Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 111    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 111  Další
Autor Zpráva
Offline
1591
18 led 2009 10:06
Bohužel si pořád lidi běžně kupujou v každým vozidle - při nástupu do 405/6 na Mendláku (kam se nejspíš teleportovali), 401/2 na Dunajské, ve Skalici nad Svitavou v buse atd. atd...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Proč bych si měl dokupovat jízdenku v pokladně nebo u řidiče, když si ji mohu označit už v MHD? To celé IDS staví na hlavu. Za prvé při nástupu do regionálního autobusu už nezdržuji ostatní pořizováním jízdenky, za druhé neplatím zbytečně 2 x za jednu zónu (100 + 101 a 101 + dál). Snad vím, kam jedu, tedy není problém si zjistit i počet zón.
Pokud mám na 100 + 101 šalinkartu, tak většinou počet mimobrněnských zón odpovídá počtu desítek v číslu cílové zóny (jsou samozřejmě vyjímky, ale v okolí Brna to celkem platí). Já šalinkartu mám, ale doplatkové jízdenky si pořídím v automatu a označím už v tramvaji. Nehledě na to, ža takto někdy docílím i delší platnost kombinované jízdenky.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Přesně tak, k čemu jsou v brněnském automatu jízdenky na 7, 8, 9 zón? Proč místo nich nemůžou být jízdenky v tarifu B na 2 až 4 zóny?


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
jara255 píše:

Navíc u automatu nemá cestující možnost zjistit, kolik zón projede a jakou jízdenku koupit, takže stejně si ji raději koupí až u řidiče.

Aha. Takže jestli tvému názoru dobře rozumím, stačilo by mít v automatech jen jízdenky na dvě zóny, protože přece nikdy nevím, kolik zón projedu?


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
peno píše:
Jara255: Tak za prvé, v automatech bude právě jen A, které je ale člověku, co potřebuje kombinovat brněnské a nebrněnské jízdenky na nic. Za druhé, jestli jsem to pochopil správně, tak debata nebyla ani tak o tlačítkových automatech, ale o těch s dotykovou obrazovkou. V nich jistě není problém mít kompletní sortiment jízdenek. Přesto tam není a podle DPMB ani nebude a člověk se logicky musí ptát proč. A také proč v nich dodnes nejsou 24 hodinové jízdenky za 190 a 150 (+ jejich zlevněné varianty).

jara255: O rušení jiných jízdenek na jízdenkových automatech debata není. Už více než 5 let nemají zlevněné jízdenky vlastní tlačítka, ale kupují se předvolbou "základní/zlevněná". Otázka je, jak náročná je softwarová úprava přepínacího tlačítka na 3 různé tarify. Věřím, že zas tolik ne.

Tady je jízdenkový automat, který má pouze tři tlačítka volná. http://www.centrumnews.cz/sites/default/files/clanky/2016/12/img_0166.jpg Aby se mohl rozšířit o jízdenky B pro více zón, musí se vyrušit část stávající nabídky. Dávat pod jedno tlačítko (přepínat dvě funkce) je z hlediska obsluhy dosti nepraktické.
Použitím třízónóvé jízdenky za 27Kč, případně kombinací stávající základní nabídky s doplatkem zóny v tarifu A se dostávám na přibližnou cenu zlevněné jízdenky v tarifu B (viz. můj předchozí příspěvek).

Opakuji, zabýváte se malicherností, protože aby se cestující dopravil k přestupní zastávce mimobrněnské linky MUSÍ použít jízdenku 100+101 za 25Kč, případně za 20Kč (pokud mu to čas umožní), na což mu stačí stávající nabídka a dále si dokoupí zóny u řidiče nebo v pokladně ČD. Proto není opravdu potřeba na automatech tarif B. Navíc u automatu nemá cestující možnost zjistit, kolik zón projede a jakou jízdenku koupit, takže stejně si ji raději koupí až u řidiče.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
jara255: O rušení jiných jízdenek na jízdenkových automatech debata není. Už více než 5 let nemají zlevněné jízdenky vlastní tlačítka, ale kupují se předvolbou "základní/zlevněná". Otázka je, jak náročná je softwarová úprava přepínacího tlačítka na 3 různé tarify. Věřím, že zas tolik ne.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jara255: Tak za prvé, v automatech bude právě jen A, které je ale člověku, co potřebuje kombinovat brněnské a nebrněnské jízdenky na nic. Za druhé, jestli jsem to pochopil správně, tak debata nebyla ani tak o tlačítkových automatech, ale o těch s dotykovou obrazovkou. V nich jistě není problém mít kompletní sortiment jízdenek. Přesto tam není a podle DPMB ani nebude a člověk se logicky musí ptát proč. A také proč v nich dodnes nejsou 24 hodinové jízdenky za 190 a 150 (+ jejich zlevněné varianty).

