Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 54    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 54  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
iron_liver píše:
Obojí má pak stejný následek - cyklista v kufru. Pokud se to tam ještě nestalo, je to zázrak, nikoli důkaz o tom, že je to aktuální řešení dobré - oproti tomu je i jízda po městském okruhu reklamou na bezpečnost provozu.

S tímhle nesouhlasím - předjíždění na zrcátka (bo MO a saturovaný pruhy) řidičem spěchajícím "na další červenou" považuji za nebezpečnější, než náraz v ~15km/h do zadní části vycouvávajícího auta. Ale nemusíme se v tom shodnout.

Nicméně ten Mendlák se, asi, vrátí ve formě podobné jak tu zazněla, teď jsem to hledal a našel:
> Po schůzce radním Petrem Kratochvílem se zdá, že Mendlovo náměstí se již začíná řešit formou stezky po širokém chodníku za parkováním (což jsme navrhovali sami v podané námitce)

(Lepší by byla samozřejmě stavební úprava, udělání pruhu jako je opodál na Rybářské. Ale neřeší to tu blbou návaznost na konci, tam by se muselo předělat SSZ.)

iron_liver píše:
(věřím, že cyklisté tu v rámci vlastního přežití musí často prudce brzdit)

To všude. :mrgreen:



Nacouvávání mi přijde obecně fajn, já dávám za příklad Moravák v přechodu na Běhounskou, Antonínská mi nedošla, že je podobně.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Robert píše:
Pokud auta stojí vpravo, řidič při couvání kontroluje právě pravou stranu, odkud očekává, že něco pojede. Tudíž cyklistu uvidí s mnohem vyšší pravděpodobností, než tomu je při parkování vlevo a cyklisty jedoucího protisměrem, tedy zprava. Tam totiž řidič primárně kontroluje levou stranu. Navíc při šikmém parkování v jednosměrce je zadní část vozu nasměrována proti povolenému směru jízdy, tudíž je cokoli přijíždějícího viditelné mnohem lépe než to, co jede z druhé strany.


No já jsem reagoval na to, že řidič cyklistu ze začátku nemůže vidět, což je i tady. Pokuď jede v protisměru u levého parkování, to už probém je. Takže je to ulice od ulice - u všech není podle mě cykloobousměrka tak špatná. U obou případů je ale řešení podle měn to obrácené stání viz Antoninská.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Alanis píše:
...Jel jsem tam tudy asi 2x a ta cesta stojí za hovno. Od výstaviště ul. Hlinky není cyklopruh, takže blokujete poměrně frekventovaný úsek MHD, pak najedete na cyklostezku vedoucí odnikud nikam, dojede k přechodu, kde musíte slézt, přejít silnici a pak můžete pokračovat dál...


Ta cyklostezka vede přes tři frekventované křižovatky s návazností na trasu 1 podél řeky na Prygl, anebo na jih Brna. Pokud pominu debilní vedení stezky před přístřeškem na zastávce Pisárky směr Anthropos, tak jinak není udělaná vůbec špatně. Zrušený cyklopřejezd u Anthroposu je další věc.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
JJA píše:
Tak zrovna tady by nemusel být problém ten cyklopruh zlomit podél chodníku a parkovací stání posunout k silnici.


To by byl velkej problém. Dost se parkujícím zkrátí manipulační prostor ve smyslu pocouvnu, kouknu, jestli někdo nejede a vycouvu úplně. Takhle by se mohlo lehce stát, že mi tam někdo nacouve do zrovna kolem jedoucího trolejáku.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Navíc při parkování vpravo sám cyklista vidí, že se snaží auto vyjet z řady a může předejít případné kolizi. Pokud auto vyjíždí z parkovacích míst na levé straně v jednosměrce, cyklista jedoucí "protisměrem" nemá šanci vidět rozsvícená zpětná světla a reagovat může na situaci až v momentě, kdy se auto začne rozjíždět.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Pokud auta stojí vpravo, řidič při couvání kontroluje právě pravou stranu, odkud očekává, že něco pojede. Tudíž cyklistu uvidí s mnohem vyšší pravděpodobností, než tomu je při parkování vlevo a cyklisty jedoucího protisměrem, tedy zprava. Tam totiž řidič primárně kontroluje levou stranu. Navíc při šikmém parkování v jednosměrce je zadní část vozu nasměrována proti povolenému směru jízdy, tudíž je cokoli přijíždějícího viditelné mnohem lépe než to, co jede z druhé strany.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
iron_liver píše:
Tam ale nejde o to, jak je rameno klidné nebo neklidné - problém je potenciální kolize s auty vyjíždějícími ze šikmo orientovaných parkovacích míst. Zaprvé - když má řidič za zády jednosměrku, může si lehce neuvědomit, že je tam taky cyklopruh povolující jízdu v protisměru. Zadruhé - i když si to uvědomí, kvůli šikmé orientaci parkovacích míst (která počítá právě s faktem, že se vycouvává do jednosměrky) je viditelnost z vozu do opačného směru během první poloviny manévru rovna nule. Obojí má pak stejný následek - cyklista v kufru. Pokud se to tam ještě nestalo, je to zázrak, nikoli důkaz o tom, že je to aktuální řešení dobré - oproti tomu je i jízda po městském okruhu reklamou na bezpečnost provozu.


