Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 139 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Odkdy 43 jezdí do České?


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
V České narazil autobus do stromu. Řidič skončil zraněný


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Agresivní cestující prý napadl seniorku i řidiče, strážníci zasáhli

Déle než předpokládá jízdní řád, se v úterý na zastávce v Lidické ulici zdržel ranní autobus MHD. Podle informací z dopravního podniku došlo ve vozidle k napadení, kvůli němuž tam spěchali strážníci. Kromě údajného podezřelého na místě zastihli i dvojici domnělých poškozených a zamezili pokračování konfliktu. Svědkové jim popsali, že pětadvacetiletý muž údajně bezdůvodně tahal za vlasy seniorku a povalil ji prý i na zem a měl údajně i potyčku s řidičem, který jí přišel na pomoc. Pětačtyřicetiletý řidič ani osmašedesátiletá žena neměli viditelná zranění, zmínili však, že sami vyhledají lékaře. Republikový policista vyloučil spáchání trestného činu, případ se tak dostane ke správnímu orgánu, kde za přestupek proti občanskému soužití hrozí pokuta až dvacet tisíc korun.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Zastávka jako umělecké dílo. V Rajhradicích bude čekání na autobus příjemnější


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Na Staré dálnici hořel autobus. Škoda je dvě stě tisíc korun
https://brnensky.denik.cz/pozary/na-stare-dalnici-horel-autobus-skoda-je-dve-ste-tisic-korun-20180503.html


Offline
809
25 led 2006 09:46
Fakt je, že cena Stadlerů je cca na úrovni RT6 před dvaceti lety. Už i Anitry byly dražší. Ale vidím to spíš na to, že Škodovka využívala téměř monopolní postavení a cenu si prostě diktovala - včetně pokusu o zpětně uplatněí inflační přirážky v případě brněnských 13T - srovnatelná tramvaj do Turecka tehdy stála o třetinu méně.
Samozřejmě že cena pro Ostravu je na úkor zisku, ale pochybuji, že by byla podnákladová, tedy, že by Stadler Ostravu dotoval. To si soukromá firma dovolit nemůže. Ta cena jen ukazuje na reálné výrobní náklady s přiměřeným ziskem a na hamižnost Škodovky - což je hezky vidět i u trolejbusů pro náš trh.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cenu za 13T a Ostravské Stadlery nelze srovnávat. Od dob nákupu 13T rapidně vzrostla konkurence v oboru a pro Stadler se jedná o první zakázku na novém trhu, takže se dá předpokládat, že tu cenu mohl podstřelit na úkor zisku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
450
24 lis 2017 11:40
A to myslím, že výsledná cena byla trochu nižší, což mě připomíná cenu brněnských 13T a rozdíl mezi jimi a Stadlery...


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ještě k tomu porovnávání s Ostravou, které se řešilo výše, neviděl jsem nikde zmíněný tento fakt:
DPMB poptává až 41 tramvají, které si bude kompletovat sám, a předpokládá cenu téměř 27 mil. za kus.
Za to DPO vsoutěžil Tango NF2 za 27,5 mil. za kus při odběru 40 ks.
Nevěřím tomu, že pokud by VŘ cenu nestlačilo dolů (což se asi nestane, vzhledem k nulové konkurenci), tak se vyplatí si to kompletovat na vlastní náklady. Na mysl mi pak vyvstává otázka, zda výherce VŘ není tak trochu vybrán předem, protože po žádné stránce mi to VŘ nedává smysl.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Podnapilý otec nadýchal přes dvě promile alkoholu, strážníci ho našli spícího v tramvaji

Hlídku městské policie přivolali v sobotu vpodvečer svědci do tramvaje projíždějící Lidickou ulicí. Ve směru do Králova Pole podle nich cestoval silně opilý otec s malým dítětem v kočárku. Řidič na strážníky počkal na zastávce Pionýrská. Uvnitř vozidla spal na sedadle třiatřicetiletý muž a před sebou měl kočárek s devítiměsíční dcerou. Když ho strážníci probudili a vyzvali, aby vystoupil, odpovídal jim vulgárně a dokonce jim vyhrožoval. Pokyny ale poslechl a podstoupil i orientační zkoušku, jejíž výsledek prokázal více než dvě promile alkoholu v dechu. Dítě bylo v pořádku a celou dobu se spokojeně rozhlíželo z kočárku. Vyzvednout ho přijela příbuzná, která ho má svěřené do péče. Otec měl podle ní strávit s holčičkou víkend. Přivolaní státní policisté vyloučili spáchání trestného činu, a tak strážníci postoupí případ do správního řízení pro podezření z porušení zákona o sociálně-právní ochraně dětí. Informovat hodlají i sociální pracovníky.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
MartinV píše:
K preferenci: obrátil jsem se na DP mj. s uvedením příkladu Mendláku, kdy prakticky všechny spoje směrem na Šilingrák odbaví cestující v zastávce a během jízdy k semaforu problikne na čočkách volno. Spoj dojede k semaforu, kde už bohužel mezitím bliklo stůj a čeká celý cyklus křižovatky.
Chápu, asi by to nebylo jednoduché na úpravu. Čekal jsem, že se toho DP třeba chopí a začne to řešit - chápu, není to úplně v jejich kompetenci.
Ale to, že mi odpověděli, že se mám obrátit na MMB - odbor dopravy, jsem nečekal. Člověk by si řekl, že to sami začnou řešit, protože to je v jejich zájmu.

