Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 134 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
ZGHK: A právě ten poslední odstavec dostatečně vypovídá o obsazenosti a-65 versus kapacita vozidel. Ono totiž 20 cestujících je tak nějak reálná obsazenost Stratosu. Cokoliv nad 20 už je plný vůz a nad 30 už se lidé nevejdou. Tak to prostě je a je třeba si to konečně připustit. Stratosy nejsou na a-65 vhodné vozy ani mimo špičku, natožpak ve špičce.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Nějak se mi nezdá, že by SOR BN9,5 byl o tolik dražší jak Stratos/Dekstra.

Kolem Renčovy jsou lidé možná starší, ale o to víc bych čekal, že nahoru pojedou, ale Duhová a okolní barvy je nová zástavba s řadou mladých rodin.


Offline
333
21 dub 2009 20:30
Robert píše:
Myslím, že 4 spoje denně plně vyhovují formulaci občas.


Necelá 4% bych definoval spíše jako výjimečně e_smile

Robert píše:
A pokud linka obslouží větší část území, je pravděpodobné, že dojde k navýšení počtu cestujících. Jinak by to asi nedělali, že... Takže těch spojů může být klidně víc.


To dojde, ale fór je v tom, že těch několik málo plných spojů vozí děcka do/ze školy v Medlánkách a těch více jezdit nebude. A ze znalosti lokality si troufnu tvrdit, že v těch exponovaných časech a směrech moc nových cestujících nepřibude. Ono to sídliště kolem Renčovy má hodně vysoký věkový průměr obyvatel, kteří budou tíhnout spíše ke konečné šaliny (obchody, pošta, doktor) v Řečkovicích než do Medlánek či na dvanáctku. A navíc, do Kénigu i do města to mají rychleji a pohodlněji jedničkou. Prostě mezi Nadační a Renčovou vždy pojedou jen jednotky substrátu (což ale není na škodu, ten nápad s přetrasováním je dle mého rozumný).

Robert píše:
Takže těch spojů může být klidně víc.

To může, ale to asi platí pro většinu linek v Brně biggrin

Robert píše:
Je fakt, že 9,5 metrová SORka nebo aspoň Urbino 8,9 LE by tu udělaly více dobré služby.

Ale zase by to stálo víc peněz a i když "zdroje jsou", dovedu si představit jejich lepší využití...

peno píše:
ZGHK: Mé postřehy a postřehy mého známého, který v dané oblasti bydlí, jsou poněkud jiné,

Já nevím, asi máme na mysli každý jinou 65, ale já tu svoji vídávám několikrát denně (zvenčí i zevnitř) a víc než 20 lidí (kromě těch pár spojů kolem začátku a konce školy) v ní snad nikdy nejelo...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
ZGHK: Mé postřehy a postřehy mého známého, který v dané oblasti bydlí, jsou poněkud jiné, a bez urážky, raději budu věřit těmto postřehům, než postřehům někoho, kdo má na mě evidentně spadeno a neštítí se urážek.
Nejde o vzdálenost, ale o to, jak ostatně správně poznamenal Robert, že nám po navýšení počtu zastávek přibudou cestující, což je to, o čem tady celou dobu píšu. Zbytek viz. další část mého příspěvku.

Johny Fontane píše:
peno: Ano, čímž se dostáváme k tomu, že místo dalších "dodávek" by bylo pro DPMB jistě zajímavější koupit "opravdové" minibusy, které by se třeba na linku a-65 hodily.

Nicméně cesta nasadíme větší vozidlo a prodloužíme interval podle mne není správná, protože to akorát lidi od využívání té linky odradí, takže ve finále mohou místo přeplněných minibusů jezdit poloprázdné autobusy. Protože linka a-65 je krátká, cestující jedou jen pár zastávek buď do Řečkovic (dále k nádraží už problém s kapacitou není) a nebo k Technologickému parku. A pořád je lepší jet chvilku nekomfortně, ale s tím že mi autobus jezdí často, než komfortně ale s tak mizerným intervalem, že je to rychlejší i pěšky (což by při intervalu 20 minut na a-65 nastalo).

Hmm, takže máme jezdit s krátkými autobusy, do kterých se lidé nevejdou, častěji, kvůli tomu, abychom měli lepší interval, který může někoho do těch narvaných autobusů přilákat? A prodloužení autobusu na cca. 9-10 metrů situaci také vyřeší jen částečně. Navíc neřeší nejpalčivější problém brněnské MHD (a nejen té, samozřejmě), tedy nedostatek řidičů. Přitom na a-65 se dají řidiči ušetřit a poslat někam, kde jsou mnohem víc potřeba. Jen by musela být odvaha od vedení DPMB a/nebo z magistrátu říct MČ, že kvůli nedostatku řidičů jim tam buď bude jezdit sólo ve 20 minutách nebo nic. Zatím tu bohužel tato odvaha jaksi chybí a za mě je to škoda, protože na a-65 se tak neskutečně plýtvá lidskými zdroji, že to opravdu postrádá jakoukoliv logiku. A klidně se na mě za to zlobte.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Myslím, že 4 spoje denně plně vyhovují formulaci občas. A pokud linka obslouží větší část území, je pravděpodobné, že dojde k navýšení počtu cestujících. Jinak by to asi nedělali, že... Takže těch spojů může být klidně víc.
Je fakt, že 9,5 metrová SORka nebo aspoň Urbino 8,9 LE by tu udělaly více dobré služby.