No pokuď ve směru jednosměrky stojí auta šikmo vpravo a cyklista pojede po směru (což snad není zakázané) - tak ten problém nastává stejně. Stejně jako auta, když cyklista vidí couvačky a pravej blinkr (dá-li ho řidič), tak ho v první polovině manévru objede nebo zastaví.
Zajímavý systém je nedávno zřízen na Antonínské auta tam nacouvají škmo vzad a vyjíždí popředu bez problémů. AKorát kdysi bykla debata, jak si vykládat značku, kde je namalován typ parkovacího místa - že k domům by to prý mělo být vždy popředu, aby výfuk nemířeil na chodník, ale vzhledem k častosti tohoto úkonu je to podle mě nesmysl...
Pozn. Co se týče cyklopruhu mezi parkováním a chodníkem pro šikmá místa proč ne, ale v případě podélného stání (někde jsem to myslím zahlídl na nějaké vizualizaci) se tak nebohý cyklista ocitne opět ve dveřní zóně a myslím, že na rozdíl od většiny řidičů, tak spolujezdci vystupující pravou stranou nemají návyk kontrolovat si ve špiglu, esli můžou otevřít dveře.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Jezdím také na kole, bydlím v Kohoutovicích a docela často jezdím na Mendlovo náměstí (a dále po Pekařské do centra).

Vážně by mě zajímalo, komu vadí zrušená cyklostezka na MN, předpokládám že víc "aktivistům", jak cyklistům…

Jel jsem tam tudy asi 2x a ta cesta stojí za hovno. Od výstaviště ul. Hlinky není cyklopruh, takže blokujete poměrně frekventovaný úsek MHD, pak najedete na cyklostezku vedoucí odnikud nikam, dojede k přechodu, kde musíte slézt, přejít silnici a pak můžete pokračovat dál.
Když od výstaviště odbočím na ul. Veletržní, tak nejen že je to z kopce, je tam široká silnice, ale nemusím nikde z kola dolů, frknu to zadem kolem vjezdu Sv. Anny a jsem na Pekařské. Jediné místo zdržení je křižovatka na MN, kde je poměrně dlouhý interval.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
439
16 led 2015 11:18
Tak zrovna tady by nemusel být problém ten cyklopruh zlomit podél chodníku a parkovací stání posunout k silnici.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
honny píše:
Na Radniční sere pes, ale vyhnat lidi z klidnýho ramena Mendláku na městskej okruh přijde neadekvátní i mně, a to jsem tama nejezdil.

Tam ale nejde o to, jak je rameno klidné nebo neklidné - problém je potenciální kolize s auty vyjíždějícími ze šikmo orientovaných parkovacích míst. Zaprvé - když má řidič za zády jednosměrku, může si lehce neuvědomit, že je tam taky cyklopruh povolující jízdu v protisměru. Zadruhé - i když si to uvědomí, kvůli šikmé orientaci parkovacích míst (která počítá právě s faktem, že se vycouvává do jednosměrky) je viditelnost z vozu do opačného směru během první poloviny manévru rovna nule. Obojí má pak stejný následek - cyklista v kufru. Pokud se to tam ještě nestalo, je to zázrak, nikoli důkaz o tom, že je to aktuální řešení dobré - oproti tomu je i jízda po městském okruhu reklamou na bezpečnost provozu.

