Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 46 z 800    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 800  Další
Autor Zpráva
Offline
1484
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Dneska jsem shodou náhod zkoušel jeden zlobivý Solaris, tak jsem zajel na Vrázovu i k Zoo, najel do těch kolizních míst a vyfotil to. Cracatitovi přiblížím, že u te Vrázovy lze mezi obrubník a vůz dát naplocho dlaň, ale samosebou pokud vůz stojí. Při zatížení, zhoupnutí a naklonění vozu při nájezdu nad obrubník je kolize vozu a obrubníku zcela neomylná. U Zoo je to ještě horší, v podstatě výška obrubníku končí tam, kde začíná kastle vozu, čili jistota štrejchnutí je stoprocentní a tudíž na vystupní zastávce Zoo se stát rovně prostě nedá. Na nastupní zastávku se vůz celkem srovná, vzhledem k délce nastupiště.

Vrázova ZC
http://www.k-report.net/discus/obrazky/ ... 359680.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/ ... 359679.jpg

Zoo

http://www.k-report.net/discus/obrazky/ ... 359681.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/ ... 359683.jpg

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, myslel jsem, že ten záliv trochu opravili, když předělávali ten přechod, co je u Vrázovy mezi zálivem a tou předešlou boční uličkou, každopádně kromě vln je tam docela pěkně propadlej kanál. Už tu zastávku nějakou dobu nepoužívám, ale myslím, že podobný vlny jsou na zastávkách na Provazníkové směr Pionýrská, (Provazníkova a Lesnická). Na Pionýrské budou vlny vždycky, je tam asfalt, co se mezi barákama rád zahřívá. Mimochodem teď bude výluka s překopem Pionýrská x Veveří, prý busy nevynechají žádnou zastávku, nebude se to náhodou objíždět Nerudovou?
Víc, než ty zálivy mě osobně víc trápí rozmanitost šalinových zastávek, jako základní síť to má k bezbariérovosti dost daleko, i když hlavní uzly jsou na tom o dost líp, než před pár lety.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Cracatit píše:
Janatak, M a další: Díky za snahu, i to se cení, nicméně hlavně v zálivech je lepší stát rovně, než na prasáka s dveřma někde v obloučku, abyste se přiblížili k cestujícímu. Třeba na Vrázové směr Komín je lepší stát normálně, než trčet do pruhu a mít dveře daleko od chodníku jen proto, aby byl prostředek u sloupku se značkou zastávky, kde je ta signální dlažba.


Tak určitě, tam kde to jde, u zastávek bez zálivu není problém ti prostřední dveře postavit k signálnímu pásu. V zálivu to prostě nesmotám a samozřejmě je to kontraproduktivní pro ostatní. A ano, Vrázova od centra...ono v kombinaci s tím obrubníkem je tu taky zvlněný x-krát záplatovaný asfalt, takže s 26Tr škrtnu stopro, u 21Tr, pokud si nedám bacha na těch vlnách při rovnání se k obrubníku, tak při zhoupnutí škrtám taky. A to není zdaleka jen tady...Zoo, Čejkovická, Pionýrská, atd...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1484
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Cracatit: ovšem zrovna tato zastávka (Vrázova) má problém s tím, že se do ní zajet rozumně nedá. Má totiž vysoký hranatý obrubník, takže například Solaris tu pravým předním rohem koliduje - všechny 26Tr jsou odrbaný odsud. I s 21Tr je to o milimetry, u tohoto typu vozu je jako první "na zásah" spodní štelovací šroub pro tyčku dveří, nebo minimalně maznice na něm.
To je ten důvod, proč v této zastávce je nutno stavět s vozem daleko. Abys zastavil blíż, musíš totiž pravým rohem nadjet nad obrubník (s rizikem poškození vozu) a pak se srovnat.