Offline
333
21 dub 2009 20:30
KPUPDNOPM (kancelář pro uvádění Penových domněnek, nepravd a omylů na pravou míru) si dovoluje pro neznalé místních poměrů napsat, jak je to ve skutečnosti
peno píše:
a lidé se do něj občas nevejdou

V tom nejhorším případě se jedná asi o čtyři spoje denně na vzdálenost tak tří zastávek

peno píše:
natožpak pokud dojde k prodloužení linky.

Dnešní vzdálenost 65 mezi zastávkami Olšanského a Medlánky je (podle IDOSu) 2,062 km. Při trase přes Renčovu (podle mapy.cz) cca 1,6 km.



peno píše:
Taková je prostě realita na a-65.


Realita je taková, že současné provozní charakteristiky (minibusy, interval) jsou pro tuto linku tak akorát. I když je fakt, že až v Brně dojdou řidiči, tak toto je dle mého názoru jeden z prvních kandidátů na omezení/zrušení.

Ale ona je to stejně nejspíš dost akademická debata, protože si dost dobře nedokážu představit, kde by se dala udělat zastávka Nadační směr Řečkovice, aniž by se zabrala parkovací místa nebo pokácelo pár stromů...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Solaris Urbino 10.5?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jenže, než ten krám zavře dveře, normální autobus je o 2 zastávky dál ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno: Ano, čímž se dostáváme k tomu, že místo dalších "dodávek" by bylo pro DPMB jistě zajímavější koupit "opravdové" minibusy, které by se třeba na linku a-65 hodily.

Nicméně cesta nasadíme větší vozidlo a prodloužíme interval podle mne není správná, protože to akorát lidi od využívání té linky odradí, takže ve finále mohou místo přeplněných minibusů jezdit poloprázdné autobusy. Protože linka a-65 je krátká, cestující jedou jen pár zastávek buď do Řečkovic (dále k nádraží už problém s kapacitou není) a nebo k Technologickému parku. A pořád je lepší jet chvilku nekomfortně, ale s tím že mi autobus jezdí často, než komfortně ale s tak mizerným intervalem, že je to rychlejší i pěšky (což by při intervalu 20 minut na a-65 nastalo).


Offline
187
21 kvě 2017 18:40
Hlavně ten minibus, který ani skutečným minibusem není je nebetyčný bastl a jezdit s tím je za trest pro řidiče i pasažéry


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Johny Fontane píše:
Pro dopravní obslužnost je rozhodně lepší minibus po 10minutách, než autobus po 20. Navíc mně ty minibusy v 10min. intervalu nepřijdou jako bůhvíjaká zátěž pro místní dopravu, zejména ve srovnání s IAD. A navíc lepší interval bude mít vyšší potenciál přetáhnout lidi z aut.

Opravdu? Ten minibus má zhruba třetinovou kapacitu oproti 12 m busu a už dnes jezdí v desetiminutovém intervalu a lidé se do něj občas nevejdou. Pokud chceme do MHD dostat další lidi, tak musíme na danou linku zajistit odpovídající vozidla a těmi minibusy nejsou ani dnes, natožpak pokud dojde k prodloužení linky. Taková je prostě realita na a-65.
Edit: Nemluvě o tom, že řidičů také není nazbyt a rozhodně je lepší ty řidiče využít jinde, než na a-65, kde by při nasazení kapacitnějšího vozu nebyli potřeba.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
honny píše:
Chápu to jako odplivnutí bez touhy to opravdu vedět, ale - je to zmíněno ve článku. :mrgreen:

No není, je tam řádově na desetitisíce - to může být 20 tis nebo 100 tisíc. Ale je fakt že v době, kdy je nedostatek řidičů, kvůli tomu je za řadu zdechlých vozů nebo vozů po nehodě ani nejsou záložáky, když jezdí pravidelně za jiný kurzy je to docela facka do ksichtu jak řidičům, tak cestujícím...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno píše:
Jinými slovy, městská část chce do a-65 dostat víc cestujících, ale nechtějí tam kapacitnější autobusy a zároveň nechtějí zvyšovat dopravní zátěž daných ulic. To je trochu protimluv, ne? Ony totiž pak zbývají jenom dvě možnosti. Buď se lidé do minibusu nedostanou a budou naštvaní, nebo jim tam ten minibus bude jezdit co pět minut a budou také naštvaní. Není přece jenom pro dopravu v daných ulicích lepší normální autobus po dvaceti minutách, než minibus po pěti až deseti?


