Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 41 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
To ne, ale když už přijede, tak je za něj člověk rád. Přece se na něj nebude dívat, jak zavírá dveře a ujíždí mu přímo před nosem, když na daný úsek má předplacenou jízdenku.

Ve Švýcarsku platí na všechny vlaky národní tarif a všichni jsou spokojení. Jak cestující, tak dopravci. V podstatě se tam jiná jízdenka zakoupit ani nedá, pokud vím. Že u nás něco nejde, jsou jen hloupé výmluvy.

Za komunistů byla striktně oddělená MHD, příměstská a meziměstská doprava a vlaková doprava. Neexistovalo žádné vzájemné uznávání jízdenek, nebyly žádné jednotné či zónové jízdenky, nefungovaly návaznosti a podobně. Každý segment zajišťoval jeden, státní (či městský), dopravce, který zpravidla stál s prominutím za hovno. Takže s tím přirovnávám k minulému režimu bych byl opatrný.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
XXX: Špatně jsi mě pochopil. IDS nejsou komunistické. Komunistické by bylo, kdyby někdo nařizoval, že vše co jezdí po integrovaném území musí být integrováno, což je přesně to co chceš ty.

A ano, neintegrování R19 myslím smrtelně vážně. Z Tišnova do Brna jezdí osobáky, které nejsou zas o tolik pomalejší, než ty rychlíky, ve špičkách co čtvrt hodiny, mimo šičky co půl hodiny. Neumím si představit, že by někdo zcela vážně a záměrně kvůli pár ušetřeným minutám jízdní doby čekal na rychlík jedoucí jednou za dvě hodiny. To mi přijde prostě absurdní. A proto říkám, že integrace R19 jsou jen vyhozené peníze a trvám si na tom.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Změnou legislativy.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
A jak chceš donutit dopravce jezdícího na svoje triko, jehož linku ani JM krajský úřad neschvaloval, aby se přidal?


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Tak to už asi záleží na konkrétních podmínkách, které ten který IDS dopravcům nabídne.

peno píše:
Nařizovat, že všechno co jede po nějaké trati musí být integrováno, je právě ten návrat před listopad 1989, kam bych se opravdu nerad vracel.
Ostatně, já bych možná zvážil i integraci R9 mezi Brnem a Tišnovem. Podle mě nemá racionální opodstatnění a peníze, které by kraj ušetřil na její doplácení, by mohl lépe a užitečněji investovat jinde v kraji, třeba právě na posílení R13. A to je mimochodem i další argument proti integraci Ex linek. On by to totiž někdo musel zaplatit a ten někdo by byl samozřejmě kraj, kterému by pak ty peníze mohly chybět jinde. A o tom to taky je.

To už snad ani nemůžeš myslet vážně. Kdybys bydlel v Tišnově a pracoval v Brně, věřím, že bys mluvil jinak.

Co je na integrovaných dopravních systémech komunistického, prosím tě?


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Mouka píše:
V Ústeckém kraji jsou nostalgické vlaky zaintegrované. Všechno jde, když se chce.

Vím, Byl jsem v létě v Zubrnicích.
xxx píše:
Proč bych je ničil? Dopravci můžou být rádi, že integrací získají nové cestující.

Nezískají. Resp. to, co za ně dostanou, jim rozhodně nepomůže a přinese náklady.. Zkušenosti z Ireda,


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Čímž zničíš i ten zbytek mezikrajských a dálkových autobusových linek, co ještě zbyly.

Proč bych je ničil? Dopravci můžou být rádi, že integrací získají nové cestující.

Zlaťák píše:
Spíš si občas říkám, proč nemá RG třeba dva vagony bez nutných místenek, kde by měl člověk vždycky jistotu, že se třeba i na stojáka vleze. Prostě třeba 6 vagonů místenkových a dva, kde se vejdou i lidi navíc. Toto by mohlo fungovat i s integrací. Že by normálně platil tarif IDS JMK, ale třeba jen ve dvou posledních vagónech.

