Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 53 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
1591
18 led 2009 10:06
Karosa B732 píše:
Například vlaky z Brna směr Střelice: odjezd 14:12, 32, 45, 54, 15:06, 31, 45, 54. Navíc každý z těchto vlaku konci jinde. Některé někde nestaví, jiné staví všude a ještě dva z toho jsou Sp. Systém? Stejně tak vlaky směr Slavkov. Absolutně náhodný interval, někdy mezera 18, jindy 40 minut. Absence taktu a přehlednosti. Není to mnohem větší problém, než to, jestli v Ex vlacích platí IDS? A nebo ta vaše Břeclav - Není hrozný, že takový Vranovice s ní mají spojení jen 1x za hodinu a ještě jede vlak pokaždé v jinou minutu? Kdo se v tom má vyznat? To je trochu problém, nemyslíte?

Tak předně pleteš dvě různý linky do sebe (S4 a S41). No a ta náhodnost spojů je daná jednokolejkou na trati linek S4 a R11 v úseku Střelice - Náměšť a nutnosti křižovat vlaky všech třech těchto linek (S4, S41 a R11) - konkrétně R11 v tom teď od prosinec udělala největší bordel, busy navazující na S4 v Zastávce to taky hodně slízly a jezdí mnohý dost náhodně (hlavně 420). Určitě to ještě někdo rád upřesní.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A bude hůř, protože plán po naprosto zbytečné a nesmyslné elektrifikaci do Hustopečí je takový, že se zruší všechny přímé Os z Brna do Břeclavi a cestovat se bude s přestupem, přičemž, jestli jsem ty plány pochopil správně, přestup má být z Os Břeclav – Šakvice primárně na už teď kapacitně nezvládající Rx/Sp, tedy doprava z Vranovic do Břeclavi bude prakticky znemožněna. Ale hlavně že díra jménem Hustopeče bude mít přímý vlak do Brna. Co na tom, že se kvůli němu rozvrtá současný systém dopravy na trati 250 :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Například vlaky z Brna směr Střelice: odjezd 14:12, 32, 45, 54, 15:06, 31, 45, 54. Navíc každý z těchto vlaku konci jinde. Některé někde nestaví, jiné staví všude a ještě dva z toho jsou Sp. Systém? Stejně tak vlaky směr Slavkov. Absolutně náhodný interval, někdy mezera 18, jindy 40 minut. Absence taktu a přehlednosti. Není to mnohem větší problém, než to, jestli v Ex vlacích platí IDS? A nebo ta vaše Břeclav - Není hrozný, že takový Vranovice s ní mají spojení jen 1x za hodinu a ještě jede vlak pokaždé v jinou minutu? Kdo se v tom má vyznat? To je trochu problém, nemyslíte?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mouka píše:

Příprava na budoucí stanici/zastávku? :mrgreen:
Důležitý je, že všichin ve zdraví přežili.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Karosa B732 píše:
Nechcete se radši zabývat tím, že vlaky do většiny směrů odjíždí naprosto náhodně a bez systému a prakticky není možné se v tom orientovat?


Můžeš uvést příklad?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
To vůbec nikdo netvrdí. Pardubice jsou velice důležité. Zrovnatak jako není pravda, že vlaky Praha-Pardubice jsou plné jen v pondělí ráno. Jsou plné prakticky pořád. A za tím si se svými pravidelnými zkušenostmi prostě stojím. Minimálně já se tady vůbec nebavím o nějaké změně současného stavu. Ať už jakýmkoli směrem. Jen říkám, že integrace dálkových vlaků do příměstských systémů je způsob, jak z nich opět udělat tu socku, známou z dob naštěstí dávno minulých. To je vše. Jinak, kdyz uz jsme u toho zastavovani, myslím si, že minimálně v Kolíně se zastavuje rozhodně zbytečně. Ale o tom nebyla primární debata a ani to není nijak ožehavé téma. Oproti tomu je prasárna nápad na zrušení zastavovani rychlíků v Křižanově. Protože nutit někoho jet od tam až do Brna nesrovnatelně pomalejším osobakem je nechutný. Každej by si měl uvědomit, k čemu jsou ty vlaky určeny. Největší momentální problém regionů není nějaký antisystem integrování dálkových vlaků pro regionální dopravu neurcenych a naprosto nevhodných, ale neexistence taktové dopravy a nízká dopravní obslužnost. Nechcete se radši zabývat tím, že vlaky do většiny směrů odjíždí naprosto náhodně a bez systému a prakticky není možné se v tom orientovat? Nebo tím, že je potřeba leckde navýšit kapacitu nebo vytvořit nová spojení a nikdo nic nedělá?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Já fakt nechápu, proč sem všichni taháte ten úsek Praha - Pardubice. Já vám to rád věřím, že v pondělí ráno je ten vlak narvaný k prasknutí. Ale co tím jako chcete říct? Že chcete zrušit zastavování expresů v Pardubicích, aby ty cestující nebylo už vůbec čím přepravit? Právě proto, že je ten úsek tak vytíženej, tak zde mají cestující takovou nabídku spojů. Použitelné vlaky jsou pro tuto relaci EC, IC, SC, Ex, rj, Rx, RJ, LE. Vy chcete všem těmto vlakům kromě Rx zrušit zastavování v Pardubicích, aby tam zůstaly jenom Rx? Rx v hodinovém intervalu opravdu nepoberou vůbec nic.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Ve vlaku začalo hořet. Soupravu musela v Bohunicích opustit stovka lidí


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Nevsiml jsem si, ze by se zde resila spickova obsazenost.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Argumentovat vlakem, který jezdí ve velmi nešpičkové době, je imho trošku mimo.