Je pak samozřejmě k debatě, zda redukovat cyklopruh nebo upravit parkovací místa, ale aktuální řešení rozhodně považuju za nebezpečné, ohrožující plynulost provozu (věřím, že cyklisté tu v rámci vlastního přežití musí často prudce brzdit) a s hodnocením situace OD MMB v tomto případě naprosto souhlasím.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, co ulice, to jiný styl. Po Botanické okolo informatiky MUNI je krásně široký chodník dokonce i s dělicí čárou hmatnou orientační slepeckou holí a je tam cyklostezka, jak bývala před změnou povrchu a na to asi u Tábora to nějak nenavazuje, když musí pokračovat cyklopruh po vozovce, chodník je široký pořád dost.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Můžu se plést, nemám s nima nic společnýho, jenom vím že ty jejich critical mass jsou právě velký hlášený.

Pokud sis tam stěžoval na to, že "vedení spolku by mělo jít sedět už jen za to, že svět zatěžuje svojí existencí", tak bych tě zabanoval taky, podobné trollící havěti je na internetu spousta a probírat se tím nemá moc smysl.


Pak se poděl o tu žalobu, zajímalo by mě to.


//letmý edit

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Good luck, BNK pořádá (tuším) jen ty akce, kde má i doprovod PČR a povolení pro zvláštní užívání komunikace, takže budeš muset žalovat na někoho jinýho.
Tohle by pak mohlo zajímat i tento spolek, neb pokud jest tak, jak říkáš, pak si někdo vypůjčil jejich logo, jméno a vesele to prezentoval jako jejich akci. Pravdou je, že na jejich FB stránce o tom nic nebylo, nicméně pak jsem byl za své pravdivé a objektivní komentáře vyhozen, zablokován a smazán, takže se tam teď nedostanu...


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
goldfinger píše:
Takže na Lidickou a Štefánikovu kola zkrátka patří a basta. Snad se nedopustím indiskrece, když poznamenám, že i zde známý David Jaša zastává tento názor s odůvodněním, že pro auta je Sportovní.

A nejen on.


Robert píše:
Docela by mě zajímalo, jak je ta žaloba pojata.

Nejsem si jist, neviděl jsem ji a nejsem aktivista, ale z toho co jsem mimoděk sledoval to bude patrně o tom, že OD MMB v rámci "zlepšení bezpečnosti a plynulosti provozu"* bezpečnosti a plynulost zhoršuje. Na Radniční sere pes, ale vyhnat lidi z klidnýho ramena Mendláku na městskej okruh přijde neadekvátní i mně, a to jsem tama nejezdil.

* tohle je mimochodem jejich zdůvodnění pro naprosto cokoliv, teď něco na ÚD rozporovalo i BrnoAutem, takže nejen cyklofašisti. :mrgreen:


Mauricio píše:
Myslím, že je vhodný čas, abych na tento spolek podal žalobu za to, co předvedli loni při "organizované" nehlášené jízdě stovek cyklistů centrem Brna

Good luck, BNK pořádá (tuším) jen ty akce, kde má i doprovod PČR a povolení pro zvláštní užívání komunikace, takže budeš muset žalovat na někoho jinýho.


Fantomas píše:
Přitom na těch Hlinkách kdyby se chtělo, tak by se tam určitě dal chodník o cyklostezku rozšířit.