On to tak v podstatě má (pokud teda tím RG myslíš RegioJet). V Low costu můžeš cestovat i na stojáka, když si koupíš lístek u průvodčího, který je teda o něco dražší než ty internetové. Jestli jde koupit jízdenka na stojáka i u pokladny, nevím, ale věřím, že při vyprodané kapacitě určitě ano.

peno píše:
XXX: No vidíš, a já bych nejradši znovu viděl zavedení příplatků na vlaky Ex a vyšší. Jak napsal Zlaťák, byla to opravdu užitečná věc, která měla své opodstatnění a dnes prostě chybí a ty vlaky už prostě nejsou vlaky vyšší kvality, když se vám do nich mezi Pardubicemi a Prahou narve hromada študáků a dalších denně dojíždějících. Kdyby takové příplatky existovaly, nemusely by ČD vymýšlet kraviny s povinněmístenkovými buzeracemi u vlaků do Ostravy, které jen přelijí další cestující do už tak plných vlaků na Brno a Vsetín. Pak by ty vlaky mohly jezdit kratší, čímž by se ušetřilo, protože dnes jsou ty vlaky předimenzovány právě kvůli cestujícím mezi Pardubicemi a Prahou a ve zbytku trasy už tak plné prostě nejezdí. No a to je jednoznačně špatně. A ze stejného důvodu jsem i proti integraci těchto vlaků do IDS. To jsou prostě vlaky, které mají sloužit jiným cestujícím, než dojížděčům z Pardubic do Prahy nebo z Břeclavi do Brna. Problém R13 je třeba řešit komplexně a systémově, (kdy asi nejvíc by pomohlo zavedení expresních přímých autobusů z Hustopečí do Brna a více expresních autobusů do Mikulova, protože právě tito cestující nejvíce zaplňují R13) ne nesystémově přelévat lidi do vlaků, které pro ně určeny nejsou.
Nařizovat, že všechno co jede po nějaké trati musí být integrováno, je právě ten návrat před listopad 1989, kam bych se opravdu nerad vracel.
Ostatně, já bych možná zvážil i integraci R9 mezi Brnem a Tišnovem. Podle mě nemá racionální opodstatnění a peníze, které by kraj ušetřil na její doplácení, by mohl lépe a užitečněji investovat jinde v kraji, třeba právě na posílení R13. A to je mimochodem i další argument proti integraci Ex linek. On by to totiž někdo musel zaplatit a ten někdo by byl samozřejmě kraj, kterému by pak ty peníze mohly chybět jinde. A o tom to taky je.

Ono je potřeba si uvědomit, že průměrné náklady na cestujícího jsou v rychlejším vlaku nižší než ve vlaku pomalejším. (Mám kratší jízdní dobu, tudíž to obrátím víckrát s menším počtem vlaků.) Už toho principu mi nějaké příplatky za rychlejší vlak přijdou absurdní. Nepochopím, proč ČD teďka zavedly superakční jízdenky na R19, která už předtím jezdila přeplněná k prasknutí, a naopak na Ex3 je zrušily. Ve čtvrtek nebo v pátek dopoledne jedu z Pardubic do Brna poloprázdným Metropolitanem, kde sedím sám v kupé, kdežto kdybych jel v podobnou dobu R19 (což bych já osobně při dnešní nabídce vlaků EC, rj a RJ nejel), tak bych stál na jedné noze a ještě ne na své. A ano, mám to vyzkoušené. Jednou, ještě před RJ, jsem tak jel (asi mi ujela Ex3 nebo co) a už nikdy více. A oni tam chcou nacpat ještě další lidi jenom proto, aby vyprázdnili Ex3.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
XXX: No vidíš, a já bych nejradši znovu viděl zavedení příplatků na vlaky Ex a vyšší. Jak napsal Zlaťák, byla to opravdu užitečná věc, která měla své opodstatnění a dnes prostě chybí a ty vlaky už prostě nejsou vlaky vyšší kvality, když se vám do nich mezi Pardubicemi a Prahou narve hromada študáků a dalších denně dojíždějících. Kdyby takové příplatky existovaly, nemusely by ČD vymýšlet kraviny s povinněmístenkovými buzeracemi u vlaků do Ostravy, které jen přelijí další cestující do už tak plných vlaků na Brno a Vsetín. Pak by ty vlaky mohly jezdit kratší, čímž by se ušetřilo, protože dnes jsou ty vlaky předimenzovány právě kvůli cestujícím mezi Pardubicemi a Prahou a ve zbytku trasy už tak plné prostě nejezdí. No a to je jednoznačně špatně. A ze stejného důvodu jsem i proti integraci těchto vlaků do IDS. To jsou prostě vlaky, které mají sloužit jiným cestujícím, než dojížděčům z Pardubic do Prahy nebo z Břeclavi do Brna. Problém R13 je třeba řešit komplexně a systémově, (kdy asi nejvíc by pomohlo zavedení expresních přímých autobusů z Hustopečí do Brna a více expresních autobusů do Mikulova, protože právě tito cestující nejvíce zaplňují R13) ne nesystémově přelévat lidi do vlaků, které pro ně určeny nejsou.
Nařizovat, že všechno co jede po nějaké trati musí být integrováno, je právě ten návrat před listopad 1989, kam bych se opravdu nerad vracel.
Ostatně, já bych možná zvážil i integraci R9 mezi Brnem a Tišnovem. Podle mě nemá racionální opodstatnění a peníze, které by kraj ušetřil na její doplácení, by mohl lépe a užitečněji investovat jinde v kraji, třeba právě na posílení R13. A to je mimochodem i další argument proti integraci Ex linek. On by to totiž někdo musel zaplatit a ten někdo by byl samozřejmě kraj, kterému by pak ty peníze mohly chybět jinde. A o tom to taky je.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
V Ústeckém kraji jsou nostalgické vlaky zaintegrované. Všechno jde, když se chce.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Já si myslím, že například zrušení vnitrostátního poplatku za IC/EC byla chyba. Od té doby se mi často stává, že si koupím lístek třeba z Brna do Bratislavy (drahej jako kráva) a musím stát v uličce, dokud v Břeclavi nevystoupí lidi, co to používají jako lokálku.

