Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 42 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Mám nadcházející výluku na Křence chápat tak, že dvanáctka dojede na hlavas a odcouvá na Masaryčku? Nebylo by jednodušší ji otáčet jako osmičku na Maliňáku, případně ji vést polookružně přes centrum?


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
A na základě čeho se po x letech konečně upravily intervaly a hlavně normy pro maximální délku ? Celý léta DP brečely po delších soupravách a teprve až se začly zkušebně provozovat a začlo se o tom mluvit, tak to šlo. Výmluvy na vozovnu jsou stejnej problém. Vždycky se to nějak udělá tak aby se ušetřilo. I za cenu spřahování a všech možnejch omezení .. Jakejkoliv větší nákup to zas zabetonuje na 20 let..


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Pak se nabízí otázka, zda bude dřív plně autonomní šalina, nebo nová vozovna schopná pojmout delší vozy. Ale pořád mám za to, že ulice ve městě a zejména křižovatky nejsou z mnoha důvodů vhodné pro extrémní délky souprav, tedy cokoli co je delší než současná typická kombinace LF2+LF1.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Gold: v době nedostatku řidičů je lepší varianta navyšování kapacity právě cestou delších vozů, než kratších intervalů. Ale asi je to hudba velmi vzdálené budoucnosti. :-(


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Takže vidím, že tu jsem asi jedinej, kdo chce dlouhé jednovozy. Spojování mi přijde něco jako pro chudé. OK, my jsme chudí, takže to sedí, jasně, ale to není pointa, co se snažím vyjádřit.
Znova. Pokud mám 1 vůz, 45 externí délky, tak má tak 42 m efektivní. OK. Pokud mám 2 (2× LF 2), tak tam je spousta místa zabraná zbytečně. externí bude stále těch 45 (možná 47 u varií), ale efektivní jde pod 40, tak 38, možná 39. A pokud spojím 3 T6, tak je to sice hrozně skvěle vypadající a reálné řešení problému, ale mám další problém, že mám ak 36, možná spíš 35 m efektivního prostoru, ale reálně zabírám 45 m. Takže pokud bych chtěl stejnou kapacitu, tak mi bude stačit něco jako K4R, KT10, 4článkové 15T, LF4, nebo tak. A je to prostě kratší. Ale nějakým kouzlem to veze stejný množství lidí.
Stále tady mluvíte o rozpojování, když je potřeba. OK. Fajn výhoda, ne, že ne. Ale chce to konext. T6 jsou spojené tak, že k sobě snad srostly. T3 vlastně taky, soupravy varií se k nim nejspíš přidají. Kam s dlouhýma vozama o víkendu? Já nevím, třeba je poslat do sítě? Stojí to za zváženou. Pokud na 1 máme dneska LF2+LF1 i o víkendu (což jen dává smysl), tak nepředpokládám, že nějak magicky opadne potřeba po delších vozech. Přece jen, ty intervaly o víkendu jsou vcelku smutný (pochopitelně). Pokud by to jezdilo ve stejných, tak klidně ať jezdí kratší.
Takže jediný argument, co tady vidím, je lenost a neochota investovat do zázemí (všeho) a úprav zastávek. Nešlo by to? Ale jo, jen člověk musí být trochu kreativní. Nádraží je dlouhé dostatečně (protože znova připomínám: neadvokuju pro jednovozové 45m hady. Protože vím, že postačí těch 37 až 40m. Aka. v podstatě to, co je na 1 teď). Ano, chci aby 8 a 12 měly stejnou délkovou kategorii, protože to, že není, je vcelku urážka. A tyhle zrovna staví na kolejích, kde není problém to tak mít.
A zase říkám, stejný vozy i o víkendu. Je to prostě narvaný. Furt, všude. Chcete nutit lidi do aut? Autystům se poslední dobou divím čím dál méně.
Odbouráte tím problémy jako lidi, co by případně museli přepojovat soupravy, kompatibilitu apod. Prostě jediný vůz, má to 38 m externí, 35 pro lidi, pojme to to, co teď LF2+LF1, a hotovo. Samozřejmě, obousměrná varianta by měla efektivní délku trochu horší, ale pořád lepší 2 kabiny na delší než kratší vůz, příznivější poměr.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kapacita přestupních uzlů trpí daleko víc zkracování intervalů, než prodlužováním souprav. Pokud by linky 8 a 12 byly plné obsazeny tramvajemi délky 40 až 45 m, stačil by na obou linkách interval 5 minut a nemožnost odstanicovat na nádraží obě linky současně by nijak zásadně nevadila. Občasně jezdící desítka se k tomu vejde a nic jiného přes 3. a 4. kolej nejezdí.

