Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 37 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Vždyť je to totéž, jako tomu bylo u autobusů. Tam taky skončily kilometrické tarify a nijak vás to netrápilo a netrápí.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
peno: "...Naopak, prasárnou je podle mě neuznávání jízdenek dopravce v části jejich vlaků a/nebo tras. Nevím čemu vadil dvojí tarif ve vlacích..."

Peno, evidentně jsi nepochopil princip toho, co se v roce 2020 změní. Železniční osobní dopravu v kraji bude provozovat kraj. Protože nemá vlastní lokomotivy a vagóny, bude ji provozovat prostřednictvím souprav ČD. Jančura o osobní dopravu se bude nejdříve zajímat snad až na rok 2022 (jestli si dobře pamatuji), zatím v roce 2020 bude jezdit rychlíky Brno-Ostrava na své podnikatelské riziko. Kraj proto bude platit ČD za používání jejich souprav a od cestujících bude kraj inkasovat za jízdné. Je proto jasné, že nebude chtít, aby ve vlacích v rámci kraje platil tarif ČD, protože takto zakoupené jízdenky, by šly do kapsy ČD, nikoli kraje.
Pokud by měl ve vlaku platit v rámci kraje tarif ČD, musel by takový vlak být vypravován na náklady ČD nikoli kraje.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Hledáte v tom podle mě zbytečné problémy. Pokud pojedu mezikrajskou trasu, koupím si lupeň podle svého uvážení (buď TR10 z A do B, nebo IDS z A do X a TR10 do B), tedy jako dosud. A pokud pojedu jen v rámci JMK, tak vždy podle tarifu IDS.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Vyjádření Kordisu: https://www.idsjmk.cz/#lock31459

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
V souvislosti s těmahle změnama se mluvilo i o tom, že by konečně nekontrolovali jízdenky, nevíte o tom někdo něco?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
peno: Já to chápu tak, že pokud pojedeš Os Hodonín - Břeclav a EC Břeclav - Brno, tak budeš potřebovat 2 jízdenky, protože se pohybuješ v rámci kraje. Pokud však pojede z Hodonína do Prahy, už je to mezikrajská cesta, takže postačí jedna jízdenka.

ad prodej jízdenek: Já si myslím, že když už to budou mít průvodčí v POP, tak to budou prodávat i v rychlících. Vzhledem k tomu, že během jedné služby střídají osobáky a rychlíky, tak si nedokážu dost dobře představit, jak by se zabránilo prodeji jízdenek IDSJMK v rychlících. Kor když si o to cestující sám požádá a jízdenka v daném vlaku platí.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Samozřejmě bych očekával, že to bude platit na všech linkách, nejen Sx, ale i Rx... Ale to je holt byrokracie... Jako chaos to bude no.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, aspoň to se zjevně změní, když krajský tarif bude jediný použitelný. Ale to není důvod pro to, aby ve vlacích i nadále neplatil tarif ČD. Navíc očekávám další chaos, protože předpokládám, že možnost koupit si jízdenky v rámci tarifu IDS JMK bude zase jenom v krajem placených Os a Sp a ne v R placených státem. A jak to bude u vlaků placených a objednávaných sousedními kraji, jako třeba Os Břeclav – Přerov, které, nemýlím-li se, platí Zlínský kraj, to už tedy vůbec netuším. Jinými slovy, možná to nakonec dopadne tak, že v některých vlacích si u průvodčích koupíte jenom jízdenku IDS JMK, u jiných zase jenom jízdenku ČD a u některých dalších obě. No není to nakonec chaos na chaos?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1589
18 led 2009 10:06
No, měl jsem na mysli to, že se ve vlacích neprodávají jízdenky IDS JMK. To je výjimka, kterou si tehdá vyřvali pod záminkou "obavy z úniku tržeb"...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Richie: Nevím proč by měl být současný stav prasárna. Naopak, prasárnou je podle mě neuznávání jízdenek dopravce v části jejich vlaků a/nebo tras. Nevím čemu vadil dvojí tarif ve vlacích. Naopak, zrušení jízdenek ČD přinese jen další chaos a hádky s vlakovým personálem, kterému to rozhodně nezávidím. Navíc v prosinci 2020 (snad už konečně) přijde celostátní tarif a ten bude závazný pro všechny dotované spoje, tedy i ty krajské, takže stejně budeme tam, kde jsme teď. Nevím, proč by alespoň na ten rok, než přijde ten celostátní tarif, neměly dál ve vlacích ČD platit jízdenky ČD.

Mouka: Právě že vůbec netuším. Ten článek si totiž navzájem odporuje.
Zdopravy.cz píše:
Mluvčí Jihomoravského kraje Monika Brindzáková potvrdila, že jízdní doklady Českých drah se budou uznávat pouze pro mezikrajské cesty, tedy pro jízdy z Jihomoravského kraje do okolí.