Pro dopravní obslužnost je rozhodně lepší minibus po 10minutách, než autobus po 20. Navíc mně ty minibusy v 10min. intervalu nepřijdou jako bůhvíjaká zátěž pro místní dopravu, zejména ve srovnání s IAD. A navíc lepší interval bude mít vyšší potenciál přetáhnout lidi z aut.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
b1 píše:
Kolik nás tato sranda, která nepřinese jediný užitek, bude stát?


A na úřadech a školách to má nějaký užitek?


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Chápu to jako odplivnutí bez touhy to opravdu vedět, ale - je to zmíněno ve článku. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Mouka píše:
Kolik nás tato sranda, která nepřinese jediný užitek, bude stát?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jinými slovy, městská část chce do a-65 dostat víc cestujících, ale nechtějí tam kapacitnější autobusy a zároveň nechtějí zvyšovat dopravní zátěž daných ulic. To je trochu protimluv, ne? Ony totiž pak zbývají jenom dvě možnosti. Buď se lidé do minibusu nedostanou a budou naštvaní, nebo jim tam ten minibus bude jezdit co pět minut a budou také naštvaní. Není přece jenom pro dopravu v daných ulicích lepší normální autobus po dvaceti minutách, než minibus po pěti až deseti?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
333
21 dub 2009 20:30
MtM píše:
Tohle jsem již zde nedávno psal, rozhodně s tímto souhlasím. Ovšem se bojím, že to zaplní 65 ještě víc než teď a to už by minibusy nemusely stačit, již teď je to ve špičkách dosti na hraně některé spoje (proto se poslední dobou značně posilovala, hlavně v ranních hodinách).


Drobné info o pokroku ve věci 65 z webu Řečkovic:
Vážení spoluobčané,

v květnovém čísle zpravodaje jsem se zmínil o podnětech z řad občanů žijících v ulicích Škrétova, Kremličkova, Renčova a v Duhových Polích. Jednalo se možnost případného zavedení stávající linky autobusu č. 65 do této lokality s cílem přiblížit zejména starším občanům městskou hromadnou dopravu. Děkuji všem, kteří reagovali na mou prosbu o sdělení názoru. Je určitě dobře, že se vás ozvalo tolik. Cením si toho, že žijeme v městské části, jejíž obyvatelé se o dění a život zajímají. Nikoliv překvapivě se sešly názory pro i proti, a to v poměru prakticky vyrovnaném. Dva hlavní argumenty odpůrců byly možný úbytek parkovacích stání v Renčově a celkové zvýšení intenzity dopravy. Nepochybně se jedná o záležitost, která není jednoduchá a černobílá. Projednávat ji proto ještě bude komise dopravy rady městské části, která navrhne radě řešení. Následně bychom jednali s dopravním podnikem. Ve snaze nerušit parkovací stání bude k projednání v komisi navrhováno, aby případně vznikla pouze jedna zastávka, a to až v horní části Renčovy ulice ve styku s oblastí Duhových polí. Stejně tak bude navrženo ohleduplné a minimalistické řešení z pohledu velikosti používaných autobusů – jednalo by se pouze o minibusy. Celkový výsledek však nyní nelze předjímat


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Soud potvrdil podmínku pro řidiče, který vybržďoval hokejistu Ujčíka. Muž pracuje jako řidič MHD


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Mirku, to bylo jen pár planých vět některých diskutujících...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
peno píše:
Jenže Golde, v tom článku se píše i to, že jsou i lidé, kteří současné linkové vedení chválí. Akorát prostě ti lidé, kterým to vyhovuje, nezakládají spolek. Proč tedy trestat většinu kvůli pár křiklounům, kteří si založí nějaký pochybný spolek?

P.S.: I když, byla by asi sranda, kdyby si místní, kterým MHD vyhovuje, založili svůj vlastní spolek za zachování současné dopravy, případně i její zlepšení biggrin

Jak jsme na tom s tím spolkem pro obnovu tratě ze Stránské skály O:) ?
Jinak Do ulic Brna se vrátí tramvaje s praporky

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Do ulic Brna se vrátí tramvaje s praporky


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže Golde, v tom článku se píše i to, že jsou i lidé, kteří současné linkové vedení chválí. Akorát prostě ti lidé, kterým to vyhovuje, nezakládají spolek. Proč tedy trestat většinu kvůli pár křiklounům, kteří si založí nějaký pochybný spolek?

P.S.: I když, byla by asi sranda, kdyby si místní, kterým MHD vyhovuje, založili svůj vlastní spolek za zachování současné dopravy, případně i její zlepšení biggrin

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Tento a obdobně problémy vyřeší technicky pokrok.Zrovna do těchto míst by se hodily elektrobusy nebo neco podobného. Zrušení zavleku bych videl jako rozumné řešení. Vnucovat lidem dobro proti jejich vůli je zbytečné.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Tak buddme jezdit nočkama mimo zástavbu a tp je rovnou můžeme zrušit úplně

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18131 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 20:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]