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Sorry, že jsem dostatečně brzo nereagoval, měl jsem příjemnější věci, než počítat složitou jízdenkovou politiku Kordisu. :D
Tahle debata se točí POUZE kolem jízdenkových automatů, které cestující využíva jako 1. nouzové řešení nákupu jízdenky, to 2. je u řidiče je s daleko větším příplatkem!!! V tomto případě může být cestující rád, že automat funguje, má v kapse drobné a tak nějakou tu kačku, kterou prodělá pro tento ojedinělý případ nebude řešit. Taky se nikdo nepozastaví na tom, proč na každé zastávce není automat a jak tedy nejet na černo?! Proč si mám kupovat drahou jízdenku u řidiče nebo plýtvat kredit na SMS jízdenku. Pokud je dotyčný škudlil a ví, že prodělá 3Kč, tak si jízdenky v tarifu A nakoupí předem v předprodeji na Novobranské, v pokladně ČD nebo má-li štěstí, v trafice. Tohle jsou případy, pokud potřebuji vyjet nenadále - ihned. Myslím, že těchto případů je minimum a je hloupost kvůli tomu nesmyslně rušit jiné jízdenky, po kterých je větší poptávka, protože na automatu už nejsou volná tlačítka.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No právě, stejná cena tam rozhodně není, už třízónová je 27 vs. 26 Kč.
V busech s pokladnou je nahrané všechno (kromě 2b60), ale k čemu mi to je, když chci jet z Brna někam s více přestupy, kde regionální linka nebo vlak je až to poslední? Tam už je mi možnost nákupu jízdenky u řidiče k ničemu...

A mimochodem, když už nastoupím do toho regionálního busu s pokladnou, tak tam sice tarif B je, ale je mi k ničemu, tam už můžu mít totiž tarif A (pokud jedu směrem ven z města samozřejmě). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
No v linkách MHD čísla s pokladnou vyjíždějících ven snad B tarif je, nebo ne..?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3661
26 čer 2005 08:44
Brno-Líšeň (25, 26, 58, N97, N99)
Podle Kordisu se zlevněná B nevydávala a ani není v automatech z důvodu, že je stejná cena jak u základních jízdenek. Což u vícezónových není zas tak pravdou.

_________________________________
RH.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Další perla z tarifu... Na webu kordisu se objevil letáček s touto hláškou: "Jízdenky zlevněné A koupíte ... u řidičů v regionálních autobusech a linkách vyjíždějících mimo Brno".
Takže i v a-40, 41, 48, 49, 51, 57, 71, 75, 77, 78? Ehm.

No a to, že zlevněnou B, která umožňuje kombinovat slevu s využitím MHD Brno, seženu pouze na ČD a u řidičů regionálních autobusů, to raději už ani nekomentuji.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A proč tak složitě, když potřebuje cestovat nejdříve MHD a teprve potom přestoupit do regionálního busu. Tam už mu je k ničemu, že si může koupit lístek, který potřeboval hodinu před tím.

Napíšu to jinak a zamyslete se nad tím: proč vůbec jsou v automatu jízdenky na 3 a více zón, když na Brno stačí 2 zóny. Kdo chce jet mimo Brno, může si přece jízdenku koupit ... doplňte si předchozí odpověď a třeba pochopíte.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
V regionálním autobuse, na predprodeji ČD přes Poseidon, nebo ponocí univerzální jízdenky.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
jara255: A co třeba cestující, který by chtěl cestovat z Brna někam dál než jen jednu zónu a musí u toho přestupovat a využívat MHD? Ten si ten zlevněný lístek má koupit kde? Proč by někdo, komu je 65 let a chce jet z Brna do Slavkova, měl platit 42 Kč, když může mít za 28 Kč? Ale kde si ho má koupit??


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
No právě proto jsem se ptal. Navíc tam psal, že by to časově stíhal.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Asi narážel na to, že 2zónová je v této variantě na 15 minut, což mnohdy nestačí ani na opuštění hranic Brna, ale zase od toho je 60minutová za 25 Kč.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Dvouzónová jízdenka ze zóny 101 mi neumožní vyjet za Brno? Odkdy?


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
peno píše:
A na facebooku DPMB potvrdil, že kategorie B v automatech ani nebude, protože pro Brno není potřeba. No a to je přesně ta sebestřednost DPMB kterou tady kritizuji. Aneb když se nás to netýká, je nám to fuk. To je prostě špatný přístup. DPMB je součástí systému a měl by se podle toho začít chovat, jinak ten systém spíš sabotuje.

