Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 3    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
Offline
602
25 říj 2019 10:12
Ano teoreticky má tramvaj přednost a autobus ne. O tom není moc sporu, ale má tam ten autobus co dělat? Respektive není proti zákonu to, že jede po tramvajovém pásu, když tramvajový pás je určen "především pro provoz tramvají". Co znamená to především? To se mi nezdá jako nejlepší slovo do zákona. Každopádně na přednosti to nic nemění i kdyby tam autobus jezdil protizákonně. Spíš by mě zajímalo, jak je něco takovýho možný.

Tam ale není hlavní, ale "konec hlavní". Hlavní je před výjezdem trolejbusů. Viz google mapy, nejde mi sem dát odkaz.


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Pokud by tam byl bus pruh vyznačen na kolejích, tak by platilo 361/2000 § 21 odstavec 5:
Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

Vzhledem k tomu, že zde bus pruh není vyznačen, tak se dle mě řídí pomocí 361/2000 § 22 odstavec 2:
Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava.

Ještě je vtipná značka hlavní pozemní komunikace směrem od viaduktu (je to jediná značka v této křižovatce upravující přednost), která vytváří kolizní situaci s auty jedoucími od Grandu k nádraží.


Offline
7387
27 úno 2010 07:40
Naxashi: Vzhledem k tomu, že Slovaňák je kruhový objezd, bude tvé řešení asi nerealizovatelné.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondrah98: Jednoduše, všechna vozidla MHD dostanou modrý maják. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
602
25 říj 2019 10:12
kazlik: Otázka je, jestli tam ten autobus má na kolejích co dělat. Z logiky věci samozřejmě ano, ale z hlediska zákona je to tramvajový pás a "tramvajový pás je část pozemní komunikace určená především pro provoz tramvají". Co znamená to především a co z něho vyplývá? Vůbec nerozporuju, aby tam ty autobusy jezdily, nic jinýho ani nedává smysl, ale zákon může hovořit jinak...

Naxashi: A jak to má být reálně provedený? Jede vozidlo MHD, tak má absolutní přednost všude nebo jak?


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Jsem rád, že tohle téma tady je. Rád bych k tomu něco dodal a už se těším na „milé“ reakce. :-)
Vcelku často si všímám, že MHD musí dát přednost autystům. Absolutně nesouhlasím, tohle je špatně, takhle by to být nemělo. Pár lidí zdržuje daleko víc a pak to má zpoždění. To asi není úplně ideální. Mám na mysli takové situace, jako 3/11 u Rosického náměstí. Chce to zabočit, ale ne, autíčka se tam zrovna musí projíždět. Mj model? Autysti počkají, šalina projede. To samé cokoliv, co nějak zabočuje z/na Slovaňák, to je další takový pěkný případ. A vlastně kdekoliv jinde.
Beru to tak, že tu jsou 2 proudy, které chtějí kolidovat. Jeden začíná vozem MHD, ten dostane přednost. Další začíná autem, ten počká, i kdyby za ním bylo 5 autobusů.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
No zrovna myslím v pátek, když sem tam jel, tak se tam pro auta objevila dočasná značka STOP, tak nevím co tam plánují. Ale jinak nad tou křižovatkou jako takovou přemýšlím už delší dobu taky. Bere se to jako dvě jednosměrky mezi kterými jsou dvě silnice vyhrazené pro tram+bus, tzn. že se tam de facto potkává 6 různých ramen křižovatky v jednom místě, nebo je to jedna silnice s tramvajovým pásem uprostřed, který ale obsahuje 4, místo 2 kolejí (zná vůbec zákon něco takového?) a ještě k tomu se uprostřed křižovatky dělí ten pás na dvě různé strany? Vzhledem k přítomnosti značek označující jednosměrky, to skoro vidím na první možnost, pak to ale s těmi přednostmi zprava bude divoké.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Poslední dobou mi vrtá hlavou křižovatka Nádražní × Benešova, kde autobusy jezdí po tramvajových kolejích (které nejsou vyznačeny jako bus pruhy). Tím pádem má auto jedoucí od nádraží ke Grandu před autobusy směřujícími od zastávky Hlavní nádraží pod viadukt přednost, jelikož auto přijíždí z pravé strany autobusu a ten by mu měl dát přednost zprava? U šalin je mi to jasné, ta má přednost.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Když se tady probírá křižovatka u Ronda, tak přidám jeden postřeh, který se netýká přímo aniter. Ve směru od Poříčí na Nové sady není vyklizovací fáze, takže auta odbočující vlevo se pletou těm, kterým od Nových sadů směrem na Opuštěnou skočila zelená.

