Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 108    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 108  Další
Autor Zpráva
Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A počkej, až budou Moravie, tam bude panel zase jinačí, takže ve vlacích snad bílý, v busech oranžový, jestli si to pamatuju dobře. :smile: Prostě ještě větší hnus, než jsme doufali.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Ty zelené panely mi moc k nátěru nepasují. Navíc jsem doufal, že když se když se udělá jednotný nátěr, tak že bude i jednotnost potahů, tyčí apod.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Je fajn, že kraj "ví, co chce." Jen je teda ten vizuál podle popisu dost hnusnej. Prostě, omalovánkám zdar! sarcastic :shock:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Kraj nic nenařídil, je to jedna z podmínek nového výběrového řízení. Čili úplně stejně kraj nařídil, že všechna vozidla musí mít dvojité zasklení, účinnou klimatizaci, uzavřenou kabinu řidiče apod.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
abcde: Samozřejmě, že kraj nic kupovat nebude, ani nekoupil. Na fotkách jsou vozidla dopravců (zde zřejmě BDS) v nátěru JMK. Kraj pouze nařídil, že všechny nový busy pro provoz v JMK se od teď budou lakovat do těchto barev. A ty počty autobusů jsou taky nesmysl, to může být něco jako "např. dopracve BDS oznámil, že v dohledné době pro nové výběrko zařadí 50 nových busů". Rozhodně to není číslo související s celým JMK. Nikdo navíc nemá povinnost nakupovat teď kvůli výběrku komplet nové busy. #-o


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ne, to je novinářský omyl. Už z fotky je zřejmé, že jde o vozy BDS-BUSu Velká Bíteš a ČSAD Kyjov Bus.


Naposledy upravil Robert dne 01 úno 2021 19:55, celkově upraveno 1

Offline
102
13 zář 2007 19:58
Citace:
Zároveň se zprovozněním ústředního autobusového nádraží v Brně na Zvonařce představil Jihomoravský kraj nové autobusy, které budou jezdit v rámci krajských linek. Od května omladí vozový park regionu 50 nových autobusů. Během roku kraj objedná dalších jedenapadesát vozidel.


https://www.blesk.cz/galerie/regiony-br ... te?foto=25
https://www.blesk.cz/galerie/regiony-br ... te?foto=26


To je pro mě novinka. To fakt bude busy vlastnit kraj stejně jako vlaky, nebo prostě jen dopravci v rámci nových smluv dostali za úkol pořídit nové stroje a natřít je jednotným vizuálem?


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Neměl by prosím někdo oběhy kurzů na linkách 403, 404, 501 a 510?


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Jasně, já jsem jen chtěl ve zkratce naspat, o jaká města šlo. A napsat, že jsou okresní, se mi příčilo, když už nejsou. :-)


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: díky za opravu, Blažovice a okolí zas tak dobře neznám, tak jsem měl podle čísla místního busu mylný dojem, že je tam 710 a ne 610, ta že začíná kus dál až někde u Křenek.
K těm okresním městům: Sice už teda přísně vzato nejsou okresní, ale ORP z nich vznikly podle mě právě proto, aby zůstala návaznost na okresy, možná i vzhledem k tomu, že mají větší radnice co do počtu lidí, než třeba takový Slavkov nebo Ivanovice (na Hané).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
Robert: Jak bývalá okresní města? Okresy existují stále, i když se trochu změnily, Vy/Ho/Bv jsou pořád, i Znojmo, jen se změnila řídící struktura na obce s rozšířenou působností.