Spíš si občas říkám, proč nemá RG třeba dva vagony bez nutných místenek, kde by měl člověk vždycky jistotu, že se třeba i na stojáka vleze. Prostě třeba 6 vagonů místenkových a dva, kde se vejdou i lidi navíc. Toto by mohlo fungovat i s integrací. Že by normálně platil tarif IDS JMK, ale třeba jen ve dvou posledních vagónech.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Čímž zničíš i ten zbytek mezikrajských a dálkových autobusových linek, co ještě zbyly.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Historické a mimořádné jízdy jsou něco jiného, na ty bych udělal výjimku. (I když DPMB ukázal, že i takové linky se dají zaintegrovat...) Jinak jsem ale pro, aby všechny linky pro veřejnost mající v daném IDS více než jednu zastávku, byly povinně zaintegrovány. Stejně tak, aby ve všech vlacích byl uznáván dosud neexistující národní tarif.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pokud nejde koupit jízdenka jinak než s místenkou, tak ten vlak povinně místenkový je, ať se to nazve jakkoli jinak.
Obecně by se každá integrace dálkových vlaků do lokálních IDS měla zvážit. Osobně si však myslím, že pokud je linka Ex3 dimenzovaná na přepravu Praha - Brno, tak lokální frekvenci Brno - Břeclav zvládne bez problémů taky. Ostatně, ty 2/3 volné kapacity na dnešek u Regiojetu to jen potvrzují. Jiné by to bylo, kdyby Ex3 systémově zastavovala např. v Blansku, či u Ex4, tam kapacity nazbyt není. (Ale tohle téma tady bylo již mnohokrát propíráno a ke shodě se překvapivě nedošlo, bo co člověk, to jiný názor.)

xxx: Odpověď je jednoduchá: Peníze. Kdo objednává, ten rozhoduje, co tam bude platit za tarif. Není to (z pohledu cestujícího) dobře, ale bohužel je to fakt, se kterým se musíme smířit, bo celostátní tarif zatím nemáme a až ho budeme mít, bude drahý, takže nepoužitelný. Navíc na R13 i Ex3 (a dokonce i S3) existuje společná jízdenka, jen ta pak zas neplatí třeba v MHD.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
A proč není zaintegrována v úseku Brno-Nezamyslice třeba linka 770430, když už tam jede? Proč nejsou zaintegrovány historické vlaky BV-Lednice? Když chceš jezdit, tak budeš respektovat daná pravidla, ne?