Bude se to tam předělávat společně s nějakým výkopem ulice, tuším vodárny tam chtějí něco měnit?
A prý poměrně brzy.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
No vzhledem k poměrně nízké intenzitě provozu na Chodské by se s cyklokoridorem mohlo dát bez velkých bolestí žít, i když by samostatná stezka byla s ohledem na bezpečnost jednoznačně lepší, nicméně dá se dospět k závěru, že v Kéniku je nemotorová doprava v porovnání s ostatními částmi města poměrně bohatě saturována. Z tohoto koridoru se dá dostat na Dobrák, samostatné pruhy jsou na Sv. Čecha na ně navazuje plně samostatné těleso na Skácelově s pokračováním podél Královopolské až do starých Žabin a dál na prýgl, akorát ten nešťastný pruh na Malátce je jako kůl v plotě.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Cyklostezka na Chodské a Botanické, tedy zejména na Chodské byla poslána do kytek vyznačením cyklokoridoru po vozovce vedle. V dané situaci velmi pochybuju, že se někdo bude zajímat o obnovu povrchu "chodníku", na který mají cyklisté momentálně výjímku.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prste: Na tvoje extrémní názory je tohle docela rozumný, takže vřelý souhlas.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na fb Události Brno jsem komentoval zprávu o rušení cykloobousměrek ve smyslu, že některé jako např. na Francouzské jsou zbytečné, když se dá jet správným směrem o ulici níž, která má navíc výrazně lepší výškový profil. Kromě pár souhlasných reakcí po mně vystartovali militantní pumpičkáři a nestačil jsem se divit. Jejich největší perlou bylo, že všechny ulice jsou sdíleným prostorem, na který patří každý druh dopravy. Takže na Lidickou a Štefánikovu kola zkrátka patří a basta. Snad se nedopustím indiskrece, když poznamenám, že i zde známý David Jaša zastává tento názor s odůvodněním, že pro auta je Sportovní.
Já teda zastávám dlouhodobě názor, že jestli je kolistům život milý, měli by napnout úsilí k upgradu cyklostezky na Chodské a Botanické (výměna povrchu, vyřešení křížení s bočními ulicemi, zejména Táborem) a jejímu propojení s pruhy na Kounicově. Další bicyklové eldorádo může být na zklidněné Poděbradově a Staňkově s přejezdem Pionýrské do Augecu a středem Legionářské, kudy se dá bezpečně dostat až k parkům u divadel a přes ně na Maliňák. Problematické je samozřejmě překonání Koliště, ale i tak oproti současnému stavu bych řekl, že výrazně lepší.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Si kup Mercedes, ten má zaměřovač na cyklisty v základní výbavě :). Ale byl by zajímavej výzkum, jak dodržují pumpičkáři předpisy :)


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Cracatit píše:
Mechoš radikál, můžeš jim vytetovat značky na čelo, abys příště poznal, koho přejet rychleji. sarcastic


tetování nedělám ....
....
ale vidíš - takovej kroužek v .... by nebyl špatnej sarcastic


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mechoš radikál, můžeš jim vytetovat značky na čelo, abys příště poznal, koho přejet rychleji. sarcastic

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Cracatit píše:
Kdyby se chtělo, tak se dá namalovat podél kláštera po přechod na začátku Úvozu, k němu přimalovat cyklopřejezd se společnýma semaforama pro chodce a cyklisty a dál můžou jet třeba Pekařskou, nebo do kopce tím bus pruhem k Tvrdého.


taky by se dalo kolaře v Brně úplně zakázat.....


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kdyby se chtělo, tak se dá namalovat podél kláštera po přechod na začátku Úvozu, k němu přimalovat cyklopřejezd se společnýma semaforama pro chodce a cyklisty a dál můžou jet třeba Pekařskou, nebo do kopce tím bus pruhem k Tvrdého.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
kazlik píše:
A ten cyklopruh na Mendláku ukončený značkou "Cyklisto sesedni z kola", za který tak bojují, ten jsem nikdy nepochopil.

To byl zrovna zářný příklad té tragické úrovně. Jel jsem tama na kole jednou, když jsem nevěděl do čeho jedu a hleděl jsem na to jak zjara. Ono už to teda začalo o pár set metrů dřív, když mě cykostezka na Hlinkách poslala přímo mezi lidi na zastávce, aby o pár metrů dál najednou zničehonic skončila v místě, kde je mezi ní a silnicí už pruh trávy. Takhle opravdu ne. Přitom na těch Hlinkách kdyby se chtělo, tak by se tam určitě dal chodník o cyklostezku rozšířit.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Fantomas píše:
A to je přesně ten důvod, proč by město mělo budovat nějakou inteligentní infrastrukturu, která bude ku prospěchu oběma stranám. Např. zrovna v těch jednosměrkách ten cyklista bude zavazet daleko méně než na souběžné daleko více vytížené hlavní komunikaci. S autem v protisměru se v pohodě vyhne a za sebou logicky nikoho zdržovat nemůže.

Teoreticky jo, ale zrovna na tom mendláku ho snadno může smést auto vyjíždějící z parkovacího místa. Ten řidič ho přes ostatní auta prostě nemá šanci vidět. Že se to ještě nestalo, neznamená, že to nebezpečí tam nehrozí. Hrozí, a velké.

Jinak s budováním inteligentní infrastruktury souhlasím. Inteligentní infrastruktura ale nejsou nesmyslné cyklopruhy vedoucí odnikudy donikudy. Holt na plackách, jako jsou Pardubice nebo Vídeň se síť cyklostezek buduje snáz...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 54  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 05:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]