Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
Tak mi prozrad, kolik linek, jejich špičkový interval, vazbu na propustnost obou klíčových křižovatek a ma azujicich trati.Poslouchám


Až budeš psát bez zkomolenin, úmyslně dávat do příspěvku sprostá slova a případně tvoje slavné dvě f, tak se s tebou na toto téma rád pobavím. Do té doby pro mě nejsi rovnocenný diskutující. Zkus to za půl roku.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Tak mi prozrad, kolik linek, jejich špičkový interval, vazbu na propustnost obou klíčových křižovatek a ma azujicich trati.Poslouchám


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
No prave s dikenzovsnim a ´MHD jsou u řeky neřešitelné problémy.

Právě, že řešitelné jsou. Ale to fanatickému zastánci jedné varianty nelze vymluvit. [-X

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
No prave s dikenzovsnim a ´MHD jsou u řeky neřešitelné problémy.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
goldfinger: Až na to, že je nejlepší postavit rovnou nové nádraží celé, někde, kde je dostatek místa. A patřičně ho dimenzovat, abychom se nedostali do situace, kde jsme teď. A samozřejmě k tomu navést MHD.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Každá etapa výtavby Petrova kromě první by znamenala oproti stávajícímu stavu zlepšení.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Výstavba je přesně jeden z důvodů proč je podle mě lepší odsun. Zatím mě nikdo nedokázal přesvědčit o tom, že variantu Petrov je technicky možné postavit za nějakých snesitelných omezení provozu stávajícího nádraží a ulic Nádražní, Nové sady a spol. Existují nějaké předpoklady, ale realitu ukáže až samotná stavba.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
Byl jsem se podívat na Dolním. Vypadá to tam jak po výbuchu. Podchod nebude tak minimálně měsíc plus další práce. Nedovedu si představit budování plnohotného nádraží.


Velice kvalitní argumenty. :applause: (ironie)

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
goldfinger: To asi nemáš velkou představivost.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Byl jsem se podívat na Dolním. Vypadá to tam jak po výbuchu. Podchod nebude tak minimálně měsíc plus další práce. Nedovedu si představit budování plnohotného nádraží.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Ale samozřejmě, že šlo. Za peníze v Praze dům. Ale proč by někdo do toho strkal třeba 10 mega, aby tam jednou za rok projel vlak. Do jaké míry to chcete, že to má smysl a do jaké je to kvůli určité nostalgii a hezkým fotkám. Je sice hezké, že to vede prostředkem čtyřproudé silnice, ale ten vlak se tam musí nějak dostat, takže bez doprovodu se to neobejde.

V případě přisunuté varianty je v plánu nechat na dolním jen pár kolejí. Samozřejmě je jasné, že se v tomto případě na to pár let nešáhne (asi dokud se to spíš nerozpadne).

Docela by mě zajímalo, komu patří ty koleje. BVV, SŽDC, Brno?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Vlečka BV: Jaké omezení a jaké území se míní? Jedná-li se o samotné ulice, tak to omezení není skoro žádné. Kolej vede prostředkem čtyřpruhové ulice. Za křižovatkou u Ronda přechází do země nikoho. Opravdu by bylo tak neúnosné ji zakomponovat do odsunuté role, pokud by na ni za dalších 100 let došlo?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ve studii je sice nákladní dopravě část věnována, ale
- pracovala se starými daty. Růst nákladní dopravy je větší, než se předpokládalo. Už v současnosti jsme překročili plánovací horizont 2020 a pomalu se blížíme k plánu 2035, což je maximum, která Řeka dokáže provézt. Všimněte si, že v horizontu 2050 je nákladní doprava ve studii uvažována stejně, jako v r. 2035. Pro ilustraci situace 2015: 37 tras, předpoklad 2020: 49 tras, předpoklad 2035: 77 tras, jenže situace 2018: 62 tras. (2015,2020 a 2035 jsou data ze studie, 2018 z aktuálního GVD)
- trasy pro ND jsou sice vyhovující počtem (dle uvah ve studii, viz ale výše), ale ne rozložením během dne. Ve špičce bude uzel Brno úzké hrdlo (v uzlu 2 trasy za hodinu, okolní tratě mají kapacitu 4 tras). Převážná část kapacity pro nákladní dopravu bude pouze mimo špičkové období, což je omezující (težko bude nákladní doprava konkurovat silniční, když bude někde půl dne čekat, než se na ni dostane mezi vlakodromem osobních vlaků řada). Ty dvě trasy za špičkovou hodinu vyhovují tak 60 trasám celkem, aby to nebylo pro ND příliš omezující, tedy už ne ani dnešnímu stavu.
- simulace provozu neoznačila průvoz nákladní dopravy uzlem za ideální (stupeň C)

