Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 71 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
1787
04 bře 2012 23:26
M: Jo, však jo, aby MHD byla konkurenční vůči IAD, tak si většina lidí musí mít kam sednout. Nesmí tam být smrdící individua, mělo by to mít preferenci všude apod.
Ale pokud se někomu líbí transport ve stylu těch do koncentračních táborů, tak teda OK. Tuhle vizi ale nechápu.
Jasně, z hlediska toho, že co nejkratším vozem odvezeš nejvíc lidí to funguje. Ale nemyslím si, že o tomhle MHD je. O tom je nákladní doprava.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Naxashi: já to tu říkám už několik let, že kulturní pohodlné cestování je pohodlně si sednout a ne vyházet všechny sedačky a nacpat tam co nejvíc lidí a stát na jedné noze, ale vždy se tu do mě všici opřou jak je interiér 1+1 super a nejlepší je interiér v RT6 v nízké části, kde je dokonce 1+0.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Rem: Jak říkám, požadavky jsou špatně.
mnadenicek: No, zrovna uspořádání T3 mi přijde, že by mělo zůstat v minulém režimu. MHD by měla být pohodlná, což není stání, ale sezení.
Odstranění kabiny z B vozu je fajn, ale ukazuje to na jedno: snažíš se tím navýšit efektivní délku, ale mezivozovou mezeru už neodstraníš. Z tohohle pohledu opět vítězí vícečlánkové vozy. Čela by měly zabírat co nejméně místa, což je opak 13T.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
xcav8 píše:
Když jsem viděl fotky nové šaliny pro Vídeň, tak jsem si říkal, že to je ono.
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep ... lId=-47186
Pak jsem si vzpomněl, že jsem v Brně a myšlenku jsem radši zapudil.

V Brně je odpor vůči pevným podvozkům.

mnadenicek píše:
Tak K2 a spol., které chceme nahrazovat, má délku 20,4m, taková nOVA ji teda o 4,5m překonává, stejně jako anitru, která je v katergorii 1,5 voz.jedn. Btw naopak zdruhého konce, zkategorie 2 voz.jedn. bych vyškrtl první Poršata se sedačkama naproti.

Ostravské Tango by bylo délkově nejspíš v pohodě. Horší je, že EVO 2 má na délku jen 21,6 m, což dle mě K2 kapacitně nenahradí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, mě spíš zaujaly ty bílé LED panely. Zajímalo by mě, jak jsou na tom v reálném provozu s čitelností. Ty zelené LED panely (a je jedno, jestli BUSE nebo BUSTEC) mi občas příjdou dost přesvětlené a tedy špatně čitelné, zejména ve srovnání s klasickými a pro mne mnohem lépe čitelnými DOT-LED. Tady ty bílé si už vůbec nějak v praxi neumím představit. Na druhou stranu, jsem rád, že Kordis trvá na zelených panelech, protože všechny ty červené a oranžové LED panely, které jsou už dnes bohužel naprosto běžné mimo JMK, jsou pro mě prakticky nečitelné na větší vzdálenost, než nějaké dva metry, což je u autobusů docela problém.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Děčín, MAN CNG http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/4 ... s-city-cng no a my máme naše zgarby, no není to smůla?


Offline
444
24 lis 2017 11:40
To by byl docela kontrast, představa, že se pokouší prohrkat třeba po Lesnické kolem Schrébráku...