Alespoň z toho, co vím, tak DP se takové skutečnosti snaží řešit a řeší je poměrně často (zejména na popud řidičů). Pokud ti ale správce třikrát odpoví, že danou změnu neprovede, tak ani lidi v DP ze sebe nechtějí dělat blby a ptát se počtvrté. Potom je tedy lepší odkázat stěžovatele přímo na správce, aby viděl, že si nestěžuje pouze DP.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
peno: Ostravu znám a věř mi, že moc dobře vědí, co dělají. Odmítali K2, ale naprosto z jiného důvodu. Ostrava ve své době zamítla další nákupy K2 z důvodu špatných jízdních vlastností. Zjednodušeně řečeno, řidiči je nechtěli. Ono vůz délky K2, který má hnané 4 nápravy, je s dynamikou jízdy úplně někde jinde, než sólo se čtyřmi a souprava s osmi hnanými nápravami. Ale pro Brno dobrý... V Ostravě navíc vážně nějaký větší rozvoj města nehrozí, ba naopak. Je tam naprosto jiná situace, kdy se řeší úbytek cestujících. Uvažují naprosto racionálně, nechtějí vyhazovat peníze oknem za provoz zbytečně velkých souprav.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K preferenci: obrátil jsem se na DP mj. s uvedením příkladu Mendláku, kdy prakticky všechny spoje směrem na Šilingrák odbaví cestující v zastávce a během jízdy k semaforu problikne na čočkách volno. Spoj dojede k semaforu, kde už bohužel mezitím bliklo stůj a čeká celý cyklus křižovatky.
Chápu, asi by to nebylo jednoduché na úpravu. Čekal jsem, že se toho DP třeba chopí a začne to řešit - chápu, není to úplně v jejich kompetenci.
Ale to, že mi odpověděli, že se mám obrátit na MMB - odbor dopravy, jsem nečekal. Člověk by si řekl, že to sami začnou řešit, protože to je v jejich zájmu.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Jakub S.: Jak píšeš o rozšíření sítě: toho bych se doopravdy nebál. :-D To je moc pozitivní na to, aby se to stalo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Pánové (a dámy), je taky potřeba vnímat, že by DP musel čerpat peníze ze stejného programu, jako chce čerpat Jihomoravský kraj 6 mld na elektrické jednotky. Pochybuju, že by pak měly úspěch obě žádosti, i vzhledem k tomu, kolik je v OPD II peněz. Vše souvisí se vším.
Taky si nemyslím, že jde o nehospodárnou investici, v Brně jsou a i v budoucnu bodou linky, na které lze nasadit vozy takovéto kapacity. Pokud se ukáže, že ne, je ve VŘ celkem logicky stanoven požadavek na možnost spojení do dvojic a obsazení těmito soupravami i jinou linku. Slova o kolapsech, marastech atp. vnímám tedy jako zbytečné (už jsem si ale zvykl). Stejně tak z indicií, které mám, si nemyslím, že by pořízení nových vozů/souprav o kapacitě cca 2,5 vozové jednotky (tj. ~ 40 m) bylo v plánu v následujících několika letech, očekával bych je nějdřív za 5 let (pokud budou prachy). Co je ale v plánu řešit dříve (souběžně s novými skládačkami), je náhrada při zachování kapacity/rekonstrukce KT8. Tam si myslím, že DP tíhne k rekonstrukci, možná nás ale ještě překvapí nějakým pěkným VŘ ;-).
Možná bych si ještě dovolil jednu poznámku, dané odhady se zakládají na předpokladu obsluhy stávající sítě bez zásadních rozšíření. Pokud tedy dojde k více rozšířením sítě najdenou, bude na to potřeba adekvátně zareagovat.
PS: Nemyslím si, že lokalita Staré Líšně bude strádat na 10' intervalu v K2/nástupcích. Neříkejte mi, že když to nyní sváží sóloautobusy na tramvaj v totožném intervalu, tak to posléze nebudou stíhat K2/nástupci :pray: .

