Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 37 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Cracatit: zrovna Bílovice na a-75 moc smysl nedávají, co z toho, když tam jezdí vlak a je tam cyklostezka po rovině? Ta 201 by byla o něčem jiném, ostatně z Blanska do Krasu cyklobusy jezdí...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mně spíš přišlo, že v tom roce 2002 to jelo odnikud nikam a v kombinaci s tím zvláštním tarifem a málo spoji to asi celkově mohl být dobrý provar. Na druhou stranu se nabízí otázka, proč vlastně nemá víc linek spoje s cyklonosičem, třeba Bílovice na A-75 se vyloženě nabízí, nebo A-201 (i když jde o spoje mimo město)...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
V té sezoně 2002 ty cyklobusy pohřbil jednak zvláštní tarif a relativně dlouhé intervaly.


Offline
77
29 lis 2017 11:29
Tak ten cyklobus by nemusel být samostatná linka, prostě by o víkendu na některý kurz byl vypraven místo parciálu autobus s držáky na kola. Vadou na kráse (kterou jsem předtím trestuhodně opomněl), je vzdálenost ze zastávky Merhautova do Útěchova. Je to rovných 10 km, takže na parciál by to v praxi nešlo. Ale spoje jedoucí v pracovních dnech jen na Haškovu (kde by byla dobíjecí stanice), tam by to šlo bez problému. S tím, že bych nechal parciál jet nikoli po okruhu, ale právě přes Husovice a Vojenskou nemocnici, u které by byla konečná spojů nepokračujících na Lesnou (tj. víkend mimo toho spoje, který by byl obsluhován cyklobusem). 27 v této trase by tak částečně nahradila 57, která dřív k vozovně Husovice jezdila. Ano, vím, že to je souběh se 4kou, ale s ohledem na plány, které jsou s židenickým nádražím, na Novou Zbrojovku, s ohledem na voj.nemocnici si myslím, že by takový spoj využití měl. Byl by to takový hybrid 45 a 57, jak existovaly v minulosti. Samozřejmě současná 57 by zůstala v podobě spojů jedoucích do Útěchova a Vranova, klidně i s tím špičkovým prodloužením do Obřan.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ano, tu 78 si tam taky pamatuju. Dokonce se na tom parkovišti otáčely i klouby A8 při výlukách.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Mě na stížnost na první víkendovou a-78 podanou 4.12 odpověděli až 25.12 s tím, že to při celostátní změně vrátili tak jak to bylo..

P.Haluza: na houbalce končívala i a-78 z Modřic :)


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta trasa z Mariánského údolí na Starku a pak po okruhu na Merhautku, po ní na Lesnou a dál na Útěchov by byl návrat k bývalé A-45 v jedné z dlouhodobějších tras, tenkrát sice končila na Haškové, ale tak s Útěchovem/Vranovem a konbinací A-55 + A-57 v určitém období roku by mohlo dávat smysl,. Na druhou stranu oddělené cyklobusy jsme tu měli a spíš šlo o voziče čerstvého vzduchu s velkou ztrátou někdy okolo roku 2002.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Neříkám, že tam musí něco jezdit, spíš mi jde o to, jak dlouho se na to můžou vymlouvat.
Umím si ale představit třeba okružní cyklospoje do Mariánského údolí o prázdninách nebo obecně o víkendech v teplých měsících.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
P. HaluzaDíky za informace včetně té 45 a smyčky na Houbalově. To už by asi dneska vzhledem k parkovišti nebylo průchodný tam něco otáčet... Myšlenka, zřízení nějaké "místní" linky Líšeň - Vinohrady - Juliánov se mi celkem líbí, samozřejmě s tím, že by se vytvořil nějaký rychlý spoj směr SO, na který by se dalo rozumně přestoupit z míst, kam by nezajížděl. Ale to není úplně reálný... Ale tak fantazírovat můžeme. :D

Co by snad šlo reálně (snad bez větších problémů) udělat je závlek 58 přes Novolíšeňskou než bude postavená propojka kolem retenční nádrže a protažení 27 na úkor některých 25/26 až nahoru na Jírovu. Myslím, že to není zas tak náročná změna a mohla by vyřešit ty největší problémy.

Citace:
No pozor, 4×202 jen v době výluky v Zábrdovicích, jinak 2×202. Ale to na věci nic nemění, jen je to nesprávný údaj. :mrgreen:

Což je samozřejmě pravda, moje chyba. Ovšem je nutno podotknout, že x27 byla taky pouze v souvislosti s výlukou v Zábrdovicích a už místo ní máme 78... Poptávka po něčem jako 202 tady evidentně je. Uznávám, že 202 nejezdila nikdy zrovna plná, ale možná to bylo tím, že to prostě lidem nepřipadalo jako MHD? Kdyby se to "jmenovalo" třeba 56, tak by to možná bylo využité více(?).


iron_liver: https://ctrlv.cz/VB1i


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
A kolik by tam toho mělo jezdit?


