Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Pokud vím, tak pro cestující budou číslovány nástupní hrany.


Offline
Uživatelský avatar

434
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Není, ale měnit to ze zažitého (pro cestujícího přehledného) systému na systém pro většinu lidí spíš matoucí mi přijde jako hodně velký přešlap. Rád bych znal zdůvodnění ze strany toho, kdo tuto změnu navrhl. Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Tomáš N. píše:
Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Brno hl.n. není zdaleka první stanicí, kde je toto číslování použito i ve vztahu k cestujícím.


Offline
Uživatelský avatar

2572
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
eriksson1505 píše:
Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.

Anebo můžu dojet do Prahy či do Vídně a letět na Heathrow odtama. To bych spíše udělal než přesuny po Londýně.

Jinak myšlenka vést dálkovinu mimo hlavní je hezká, ale když ony ty Židenice jsou mizérie. Pomohlo by to ve špičce, ale večer mi to přijde už otrávné. A k dolnímu zatím nevede tramvaj.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
76
29 lis 2017 11:29
Proboha, začínám mít pocit, že spíš než Šalingrad začíná být Brno Paskvilgrad. Pochopím odklon kvůli nehodě, počasí, ale z důvodu, že mi v danou chvíli kapacitně nestačí nádraží? Jak říká Mexa a mnadenicek, prostě buď naplno nebo vůbec. Nějaké operativní odklony a dva vlaky denně, co se zrovna nevešly na hlavní, to je systém jak noha. Osobně bych na Dolní nechal jezdit EC a Railjety. Prostě nezaintgerované vlaky, které zpravidla pokračují za hranice. Tyto vlaky by stavěly i v Židenicích, kde by byl na ně z S2 a S3 poměrně komfortní přestup (tím myslím bez dalekých přesunů, nikoli zázemím Židenic). Že by se tím zhoršilo spojení např. Třebíče s Bratislavou je oproti tomu chaosu, co by mohl vzniknout, zcela marginální problém. Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Mouka píše:
Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.

Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Díky moc.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
xcav8: Stačí PDF v příloze?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
MartinV: Jasně, to může nastat. Co je ale lepší? Máme dvě možnosti: Buď jezdit pravidelně z hlaváku a mít interval 15 minut, v případě mimořádnosti 30 minut (protože ta další S3 jela přes dolní - osobně si myslím, že to nastane tak párkrát za rok), nebo mít pravidelně z hlaváku interval 25-5 (protože 10 minut zabere cesta hlavák - dolní, a to jsem možná ještě optimista). Nebavme se prosím o tom, že pro někoho je lepší pozice dolního nádraží - v současné dostupnosti to bude opravdu mizivé procento.

xcav8: Jediný odkaz je na nový JŘ na SŽDC, podle kterého by měly dolní využívat dva vlaky v pracovní dny ve špičce (viz příspěvek Mouky někde dole) a pak tiskovka (nebo jak to nazvat) ohledně ukončení výluky, kterou přechroustal server zdopravy a postnul ji sem mnadenicek (opět někde dole), kde se píše o případných mimořádných odklonech - ty ovšem probíhaly i předtím, jen se o tom nepsalo. Osobně bych počkal, až budou "zveřejněny" pomůcky k GVD. Tam půjde zjistit, za jakých podmínek a jaké vlaky můžou být odkloněny.

mnadenicek a další: 11. kolej nebude sloužit pro osobní dopravu - pouze pro případná odstavení a možná pro nějaké odjezdy/příjezdy do depa v Heršpicích.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Mouka: Chtěl jsem poslat konkrétní odkaz.
Nemám teď čas se tím prokousávat.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
xcav8: Viz jízdní řády a IDOS.

Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Můžete mi někdo poslat odkaz, za jakých okolností by mělo dolní nádraží dále pokračovat i po skončení této výluky.
Měj jsem za to, že výluka skončí a šmytec.
Pokud ne, tak možná nakonec dojde na má slova, že budeme mít dvě fungující nádraží v centru.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6962
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: a obráceně. Ujela mi S3, další jede za 15 minut, hurá. Tu ale odkloní na dolní nádraží, takže se do cíle stejně dostanu později.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
A bude ta nová kolej využita pro pravidelné vlaky?
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?
Navíc část zastřešení 1. nástupiště zůstala nedotčená, ale to doufám ještě udělají.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Ta kolej 11 teda nebude sloužit pro osobní dopravu?

Oklonit vlaky ne, ono je potřeba nezahušťovat obecně provoz. Je krásný, že vlaky někde jezdí už po 1/4hodině jak šaliny, ale ne vždy to jde. Výhoda vlaku je, že posílení kapacity jde prodloužením vlaku, né jen přidáním druhýho. Délka vlaku právě je to, co dělá vlaky efektivními.

