Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 131 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
65 ve špičce do 20-minutového intervalu? To jako opravdu? Takže buďto by ti půlka cestujících přestala jezdit 65 úplně, nebo by došlo k přeplňování i těch sól ráno (protože je zde i půlený 10-minutový interval).
Když už, tak linku 65 nechat v 10-minutovém intervalu v sólech, a mimo špičky sem posílat třeba minibusové přejezdy z jiných minibus. linek. Ono těch cestujících opravdu pár přibude a již teď jsou některé spoje ráno (hlavně návozy na TP) a odpoledne (návozy z TP) kapacitně fakt těžce na hraně. A 65 jezdím teď denně, tak vím, o čem mluvím. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ve chvíli, kdy ty minibusy po deseti minutách jezdí plné, tak tam víc lidí nemáte jak dostat, pokud nezvýšíte kapacitu autobusů (k čemuž není vůle ze strany MČ) nebo dále nezkrátíte intervaly (a k tomu také není vůle ze strany MČ). O plýtvání řidiči při ježdění minibusy v deseti minutách, když by stačil klasický bus po dvaceti, ani nemluvím. A to vše ve chvíli, kdy tu máme linky, které potřebují posílit mnohem víc, ale chybí na to posílení řidiči. Ono totiž nejde jenom o optimalizaci jedné linky, ale o optimalizaci celého systému.

Zdeněk: Pokud to bylo na mě, tak prosím o připomenutí, kdy jsem psal, že 20 minut není pro městskou linku přijatelné. Já si na to nepamatuji.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno:
Citace:
takže máme jezdit s krátkými autobusy, do kterých se lidé nevejdou, častěji, kvůli tomu, abychom měli lepší interval, který může někoho do těch narvaných autobusů přilákat?"
"

Pokud budou autobusy jezdit častěji, tak se zvýší kapacita linky, tudíž se mají "noví" cestující kam vejít?

Uznávám, že správná optimalizace linky je složitá věc a naráží to na mnohá omezení, co DPMB má. Ale pokud je o linku zájem, tak omezování intervalu prostě není správná cesta (za předpokladu že chceme, aby lidé MHD využívali)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Muž seděl na kolejích a bránil tramvajím, prý kvůli rodinným problémům

Ve čtvrtek ráno vyjížděla autohlídka městské policie do Purkyňovy ulice kvůli telefonátu řidiče dopravního podniku. Ten na linku 156 zavolal, že jeho tramvaji blokuje cestu polonahý muž, který sedí na kolejích a odmítá odejít. Přivolaní strážníci uviděli spoře oděného třiapadesátiletého muže, který byl bosý, a když se ho zeptali, co v kolejišti dělá, své chování nedokázal vysvětlit. Během rozhovoru strážníci zjistili, že muže trápí rodinné a partnerské problémy a hlídce tvrdil, že se nemá kam vrátit. Kromě toho, že byl silně rozrušený, stěžoval si také na bolest nohou. Hlídka proto přivolala záchranáře, kteří ho odvezli na ošetření do Nemocnice Milosrdných bratří.


Offline
181
21 kvě 2017 18:40
Většinou je lepší větší výběr spojů s menší kapacitou než obráceně. Ale tím nemyslím spojů s touto parodií na minibus. Tenhle bazmek je potupa AD. Provozujeme ne 4 ale 5 druhů dopravy. Autobusovou, trolejbusovou, tramvajovou, lodní a pak dodávkovou přepravu osob sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
... já jen nechápu jak může člověk, co tu opakovaně psal, že 20 minutový interval není pro městskou linku připustitny ani o víkendu orodovat za prodloužení intervalu ve špičce na 20 minut...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
ZGHK: A právě ten poslední odstavec dostatečně vypovídá o obsazenosti a-65 versus kapacita vozidel. Ono totiž 20 cestujících je tak nějak reálná obsazenost Stratosu. Cokoliv nad 20 už je plný vůz a nad 30 už se lidé nevejdou. Tak to prostě je a je třeba si to konečně připustit. Stratosy nejsou na a-65 vhodné vozy ani mimo špičku, natožpak ve špičce.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Nějak se mi nezdá, že by SOR BN9,5 byl o tolik dražší jak Stratos/Dekstra.

