostatkem je omezení intervalů, což se ale děje mnohdy po celém Brně, o 2-3 vozy větší potřeba kloubových vozů (při navýšení stavu počtu kloubových vozů by to nemusel být problém) a smyčka v Ořešíně, ale tam by se to dalo vyřešit třeba pauzami v KPN apod.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
P. Haluza píše:
Ještě takový dotaz: ten zákaz souběhu v úseku Novolíšeňská--Jírova je trvalý, nebo jen po dobu udržitelnosti toho projektu, tedy řekněme nějakých pět let? Neví někdo?

Nevím,ale v projektu je referenční období 30 let. Dneska jsem na DPMB posílal oficielní dotaz na to, kdy tedy budou ty přímé spoje na osadu. Dle schvalovacího protokolu. Jsem zvědavej, na to kdy a jak odpoví. A když si čtu to hodncoení projektu zde :http://web.opd.cz/wp-content/uploads/2017/06/Z%C3%A1pis-z-jedn%C3%A1n%C3%AD-HK_Trolejbusov%C3%A1-tra%C5%A5-Novol%C3%AD%C5%A1e%C5%88sk%C3%A1-J%C3%ADrova_anonym1.pdf , tak nad tím docela přemyšlím, jestli ..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 16:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]