Ano, však píšu bývalá okresní města, ne bývalé okresy. Ty stále jsou, ale okresní města už ne.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ovšem, zóna 610 jsou Sokolnice, Šlapanice a okolí. Naopak neexistuje zóna 710, vše v této oblasti je právě v té 610.
Proč je 301 zrovna 301? To je zajímavá otázka. Řekl bych, že je to tím, že 201 už tou dobou byla a dávat takto dlouhé lince trojku na konec by asi nebylo ono.
Jinak to pravidlo posledního čísla korespondujícího s koncovou zónou platí jen u 10x. Jinak je jen pořadové.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: Jak bývalá okresní města? Okresy existují stále, i když se trochu změnily, Vy/Ho/Bv jsou pořád, i Znojmo, jen se změnila řídící struktura na obce s rozšířenou působností.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
DS: Blbě se zeptám, šestková zóna začíná už u Brna? Měl jsem za to, že na Šlapky je sedmičková (710). Jinak díky za doplnění, jen si nemyslím, že to prostřední číslo koresponduje nějak s počtem zón, spíš vyjadřuje důležitost v daném segmentu kraje, třeba 401 podle mě spíš vyjadřuje svou páteřní funkci v okolí Ostrovačic a směrem na Velkou Bíteš a další linky 402 a 410+411 jsou k ní doplněk, 403+404 a 405+406 jsou zase samostatné svazky s relativně různým směrováním, možná proto mají všechny 0 uprostřed číslování.
Co mi asi nejvíc vrtá hlavou, je ta 301, proč ne 103 nebo spíš 102, když má návazné linky z Letovic jako např. 271. Neodpovídá to koncové zóně, ani číslům místních linek začínajících dvojkou v celém severovýchodním segmentu od Vyškova přes Blansko až někam ke Kuřimi. (Vy je 700 a Kuřim 310).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Robert: zase je hezké vidět, že v Jihomoravském kraji jsou nejméně 3 lidi, kteří ten systém číslování a zónování pochopili :-D

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ve zkratce:

Linky 104-109 jsou páteřní linky spojující větší sídla, často i bývalá okresní města, s Brnem, koncové číslo značí oblast, kam jede, viz dále. Linky 15x-17x jsou tangenciální, rovněž jedoucí mezi jednotlivými "regiony," ale nespojují je s Brnem. Výjimkou budiž 151, kde je ovšem její význam pro Brno dost okrajový.

Číslování zón i linek je jednoduché. První číslo určuje část kraje:
2xx - Boskovicko, Blanensko
3xx - Tišnovsko
4xx - Ivančicko, Moravskokrumlovsko, Rosicko
5xx - Břeclavsko, Mikulovsko, okolí Modřic
6xx - Bučovicko, Slavkovsko, Kyjovsko
7xx - Vyškovsko, Šlapanicko
8xx - Znojemsko
9xx - Hodonínsko, Veselsko

Druhé číslo linky značí, z kolikáté zóny za Brnem linka vyjíždí. Tedy 501, 602 apod. z Brna (bez rozlišení, ze které brněnské zóny jedou), 514 z první zóny za Brnem, 640 ze 4. zóny za Brnem. Podobně linky 8xx a 9xx, jen s tím rozdílem, že 80x a 90x jsou linky MHD Znojmo a Hodonín, proto linky vyjíždějící přímo z těchto měst mají uprostřed jedničku.

Třetí číslo pak jen doplňuje předchozí dvojčíslí na trojčíslí.

Podobně čísla zón. S jedničkou uprostřed je první za Brnem (Hodonínem, Znojmem) atd. Slouží to jednak k orientaci cestujících, že vědí, že z Brna do Vyškova jedou 6 zón, protože Brno jsou 2 zóny + čtyřka uprostřed vyškovské zóny 740, a jednak i pro zjednodušení kontroly řidiči či revizory.

Hm, píšu pomalu. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Dufik píše:
- Jaký systém je přesně v těch zónách? Jednou jsem to někde četl ale už to nemohu najít. To číslování mělo nějakou logiku a systém, ať už podle S,J,V,Z nebo podle čísla linek. Nebo čísla linek podle zón?

první číslo zóny: proti směru hodinových ručiček cca od Staré osady 2-7, vzdálené oblasti zvlášť, 8 Znojemsko a 9 hodonínsko
druhé číslo: značí vzdálenost od Brna, resp. od Hodonína/Znojma. Dá se to představit zjednodušeně tak, jako kolikatizónovou jízdenku potřebuješ, když máš pro Brno šalinkartu
číslování linek od 201 nahoru je pak víceméně stejnou logikou.

Dufik píše:
- Na webu IDSJMK se píše o značení linek: "Pokud je její číslo menší než 100, jedná se o linku provozovanou především na území města Brna. Pokud se pohybuje mezi 150 a 200, jde o tzv. tangenciální linku, která spojuje významné obce v regionu. Linky s čísly 200 a více obvykle spojují obce s regionálními centry."