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ještě takový dotaz: ten zákaz souběhu v úseku Novolíšeňská--Jírova je trvalý, nebo jen po dobu udržitelnosti toho projektu, tedy řekněme nějakých pět let? Neví někdo?


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Ondrah98: Dík za příspěvek, aspoň si teď můžu být jistý, že to opravdu na 100 % copy-paste je, jelikož mi očividně došlo úplně to samé - též 23., ale už dopoledne. K tématu mé připomínky naprosto nic, jen snůška polopravd a zavádějících informací, k tomu pár obecně platných věcí, které nikdo nerozporuje. S tím datem to podle mě žádná taktika není; když jsem posílal první připomínku těsně před zavedením změn, došel mi koncem listopadu podobný irelevantní copy-paste nesmysl - na něj jsem odpověděl a očekával jsem reakci, nicméně dotyčný neměl co zkopírovat a prostě už neodepsal vůbec, až potom opět na druhou připomínku (nejspíš mu odpovědi na formuláře někdo sleduje, zatímco reakce na jejich odpovědi už ne).

To, že si lidi stěžují i na voloviny, je něco, s čím je třeba počítat, ale nijak to neobhajuje odbývání relevantních stížností.

Je vidět, že DP je stále de facto městský moloch, kde může některé zodpovědné funkce bez následků zastávat kdejaký pitomec, v průměrné soukromé firmě by při takovém nárůstu stížností a podobné reakci (copy-paste fuck-off vůči klientům) už dávno padaly hlavy. Pokud to tu zodpovědná osoba čte, tak doufám, že se za svoji mizerně odvedenou práci stydí - i na druhou odpověď mimochodem stále čekám..


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Koneckonců já jsem tuhle navrhoval současné spoje 25/26 ukončené v Husovicích protáhnout na Starou osadu, pak přečíslovat na 27 na Jírovu a na zpáteční cestě ze Staré osady právě přes Zábrdovice do Husovic a od Tomkáče zpátky na linku směr Merhautova.


Offline
77
29 lis 2017 11:29
Tak zase proč by to možné nebylo, spojka přes Jundrov taky vznikla jako manipulační, napřed tu jezdila výluková x25 a potom normální 29. Je jen otázka, zda taková megasmyčka bez reálného užitku má smysl, jestli už raději z Tomkáče nezahnout někam na sever, buď jako 57 (na některé spoje o víkendech by mohly být vypravovány místo parciálů cyklobusy, čímž by se cyklonadšenci dostali i do Soběšic a Útěchova, tím by i odpadla překážka pro provoz až do Mariánskýho) a nebo taková "lehce" megašílenost, z Tomkáče do ŠČ, ze Štef.čtvrti vést linku do Krpole (na oplátku zrušit v tomto úseku 53) a odtud jako 30 do Bystrce. Nezatrolejované úseky by nebyly delší než cca 4,5 km, takže vůz by se průběžně dobíjel a na konečné Černého by taky problém s dobitím nebyl. Jen se bojím, že na tak dlouho linku by nebylo dostatek parciálů. Když jsme ale kdysi mohli mít autobusovou 140 z Bystrce do Štef.čtvrti a 45 z Lesné do Mariánského údolí kolem Vojenské, tak vlastně tahle idea zcela mimo mísu není. EDIT: Dobíjení u Vojenské a smyčka přes Lazaretní je asi nejrozumnější a nejvíc při zemi návrh, to uznám


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ještě k těm 86/87: v roce 1995 byly zkráceny jen na Jírovu a nejspíš k 1. 10. 1996 byl provoz ukončen v souvislosti s reorganizací, kdy byla linka 72 prodloužena na Jírovu a linka 45 dělala takové hezké kolečko z Novolíšeňské přes Jírovu na Houbalovu.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ondrah98 píše:
- V úseku Jírova - Elplova jezdí víc spojů. (Dřív 6x78, 4x202; Nově 3/4x78, 3/4x55)... Jsem netušil, že 6-8 je víc jak 10.

No pozor, 4×202 jen v době výluky v Zábrdovicích, jinak 2×202. Ale to na věci nic nemění, jen je to nesprávný údaj. :mrgreen:

Ondrah98 píše:
o okružních linkách 86/87 jsem dosud nevěděl. Mohl bych se někde dozvědět víc? Klidně uvítám i více informací všeobecně o historické organizaci dopravy v Líšni/na Vinohradech. Dá se někde něco veřejně najít? Díky ;)


Okružní linky 86/87 byl takový pokus na začátku 90. letech (prokazatelně od 1. 11. 1991).
Trasa:
86: Nám. Karla IV. -- Rotreklova -- Novolíšeňská -- Vlkova -- Houbalova -- Jírova -- Nám. Karla IV.
87: Nám. Karla IV. -- Jírova -- Houbalova -- Vlkova -- Novolíšeňská -- Rotreklova -- Nám. Karla IV.