Kolem Renčovy jsou lidé možná starší, ale o to víc bych čekal, že nahoru pojedou, ale Duhová a okolní barvy je nová zástavba s řadou mladých rodin.


Offline
325
21 dub 2009 20:30
Robert píše:
Myslím, že 4 spoje denně plně vyhovují formulaci občas.


Necelá 4% bych definoval spíše jako výjimečně e_smile

Robert píše:
A pokud linka obslouží větší část území, je pravděpodobné, že dojde k navýšení počtu cestujících. Jinak by to asi nedělali, že... Takže těch spojů může být klidně víc.


To dojde, ale fór je v tom, že těch několik málo plných spojů vozí děcka do/ze školy v Medlánkách a těch více jezdit nebude. A ze znalosti lokality si troufnu tvrdit, že v těch exponovaných časech a směrech moc nových cestujících nepřibude. Ono to sídliště kolem Renčovy má hodně vysoký věkový průměr obyvatel, kteří budou tíhnout spíše ke konečné šaliny (obchody, pošta, doktor) v Řečkovicích než do Medlánek či na dvanáctku. A navíc, do Kénigu i do města to mají rychleji a pohodlněji jedničkou. Prostě mezi Nadační a Renčovou vždy pojedou jen jednotky substrátu (což ale není na škodu, ten nápad s přetrasováním je dle mého rozumný).

Robert píše:
Takže těch spojů může být klidně víc.

To může, ale to asi platí pro většinu linek v Brně biggrin

Robert píše:
Je fakt, že 9,5 metrová SORka nebo aspoň Urbino 8,9 LE by tu udělaly více dobré služby.

Ale zase by to stálo víc peněz a i když "zdroje jsou", dovedu si představit jejich lepší využití...

peno píše:
ZGHK: Mé postřehy a postřehy mého známého, který v dané oblasti bydlí, jsou poněkud jiné,

Já nevím, asi máme na mysli každý jinou 65, ale já tu svoji vídávám několikrát denně (zvenčí i zevnitř) a víc než 20 lidí (kromě těch pár spojů kolem začátku a konce školy) v ní snad nikdy nejelo...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
ZGHK: Mé postřehy a postřehy mého známého, který v dané oblasti bydlí, jsou poněkud jiné, a bez urážky, raději budu věřit těmto postřehům, než postřehům někoho, kdo má na mě evidentně spadeno a neštítí se urážek.
Nejde o vzdálenost, ale o to, jak ostatně správně poznamenal Robert, že nám po navýšení počtu zastávek přibudou cestující, což je to, o čem tady celou dobu píšu. Zbytek viz. další část mého příspěvku.

Johny Fontane píše:
peno: Ano, čímž se dostáváme k tomu, že místo dalších "dodávek" by bylo pro DPMB jistě zajímavější koupit "opravdové" minibusy, které by se třeba na linku a-65 hodily.

Nicméně cesta nasadíme větší vozidlo a prodloužíme interval podle mne není správná, protože to akorát lidi od využívání té linky odradí, takže ve finále mohou místo přeplněných minibusů jezdit poloprázdné autobusy. Protože linka a-65 je krátká, cestující jedou jen pár zastávek buď do Řečkovic (dále k nádraží už problém s kapacitou není) a nebo k Technologickému parku. A pořád je lepší jet chvilku nekomfortně, ale s tím že mi autobus jezdí často, než komfortně ale s tak mizerným intervalem, že je to rychlejší i pěšky (což by při intervalu 20 minut na a-65 nastalo).

Hmm, takže máme jezdit s krátkými autobusy, do kterých se lidé nevejdou, častěji, kvůli tomu, abychom měli lepší interval, který může někoho do těch narvaných autobusů přilákat? A prodloužení autobusu na cca. 9-10 metrů situaci také vyřeší jen částečně. Navíc neřeší nejpalčivější problém brněnské MHD (a nejen té, samozřejmě), tedy nedostatek řidičů. Přitom na a-65 se dají řidiči ušetřit a poslat někam, kde jsou mnohem víc potřeba. Jen by musela být odvaha od vedení DPMB a/nebo z magistrátu říct MČ, že kvůli nedostatku řidičů jim tam buď bude jezdit sólo ve 20 minutách nebo nic. Zatím tu bohužel tato odvaha jaksi chybí a za mě je to škoda, protože na a-65 se tak neskutečně plýtvá lidskými zdroji, že to opravdu postrádá jakoukoliv logiku. A klidně se na mě za to zlobte.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Myslím, že 4 spoje denně plně vyhovují formulaci občas. A pokud linka obslouží větší část území, je pravděpodobné, že dojde k navýšení počtu cestujících. Jinak by to asi nedělali, že... Takže těch spojů může být klidně víc.
Je fakt, že 9,5 metrová SORka nebo aspoň Urbino 8,9 LE by tu udělaly více dobré služby.