Na zastávku už jsme několikrát upozorňovali, v podstatě ale marně.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Janatak, M a další: Díky za snahu, i to se cení, nicméně hlavně v zálivech je lepší stát rovně, než na prasáka s dveřma někde v obloučku, abyste se přiblížili k cestujícímu. Třeba na Vrázové směr Komín je lepší stát normálně, než trčet do pruhu a mít dveře daleko od chodníku jen proto, aby byl prostředek u sloupku se značkou zastávky, kde je ta signální dlažba.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Přesně tak, nejsou uzavřený, ten kousek skla je spíš optická zábrana, než nějaké uzávěra či ochrana.
Každopádně zkušenost je že vždy se najde nějaký taky cestující co poučuje, že ho musím pustit předem, nebo co leze za pásku, nebo dokonce páska byla už i stržena cestujícím.
Pokud na zastávce uvidím postiženého či méně pohyblivého, nebo nevidomého, zastavím tak, aby druhé dveře ( jezdím s autobusem) byly přímo u něj, aby nic nemusel hledat a nikam chodit, nevidím v tom žádný problém. Tak stejně jak nevidím problém vyběhnout ven za nevidomým a navést ho do druhých dveří, když uvidím, že je nějaký problém, nebylo by to ani poprvé a věřím, že ani ne naposled, stačí být jen ohleduplný, to je celé.


Offline
127
30 kvě 2010 19:33
Kabiny v trolejbusech a autobusech nejsou uzavřený vyjma 14Tr a 15Tr.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještě jsem zapomněl na překážky, že pes musí umět rozlišit, kudy s člověkem projde a kudy ne, říká se tomu výšková překážka, třeba pásky, lešení, větve od stromu. Tohle je obtížností dost těžká překážka, takže se musí opakovat čas od času, aby ji pes nezapomněl. Řeší se tím problém, kdy samotný člověk bez psa může praštit hlavou do překážky, čemuž pes má zabránit tím, že překážku obejde, výborný je to třeba na zrcátka u velkých aut, když trčí do cesty, nebo závory ve vjezdech, aby mě vedl cestou, kterou se ta závora dá obejít.
No a pak jsem zapomněl ještě jednu věc, chůze proti cizím lidem, pes je musí umět obejít jako kuželky, prostě tam, kde je víc místa, totéž i s lidma jdoucíma podél ve stejném směru pomalejší chůzí, ty taky umí vyřešit.
S tím mám taky dobrou historku: jdu tak s pborderkem po Údolní od šalinové zastávky Úvoz z města zpátky k trajflu směr Mendlák a pes mě táhl ke křižovatce, no a jak tak chtěl jít rychle, tak nedával bacha a před ním po tom úzkým chodníku šly slečna se starou paní za ruku a on je rozpojil, tak se lekly, ale dobrý nic se nestalo, omluvil jsem se a šli jsme dál.
Když se chce a jsou na to podmínky, tak dokáže jít i zařazenej v davu lidí, ale nerad, protože bordery prostě nemají rády těsno v prostoru.
A pak taky umí následovat na povel vybranýho člověka, když někam jdeme třeba na úzké chodbě nebo někde venku, kde zrovna není terén pro dva vedle sebe.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
P.Haluza: Pes se dá naučit, navíc ho trasuje člověk, takže stačí aktivně povelovat, že jedny dveře nechci a jiné chci, jak u busů, tak u baráku třeba při hledání obchodů. Pes má vyhláškou k zákonu o dávkách pro zdravotně postižené přesně daný seznam povelů, které musí umět: poslušnost, přivolání ke mně (dělá se s hračkou i bez), povely pro změnu směru chůze, hledání přechodu, označení konce chodníku, označení schodů, jízda na eskalátorech i s jejich vyhledáním (to je asi nejtěžší, protože se pod psem třesou ty ocelový stupně a vydávají zvuk), rozlišení schodů od rampy a pokud já vím, že tam ta rampa je, třeba na popisované Osové, tak poslání na rampu, to se dá taky naučit, hledání dveří, odložení v interiéru v kombinaci s povelem okno (takhle se dohledává bankomat a přepážky na poště). Hledání židlí a laviček, správně by měl umět i rozlišit, že na tom místě někdo sedí, hlavně venku, ale tohle mu moc nejde, protože mu lidi většinou uhýbají a on se pak nemusí tolik snažit.
Z hlavy je to asi všechno, na co si vzpomenu, těch povelů je okolo stovky a trvá zhruba 6 až 9 měsíců, než se je pes všechny naučí a než zvládne zkoušky, poslušnost se jinak učí už jako štěně v předvýchově, kde je zhruba 12 měsíců.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Cratatit: Tak to klobouk dolů. Netušil jsem, že tu někdo je mezi aktivními členy. Vůbec si to neumím představit. Pejsan jde automaticky do prvních dveří, nebo se to dá taky naučit?


