Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 43 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
151
07 říj 2009 23:14
xxx: na toto konto bych podotkl, že já nemám problém se kvůli dveřím proběhnout, ale věř(te), že kdyby třeba na lince Brno-Šumperk opravdu v každé stanici četa obcházela těch pět vozů, tak ta jízdní doba je úplně jinde. A nikoho nemůžete nutit, aby běhal. Ono při správné nekoordinaci činností dá takové zavírání na odjezdu minutu i déle. Také proto občas zakřičím, ať to zavřou, když je to daleko a ten člověk je u toho.
Jednoduchá matematika řekne, že pohybuje-li se četa rychlostí běžnou chůzí 5 km/h (tj. cca 1,38m/s), tak soupravu 5 vozů délky 125m projde a zavře za více než minutu. Stačí vynásobit 10 stanicemi na trase běžného rychlíku. A to nepočítáme opravdové zpoždění vznilé z jiných důvodů.
Tak či tak, snad bude brzy nezavíracím vozům konec a těmto problémům už se budeme jen nostalgicky smát :)


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Zdeněk píše:
Když tady píšete jak jsou ti cestující nevzdělaní a co vše svým nebezpečným jednáním způsobili, tak mi vysvětlete podle čeho to tedy mají poznat, jestli zavřít nebo ne? Jak se pozná podle vagonu centrální zavírání? Když už průvodčí klasickým "zavřete ty dveře" docílí, že je opravdu začnou zavírat tak jim to budeme vyčítat?
A nějaká nálepka to nevyřeší. Budou dveře otevřené, nálepka nebdude vidět a co udělá poslední cestující? Světě div se, většina z nich za sebou zavře.

No... pozná se to. Klika bez hliníkové "krabičky" blokování (a centrální zavírání) nemá, s výjimkou pantografů. Klika s "krabičkou" blokování (a centrální zavírání) má, s výjimkou Bd. Ale samozřejmě uznávám, že běžný smrtelník, který se nevyzná v typech vagonů, to nepozná. Oni se někteří pokoušejí zavírat dveře i u Bdmtee; či dokonce Bmz/ABmz/Amz/Ampz, kde to přes tlak vzduchu jde ovšem hodně těžko, prakticky vůbec. To už mi vůbec hlava nebere. Když jim je zima, proč nepoužijí to černé tlačítko s nápisem ZAVÍRÁNÍ DVEŘÍ? Naštěstí dveře těchto vozů se už dovedou dovřít z jakékoliv polohy a navíc se bez přičinění průvodčího automaticky zavřou při překročení rychlosti 5-10 km/h, takže tam problémy s bezpečností nenastávají.

Jak jsem již říkal, raději učme cestující, že dveře zavírat nemají. A to i z toho důvodu, že vozů bez centrálního zavírání je čím dál tím míň a jezdí zpravidla v krátkých soupravách, kde není až takový problém, aby se průvodčí prošel. Pokud nějaký průvodčí pořvává na cestující "zavřete ty dveře!", potom nedělá svou práci správně. Jeho povinností je před odjezdem vlaku zkontrolovat řádné uzavření dveří. Nevím, kde bere tu jistotu, že cestující zavře dveře řádně. Jistě, teď jsou tam kontrolky. Ty jsou ovšem záležitost posledního cca roku. Předtím tam žádné nebyly a pootevřené dveře nešly z dálky nijak poznat. Zavírání dveří má na starosti průvodčí, nikoliv cestující.

Nálepky by určitě s osvětou pomohly. Podle nich by cestující spolehlivě poznal, že vůz je vybaven centrálním zavíráním dveří a nemusel by nic zkoumat. Pokud by se nalepily na vnitřní stranu dveří, byly by čitelné i při otevřených dveřích. Sice by se i tak našlo pár jedinců, které by je ignorovali, ale věřím, že takových je minimum. Lepší něco než nic.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
No.. musím přiznat, že ono to poznat úplně nejde. Jedno je jisté, vozy Bd centrální zavírání nemají (a v té půlce, kde někdy mají, většinou nefunguje). Jinak každé zboží má své závady. Teď jsem jel Solarisem (podle mě po Crossu nejlepší bus ve vozovím parku DPMB) a taky mu na každé zastávce blbly jedny dveře. U těch vlaků je to podobně. Pokud to nejsou stále ty samé dveře, tak je to náhodná závada. A ta se stává prostě všude. Samozřejmě, že pokud se to opakuje, člověk tu závadu sepíše a za nějakou dobu to (dle stavu personálu) někdo opraví.
To, že lidé ignorují vše kolem sebe, je známá věc. Tudíž i to, že za sebou zavřou dveře, by nevadilo, kdyby se pak ovšem podívali na tu kontrolku nad dveřmi, jestli nesvítí. Pokud svítí, tak jsem to asi udělal/a špatně. Stejně jako v MHD, tam také lidem nevadí, že jich jedněmi dveřmi vystupuje 10 a druhými ani noha.