Další věc je fakt, že na dvojkolejné úvrati, která je v Líšni a bude i v kampusu se interval pod 5 minut reálně vymyslet nedá, protože je potřeba nějaký minimální čas na změnu směru.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hehe, prý pouze přidání vozokilometrů na osmičce. Gold zase baví. Co takhle jezdit s kachnama na kufru jako u automatického metra? Jen by teda musel řídit robot místo živýho borca/baby.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nechápu, proč se taky neustále opakuje volání po delších vozech. Uvědomte si, že limitem jsou možnosti klíčových uzlů - rola, Čára, Mendlák. A zejména rola má maximální délku hran danou a nic se s ní dělat nedá. Z provozních a kapacitních důvodů musí umožnit současné stanicování dvou souprav na jedné hraně. Je-li d8 přeplněná, nechť se přidají spoje. Zrovna tato linka vede z podstatné části po samostatném tělese a po méně vytížených kolejích 3 a 4 na role, takže tam je to "jen" otázka přidání vozokm (smlouva s městem) a dostatku řidičů.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Také si myslím, že možnost rozpojování velkokapacitních souprav na víkend může být v Brně výhodou. Kam byste je v nepracovní dny chtěli vypravit? Nebo mají stát?
Seřizování se dělalo u souprav T3, kdy se nastavovaly proudové hodnoty omezovacího relé. U moderních výzbrojí nic takové snad není potřeba.
Např. klasicky na "vídeňské bádence" jezdívala jedna tříčlánková souprava od opery k vozovně Wolfganggasse, kde na ní najela druhá, aby společně pokračovaly do Badenu. Při cestě zpět se zase rozpojily a zadní počkala na protijedoucí vlak. Tak se to dělo celý den. Stačí automatické spřáhlo a spojení je otázka několika vteřin.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Spojit, rozpojit jde všechno, otázkou je "kompatibilita", aby vozy necukaly neb žádný vůz ani el. součástka nikdy není 100% identická. Proto předpokládám, než se vozy spojí, musí se po elektrické stránce sladit, což asi není záležitost 5 minut.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Naxashi píše:
Stále spojujete vozy. Stále zbytečné mrhání místem.


Z provozního hlediska je to naopak vcelku fajn.

V týdnu můžes udělat soupravu vklidu až 45 m (když budem chtít tak bez problému i 60m) -berte zaokrouhleno
a o víkendu kdy neni taková poptávka se z 45 m soupravy udělá 22m vůz.

Spíš bych řešil to jak tuhle možnost spojování/rozpojování využít.... Když by se to chytlo za správnej konec mohlo by být o víkendu velké procento nízkopodlažnosti....

Já jsem pro vozy jenž mají možnost spojování. Jen by se s to touto možností mělo naučit pracovat. Jezdí to tu už mnoho let a stále jsou tu lidi myšlenkově zabržděné a s tímto bonusem neumí pracovat.
A ano chápu i možnost proč se to tak děje. Když by se mělo vždy v pátek večer a v nedělu večer všechno rozpojit/spojit vozovenští by nedělai nic jiného. Ale když se na instalaci vlaječek vypisují služby navíc proč by to nešlo na rozpojování/spojování?

Ale ať už na to má kdo chce jaký chce názor my to tu nevyřešíme ......


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
Stále spojujete vozy. Stále zbytečné mrhání místem.

Jiná reálná cesta k tramvajím delším, než 30 m momentálně neexistuje. Modernizace a rozšíření dílen by byla jistě užitečná a potřebná věc. Ovšem technické zázemí DP má daleko akutnější problémy, které bude třeba řešit a které budou stát spoustu peněz. Investovat do všeho naráz prostě nejde.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Stejně se jednou bude muset do dílen kopnout. A takhle se to jen odkláda na jindy ... To se rovnou mohly nechat 2osáky..


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Stále spojujete vozy. Stále zbytečné mrhání místem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To zní jako praktický nápad, tyhle variace, ale naráží to na současnou objednávku jednosměrných Evo2. Muselo by se objednat dalších několik Evo2/O a nějaké ty třídílné, kterých zatím asi moc nebude, takže schvalování nového typu a prachy navíc. Nevidím to reálně, i když je to asi v současné době jedno z nejlevnějších řešení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
A co kombinace:
EVO3/o - obousměrné oboustranné, analog KT8, možnost provozu na úvrati.
EVO1/o - jednosměrné oboustrannné, ala T5C5H, sólo pouze jako jednosměrné, PX souprava i na úvrati.