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Nechápu, proč by vlak nemohl být zaintegrován, když už tamtudy jede. Když to vezme z pohledu cestujícího z Břeclavi, tak proč bych se měl proboha dívat na to, jak mi ujíždí vlak před nosem, a musel čekat půl hodiny na další, který jede o půl hodiny dýl (obrazně řečeno)? Přesně tímto se dostáváme do doby minulého století, kdy byly rychlíkové příplatky a podobné nesmysly. Navíc jsi sám uznal, že R13 je přeplněná. Tak proč by jí Ex3 nemohla pomoct? Část lidí z Vídně a Bratislavy v Břeclavi vystupuje, čímž uvolní místo právě lidem, kteří potřebují z Břeclavi do Brna. A i kdyby jeli na stojáka, tak co? Je to jenom jedna zastávka. Navíc vhodným prokladem těchto dvou linek se dá docílit toho, aby co nejvíce lidí skutečně jezdilo tou R13 a nezabírali místo v Ex3. Řešit to ale tak, že v jedné lince nepovolím jeden typ jízdenek, který ve druhé normálně platí, považuji za špatné. Je to nepříjemná buzerace cestujícího.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tomáš N. píše:
To by mě zajímalo, jak jinak by šla udělat integrace u povinně místenkového vlaku. :-k
V integraci vlaků EC, RJ a rj jsem ani nedoufal. Maximálně bych ji očekával u vlaků EC, ale u RJ nikdy. :D

Ale Regiojet není povinně místenkový. To je obecný omyl. Jen u něj prostě nekoupíte jízdenky jinak, než na konkrétní místo. Ale povinné místenkování tam oficiálně není.

A jinak, já už jsem se tu k integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší v minulosti vyjádřil a můj názor se nezměnil. Nepovažuji to za správné. Ty vlaky mají sloužit jiným cestujícím, než těm lokálním, pro které je určeno IDS. Ano, R13 má kapacitní potíže, a já budu ten poslední, kdo by to rozporoval, ale řešit je přeléváním cestujících do dálkových vlaků prostě není správně a já doufám, že do toho ČD ani Ministerstvo dopravy až/pokud někdy ty vlaky linek Ex a konkrétně v případě Jihomoravského kraje linek Ex3 a Ex4, ale toto podle mě platí celostátně i pro jiné dálkové linky Ex) budou provozovat jiní dopravci, než ČD, nepůjdou, až na některé opravdu výjimečné případy, jako jsou časně ranní či pozdně večerní/noční vlaky, ke kterým neexistuje alternativa. Nějaké nařizování shůry, jak tu někteří naznačují, to už považuji u takovýchto vlaků za úplnou sviňárnu a návrat před listopad 1989. Pokud se k tomu dopravce u vlaků, které jezdí na vlastní riziko, rozhodne sám, budiž, jeho boj, ale rozhodně by to nemělo být pravidlem a už vůbec ne u Ex linek placených ze státních dotací. Takový je můj názor.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

624
14 úno 2005 15:12
Bystrc
ad R50: Také to teď beru jako čistě doplňkovou obchodní nabídku, o integraci se hovořit opravdu nedá. Předpokládám, že počet místenek pro tuto relaci je dopravcem omezen, resp. se mění s blížícím se časem odjezdu vlaku, a jako cestující se tedy ani nemohu spolehnout na to, že bude místenka a budu moci cestovat.
Přímo v Poseidonu je před nákupem jízdenky uvedeno: Pozor: jízdenka bude vydána společně s místenkou pro konkrétní sedadlo. Zrušení je možné do 15 minut před odjezdem.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Teď je to samozřejmě nebolí, ale pokud by proběhla plná integrace s povinnými místenkami (taky rozpor s klasickými podmínkami IDS), už by to pocítit mohl.
Těch výjimek v systému je přece jen víc, DP je toho zářným příkladem.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Přesně tak, pokud už musí být povinně místenkový, nabízí se řešení, co napsal prototyp401.