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
Když tady píšete jak jsou ti cestující nevzdělaní a co vše svým nebezpečným jednáním způsobili, tak mi vysvětlete podle čeho to tedy mají poznat, jestli zavřít nebo ne? Jak se pozná podle vagonu centrální zavírání? Když už průvodčí klasickým "zavřete ty dveře" docílí, že je opravdu začnou zavírat tak jim to budeme vyčítat?
A nějaká nálepka to nevyřeší. Budou dveře otevřené, nálepka nebdude vidět a co udělá poslední cestující? Světě div se, většina z nich za sebou zavře.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Vy, co děláte průvodčí, nevím, kolik vás tu je, nezkoušeli jste apelovat na zaměstnavatele, aby s těmi dveřmi něco udělal? Ta výměna těsnění by nepomohla? Nejlevnějším řešením by byly ty nálepky s výzvou, aby cestující dveře nezavírali. S tím, že by se nalepily jenom na dveře vozů B, Bee a BDs, tedy těch s centrálním zavíráním. Zkoušel to někdo navrhnout? U vozů Bdt a Bd musí průvodčí stejně obcházet celý vlak, takže tam je to jedno; navíc pevně doufám, že tyto vraky budou v dohledné době sešrotovány nebo modernizovány.


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
nydros píše:
To je ještě ta lepší varianta. Nedávno mi v jedné stanici cestující za sebou řádně dveře zavřel a kontrolky zhasly. Ostatní dveřejsem centrálně uzavřel a dal jsem návěst Souhlas k odjezdu. Ale mezi tím se mu nějak nezdály a tak je znovu otevřel a přibouchl, tentokrát špatně a kontrolky zůstaly svítit. A vlak se v té chvíli dal do pohybu, strojvedoucí už o ničem nevěděl.

Nemohl bych dělat průvodčího. Já bych ty hovada musel nakopat do ##MLUVÍM SPROSTĚ##.


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
xxx píše:
Pokud cestující neumí dveře zavřít správně, měl by je nechat raději otevřené, a to i tehdy, není-li vůz vybaven centrálním zavíráním. Sice ke dveřím průvodčí musí jít, ale aspoň je pak jistota, že budou zavřeny správně.

Jo, to vlastně ani nerozporuju.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
To je ještě ta lepší varianta. Nedávno mi v jedné stanici cestující za sebou řádně dveře zavřel a kontrolky zhasly. Ostatní dveřejsem centrálně uzavřel a dal jsem návěst Souhlas k odjezdu. Ale mezi tím se mu nějak nezdály a tak je znovu otevřel a přibouchl, tentokrát špatně a kontrolky zůstaly svítit. A vlak se v té chvíli dal do pohybu, strojvedoucí už o ničem nevěděl.
Správný služební postup: záchranná brzda a tím pádem pár minut zbytečného zpoždění
Anebo nesprávný, okamžitě tam vnitřkem letět (a vlak nezastavovat) s vědomím, že se do té chvíle jisto jistě nic nestane(vlak byl téměř prázdný), dveře přibouchnout, v duchu ho proklínat a zbytečně naše zpoždění nezvyšovat.
Z pochopitelných důvodů část kolegů volí první variantu. A proto taky mají často vlaky zpoždění, protože cestující svým chováním zkomplikují výpravu vlaku a volba zpoždění versus vlastní právní odpovednost je jasná.

PS: služební krok většiny kolegů při zavírání dveří je kapitola sama pro sebe


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Pokud cestující neumí dveře zavřít správně, měl by je nechat raději otevřené, a to i tehdy, není-li vůz vybaven centrálním zavíráním. Sice ke dveřím průvodčí musí jít, ale aspoň je pak jistota, že budou zavřeny správně.


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Protože je venku kosa a sněží?
Protože jsou zvyklí?

Protože jsou zvyklí na to, že XYZ se nezavře (já teď upřímně nevím jestli tu něco takovýho jezdí) a Bee vidí poprvé / vypadá podobně (jsou tam taky dveře a jezdí to po kolejích)?

Nevím. Ale počítat automaticky s tím, že všichni ví jak u jednoho dopravce funguje množina dveří, mi přijde přehnané.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
A je tam napsaný, že je máš za sebou zavřít? Není. Tak proč to proboha někteří lidi dělají? To sem přišli z pravěku, že ještě nikdy neviděli (polo)automatické dveře? Když má někdo potřebu je zavírat (třeba proto, aby na něho netáhlo, když vlak dlouho stojí ve stanici), tak to má udělat pořádně. A nebo se na to vykašlat.

Jinak ale souhlasím, že by na dveřích měla být nálepka, která by na možné nebezpečí při nedovření dveří upozorňovala. Bohatě by stačilo třeba "Nezavírejte dveře ručně! Zavřou se automaticky."


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
xxx píše:
Ten kluk jistě necestoval vlakem poprvé.


[citation needed]

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Teď nevím, je tam napsaný, že je nemáš zavírat? Pokud ne, tak to chápu...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Předevčírem po čtvrté hodině jsem v Židenicích čekal na regiojet a byl jsem svědkem úžasného fungování dveří vlaku ČD.