Možnosti spojení:
2x EVO3 (maxi)
EVO3 + EVO1 PX
2x EVO1 PX
3x EVO1 PX


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Izidor: Tím se uzamkneš na buďto PX nebo jednosměrný. Jenže v Brně by se při výlukách vcelku hodily i kratší obousměrné. Něco s externí délkou okolo 25 m ať uvnitř je alespoň 22 m pro lidi.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Nikoliv, myslel jsem jen jednu kabinu a dveře po obou stranách - styl Olomouc. Spoj by však byl nutné zlo.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Izidor: Potřebuješ obousměrný EVO2. Tzn. nový typ. Obousměrná bude mít 2 kabiny. Budou tam 2, takže 4 kabiny. Bude tam mezera mezi vozy.
Upřímně, pokud by mě někdo požádal o co nejméně efektivní řešení, tak bych měl problém tě překonat. Protože doopravdy nevím, co by bylo horší z pohledu externí délka ku efektivní délce nebo reálné kapacitě.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Co řešení něco ve stylu EVO2 PX?

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Naxashi:
toto ví spousta lidí a vědí to i v DPMB, ale nikdo to bohužel nezaplatí.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
„Tak když může být velkokapacitní Škodovka pro Ostravu tak proč ne toto, je to jen slovíčkaření.“ Jo, slovíčkaření a zavádějící reklama.Asi mám nějakou úchylku na nazývání věcmi pravými jmény.
Co se týče délky, ode mně to bude znít překvapivě, ale neměl jsem na mysli nic delšího, než 40 m, spíš okolo 37,5. Tzn. to, co je dneska na 1.
Protože pokud tu budeme mít 29 až 31 m, což předpokládám, že je externí délka, tak ta efektivní bude tak 25 až 27 m. A tohle má být na lince, jako je 8? Trochu málo. A ta kapacita při 5 lidech na m^2, to je taky pěkně zcestný. Lidi tam narveš tak maximálně 3, a i to je v podstatě cestování na úrovni vlaků do koncentračních táborů.
Já vím, já vím. Dílny, vozovny, zastávky… Ale místo řešení se tu bude chodit v kruhu. Nemáme dlouhé šaliny, protože nemáme zázemí a nemáme zázemí, protože není vůle ho udělat, stejně tak jako motivace, které by výrazně pomohlo vlastnění decentní flotily „dlouhých“ vozů. A jasně, asi by bylo dobré mít to zázemí před vozy, ale… :-D To by znamenalo stavět novou vozovnu. Asi dřív začnu věřit v boha, než že se to doopravdy jako stane. Není tlak, není důvod. Však ono se to vždycky nějak „líně“ vyřeší, úpravou současného stavu. Viz upgrade Pisárek.
Je mi jasný, že to je velký a ultra drahý projekt. Ale zároveň to je taky skvělá cesta ze současné situace k lepšímu zítřku. A překvapivě, pro velkou dobrou věc je nutné vyvinout velké úsilí. Šokující…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vozovna a dílny jsou problém každopádně. Co se týče zastávek, by záleželo o jak dlouhých tramvajích by byla řeč. Domnívám se, že do cca 45 m by zásadní problémy být neměly. Jako potenciálně nejsložitější ale řešitelnou úpravu bych viděl Masnou ZC a Geislerovu ZC. Úpravu Mifkovy pro obrat tramvají do délky cca 45 m by to chtělo prověřit nějakou seriózní stavebně-technickou studií, ale myslím si, že ani zde by nemusel být žádný zásadní problém. Nabízí se třeba úprava uspořádání výhybek jejich posun směrem k městu tak, aby bylo možné prodloužit obratové koleje, nástupiště i odstavnou kolej.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Tak ono je to celkem jasný, nic delšího než 31m v Brně být nemůže, protože na to není zázemí, do dílen se to nevleze.
Tak když může být velkokapacitní Škodovka pro Ostravu tak proč ne toto, je to jen slovíčkaření.
Navíc na delší vozy než 31m neni udělaná ani trať pro linku 8. Konečná na Mifkove byla už takto malá postavena a na delší neni místo. Až na pár vyjímek byly všechny zastávky na lince 8 zkráceny na polovinu díky úrovňovým přechodům uprostřed zastávek, kam se nevlezou dvě soupravy za sebe tak jak tam chcete nacpat něco delšího? Delší tramvaje tu budou až na to bude nová vozovna, nové díllny a uzpůsobené zastávky. Dřív bohužel ne. A nic z toho se pokud vím nechystá.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je škoda, že DP plánuje pořídit tramvaje standardní kapacity a nazývá je velkokapacitními.

Jinak mi uniká důvod vypravování kapacitních souprav na d-11. Na linkách 2/4/5 by se uživily více.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 22:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]