Obdobný problém je i v opačném směru při levém odbočení od Opuštěné na Renneskou akorát zde není intenzita odbočujících vozidel tak vysoká.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2891
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fafner: Dík za vytřídění bokem, přecejen s tram tratěma to nesouvisí. Název tématu/vlákna bych nechal. Ještě se bude zas někdy hodit, asi jako občasný vlákno Urbanismus a architektura.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pokus dobrý, ale přesto jsem to radši oddělil do separátní diskuse. Jestli máte lepší nápad na název tématu, klidně sem s ním, ale tak nějak počítám, že to tu bude ještě pár dní žít pár obecnými tématy a pak zmizí v propadlišti dějin.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Mám, už to je překvapivě hodně let. A máš recht, že tam je v tomhle výjimka, takže to uznávám. Člověk si tu něco připomene, dobře ty. :mrgreen:

Každopádně je to blbý, protože to reálně ovlivní výjezd z NS o 5+ vteřin (dneska byli obzvlášť chcíplí, na kameře mám 9s prodlevu mezi zelenou a možností projet).

//edit aspoň že je tam pro TRAM ten následující interval, takže ty to neovlivní... (berte to jako pokus zůstat trochu ontopic)

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
7387
27 úno 2010 07:40
Já se nebavím o průjezdu rovně, ale o odbočování vlevo, kde se naopak do křižovatky najet musí.


Offline
2891
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: To je marný, stání v křižovatce je běžný dneska na spoustě míst, občas se takoví dementi najdou třeba na Komenského náměstí u červeného kostela. Zvlášť často se to stává ve špičce a třeba před svátkama, kdy je přecpanej okruh.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7387
27 úno 2010 07:40
honny píše:
Ano, snad každý cyklus tam stojí tak pět trubek, co vjíždí do křižovatky i když ji nemohou opustit, a pomáhají tím zasekat Nové Sady.

Máš řidičák? Zopakuj si v tom případě ustanovení o průjezdu křižovatkou.


Offline
Uživatelský avatar

567
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
morgul píše:
není škoda nízkopodlažních tram na ND, v době kdy se kupují ojeté T6 s vysokou podlahou? Někdy tu logiku DP nechápu. i kdyby to mělo jezdit ve dvojicích, tak za 300 tis + VP je dobrá cena za takový vůz.

Jenže v případě Aniter/Aster by byla při VP potřeba nová výzbroj (výrobce původní výzbroje už neexistuje a nedodává ND) takže by to tak levně nevyšlo.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Ano, snad každý cyklus tam stojí tak pět trubek, co vjíždí do křižovatky i když ji nemohou opustit, a pomáhají tím zasekat Nové Sady.


(Vyklízecí šipku s aktuálním signálním plánem neuděláš, protože z té druhé strany od Opuštěné je v tuhle chvíli pravá odbočovací a občas to tam kvůli tomu bývá legrační.)

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Když se tady probírá křižovatka u Ronda, tak přidám jeden postřeh, který se netýká přímo aniter. Ve směru od Poříčí na Nové sady není vyklizovací fáze, takže auta odbočující vlevo se pletou těm, kterým od Nových sadů směrem na Opuštěnou skočila zelená.


Offline
56
31 bře 2019 10:53
Cracatit píše:
Martin1203: Všiml jsem si právě, že zkušení jezdci to na Vojtové pomalu odbrzdí a začnou klouzat tak, že na světlech zabrzdí a třeba po půl minutě se rozjedou, což je právě ten moment, proč mě napadlo se zeptat, jestli to jde už z Vojtové nějak vysledovat, kdy se rozjet. Absolutní preference by tuhle křižovatku zabila, jak často jezdí osmička, ale postupný cyklus s případným preferováním zpožděných šalin nebo nějakou pravidelností vztaženou k jízdním řádům by se hodil. Na Nových sadech je to něco jiného, tam je ta zastávka od Ronda prakticky u křižovatky a je celkem zbytečné se rozjíždět ve chvíli, kdy to nevypadá na volno.