Na každé z linek byl jeden bus, provoz v pracovních dnech 6.30--18.30, interval celodenně 30 minut s výjimkou přestávek (cca 9--10 a 16--17), kdy byl jeden spoj vynechán a interval prodloužen na 50+40 minut.

Pak později byl nasazen i třetí autobus, který ráno jezdil na jedné lince a odpoledne na druhé.
Zkusím to dohledat.

peno píše:
A nebyla by to zase zbytečně velká zajížďka? Navíc nevím, jestli je vůbec možné provozovat pravidelnou linku na manipulačních trolejích. To už je lepší tu linku ukončit na Staré osadě.

Zajížďka asi ano, pak teda je ještě možnost odstavit ten parciál někde u Vojenské nemocnice, tam ho v klidu nabít a přes Lazaretní se vrátit k židenickému nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A nebyla by to zase zbytečně velká zajížďka? Navíc nevím, jestli je vůbec možné provozovat pravidelnou linku na manipulačních trolejích. To už je lepší tu linku ukončit na Staré osadě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Taky jsem posílal na DP něco k tématu, ale v podstatě to podle mě nikdo moc nečetl a poslali mi nějakou ctrl+c/v odpověď, kde přiznali, že si jim stěžuje hromada lidí (nebude teda něco špatně?)... Zajímavý ještě je, že mi to došlo 23.12. někdy kolem 21h. To tak poslali všem schválně, protože na svátky se každej vykašle jim něco odpovídat? :D

Nějaký perly z odpovědi:
- Z Rotreklovy a Bartákovy můžete jezdit na Viniční linkou 82 (v intervalu 2h)
- V úseku Jírova - Elplova jezdí víc spojů. (Dřív 6x78, 4x202; Nově 3/4x78, 3/4x55)... Jsem netušil, že 6-8 je víc jak 10.
- Z Novolíšeňské můžete chodit k Zetoru nebo na Vlkovu (podle nás je to 2 min, což odpovídá rychlosti chůze asi 8km/h...) a z Rotreklovy můžete chodit na Jírovu. To je rada fakt na ránu.
- Že teď Jírova - SO trvá 19 respektive 20 min je výhoda, protože se jede delší trasou a můžete se podívat na Vinohrady... Dřív 14 respektive 16 minut + 202 za 13 min...
- Spojení do centra zajišťuje hlavně linka 8, což je sice pravda, ale v cestě na SO nebo k Vojenské nemocnici mi asi moc nepomůže...

Kdyby aspoň někdo věcně reagoval na konkrétní podněty, tak si člověk nebude připadat jako vocas.

Na druhou stranu je potřeba uznat, že si tam podle toho ctrl+v lidi stěžovali na to, že se z Bartákovy nedostanou přímo do Mariánskýho údolí, nebo nějaká dostupnost marketů se slevama a podobný stížnosti. Což už se mi zdá úplně zbytečný, to určitě nikomu nekomplikuje každodenní cestování.


P. Haluza: o okružních linkách 86/87 jsem dosud nevěděl. Mohl bych se někde dozvědět víc? Klidně uvítám i více informací všeobecně o historické organizaci dopravy v Líšni/na Vinohradech. Dá se někde něco veřejně najít? Díky ;)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A to je takovej problém tu linku protáhnou po drátech kolem Vojenské nemocnice až do Husovic a po nabití přes Tomkáč zpátky na Starou osadu?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
eriksson1505: Akorát je problém, že autobusová konečná u židenického nádraží je tak stísněná, že si tam dobíjení parciálů neumím představit, když autobusy tam právě kvůli stísněnosti smyčky mají hodně ostré obraty.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
eriksson1505 píše:
ad P.Haluza: To mě napadlo také, ale odbočení od Juliánova na Bělohorskou moc nenahrává umístění zastávek Dělnický dům.

Tak ona je otázka, jestli to vůbec u toho Dělňáku musí stavět. Pokud to má být navážka k poliklinice... Kdysi dávno byla zastávka za křižovatkou. A koneckonců pokud by 78 zůstala ve stávající trase, tak z toho může vypadnout závlek přes Vinohrady a může se jezdit jen Jírova--Novolíšeňská--Juliánov--Špačkova--Novolíšeňská--Jírova. To by si cestující nenašlo? Případně pak ještě oživit někdejší okružky 86/87, které jen objížděly sídliště, a doplnit tam Vinohrady a Juliánov. Čili třeba takto:
?? -- Jírova--Strnadova--Pálavské nám.--Juliánov--Špačkova--Novolíšeňská--Jírova
?? -- Jírova--Novolíšeňská--Špačkova--Juliánov--Pálavské nám.--Strnadova--Jírova
55 i 78 nechat jezdit přes Vlkovu a zrušit 78 přes Vinohrady

Možná je to fantasmagoriáda, ale vyřešilo by to všechny problémy. Otázka je jen rozumný interval, 20 minut ve špičce by asi stačilo.