Tady se musím DPMB zastat, protože zlevněný tarif B na automatech je skutečně zbytečný. Pokud mi bude mezi 15-26 tak stejně po Brně musím jet za 25Kč a jízdenku v tarifu B nesmím použít. Jízdenku v tarifu B můžu použít až v lince, která jede mimo 100+101. Budu-li chtít pokračovat mimo zóny 100+101, tak si koupím v automatu plnohodnotnou za 27Kč, protože se zlevněnou doplatkovou na zamýšlenou mimobrněnskou zónu za 4Kč (tarif A) by mě to vyšlo dráž (29Kč). Stejně tak bude postupovat ten, kdo má studentskou šalinkartu = dokoupí si zóny v tarifu A buď, v automatu nebo u řidiče. Nevím, proč by tohle měl za KORDIS suplovat DPMB. Když budu v Horní Dolní, která je zahrnuta v IDS JMK, tak na zastávce taky není jízdenkový automat.

Přiznejme si, že celý tarif IDS JMK je značně komplikovaný, mnoho věcí si cestující může vyložit jinak, než je v tarifním řádu (proč s šalinkartou 100+101 můžu lítat celý den mezi zónami 100 a 101 a za 16Kč vyrazit do mimobrněnské a jízdenka na 2 zóny označená v zóně 101 mi tohle neumožní, i když to budu časově stíhat???), složitá kombinace jízdních dokladů zejména při použití jízdenek. Ti kdo IDS JMK moc nevyužívají, tak i dnes se v tom zrtrácí (vlastní zkušenost a nejedná se o osoby v důchodovém věku) a to nezmiňuji cizince.

Mnohem víc mě obtěžuje, že při načítání QR kódu ve vlaku v rámci zón 100+101 jsem povinen vytahovat průkaz k prokázání totožnosti, což je opět problém KORDISu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Richie: Právě aby byl chaos ještě větší, tak u některých kategorií se to šalinkaret týká, u některých ne.
Miropiro: Stalo se, už někdy dobře před třemi lety. Dodnes jsem se nedočkal odpovědi. Co víc mám jako řadový cestující asi tak dělat?

A na facebooku DPMB potvrdil, že kategorie B v automatech ani nebude, protože pro Brno není potřeba. No a to je přesně ta sebestřednost DPMB kterou tady kritizuji. Aneb když se nás to netýká, je nám to fuk. To je prostě špatný přístup. DPMB je součástí systému a měl by se podle toho začít chovat, jinak ten systém spíš sabotuje.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Chápu dobře, že ty kategorie A a B se netýkají šalinkaret? Třeba ten chaos konečně lidí naučí na venkově mít šalinkarty :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Akorát bys při zavedení bodu č. 3 musel vyřešit Kníničky, Rozhraní, Bosonohy, Lískovec atd.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jistě, a pak že to nejde. Tady by pomohla sada opatření:
1. U linek 1 až 99 vyjíždějících mimo město poskytovat slevu jen do první/poslední zastávky v Brně.
2. Totéž u vlaků při využití tarifu IDS JMK. Při využití tarifu ČD poskytovat slevu až do centra, ale z úplně jiné částky. :-)
3. U linek nad 100 umožnit v Brně směrem do centra pouze výstup a směrem z centra pouze nástup, tím se zruší "souběh" s MHD.
4. Nesystémově označenou linku 202 (spoje vedoucí jen na Jírovu) přečíslovat na 79.

Je to sice mnohdy proti myšlence IDS, ale samotný systém slev je tak inteligentně nastaven, že to snad ani hůř nejde.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Třeba v PIDu ve vlacích se sleva neposkytuje pro pásmo P (širší centrum Prahy), kdo chce slevu využít třeba až na Hlavní nádraží, musí využít tarif ČD (nikoliv PID).
V IDSJMK se tohle neřeší, můžete jet třeba 202 Líšeň - Židenice a vlakem Židenice - Hlavní za 6 Kč.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
peno píše:
Za třetí, DPMB si neustále vykládá tarif a přepravní podmínky tak jak vyhovuje jemu, ne ve prospěch cestujících. Ukázkovým případem je absence pokladen na 202 a 302, neprodávání jízdenek z pokladny, i když ji vůz má, na linkách které jedou mimo Brno, protože daný spoj mimo Brno nejede, přestože tarif jasně mluví o lince, nikoliv o spoji atd. atp.
Mohl bych dlouho pokračovat, ale nemá to smysl. Všichni víme, že DPMB si může v rámci IDS JMK dělat co se mu zlíbí a Kordis to pro jistotu neřeší. A říkejte si co chcete, ale podle mě je to špatně, protože pravidla by měla platit stejně pro všechny.

Když tomu tak je, tak proč místo tlachání tady na fóru o tom, jak si DPMB dělá sám, co chce, se nenapíše zpráva na kraj, aby se s tím něco dělalo?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2769 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 111  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 lis 2024 04:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]