Obecně mám z interpretace studie pocit, že sice nákladní dopravu řešila, ale byla snaha ji bagatelizovat. Viz poslední věta citace.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Ad vlečka BVV
- vlečka BVV má být zrušená v případě odsunu i přisunuté varianty. Ono se stačí podívat, jak omezuje dané území. Ale už jsem si zvykl vše svádět na odsun.
- na prohlídce výstaviště nám zmiňovali, že si ani nepamatují, kdy byla naposledy použita vlečka pro návoz exponátů, že je to drahé. Nové pavilony proto jsou koncipovány, aby přímo do něj mohl najet náklaďák. Výjimka jsou samozřejmě samotné vlaky, což je určitě škoda.
- upřímně, opravdu se vyplatí nechávat koleje, aby tam jednou za rok mohl projet vlak? Srdce šotouše ale jistě zapláče.

ÚAN
- V případě odsunu má být vybudováno autobusové nádraží přímo pod kolejištěm.

ad nákladní doprava
- toto by mě hodně zajímalo. Ale studie říká toto (viz níže) a jestli se nepletu vyhrála varianta Ac. Takže buď je ve studii díra a měla by být napadnutá a reklamovaná, nebo tady jen někdo šíří planý poplach, aby vyhrála varianta, která se mu hodí. Byly různé články, že se studie nezabývala nákladní dopravou, ale to není moc pravda, nákladní dopravě je věnována významná část.
Citace:
U všech variant řešení ŽUB bylo dbáno na to, aby byly vytvořeny vhodné podmínky pro bezpečný a spolehlivý
provoz nákladní železniční dopravy. Při návrhu řešení byl kladen důraz na vytvoření dostatku kvalitních
tras pro tranzitní nákladní železniční dopravu nejen v období celého dne, ale i v období přepravních
špiček osobní železniční dopravy. Zpracováním návrhu odpovídajícího provozního řešení železniční dopravy
a posouzením kapacity a stability jízdního řádu prostřednictvím simulace železničního provozu, bylo
dosaženo splnění odpovídajících podmínek u všech variant řešení přestavby ŽUB. Výjimkou je varianta A,
a její podvarianta Aa, které z důvodu objektivně méně vhodného traťového uspořádání zapojení tratí od
Břeclavi a od Střelic do hlavního nádraží, vykazuje menší spolehlivost pro nákladní dopravu. Celkově lze
hodnotit tento cíl jako dosažený u všech variant, vyjma variant A, Aa, u kterých byl naplněn pouze částeč-
ně z důvodu snížené spolehlivosti tranzitní nákladní železniční dopravy. Nutno však dodat, že stávající
podmínky pro provoz nákladní železniční dopravy jsou již nyní dobré, a tak dosažení tohoto cíle lze chápat
spíše jako vyhovění potřebám, než jako zlepšení.