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
809
25 led 2006 09:46
A na kterých linkách ty K2 nestačí? Můžeš uvést konkrétní příklad a dobu? Kdyby nějaká dotace byla, tak ji DPMB rád pro nákup 30 m tramvají využije - ale nahradil by jimi třeba soupravy T3.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
TMB píše:
Prostě současnou prioritu - náhradu nejstarších tramvají - nyní DPMB řeší rozumně tímto způsobem. Předpokládám, že půjde o investici ve vlastní režii, tedy kryté ze zisku a odpisů. Tam prostě víc peněz není. Takže je na výběr 40 dvacetimetrovýhc vozů nebo 15 -17 třicetimetrových + GO zbylých K2.

Vážně je to až takto? Opravdu není možné získat nějaké dotace na dlouhé vozy? DPMB je teď velmi úspěšný v získávání dotací všeho druhu, tak proč by nemohl získat nějaké dotace na dlouhé tramvaje, aby mohl posílit provoz a nakoupit čtyřicet dlouhých vozů místo těch starých K2? A opravdu mě nikdo nepřesvědčí, že je rozumné místo K2, které na většině linek kam jsou nasazovány už teď nestačí a do budoucna to bude ještě horší, nakoupit něco ještě méně kapacitního. To opravdu není rozumná investice. Na tom si prostě trvám a o opaku mě nikdo zatím nepřesvědčil. Ostatně, jak to vypadá, když se šetří a koupí se levné nízkokapacitní soupravy, bez výhledu do budoucna na možné posílení, mohou všichni posoudit dnes a denně na R13, zejména pak v Sp 1770, 1772 a Rx 813, které jsou z tohoto pohledu asi ty nejhorší.

Honza: Pravda, na to jsem nějak zapomněl. Holt Ostrava se pomalu ale jistě řítí do podobného marasmu, ve kterém je teď Brno. Ale kdo chce kam… Nicméně ještě pár let zpět byla situace v Ostravě jiná a vozy délky a kapacity K2 důsledně odmítali. Holt časy se mění. Tak doufejme, že v Brně se, na rozdíl od té Ostravy, změní k lepšímu a nebudou se tu vyhazovat peníze oknem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
TMB: S tou preferencí s tebou naprosto souhlasím. Není to jen na šalinách, ale linky jako 44/84 a 67, s těmi se taky jezdí dobře. JŘ tam většinou platí asi stejně, jako kdybych si vymyslel svůj vlastní a vylepil ho na zastávky. Pokud nejede iRIS, můžeš buďto čekat půl hodiny, nebo to zdánlivě pojede chvilku před časem. A že vláčky vozů za sebou? Ani tak moc ne, alespoň ne na těchdle linkách. Přijede jeden extrémně zpožděný, za tím asi tak 5 minut další, opět zpožděný, a takhle třeba nějakou chvíli.
Preference MHD by měla být co největší a zejména na těch silnicích.
To rozšíření v Pisárkách ale nebude umět hostovat vozy délky 45 m, ne? Bude to jen rozšíření kapacity pro stávající vozy. Tzn. dopředu se zrovna nehledí, i když tady bych to asi nechal.
Heh, vůbec… „nemůžu jen stavět vozovny“ Ano, protože my stavíme jednu za druhou a máme jich příliš. :-)
Náhradu starších vozů chápu, přece jen, T3G a KT8 nebo K2 jsou urážka a zločin proti lidskosti.
S těmi 13T nesouhlasím, ale jen částečně. Vozy 1901 až 1919 mají délku KT8 ale kapacitu K2. Zbývající na tom jsou kapacitně již lépe. Ale ty čela… Ty jen žerou prostor, co se tam jen veze a nikdo do něj nemůže jít. Chápu, má to „vypadat super“. Jo, ale když si do toho lidi sednout nemůžou ale reálný prostor to zabírá, tak to asi není nejlepší.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Citace:
Budoucnost je v dlouhých vozech 30 m a více. V Ostravě to pochopili už dávno...

Proto v Ostravě objednávají 40 středněkapacitních vozů od Stadlera. sarcastic Naopak, v Ostravě je touha po vozech velikosti K2 na linky, kde sólo je málo a souprava je zbytečně moc. A delší vůz, než 32 metrů je v Ostravě tabu kvůli délky nástupišť. Byla argumentace, že na zastávku by se nevešly dva vlaky za sebou. Proto je například bez šance Superior s 33 metry. Co pochopili dříve, než Brno, že Varia nejsou to pravé (poslední 2014) a striktně odmítavý postoj k pevným podvozkům po zkušenostech s Anitrami.