Takže linky 104,105,108... nejsou významné? To je přeci blbost. Kdyby tam psali linky 104-200 tak to chápu, ale tohle mi příjde divné. To jsou jedny z nejvytíženějších a nejhlavnějších linek v IDSJMK. Linka 151 nebo "vesnická" 164 je tedy významější než 108? (vím že linky 104-174 jsou meziregionální, ale nesedí mi to s tím co je na webu IDSJMK)

tangenciální znamená, že to není spojnice centra s regionem (to jsou radiální linky), ale že spojuje menší sídla v rámci regionu. 104-109 mají jiný charakter, jsou to linky vycházející ze Zvonařky a spojující Brno zrychleně se sídly, kde to nezajistí železnice. Mimochodem, to třetí číslo (4-8) odkazuje na zóny, do které linka vede.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zřejmě šlo o vypíchnutí jiného významu linek 151-174, protože jejich význam není ani spojnicový, ani dálkový, prostě doplňková doprava napříč krajem, třeba z Vyškova do Bučovic, takže ne do Brna, jak by mohla napovídat 1 na prvním pořadí číslování. 104-109 jsou dálkové linky páteřního významu tam, kde není dominantní železnice a kde nejede S2/S3/S4. Pak jsou tu ještě dálkové linky s regionálním číslem: 301, 405, které to číslo nemají s jedničkou na začátku, což si vysvětluju tím, že dané linky nevedou na Zvonařku, ale na lokální přestupní bod mhd (Kr. pole/Mendlák).
Třeba mi to někdo vysvětlí, proč tyhle delší regionálky nemají číslování s jedničkou. Jinak upřesnění 405/406 nejsou dálkovka v pravém slova smyslu, spíš expresní doprava, nicméně 405 stahuje mikroregion Kahan, takže svého druhu může být mírně nadregionální a 406 zase řeší dopravu z Ivančic do Brna, což je oblast, kam nevede přímá silnice z města, jen vlak S41, který jízdou přes Bránice taky není úplně přímou spojnicí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1
22 čer 2020 08:47
Ahoj,

měl bych pár dotazů k IDSJMK.

- Jaký systém je přesně v těch zónách? Jednou jsem to někde četl ale už to nemohu najít. To číslování mělo nějakou logiku a systém, ať už podle S,J,V,Z nebo podle čísla linek. Nebo čísla linek podle zón?

- Co všechno znamená "EOC" ve spojení s Kordisem (ne DPMB). Nové pokladny, jilízdenky na bankovní kartě? Něco dalšího?

- Na webu IDSJMK se píše o značení linek: "Pokud je její číslo menší než 100, jedná se o linku provozovanou především na území města Brna. Pokud se pohybuje mezi 150 a 200, jde o tzv. tangenciální linku, která spojuje významné obce v regionu. Linky s čísly 200 a více obvykle spojují obce s regionálními centry."

Takže linky 104,105,108... nejsou významné? To je přeci blbost. Kdyby tam psali linky 104-200 tak to chápu, ale tohle mi příjde divné. To jsou jedny z nejvytíženějších a nejhlavnějších linek v IDSJMK. Linka 151 nebo "vesnická" 164 je tedy významější než 108? (vím že linky 104-174 jsou meziregionální, ale nesedí mi to s tím co je na webu IDSJMK)


Děkuji.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Souhlasím.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenom aby nevznikla ještě větší hrůza. Já na tom webu vždy přehledně najdu co hledám, což se o webu DPMB říct nedá. Orientace v té „hrůze“ od Kordisu mi přijde mnohem logičtější, než na moderně vypadajícím webu DPMB. I když jsou i horší případy. Třeba web IDSOK.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
To, v co jsme si již skoro neodvažovali dofufat, se má stát skutečností - v první půlce roku by IDSJMK mělo nasadit nový web, součená hrůza by tedy měla být minulostí.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Prošel jsem si na Mapách trasu linky 211 a nestačím se divit, jakým způsobem se v této obci dlabe na zákaz parkování v obytných zónách. Dokonce jsou tam někde na asfaltu namalované jakési čáry nemající nic společného s parkovištěm, ale jinak se stojí, kde se dá. To bude za chvíli řevu, proč ta linka vznikla...


Offline
117
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Plánek s 211


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Tak to vypadá, že se nakonec MHD v Bílovicích dočkáme
https://www.idsjmk.cz/jrady/211.pdf?date=15.12.2019

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2676 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 108  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 24 lis 2024 07:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]