Zdopravy.cz píše:
Největší komplikace čekají cestující při koupi jízdenky kombinující dálkový vlak a osobní vlak v „brutto kraji“. V řadě případů nepůjde jedna jízdenka koupit, neexistuje navíc stále ani kvůli průtahům ministerstva dopravy a schvalováním novely zákona o dráhách státní jednotný tarif. „Pokud bude chtít cestující z nějakého důvodu kombinovat mezikrajské a vnitrokrajské jízdné „brutto krajů“, bude si muset jízdní doklad na vnitrokrajskou cestu koupit přes elektronické odbavovací kanály daného kraje, případně pak až na pokladně či ve vlaku v příslušném kraji,“ upřesnil Joklík

Takže prostě chaos a asi bohužel nezbývá, než čekat jak to bude reálně fungovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
peno: Z Hodonína do Prahy to by snad mělo být v pohodě, i když přestupuješ v Břeclavi, nebo to chápu blbě?


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Jako chápu zrušení ČD jízdenek v relacích jenom v rámci IDS JMK, to byla nutnost a stávající stav byl prasárna. Ale zrušit jízdenky ČD i při cestě z JMK mimo a naopak, to je ujetý... I když, já už si dávno kupoval zvlášť jízdenku po hranici JMK za IDS tarif a dál za ČD, ČD tarif je prostě předraženej.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tady ještě přímý odkaz na zdrojový článek: Jízdenkový chaos. V některých krajích zapomeňte na doklady Českých drah i jejich e-shop

Za mě je to ze strany krajů poněkud nehoráznost, i když na ni bohužel právo mají. Překvapuje mne ale i odevzdaný postoj ČD na diktát krajů přistoupit. Kdyby vedení ČD bylo co k čemu, tak krajům jasně řeknou, že na takový diktát nepřistoupí, protože poškozuje jejich obchodní zájmy a zájmy jejich zákazníků, tedy cestujících. A ČD páky na kraje mají, protože v celém Česku není dopravce, který by to, co ČD vysoutěžily, byl schopen odjezdit. Takže ČD klidně mohou tuto svou pozici využít. Ale ne, oni prostě přijmou diktát krajů. A já, až po novém roce zase pojedu např. do Prahy, si díky tomu budu muset kupovat dvě jízdenky, jednu z Hodonína do Břeclavi a druhou z Břeclavi do Prahy. A zpátky totéž. A běda mi jestli budu chtít na ten krajský Sp přestoupit už v Brně. Ach jo, to jsme to dopracovali.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Nová pravidla regionálních spojů na jižní Moravě: jízdenky Českých drah přestanou platit


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
ČD najaly vietnamského hlasatele zastávek? Jedu právě v 842018 a při příjezdu na hrušovanské nádraží se ozvalo Hrúsovaný nad Jévisovkóu Sanóv. Ostatní názvy to hlásí normálně.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
„Ten diktát ze strany Jihomoravského kraje je nehorázný!“ řekl Antonín Leitgeb na jednání Výboru ZAP OSŽ. „Mobilní nebo stacionární personál musíme obsazovat tak, jak si to kraj žádá,“ odvětila ředitelka ZAP Ing. Kubíková


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Buďme realisti, zatím se ani nekoplo do 240 na Jihlavu, která je v téhle jihozápadní oblasti hlavní, takže uvěřím, až se zrealizují Tetčice vzdor tomu kok*tovi z Vody z Tetčic.
Osobně tipuju, že bude buď novostavba Bránice - Znojmo, nebo obchvat Hrušovan nad Jevišovkou, jestli dvojkolejně, to je asi celkem jedno, ona ani pak ta trať nezíská nějaký strategický význam, nicméně pro nákladní vlaky z Brna na Vídeň by se mohla hodit, když sklonově není příliš náročná.
Větší použitelnosti by pak ještě pomohlo víc kolejových spojek v Heršpicích, aby šlo plynule přejet s větší kapacitou z 250 na 244, tuším, že v současném stavu to s vzájemnou propustností není žádná sláva.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Článek jsem přečetl a ne jednou, ale až na tu první větičku od mluvčí SŽDC, kterou upřímně, nemohu brát zcela vážně, tam u každé varianty čtu jen o možnosti elektrizace, ne o tom, že bude provedena.