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Hmm, nemyslim primy poprskani, ale staci kontaminace prostoru. A to by se diky provozu pres predni dvere stalo. Dokud jde o docasne reseni, tak v docasnem omezeni nevidim problem. A volba, jestli ponekud omezit nekolik jednotlivcu, nebo ohrozit na zdravi ridice, bez kterych by doprava sla do haje, tak je to jasna volba. Ted nejde o neci pohodli, ale o minimalizaci nasledku.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
PVVS: u trajflů a devítistovek je ta kabina dost uzavřená, dva metry sem nebo tam, jak říkám, to bych musel úmyslně prsknout dírou pro jízdenky dovnitř, to je fakt extrémní argument, že ty dva metry něco řeší. Asi jak v Novém městě na biatlonu, metr a půl od reportérů, kteří stejně dávali mikrofon sportovcům, takže přenos i tak mohl proběhnout. Prostě zbytečná panika, nic jiného. Karanténa je něco jiného, tu naopak vítám, protože má smysl.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Janatak: Ano, pokud máš zastávku bez zálivu, pak je to řešení, ale u zálivu, kde kousek od signální čáry začíná zešikmení to dost dobře neprovedeš. A než stát na prasáka, to už je lepší chvíli počkat, než člověk ty druhý dveře najde a pak normálně pokračovat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Za "uzavřenou" kabinu považuju max ty u šalin. A to co se dějě, tak bohužel jsou tím postiženi všichni. A pokud se dá riziko omezit, tak je každá možnost dobrá. A on aerosol se nese vzduchem dost daleko a minimálně 2 metry. V uzavřených prostorech i víc. Takže omezení po první sedačky je tak akorát , aby byla alespoň částečná ochrana a na druhou stranu se moc neomezil prostor ve voze.
A jestli mít na výběr, buď druhýma pouze druhýma a dalšíma dveřima, nebo šmatlat pěšky, páč nepojede ani kolo, tak to je jasná volba.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Cracatit - ad nastupování předními dveřmi versus signální pás na chodníku - jisté řešení by bylo zastavit v zastávce - tedy v mém případě s trolejákem nebo s busem - tak, abys ty jako nevidomý měl prostřední dveře na signálním pásu. Akorát je trošku problém to trefit přesně na dveře...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
P.Haluza: Beru to s nadhledem, ale jsem úplně nevidomý a jezdím se psem, doprava mě zajímá, proto sem píšu. Mimochodem jsem tu registrovaný už dost dlouho. Dřív jsem měl bluemerle kóliáka a teď mám černobílou borderu, oba kluci jsou moc šikovní a umí hledat jak dveře, tak sedačky.
A ještě dovětek k nastupování, když přijede kachna, nejlepší jsou pro psa druhé dveře, protože hned u nich jsou za druhým oknem sedačky zádama k sobě a pes má tím pádem "boudu," kde nikomu nepřekáží a nemusí se smotávat do klubka, pohodlně si tam lehne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
P.s. Já vím, že zrovna ty, Ondro, s tím nic nezmůžeš. Jinak nástup se liší podle typu. Asi nejvíc nutné jít kolem řidiče je v devítistovkách, protože se řidič na mě rovnou podívá do dveří a přes vyklopené křídlo mě v druhých neuvidí, natož třeba za kloubem už vůbec nic nevidí. Jinak jsou situace, kdy s řidičem mluvit musím, třeba jsem jel párkrát na kraj Bystrce na zastávku naproti benzínce na Staré dálnici a řidiči bylo nutné říct, kde vystupuju, takhle přes zábrany a nemožností projít předkem mu neřeknu vůbec, kam jedu, protože bych musel řvát přes půlku vozidla. Totéž na nočkách, když se jede třeba na Bieblovu, Fügnerovu, nebo třeba Polikliniku Lesná, všechno v noci na O nebo Z.
U šalin se většinově vyplácí jít druhýma dveřma, jsou u nich vyhrazené sedačky. U káček prvníma, protože u předního pískovače je dost místa na první dvojici sedaček a vyhrazené místo na písku, u kloubových trajflů je nejlepší pozice u druhých dveří, pes vede rovnou na čtyřku s opěrátkama, co je za předním levým kolem, případně se právě v trajflech dá se psem dobře sedět hned za kabinou. U kloubových Solárek je to nejlepší buď vejít druhýma dveřma a na čtyřku, nebo za kabinu řidiče, to jsou pozice, kde je rozteč sedaček taková, že se vejde pes, případně se vejde i za sklo u prvních dveří, kde člověk sedí na pravém kole, ale u ostatních vozidel se tam se psem moc nedá.
Starý 14/15 jsou výjimka, kde se přední dveře se psem skoro nedají použít, jedině snad při vystupování proti směru chůze. Probíral jsem to s jedním člověkem, co má psa od cvičitele Dvořáka a ti se většinově učí nastupovat pouze prvníma dveřma, klidně i u šalin jako 13T, kde to nedává moc smysl.
Takže je to podle situace.
Jo a ještě bych zapomněl na Crossway, i u něj je lepší jít předem, protože na zadní není moc vydět při vyklopených dveřích, takhle mě řidič vidí rovnou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ondras: Je to kompljikace, protože musím hledat jiný dveře, než ke kterým mě systémově navádí signální čára na chodníku. Bavím se teď o chůzi bez psa, protože ho nemají všichni nevidomí, pokud jdu se psem, vytvářím jen zdržení při nástupu hledáním druhých dveří. Mně to vadí z principu, třeba člověk s berlama taky zdržuje, když čeká na první dveře a ty se teď neotevřou vůbec. A k ochraně řidičů: jako sorry, ale většina vozidel a trajfly zvlášť mají tak uzavřenou kabinu, že při průchodu můžu prskat tak maximálně na sklo od dveří. Co mají říkat řidiči na venkově, kde na uzavřenou kabinu prakticky nenarazíte? Fakt populismus tohleto.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Nevidomí byli pokud vím seznamováni s jednotlivými typy vozidel, proto jim i slepecký maják umí hlásit typ vozidla. Podle toho by pak měli volit dveře k nástupu (a odpovídají tomu i místa vyhrazená pro nevidomé se psem).