Offline
117
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Není náhodou v plánu stání na střeše zrušit vzhledem k rekonstrukci?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Stavbě by musela ustoupit nájezdová rampa na střechu, která je v kolizi. Bus terminál má být někde pod odsunutou rolou, ale přesný projekt ještě neexistuje, co vím. No hlavně, že za dva roky se podle odsunovačů začne stavět. Tak určitě...


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Na oficiálních vizualizacích odsunutého nádraží není vidět ÚAN.
Znamená to, že bude muset ustoupit stavbě?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
S tím Výstavištěm to tak bohužel zřejmě bude, že nepřežije tak jako tak. Otázkou je, jestli je to nutné, aby se vlečka odpojila.
Jinak mě nedávno pobavilo, když se v jednom článku psalo o mezinárodních vlacích přes Chrlice a Sokolnice - Telnice.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
peno: "Naopak, vidím jako velmi žádoucí takový uzel odsunout mimo vnitřní centrum."
S tím by se dalo souhlasit za předpokladu, že to bude pravda. Jenže znovu opakuji, u Řeky nemá šanci vzniknout plnohodnotný uzel! Navíc pokud bude snaha měnit navrhnuté linkové vedení, obávám se, že spíše centru ještě přitíží.

K ND: Za současného stavu lze v bezvýlukovém stavu protáhnout po všech dvoukolejných navazujících tratích k uzlu Brno ve špičkové čtvrthodině 1 rychlík, 1 nákladní vlak a 1 osobák, jak dokládá pohled do GVD, kde to tak je praktikováno, tedy 4 trasy pro ND ve špičkové hodině. Po výstavbě var. Řeka umožňují průjezd nádražím pouze 2 trasy ve špičkové hodině, tedy polovinu dnešního stavu! Alternativní trasa Břeclav - Přerov - Č. Třebová je delší a sklonově náročnější (údolí Svitavy má max. sklon 8 promile, údolí Mor. Sázavy 12 promile) a tedy nákladnější, to jistě nákladní doprava ocení...

Klidně si myslete, že chci zakonzervovat Brno, ale z hlediska dopravy je Řeka tak, jak je navržená a schválená, megaprůšvih.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Odsun uzlu MHD mimo centrum? To by nevymyslel ani Hollan. Tak ještě kde ho udělat. No jiné místo, než Mendlák mne nenapadá. A na kraj centra odtamtud budou putovat pendlující kachny.

Zvonařka měla u cestujících takový úspěch, že nejdříff Tourbus a pak i jeho nástupci až po žlutého a zeleného začali jezdit od grandu a drží se ho jako něco košile. Proč asi?!

Parkoviště do centra fakt patří - stačí se podívat třeba do Vídně, která byla v posledních letech vůči autům hodně nepřátelská, ale od Opery přes Museumquartier je podzemních stání hafo. U nás se naštěstí postavila Panenská (docela povedená), Janáček (taky), rozestavěné je JKC a snad se bude pokračovat ještě aspoň dvěma lokalitami (CD palác, na druhé straně JD).

MHD ffšechny neuveze a navíc zejména v létě komfortem výrazně zaostává. Klimatizovaných máme momentálně celých 6 tolrejbusů (parciály plus acumario?) a kloubové plyňáky, šalinu ani jednu.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Co je žádoucího na tom, aby byl v centru města, znovu opakuji pro méně chápavé, v centru města, které je už dnes dopravně přetížené, uzel MHD, regionálních a dálkových autobusů a parkoviště? Já toto vidím naopak jako velmi, velmi, velmi nežádoucí. Naopak, vidím jako velmi žádoucí takový uzel odsunout mimo vnitřní centrum. Což je mimochodem přesně to, o co se město v minulých 40 letech snažilo, třeba výstavbou Zvonařky nebo odsunem autobusového uzlu MHD na Úzkou. Že nic z toho nebylo zcela ideální uznávám, ale stále je to lepší, než mít toto všechno v centru. Bohužel varianta Petrov by vrátila Brno právě o oněch 40 let zpět, což mě opravdu velmi děsí. Klidně mě za to nenáviďte, ale můj názor je, že do vnitřního centra patří jen ta opravdu nejnutnější doprava, bez které to nejde. Ne dálkové a regionální autobusy, ne uzel autobusů MHD, ne parkoviště.
Linkové vedení určitě není konečné a jistě budou i požadavky na to, aby se měnilo tak, aby se ulevilo centru, o tom nemám pochyb. To by ve variantě Petrov prostě nešlo, právě naopak.