K protějšímu nástupišti přijel vlak linky R8. Nějakej asi 16letej spratek otevřel dveře u jednoho vagonu Bee, hned si to ale rozmyslel, dveře přivřel (nezabouchl je) a šel do vedlejšího. Průvodčí, která vypravovala vlak, otočila ve spínací skříňce čtyřhranem a všechny dveře otevřené dokořán se v celé soupravě zavřely. Klika dveří, které byly jenom přivřené, se sice zvedla, ale varovné kontrolky pořád zůstaly rožnuté. Průvodčí musela ke dveřím jít a zabouchnout je ručně. Nechci domýšlet, co by se mohlo stát, kdyby kontrolky na voze nainstalované nebyly (a že to není tak dlouho, co tam skutečně nebyly!).

Může mi někdo říct jeden jedinej racionální důvod, kterej by vysvětloval nepochopitelné chování tohoto neukázněného cestujícího? Může mi někdo říct důvod, proč mají někteří cestující neustále potřebu nástupní dveře RUČNĚ zavírat? To nemají ani špetku soudnosti, aby si uvědomili, co všechno svým jednáním můžou způsobit? Lidská demence a ignorance opravdu nezná mezí. Toho zmetka bych nejradši vyhodil z vlaku v plné rychlosti. Kvůli jeho neukázněnosti a ignoranci mohl přijít o život další nevinnej člověk.

To, že dveře východoněmeckých vozů nefungují správně, je samozřejmě také špatně a považuji to za jeden z nejzávažnějších problémů na železnici. (Možná by stačilo jenom vyměnit gumové těsnění za tenčí?) Jak dveře (ne)fungují ale víme a podle toho bychom se měli chovat. Ten kluk jistě necestoval vlakem poprvé. Každou chvíli se o možném nebezpečí tohoto typu dveří v televizi mluví a pokaždé se na lidi apeluje, aby dveře v žádném případě nezavírali, že se o to postará průvodčí. Je to marný, je to marný, je to marný.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Navíc, když vezmeme v úvahu inteligenci průměrného cestujícího, tak se obávám, že se najde ještě velký množství, co neví, že jim šalinakrta "platí i na vlak".... Takže asi i proto míň lidí.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Hlavní problém současné výluky je absence tramvají z Židenic. S33 v kombinaci s S2 prostě primárně nahrazují d-2 a 3 a až sekundárně vlaky. Navíc, S33 jezdí mimo špičky, kdy problém s kapacitou zase tak velký není. Posilové S3 jezdí ve špičce.
Souhlasím ale s tím, že posilové S3 měly jezdit na hlavní a ne jen do Lesné. Ale nevím, jestli opět nenarážíme právě na tu kapacitu. Mám obavy, že možná ano, jelikož se tam musejí vejít ještě vlaky od Slavkova. Takže je to asi trochu kompromis možného.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Jo, nestěžuju si, že mám rychlé spojení z Lesné do centra za 5 korun a o víkendu dokonce častější než před výlukou. Jenže spolu se mnou v tom pětivozovém regiopanteru jede ještě asi tak jeden člověk. Takže je potřeba si udělat představu, jak se asi takový provoz vyplatí.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Miminmálně v rámci Brna se to hodí na rychlé cestování do Lesné, Kr. Pole a Řečkovic - neudělali v Židenicích návaznosti mezi těsně se potkávajícíma S2/S3 no...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Přesně tak. Tohle mi taky hlava nebere. Přece ve špičce můžou S33 protáhnout do Tišnova jako špičkovou posilu S3, ne? Ale to by asi bylo moc levný a moc jednoduchý.


Offline
Uživatelský avatar

98
10 zář 2012 17:19
ráj Crossů
Při minulé výluce nebyly na KrPole odkloněny R8 a R12...
Spíš si říkám, co brání posilovým S3 jezdit na hlavák (spoje do Hrušovan nepočítám, tam je to jasné) a proč se točí v Maloměřicích? Mohly jezdit místo té S33, nebo ji doplňovat.


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Měli udělat buď P6, nebo S33. Rozhodně ne obojí. Takové řešení je nesystémové a drahé. Navíc ty vlaky kradou cennou kapacitu v Židenicích. Při minulé výluce žádná S33 nebyla a šlo to.


Offline
7285
27 úno 2010 07:40
Rozhodně ne, když jsem s ní jel, na hlavasu vystupovaly desítky lidí.


Offline
Uživatelský avatar

2625
13 črc 2009 13:42
Zbytečná linka. Vozí se v ní jenom vzduch.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Víceméně každý spoj jezdí něco jiného a to i v různé dny (PD, PD-letní prázdniny, SO, NE). Motají se tam trojvozové regionovy (814.2), dvoj a troj regiopanteři (640,650), pětivozový interpanter (660), nebo šestivozový panťáky (560). Jako záskok se tam může teoreticky objevit i souprava s řidičákem (242+2xBdmtee+961). Komplet řazení včetně oběhů se dá najít třeba na ŽP.


Offline
7285
27 úno 2010 07:40
Před Vánoci tam pendloval jeden Panter a jeden Regiošuk, bylo to kolem 13. hodiny.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 22 zář 2024 03:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]