Richie: Ano, takto to sice kombinovat jde, ale na denní dojíždění stejně nepoužitelné (20x2x13 Kč měsíčně navíc). Celé mi to přijde docela na hlavu, nechápu, na koho je touto nabídkou cíleno. Zvlášť v případě, kdy jízdenka na Regiojet z Brna do Břeclavi stojí 39 Kč (pochybuji, že místenku dostanu jinam než do LOW COSTU) a IDS lupen v Poseidonu by měl být za 65 Kč.

xxx: Naprosto správně. Jen je těžké něco někomu nařizovat, když danou službu kraj (a potažmo ani stát) neobjednává a hlavně neplatí. Říká se, že za peníze v Praze dům a tady to platí dvojnásob. Vlaky zahrnuté do IDS nevybírá dopravce, ale objednatel! Osobně být na Kordisu, tak takovou nabídku na způsob integrace s díky odmítnu. Buď se chceš připojit do IDS, tady jsou podmínky, nebo nashledanou.

Robert: Vypadá to, že to Regiojet zas až tak nebolí, spíš mu to trochu vylepší obsazenost a zvýší tržby (dnes z Brna do Břeclavi v průměru 200 volných míst ve vlaku s kapacitou cca 300 míst). Docela by mě zajímalo, jak je to s následným rozpočítáním tržeb z jízdného (a případnou další kompenzací, pokud tedy je - předpokládám, že za pěkný úsměv to Regiojet dělat nebude).


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
prototyp401 píše:
Představoval bych si to tak, že ve vlaku budou platit všechny jízdenky IDS JMK a místenka půjde koupit přes eshop regiojetu (zdarma).

Jako že by si dopravce, který jezdí na své triko, nechal zadrbat mezinárodní vlak lidmi, kteří si u něj nekoupili jízdenku? Sice by díky těmto místenkám existovala evidence cestujících, čímž by se dala vypočítat kompenzace, ale nevím, jestli by to dopravci za ztrátu lidí chtivých jízdy třeba z Prahy do Bratislavy stálo.
Beru to jako nabídku nad rámec běžných IDS spojů, nic víc.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
To je k ničemu, taková integrace. Takže pokud tomu dobře rozumím, tak nově vzniklá linka R50 je vlastně RJ v úseku Břeclav - Brno? Proč se ta linka teda nejmenuje Ex3, když ji přesně kopíruje? Nařídil bych byl povinné zaintegrování vlaků, které v daném IDS mají více než jednu zastávku; ne jen těch, které si dopravce vybere. Chceš jezdit? Budeš respektovat nastavená pravidla. Nelíbí se ti to? Tak tady nejezdi.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ptal jsem se na Kordisu, a pokud máte šalinkartu, tak stačí si koupit jakoukoli jízdenku v tarifu /základní, zlevněný...) na jaký máte nárok a to minimálně doplatková, takže v případě majitelů šalinkaret pro zóny Brno - Břeclav "stačí dokoupit v Poseidonu doplatkovou jízdenku za 13 Kč. Jako je to na houby, ale na otázku proč to tak je pochopitelně neodpověděli.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Představoval bych si to tak, že ve vlaku budou platit všechny jízdenky IDS JMK a místenka půjde koupit přes eshop regiojetu (zdarma).
Případně by se to s místenkama dalo řešit i jinak, chápu, že je vlak místenkový a pokud dopravce nejezdí v závazku veřejné služby, je to jeho rozhodnutí. Ale pokud IDS jmk, tak všechny IDS jízdní doklady, ne jen Poseidon, protože takhle to není žádná integrace :-) to není ani poloviční řešení, ale spíš setinové (vzhledem k tomu, kolik lidí tu appku používá).


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
To by mě zajímalo, jak jinak by šla udělat integrace u povinně místenkového vlaku. :-k
V integraci vlaků EC, RJ a rj jsem ani nedoufal. Maximálně bych ji očekával u vlaků EC, ale u RJ nikdy. :D


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
...
V lince R50 je povolena přeprava pouze s jednorázovým jízdním dokladem IDS JMK zakoupeným prostřednictvím aplikace IDS JMK POSEIDON. Tento jízdní doklad je současně vždy místenkou.
...

Takhle si teda integraci v IDS nepředstavuju. Pravidelní dojížděči z Břeclavi mají smůlu, denní síťovky třeba pro turisty jsou taky nepoužitelné. Za mě palec dolů.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3613 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 čer 2024 13:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]