P.Haluza: Cracatit je nevidomý a píše sem.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Nevidomý ti to sem ale asi nenapíše, protože si to nepřečte. :mrgreen:
Nic ve zlém samozřejmě.


Offline
1484
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Cracatit: no to bych se chtěl zeptat právě, i bez souvislosti s virem, není stejně u některých vozidel lepší pro nevidového, nastupovat druhymi dveřmi? Třeba 14Tr jsou vysloveně úzké dveře, cpat se tam s hůlkou a s vodícím psem je docela gymnastika. To samé porsche, anitra.
Já se dokonce přiznám, že třeba u 21 Tr o hůř pohyblivych osobách mám lepší přehled u druhych dveří, přes zrcátko ho můžu sledovat líp, než když ho mám ve slepým úhlu za kabinou?
Jak to je z pohledu nevidového?

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Cratatit: v této chvíli vnímám jako důležitější ochranu řidičů. Ale věřím, že pro nevidomé to je překážka, s tím souhlas.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nikomu nedošlo, jak to omezuje nevidomé a hůř pohyblivé lidi.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Tak už i v brněnské MHD se objevují první vozy u nichž došlo k úpravě v podobě blokování předních dveří (viděno konkrétně u busů Urbanway 12M CNG). Postupně by k tomuto opatření mělo dojít u všech autobusů a trolejbusů.
Plus se i nadále bude jezdit dle běžných jízdních řádů.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fantomas: ono je vlastně dobře, že MHD jezdí prázdnější. V souvislosti s větracími opatřeními by to mohlo snížit riziko šíření nákazy.
Tady by nebylo dobré řídit se pouze ekonomikou provozu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20000 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 800  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 19:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]