Offline
77
29 lis 2017 11:29
Pravda, na ty cyklobusy jsem úplně zapomněl. V podstatě jsem v tomto kopíroval miropira, jehož nápad mě oslovil a copyright mu samozřejmě nechávám biggrin. Výhoda by u něj byla, že i část Staré Líšně by získala rychlé spojení do Židenic. Mojí soukromou šíleností je zase to prodloužení t-25 do Slatiny, na druhou stranu, když už tam ta trať bude, byla by škoda jí nevyužít. Vinohrady by získaly spojení se Slatinou, Slatina zase se severními oblastmi města, podobně jako teď Líšeň. Otázka co se 75, přes Bělohorskou moc omezovat nejde. Ale tak to už je jiná věc. Pod tu parciálovou 27 bych se klidně podepsal


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
PvvS píše:
Hlavně trochu zpravidelnit trbusy na Jírovu.. Nevím, jestli byl opravdu dobrej nápad dělat z nejdelší linky ještě delší. Ty nepravidelnosti a zpoždění taky zrovna moc nepřidávají ke spokojenosti. Pro odstranění největších bolestí by stačilo, kdyby linka 82 jezdila řekněme v 1/2 hodinovým intervalu, třebas jenom na Českou a vykryla všechny potřebný spojení na přestupy a nemocnice.

Zpravidelnění provozu by mohlo pomoct i dokončení staveb VMO Tomkovo náměstí a Rokytova, jejichž hlavní etapa má být zahájena v průběhu příštího roku. S tím souvisí fakt, že realizace obou staveb si vyžádá kompletní předělání organizace provozu trolejbusových linek obsluhující Líšeň a Vinohrady, takže je celkem šance, že by si Líšeň mohla v relativně dohledné opět alespoň o něco polepšit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
83
04 říj 2011 22:53
eriksson1505: :applause: Tohle by byl ideál, který už jsem na DP v téměř identické podobě posílal, když jsem ještě měl pocit, že to bude číst někdo se zájmem o věc - odpověď bohužel s návrhem nijak nesouvisela, jen mi shrnula, proč je to teď navržené skvěle. Takže se už teď držím při zemi a navrhuju jen věci, které jdou realizovat relativně bezpracně a téměř zdarma, cokoliv komplikovanějšího je utopie. Jediné, co bych v návrhu upravil, je proklad t-27 a a-55 do Mariánského údolí (vždy půlka spojů) kvůli cyklobusům, které taky myslím jedou na EU dotaci a přestože ten koncept považuju za hovadinu, asi tomu nepůjde jen tak jednoduše zaříznout provoz.

P. Haluza: Když nic jiného, tak oceňuju aspoň trefné označení nápadu, lepší termín než "šílenost" mě nenapadá.. Osobně bych ale šel radši cestou snižování vyhlídkového faktoru líšeňských linek, spíš než jeho vyhrocením na maximum, tohle by mohla být třeba trasa hlídky měšťáků, ale jako MHD bych to asi nechtěl :lol:


Offline
77
29 lis 2017 11:29
Já se tedy s dovolením k tomu pláči na chvíli ještě vrátím :-) Udělal bych to následovně:

parciál t-27: Židenice nádr-Osada - Vlčnovská - Růženin dvůr - Novolíšeňská - Jírova - Mariánské údolí (dobíjecí stanice na obou konečných)
t-25: celodenně přes Osadu, ukončit na Pálavském nám. (Jakmile se postaví trať ke slatinské vozovně, tak zvážit prodloužení do Slatiny)
t-26: celodenně rovnou na Údolíček, přes Pálavák až na Jírovu
a-55: v trase Židenice nádr-Jírova prohodit s dnešní 78
a-78: analogicky k 55

Samozřejmě, určité navýšení přepravních výkonů tam je, ale nikde není psáno, že např. ve špičce musí jezdit všechny t-27 až do Údolí a už od nádraží, stejně tak některé 55 mohou být ukončeny už na Bzenecké. Líšeň bude mít dobré spojení na Ossadu i do severních oblastí města, Části Vinohrad se sice sníží počet spojů na Novolíšeńskou, ale zůstane jim Julánov, který před výlukou neměly.

ad P.Haluza: To mě napadlo také, ale odbočení od Juliánova na Bělohorskou moc nenahrává umístění zastávek Dělnický dům.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 16:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]