A ještě k té nákladní dopravě. Ono je sice hezké, že nákladní dopravci bojují za propustnost brněnského uzlu, jenže k čemu, když tratě 250, 260, 010 a 011 jsou už dnes přetíženě? Navíc, pro vlaky z Rakouska a Slovenska existuje už dnes alternativní trasa mimo Brno, jen ji začít využívat. Já samozřejmě nákladní dopravce chápu, ale jsou tu mnohem důležitější problémy, které by měli řešit, než ŽUB.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
peno: Jenže to by ten nově vzniknuvší uzel musel být plnohodnotný a to u Řeky nebude ani z daleka. Pro nádraží je jednoznačně nejlepší pozice u uzlu, odkud se dostanu všude. To Řeka nesplňuje a vzhledem ke své poloze ani splňovat nemůže. Naprostá většina MHD od Řeky povede do prostoru současného uzlu u hlaváku, ačkoli by se některé linky mu mohly vyhnout (nejkřiklavější případy nově navržená trasa d-12 a d-8 směr Lískovec). Naprostá většina lidí přes současnou Nádražní budou muset, takže nějaká chiméra v podobě odlehčení tohoto uzlu se rozhodně nebude konat (spíš naopak, jak poznamenal goldfinger), jen se všem zbytečně prodlouží cesta. Aby na jednom místě byl uzel MHD, regiobusů, železnice a parkoviště IAD je velice žádoucí a lze toho dosáhnout jen pod Petrovem, Řeka nemá vyřešenou obsluhu MHD a z principu ji ani mít kvalitně vyřešenou nemůže, což se (nejen) tady neustále opakovalo a nakonec i potvrdilo.

Mouka: Není náhodou zrušení vlečky na BVV nezávislé na poloze nádraží? Díval jsem se do plánků a se zapojením nepočítá ani jedna varianta...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Uzel u Řeky snad ani nejde nazvat uzlem. Dvě tratě a obě jedou přes už dnes kritická místa - Nové sady nebo k viaduktu. Ty šaliny navíc, co by musely jezdit k řece, se už na síť nevejdou a nevytrhne to ani další trať přes Uhelnou a Masnou.

Zrušení vlečky na BVV už je jen taková shnilá třešeň na odsunovém dortu. Mouka dobrý postřeh.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
M píše:
S odsunutým nádražím se taky bohužel zruší vlečka k BVV s čím taky BVV nersouhlasí, proč exponáty vozit po železnici, když to mohou odtahat náklaďáci že. Složitěji a dráž.


Ovšem tohle zastupitelstvo neřešilo, zapomněli snad, že to je městská akciovka?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Michalk: „nechtějí tam primárně proto, že tam je centrum, ale že je tam přestupní uzel, odkud se dá dostat po celém Brně“
No a to je právě ono. Pokud ten uzel rozmělníme a uděláme další uzly mimo centrum, pak alespoň část lidí nebude mít důvod do centra nebo přes centrum jezdit. Což u varianty Petrov půjde mnohem hůř (ať už s SJKD nebo bez), protože tam nejen že se toho uzlu v centru nikdy nezbavíme, ale ještě vytvoříme další nový uzel v centru mezi Novými sady a Uhelnou, který tam přitáhne i to, co tam dnes není (regionální autobusy, autobusy z Úzké, mnohem více individuální dopravy…). A to rozhodně není a nesmí být žádoucí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 20:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]