Offline
325
21 dub 2009 20:30
KPUPDNOPM (kancelář pro uvádění Penových domněnek, nepravd a omylů na pravou míru) si dovoluje pro neznalé místních poměrů napsat, jak je to ve skutečnosti
peno píše:
a lidé se do něj občas nevejdou

V tom nejhorším případě se jedná asi o čtyři spoje denně na vzdálenost tak tří zastávek

peno píše:
natožpak pokud dojde k prodloužení linky.

Dnešní vzdálenost 65 mezi zastávkami Olšanského a Medlánky je (podle IDOSu) 2,062 km. Při trase přes Renčovu (podle mapy.cz) cca 1,6 km.



peno píše:
Taková je prostě realita na a-65.


Realita je taková, že současné provozní charakteristiky (minibusy, interval) jsou pro tuto linku tak akorát. I když je fakt, že až v Brně dojdou řidiči, tak toto je dle mého názoru jeden z prvních kandidátů na omezení/zrušení.

Ale ona je to stejně nejspíš dost akademická debata, protože si dost dobře nedokážu představit, kde by se dala udělat zastávka Nadační směr Řečkovice, aniž by se zabrala parkovací místa nebo pokácelo pár stromů...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Solaris Urbino 10.5?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jenže, než ten krám zavře dveře, normální autobus je o 2 zastávky dál ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno: Ano, čímž se dostáváme k tomu, že místo dalších "dodávek" by bylo pro DPMB jistě zajímavější koupit "opravdové" minibusy, které by se třeba na linku a-65 hodily.

Nicméně cesta nasadíme větší vozidlo a prodloužíme interval podle mne není správná, protože to akorát lidi od využívání té linky odradí, takže ve finále mohou místo přeplněných minibusů jezdit poloprázdné autobusy. Protože linka a-65 je krátká, cestující jedou jen pár zastávek buď do Řečkovic (dále k nádraží už problém s kapacitou není) a nebo k Technologickému parku. A pořád je lepší jet chvilku nekomfortně, ale s tím že mi autobus jezdí často, než komfortně ale s tak mizerným intervalem, že je to rychlejší i pěšky (což by při intervalu 20 minut na a-65 nastalo).


Offline
181
21 kvě 2017 18:40
Hlavně ten minibus, který ani skutečným minibusem není je nebetyčný bastl a jezdit s tím je za trest pro řidiče i pasažéry


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Johny Fontane píše:
Pro dopravní obslužnost je rozhodně lepší minibus po 10minutách, než autobus po 20. Navíc mně ty minibusy v 10min. intervalu nepřijdou jako bůhvíjaká zátěž pro místní dopravu, zejména ve srovnání s IAD. A navíc lepší interval bude mít vyšší potenciál přetáhnout lidi z aut.

Opravdu? Ten minibus má zhruba třetinovou kapacitu oproti 12 m busu a už dnes jezdí v desetiminutovém intervalu a lidé se do něj občas nevejdou. Pokud chceme do MHD dostat další lidi, tak musíme na danou linku zajistit odpovídající vozidla a těmi minibusy nejsou ani dnes, natožpak pokud dojde k prodloužení linky. Taková je prostě realita na a-65.
Edit: Nemluvě o tom, že řidičů také není nazbyt a rozhodně je lepší ty řidiče využít jinde, než na a-65, kde by při nasazení kapacitnějšího vozu nebyli potřeba.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
honny píše:
Chápu to jako odplivnutí bez touhy to opravdu vedět, ale - je to zmíněno ve článku. :mrgreen:

