P. Haluza píše:
Tak jsem si dal tu práci a zjistil si fakta:
současné spojení Dambořice-Brno
3:50, 4:30, 5:00, 5:20, 5:40, 6:15, 7:10, 8:30, 9:50, 11:50, 13:30, 13:55, 15:10, 15:25, 16:15, 16:25, 17:20, 20:00
současné spojení Brno-Dambořice
5:15, 6:15, 8:15, 10:30, 12:00, 12:40, 14:00, 14:25, 14:45, 15:10, 15:25, 15:45, 16:15, 16:40, 17:45, 18:15, 18:45, 20:10, 21:00, 22:30
nové spojení IDS Dambořice-Sokolnice-(-návaznost Brno)
3:48, 4:28, 4:58, 5:28, 5:58, 6:28, 7:30, 8:30, 9:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:20, 15:40, 16:30, 17:30, 18:30, 19:30, 20:30
nové spojení IDS Sokolnice-Dambořice
4:55, 5:35, 6:05, 6:35, 7:35, 8:35, 9:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30, 18:30, 19:30, 20:30, 23:05
Dambořice-Sokolnice 18 proti 20
Sokolnice-Dambořice 20 proti 21
Navíc současně doplněno cestujícími z oblasti Otnice-Brno, což teoreticky odpadne, protože pro ně pojede z Lovčiček druhý a z Milešovic třetí autobus. Čili ty nové spoje budou z velké části pouze pro cestující v úseku Otnice-Dambořice.
Takže kde je to omezení?
Současných ranních 20 minut je nejspíš proto, že řidiči bydlí v oblasti Dambořic a začínají zde. Pamatuji si dobu, kdy spoj 5:00 z Dambořic nejel, takže tam byl interval 50 minut a nikomu to nevadilo. Ono je potřeba brát všechna fakta, a nejen tak, která se vám hodí.
Taky se mě moc nezamlouvá ta varianta s přestupem v Sokolnicích, ale podívejte se na zbytek Brna, všude to tak je, a všude to více či méně funguje. Jedinou výjimkou jsou linky SEBUSu, kde si místní důchodci asi berlama vydupali přímé spojení do centra, dle mého názoru zcela zbytečné - šlo by řešit ukončením na Podstránské s návazností na tramvaj 10, která vozí většinou jen vzduch.
Ano, máte pravdu, ale nevím proč jste se upnul na Dambořice. Totoplatí jen pro Dambořice: Za Otnicemi jsou Bošovice, V.Hostěrádky a Bohumilice. Zkuste si to samé s těmi spoji např. pro Bošovice nebo Hostěrádky a počty spojů se Vám otočí. A také jasně vidíte kde Kordis přidává spoje, nezhušťuje dopravní špičku, ale přibylo mnoho spojů ve večerním sedle z Damb. na Brno. Ona totiž ta filozofie Kordisu o dodržování taktů pro špičku/sedle není moc vhodná.
No a SEBUs je opravdu unikát, už v dobách kdy jezdili všichni na Zvonařku, on měl vyjímku na Úzké. Když chtěl to samé svého času autobuspřeravce MRáz na lice Dambořice-Brno, toto mu bylo po roce zrušeno a odjezdy byly povinně ze Zvonařky. Na 701/2 jsme Kordis upozorňovali, tvrdí že to jinak nelze.