Offline
809
25 led 2006 09:46
A za předpokladu odsunu nádraží, zbudování navržených tratí k němu, úpravě linkového vedení a souvisejícího navýšení vozového parku jsme už úplně mimo realitu a finanční možnosti. Aby to nakonec nedopadlo tak, že by ty velkokapacitní tramvaje jezdily na dnešní síti linek v delším intervalu, narvané ještě víc, než jsou vozy dnes.


Offline
809
25 led 2006 09:46
Samozřejmě, že je to o hromadě peněz a prioritách politické reprezentace. Ale prostě nevidím dnes jako primární problém nedostatečnou kapacitu tramvají, ale zejména preferenci MHD - ta by šla mnohde zařidit hned. Co mi pomůže 30/40 m tramvaj, když s ní budu trčet někde v koloně u semaforů (nejlépe jen proto, že u kolejí před křižovatkou parkuje pár aut). Co mi taková tramvaj pomůže, když 15 minut nejede nic a pak čtyři za sebou - což byl donedávna hlavně případ linky 12 a provozu na Dornychu. Ale včera jsem taky na LF2 + LF čekal na Lipové 9 minut, a pak přijely dvě jedničky.
A nemůžu jen stavět vozovny (něco málo rozšíření teď čeká Pisárky) a nechat jezdit třeba ty K2, kde můžu každou chvíli čeka např. únavové lomy kloubů - a pak budu jezdit s čím?
Prostě současnou prioritu - náhradu nejstarších tramvají - nyní DPMB řeší rozumně tímto způsobem. Předpokládám, že půjde o investici ve vlastní režii, tedy kryté ze zisku a odpisů. Tam prostě víc peněz není. Takže je na výběr 40 dvacetimetrovýhc vozů nebo 15 -17 třicetimetrových + GO zbylých K2.
Jenže krom toho by bylo třeba nahradit 20 souprav T3, 15 souprav T6 + T3R a cca 40 KT8, t.j. dalších 75 třiceti a vícemetrových tramvají za bratru 5 mld. Kč. A co trolejbusy a autobusy, třeba až se do 10 let začne rozpadat těch 160 bezúdržbových vozů na CNG s "vysokou" životností?
Jistě, že byla pitomost pořídit 49 třicetimetrových tramvají 13T o kapacitě K2, ale i to bylo politické rozhodnutí.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
peno: No, tak to je pak problém. Ty lidi MHD nejezdí, což je špatně. Povinně by měli. Aby viděli ty problémy, co se denně dějí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nexashi: Hezky napsáno. Jenže problém, jak ho alespoň chápu já, je v tom, že nikdo zodpovědný, ať už v DPMB nebo na magistrátu, nechce nebo nechápe proč by měl chtít to A, tedy dlouhé velkokapacitní tramvaje. A dokud se nepodaří do hlav zodpovědných lidí dostat, že takové tramvaje potřebujeme a to tak, že včera bylo pozdě, tak se bohužel nepohneme z místa a budeme jen udržovat současný stav, akorát s modernějšími vozy. A to prostě nejde dělat věčně.

Edit, OndraS: Jestlli oni si ti projektanti nemyslí, když je to vozovna MHD, že všichni zaměstnanci budou do vozovny jezdit MHD sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Je dobrý jak v tom článku o nových šalinách pro Brno, je hned fotka něčeho, co bychom sem měli pořídit. Avenio od Siemensu, 4 podvozky, Y konstrukce, 36 m, super. Ale nope, to je příliš dobrý, to my nemůžeme mít.
Ono je to vlastně ale jedno.
Připadám si, že tu jsme jako někdo, kdo chce nabušenej komp, ale nemá kde bydlet. Věci je třeba řešit postupně.
Nejdřív pořádnou vozovnu, kam se vejde vše (45 m, jednodílné vozy zejména).
Pak nové vozy. Navýšit kapacitu.
Pak prodlužování tratí.
Pak se můžeme bavit o lákání lidí do MHD.
Už to ale slyším. Vozovna stojí „několik trilionů“. Jo, ale to máš „bilion“ sem, „bilion“ tam, a ono se ti to nasčítá. Tak místo dávání peněz na nové šaliny si je dám bokem na novou vozovnu.
Možná to vidím moc zjednodušeně, na druhou stranu, tenhle přístup mě v životě nezklamal.
Pokud chci A, ale proto musím mít B, pro což musím mít C, tak prostě jedu C, B a A.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1476
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Bylo by fajn, kdyby při rekonstrukci Komína někdo popřemýšlel nad parkováním aut zaměstnanců. Už v projektu mohlo někoho napadnout udělat jednu rampu ještě na střechu a tam by bylo parkoviště jako je na obchoďácích. Parkovat zpola ilegálně na krajnici před fabrikou je dost idiotský.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 23:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]