Naxashi: základ teorie kapacity je podle mě poměru sedadel k celkovému prostoru - taková T3 s 2 řadami sedaček za sebou je nepřekonatelná, leda by B-vozu odstranili kabinu a nějaké nouzové řízení zamkli do nějakého speciální skříně-pultu v ativandal-úpravě, pak by byla i hezká vyhlídka:) Ale ten 3 řad stojících lidí, to je pak zvláště v létě požitek.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2492
28 lis 2007 23:00
Brno
Když jsem viděl fotky nové šaliny pro Vídeň, tak jsem si říkal, že to je ono.
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep ... lId=-47186
Pak jsem si vzpomněl, že jsem v Brně a myšlenku jsem radši zapudil.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Naxashi: Pokud jmenuješ něco z Německa, co odpovídá požadavkům, rád se přiučím.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Heh. Vozová jednotka. :-)
Měří se nějak reálná kapacita, obsaditelná délka apod.?
Protože ono to na tomhle stejně skončí. Kolik lidí se tam v reálných podmínkách vejde. Maximální nosnost při 8 lidí na 1 m^2 je doopravdy pouze údaj o nosnosti.
Staré 13T brát jako 1,5 VJ… OK. To jo. Z hlediska kapacity. Z hlediska délky, co ti to bude zabírat ve vozovně to je ale stále 30 m.
Nové 13T bych osobně viděl pozitivněji. 2 VJ ne, ale tak 1,9 si myslím, že by šlo.
Tohle je ale stejně k ničemu. To DP se musí zvednout ze židle a zorganizovat měření kapacity. Reálně s lidma.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Tak to je dobře, vzhledem k uspořádání by to tak odpovídalo, těm novějším byl klidně přiklepl i těch 1,85:)


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Jen upřesním, že nejde o vozy kategorie 1,85, ale 1,75 VJ. Asi překlep.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Pokud se nepletu, tak 13T se už nějakou dobu berou jako 1,85 VJ.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Tak K2 a spol., které chceme nahrazovat, má délku 20,4m, taková nOVA ji teda o 4,5m překonává, stejně jako anitru, která je v katergorii 1,5 voz.jedn. Btw naopak zdruhého konce, zkategorie 2 voz.jedn. bych vyškrtl první Poršata se sedačkama naproti.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Rem: Něco z Ruska? Proč nemůžeme mít něco z Německa?

Článek: „V tramvaji může jet najednou téměř 190 lidí, bude tak nasazována na vytížených linkách…“ Ne. 190 lidí tam nenarveš. Leda tak ve stylu transportů do koncentračních táborů (heh… A to jsem zmínil, že bych raději Německé šaliny, než Ruské). Na vytížené linky? OK. Spoj 2 k sobě. Jinak na málo vytížené.

Od prvního momentu, kdy jsem tenhle exemplář (nemyšleno negativně) viděl, mi to silně připomínalo kloubák (bus), konstrukčně. Pozice podvozků, dveří, počty…

Osobně mám největší problém s tím, jak je v tom VŘ omezená délka. Neříkám „kupujte 45 m kolosy“, říkám jen „pokud to bude mít 27 m, berte to, protože lepší víc, než míň“.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Autobus MHD nepojede, řidiče pobodal hmyz. A náhradníci nejsou


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Požadavek je na všechny podvozkly otočné, nebo nuceně natáčené ( ty mají tramvaje koncepce KT4, GT6N, Combino Budapešť a podobně) ty se ale nevlezou do požadované délky. Můj osobní názor je, že je to na míru Evo 2.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
A tam nesmí být jeden jedinej pevnej podvozek? Čili něco koncepce RT6 taky nepřipadá v úvahu?


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ono už pak moc variant nezbývá. Buď tohle, EVO 2 nebo něco z Ruska, víc možností mně z hlavy nenapadá.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
EVO je to stejný.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Nový výběrko a druhej pokus o vlečné vozy biggrin


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Raději EVO2 než tohle? Nenapadá mě nic jiného aktuálně vyráběného v podobné cenové relaci.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Já teda docela jo. Proč to nemá Jakobsův podvozek? Takhle to vypadá dost divně.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Chacharům dovezli nOvu. Ani bych se nezlobil, kdyby se to objevilo za pár let i u nás.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Lázně nedostanou peníze na trolejbusy, protože mají moc čistý vzduch


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8074 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 čer 2024 07:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]