Ono to trochu záleží už od krematoria (pokud u práce přemýšlíš) když zastavuješ na znamení, znamená to, že na Vsetínskou dojedeš buď v nule a nebo třeba s půl minutou zpožděním (tunel -nejsme sebevrazi, může tam někdo jít, nebo něco stát za tunelem, 15 přes výhybku a pak dolů 60tka to už nespasí) z Vsetínské na Vojtovu to stáhneš buď na nulu nebo 15s většinou odjíždíš z Vojtové s tím, že je dobré se dívat na křižovatku. Jak píšu pokud už jedou auta od Sadů, nemá moc cenu spěchat. Pak jsou hodiny, kdy se mění signální plán a dá se to stihnout, ale má cenu stát jak váza u Ronda a čekat do času? Takhle to pohodlně dokutálíš, můžeš se poplácat po rameni za "ekonomickou jízdu" sarcastic ... Ono osmička, když víš, kde můžeš třeba počkat, když někdo běží, víš jak fungují semafory a nemáš nějakou plečku, tak je to fakt rekreační odpočinková linka geek


Offline
2891
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Martin1203: Všiml jsem si právě, že zkušení jezdci to na Vojtové pomalu odbrzdí a začnou klouzat tak, že na světlech zabrzdí a třeba po půl minutě se rozjedou, což je právě ten moment, proč mě napadlo se zeptat, jestli to jde už z Vojtové nějak vysledovat, kdy se rozjet. Absolutní preference by tuhle křižovatku zabila, jak často jezdí osmička, ale postupný cyklus s případným preferováním zpožděných šalin nebo nějakou pravidelností vztaženou k jízdním řádům by se hodil. Na Nových sadech je to něco jiného, tam je ta zastávka od Ronda prakticky u křižovatky a je celkem zbytečné se rozjíždět ve chvíli, kdy to nevypadá na volno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
56
31 bře 2019 10:53
Cracatit - pokud na Vojtové uvidíš, že dostaly auta od Nových sadů volno a ještě stojíš na zastávce, nemá cenu se pořádně rozjíždět, protože po nich skočí interval pro tebe a souběžně jedoucí auta od Vojtové, takže to pomalu jen rozbrzdíš a dokloužeš se k čočkám, kde budeš stát třeba jen půl intervalu. Bohužel, tam je ten interval na pevno a co vím, zatím se neuvažuje o změně (ikdyž by byla mnohkdy potřeba). Z Vojtovy na Křídlovickou to máš 2 minuty jízdní dobu, na Soukenickou po minutě a na Sady další 2 minuty, takže pokud není lidí jak v kaufu u banánů, potenciální zpoždění stáhneš na sadech na nulu, celkem volnou jízdou s odběrem max 400A + 400A


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Preference nejsou absolutni, krizovatka vyhodnocuje podle provozu, kdy te pusti..


Offline
2891
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zrovna včera to byla parádní jízda, osmičkou ze Starého Lískovce okolo 15:25 hezky plynule i přes Švermovu, přes Krematorium i dole na Vsetínské, kde někteří brzdí jak s letadlem (3x prudce a naplno) a bez přískoků k Rondu, musím pochválit. Akorát jsem si všiml, že u Ronda od Vojtovy se spousta šofců rozjíždí pomalu, aby nebrzdili a plynule doklouzali na Křídlovickou, jenže jim neskočí volno, dokud nezabrzdí těsně před křižovatkou. Je to dané vzdáleností semaforových čidel od hranice křižovatky? Nedalo by se to nějak upravit, aby se šalina rozjela z Vojtovy a rovnou třeba za pět vteřin skočilo volno?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Taky jsem si všiml a to samý i u trolejbusáků, někteří do toho šlapou, jako kdyby hráli na varhany.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 pro 2024 19:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]