A buďme upřímní, žádná varianta, ani ta přes koridor, nedokáže zcela konkurovat současným autobusům s jízdní dobou 70-75 (normální spoje) resp. 52 minut (expresy), kdy už jenom z Brna do Vranova je to u zastávkových Os přes 20 minut. Podobnou jízdní dobu čekám i u trati z Vranovic na Hrušovany a z Hrušovan do Znojma a jsme u Os na něco přes 60 minut, jenže jen za ideálních podmínek, kdy bude celá trať elektrifikovaná, dvoukolejná a postavená resp. modernizovaná na nějakou rozumnou rychlost, což u lokální trati, kterou tato pořád bude, není až tak možné očekávat. Proto bych reálnou jízdní dobu u zastávkových vlaků očekával také u těch 70 minut jako mají autobusy a u případných Sp okolo 50 minut, o moc víc se to stejně zkrátit nedá. Něco víc by se dalo nahnat, pokud by se trať z Vranovic do Hrušovan napojila na VRT, ale než u nás bude VRT, tak moji vnuci už budou mít svá vlastní vnoučata, takže raději počítejme s tím, co je reálné dnes.
Oproti tomu u 240, 244 a 246 je možností pro zkrácení dost, i když se z té trati neudělá vyloženě koridor. Už dnes se dá z Brna do Hrušovan za ideálních podmínek dostat k 80 minutám. Něco minut se ještě získá po modernizaci 240. No a pokud by se 244 a 246 elektrifikovaly a zdvoukolejnily a udělala se spojka mimo Hrušovany, případně novostavba z Bránic do Znojma, tak se můžeme i tady dostat na oněch 70 minut u Os a cca. 50 minut u Sp. A k tomu ještě s bonusem, že možná ulevíme koridoru. Ale právě proto je potřeba udělat tu studii, aby se prověřilo jak moc a jestli vůbec je to reálné a jestli by se to finančně vyplatilo.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Kdybysis pozorně přečetl článek, tak zjistíš, že nová či modernizovaná trať má být elektrifikovaná. Primárním cílem má být zrychlení JD mezi oběma královskými městy. Proti modernizaci 244 samozřejmě nic nemám, naopak. Ale jako alternativní spojení do hlavního města kdysi sloužila trať přes Hevlín a Lávu nad Dyjí a její obnova je v nedohlednu.
Studie snad kromě jiného odpoví na otázku, jaké JD je možné dosáhnout přes 244 a přes 250. Na první dojem tipuju, že 244 to vyhrát nemůže, vede moc velkou oklikou a směrové poměry moc možností k výraznému zrychlení nenabízejí. To platí zejména o úseku od Střelic do Moravských Bránic.Loni jsem jel ze znojemského vinobraní posledním flamendrákem a byl to fakt nechutný vopruz.


Naposledy upravil xcav8 dne 15 srp 2019 21:52, celkově upraveno 1
odpraseno


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Všechny ty varianty počítají s nějakou formou modernizace a možná i elektrizace 244 a 246, čímž by taková trať mohla být atraktivní i pro nákladní dopravu z Brna do Vídně a kdo ví, možná i pro dálkové vlaky z Prahy do Vídně, což by 250 rozhodně pomohlo. Ano, 250 možná (zatím) není tak přecpaná jako koridor mezi Českou Třebovou a Prahou, ale cpát na koridor další regionální vlaky (a nikde jsem nečetl, zda elektrické nebo dieselové, což je také podstatné vědět), když je možné je vést i jinudy, mi připadá poněkud krátkozraké. Rychlé spojení Brna se Znojmem jde jistě zajistit i bez nutnosti cpát ty vlaky na 250. Ano, nebyla by taková rekonstrukce asi nejlevnější a vyžadovalo by to i nějaké novostavby, ale šlo by to a bylo by to podle mě rozumnější řešení, než zatěžovat koridor dalšími vlaky.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Do CHKO by nová trať zasáhla akorát kdyby vedla přes Strachotín a Věstonice. Nových Mlýnů by se dotkla, pokud by se trasovalo přes Ivaň, Pasohlávky, Drnholec a napojení někde před Hrušovanami. Moc si nevybavuju, jaký je profil krajiny mezi Vranovicemi a Ivaní, není tam náhodou kopec, který by se muselo překonat tunelem? Problém je, že s tím neuvažuje ani projekt D52, i když Pán Bůh ví, jestli se této dálnice dožijí nynější kojenci. Přímé vlakové spojení s aqualandem by ale nebylo špatné.

Je-li prioritou rychlé spojení prvního a druhého největšího města v JmK, tak je využití 250 poměrně logické. Přes Bránice a Střelice moc možností k dramatickému zvýšení rychlosti není.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Problém je, že taková stavba by, byť okrajově, zasahovala do CHKO Pálava a Nových Mlýnů a po té, co se děje s D52 se není SŽDC co divit, že hledá méně konfliktní, schůdnější, snadněji prosaditelné a tím i rychleji postavitelné alternativy. Další problém je, že by to rozhodně neulevilo koridoru mezi Brnem a Břeclaví, zatímco jiné navrhované varianty, které by se 250 vyhnuly, by mohly tomuto koridoru naopak ulevit, což je také důležitý argument. A proto si myslím, že je studie, která posoudí výhody i nevýhody každého řešení, na místě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Myslí tu studii vážně? Z naznačených variant by asi nejrychlejší spojení vzniklo novostavbou z Vranovic, resp. Pohořelic k Hrušovanům.
https://zdopravy.cz/brno-znojmo-po-nove ... die-32763/


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Náhradní doprava Hodonín - Holíč


Offline
Uživatelský avatar

398
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Jižní Morava nakoupí vlaky za šest miliard, zájem má několik firem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3613 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 čer 2024 13:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]