Jinak souhlas s tím, couž tu padlo. Dolní nádraží buď pravidelně nebo vůbec (či při opravdu mimořádné mimořádnosti)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Vario1523: Kolej č. 11 opravdu přibyla, ale není u ní (oficiálně) nástupiště...
Ohledně spojů mimo hlavák v případě mimořádností: jak píše mnadenicek, SŽDC na to upozorňovala, KORDIS byl proti.
Na druhou stranu jeho postoj docela chápu, protože aby to mělo nějaký efekt, tak by se musely preventivně odklonit všechny vlaky v době špičky linky R8 do Krpole a všechny špičkové vlaky (ty co zahušťují na interval 15 minut) linky S3 přes dolní. Co by to znamenalo, doplňte si sami...
Jen namátkou situace: teď mi ujela S3, další jede za cca 15 minut, ale z dolního. Hmm, to nestíhám, takže stejně mi zbude jet za 30 minut dalším z hlaváku.

Jen tak mimochodem, před několika lety, než došlo k rozlomení R18/R12, byla potřeba pro tyhle linky 1 nástupištní hrana, dnes 2. Kdyby nedošlo k soutěži na R8 a byla dále provozně propojena s linkou R9, byly by potřeba 2 hrany namísto budoucích 3. Nevhodným provozním konceptem jsme přišli o 2 hrany v období kolem celé hodiny. Děkovné dopisy posílejte na MD.


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
MartinV píše:
Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet.


A tohle je ta lepší varianta - příjezd. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

182
27 pro 2011 22:32
Blansko
S tím dolním nádražím nevím, buď ať se používá naplno, se vším všudy, včetně linky 61, nebo ať se nepoužívá vůbec. Jako to že tam občas něco zajede, většina nejspíš neplánovaně kvůli plnému hlavnímu nádraží, to je trochu o ničem.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Zaznělo tady nebo někde v médiích, že nám na hlavním nádraží přibyla jedna kusá kolej? Vznikla v prostoru bývalých pošťáckých kolejí a je označena číslem 11. Nyní máme tedy k dispozici průjezdní koleje 1-6 a kusé koleje 11-15.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
https://zdopravy.cz/az-620-vlaku-denne- ... cit-38299/

Ta poslední věta je krásná:

„SŽDC se na dodatečných jednáních k jízdnímu řádu snažila s objednateli dopravy a dopravci najít rozumný kompromis a upozorňovala na skutečnost, že při zpoždění vlaků může z technologických důvodů dojít na hlavním nádraží v Brně k velmi složité dopravní situaci. Druhá strana však tyto připomínky neakceptovala a vyslovila požadavek, aby se tyto situace řešily operativně,“


Offline
1591
18 led 2009 10:06
MartinV píše:
Richie možná chtěl říct to, že pokud je předpoklad překročení kapacity, bylo by lepší ty vlaky rovnou naplánovat na jiná nádraží tak, aby k těm mimořádnostem vůbec nedocházelo.
Pokud má nádraží nějakou kapacitu, je tam blbost naplánovat více vlaků, než kolik dokáže nádraží pojmout.

Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet. Budu pak třeba moct použít MHD v rámci vlakového lístku, abych se dostal do oblasti, kam jsem chtěl přijet? Nebo případně tam přejet vlakem?

Přesně tak, zajístí pak ND mezi Dolním a Hlavním?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
4983 a 1757 jsou naplánovány na Dolní.
Grafikon se nějak nakreslí, pokud by jelo teoreticky všechno včas, tak to vyjezdíš, ale v reálném provozu to tak bohužel není.


Offline
Uživatelský avatar

6962
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Richie možná chtěl říct to, že pokud je předpoklad překročení kapacity, bylo by lepší ty vlaky rovnou naplánovat na jiná nádraží tak, aby k těm mimořádnostem vůbec nedocházelo.
Pokud má nádraží nějakou kapacitu, je tam blbost naplánovat více vlaků, než kolik dokáže nádraží pojmout.

Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet. Budu pak třeba moct použít MHD v rámci vlakového lístku, abych se dostal do oblasti, kam jsem chtěl přijet? Nebo případně tam přejet vlakem?


Offline
1591
18 led 2009 10:06
No tak prostě v době nejvyššího počtu spojů preventivně něco pevně posílat na Dolní. Takhle to bude akorát bordel a lidem budou ujíždět spoje, když dojedou do Brna a bude chtět jet dál mimo Brno.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
A jak má asi dopředu konstruktér grafikonu vědět, který den pojede který vlak odklonem?
Zkrátka vlivem zpoždění, či jiné mimořádnosti, už nebude volná nástupištní hrana, tak se výpravčí s dispečerem domluví na odklonu.

Mimořádnosti fakt nejde zapracovat do pravidelného jízdního řádu.

Tím samozřejmě nechci říkat, že to je ideální, ale pokud je zde požadavek na to, aby osobáky jezdily 4x za hodinu, tak je třeba se smířit s tím, že to někdy nastane. Kapacita není nafukovací.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 zář 2024 11:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]