No není, je tam řádově na desetitisíce - to může být 20 tis nebo 100 tisíc. Ale je fakt že v době, kdy je nedostatek řidičů, kvůli tomu je za řadu zdechlých vozů nebo vozů po nehodě ani nejsou záložáky, když jezdí pravidelně za jiný kurzy je to docela facka do ksichtu jak řidičům, tak cestujícím...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno píše:
Jinými slovy, městská část chce do a-65 dostat víc cestujících, ale nechtějí tam kapacitnější autobusy a zároveň nechtějí zvyšovat dopravní zátěž daných ulic. To je trochu protimluv, ne? Ony totiž pak zbývají jenom dvě možnosti. Buď se lidé do minibusu nedostanou a budou naštvaní, nebo jim tam ten minibus bude jezdit co pět minut a budou také naštvaní. Není přece jenom pro dopravu v daných ulicích lepší normální autobus po dvaceti minutách, než minibus po pěti až deseti?


Pro dopravní obslužnost je rozhodně lepší minibus po 10minutách, než autobus po 20. Navíc mně ty minibusy v 10min. intervalu nepřijdou jako bůhvíjaká zátěž pro místní dopravu, zejména ve srovnání s IAD. A navíc lepší interval bude mít vyšší potenciál přetáhnout lidi z aut.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
b1 píše:
Kolik nás tato sranda, která nepřinese jediný užitek, bude stát?


A na úřadech a školách to má nějaký užitek?


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Chápu to jako odplivnutí bez touhy to opravdu vedět, ale - je to zmíněno ve článku. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Mouka píše:
Kolik nás tato sranda, která nepřinese jediný užitek, bude stát?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jinými slovy, městská část chce do a-65 dostat víc cestujících, ale nechtějí tam kapacitnější autobusy a zároveň nechtějí zvyšovat dopravní zátěž daných ulic. To je trochu protimluv, ne? Ony totiž pak zbývají jenom dvě možnosti. Buď se lidé do minibusu nedostanou a budou naštvaní, nebo jim tam ten minibus bude jezdit co pět minut a budou také naštvaní. Není přece jenom pro dopravu v daných ulicích lepší normální autobus po dvaceti minutách, než minibus po pěti až deseti?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
325
21 dub 2009 20:30
MtM píše:
Tohle jsem již zde nedávno psal, rozhodně s tímto souhlasím. Ovšem se bojím, že to zaplní 65 ještě víc než teď a to už by minibusy nemusely stačit, již teď je to ve špičkách dosti na hraně některé spoje (proto se poslední dobou značně posilovala, hlavně v ranních hodinách).


Drobné info o pokroku ve věci 65 z webu Řečkovic:
Vážení spoluobčané,

v květnovém čísle zpravodaje jsem se zmínil o podnětech z řad občanů žijících v ulicích Škrétova, Kremličkova, Renčova a v Duhových Polích. Jednalo se možnost případného zavedení stávající linky autobusu č. 65 do této lokality s cílem přiblížit zejména starším občanům městskou hromadnou dopravu. Děkuji všem, kteří reagovali na mou prosbu o sdělení názoru. Je určitě dobře, že se vás ozvalo tolik. Cením si toho, že žijeme v městské části, jejíž obyvatelé se o dění a život zajímají. Nikoliv překvapivě se sešly názory pro i proti, a to v poměru prakticky vyrovnaném. Dva hlavní argumenty odpůrců byly možný úbytek parkovacích stání v Renčově a celkové zvýšení intenzity dopravy. Nepochybně se jedná o záležitost, která není jednoduchá a černobílá. Projednávat ji proto ještě bude komise dopravy rady městské části, která navrhne radě řešení. Následně bychom jednali s dopravním podnikem. Ve snaze nerušit parkovací stání bude k projednání v komisi navrhováno, aby případně vznikla pouze jedna zastávka, a to až v horní části Renčovy ulice ve styku s oblastí Duhových polí. Stejně tak bude navrženo ohleduplné a minimalistické řešení z pohledu velikosti používaných autobusů – jednalo by se pouze o minibusy. Celkový výsledek však nyní nelze předjímat


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Soud potvrdil podmínku pro řidiče, který vybržďoval hokejistu Ujčíka. Muž pracuje jako řidič MHD


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 15:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]