Tuhle trasu jezdím docela často ve špičce, tj. kolem šesté ranní z Prahy a kolem třetí až šesté odpolední z Brna, tyto vlaky bývají výrazně obsazenější, do té míry, že i do první třídy je dobrý nápad koupit si místenku (i když se většinou místo najde, už jsem párkrát viděl, že si další cestující prostě nesednul).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Prelozeno do bezne reci. Lepsi cekat na obyc. rychlik, nez vyuzit volné kapacity v EC. Z BV do BM jezdi max. desitky lidi, ktere by snizeni komfortu cestujicich v EC rozhodne nezpusobily. Mimochodem, prave jsem dojel zcela vyjimecne vlakem do Prahy, od Pardubic byli v mem voze v kupe max. 3 lidi spis min. Vskutku prervany vlak.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
michalk: Moc pěkně napsáno.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Doporučoval bych si přečíst dokument MD: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... 1.pdf.aspx
Zde jsou popsány i fuknce jednotlivých linek, konkrétně u linky Ex2 (expresy Praha - Olomouc - Valašsko, ale přeneseně to platí i pro Ex1 do Ostravy):
... Linka zajišťuje rovněž páteřní spojení v ose Praha – Pardubice. ...
A u Ex3 (expresy Praha - Brno - Slovensko/Rakousko):
... zajistit spojení mezi krajskými městy Prahou, Pardubicemi a Brnem a jejich metropolitními oblastmi ...
Naopak u R19 (rychlíky Brno - Pardubice - Praha):
... Hlavním účelem linky je zajistit spojení mezi regionálními a mikroregionálními středisky a jejich spojení s krajskými městy Praha, Pardubice, Brno ...
Z tohoto je myslím jasné, která linka má sloužit k čemu. V tom dokumentu je i popsané, proč se zastavuje v "dírách" typu Třebová a Kolín. Klíčové slovo jsou přípoje.
A ještě pár poznámek:
- Do ušetřeného času vstupuje i interval mezi jednotlivými spoji, takže s údajnými ušetřenými 9 minutami nemohu souhlasit, protože to klidně může být i půl hodiny.
- Pokud by měl být zaveden vlak (výhradně) pro lidi cestující celý den z Maďarska, bude jezdit jednou denně a ne po dvou hodinách. Pokud má jezdit častěji, musí tyto echt dálkové cestující doplnit i jiní - a to právě ti mezi největšími městy po cestě.
- U relace EC Brno - Břeclav platí, že ta má kapacity nadbytek (vlak je dimenzován na Praha - Brno, můžeme se bavit tak maximálně o týdenních špičkách, kdy je to ovšem stejně natřískané i v regionálce), tak proč ji nenabídnout i regionální frekvenci?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Co se týče mého názoru na povinnou mistenkovost, nechtěl bych ji za každou cenu všude, ale často to může pomoci dopravci adekvátně určitý vlak posílit. Praha-Pardubice jsou narvaný permanentně a jestli tvrdíš, že ne, tak buď nemluvíš pravdu a nebo jezdíš prvním ranním vlakem v neděli. A dál vlaky vzduch rozhodně nevozí. Vždy, kdyz jedu, a opet podotykam, ze je to dle potreby v nahodne dny a hodiny, jsou velice slusne naplnen,. Prostě není jediný důvod integrovat rychle dálkové vlaky do pomalé blízké dopravy. Příplatky by v určitých případech za symbolickou cenu udělaly dobrou práci, ale je třeba promyslet všechny klady a pozitiva. A zastavovani v dirach typu Kolín nebo Třebová bych pro všechny expresní vlaky zrušil, přesně proto jsou rychlíky. Je to i logický-kdo by jel z Prahy do Brna pres 3 hodiny, kdyz muze jet expresem 2 h 29? Ale z Třebové do Brna to takovej rozdíl není a přesně pro takový typy je to určeny. Tahle celá debata mi připadá celá tak absurdní, jako když seděl Jiří Grygar v rádiu a vyvracel domněnku svého oponenta, že Země je placatá. Myslím, že by těchhle antisystem blbostí mohlo stačit. Mimochodem, kdyz jsi tak chytrý, díval ses vůbec, kolik by ta tvoje super integrace ušetřila minut cesty? Celých 9! A jen za cenu extrémního omezení komfortu pro normální cestující, kteří si vybrali správně vlak podle druhu své cesty a na které se bude lepit milion stojících cestujících a znemoznovat jim "dychat". Vlaky nejsou konzervy na sardinky, chápeš? Minimálně ne pro lidi, co cestují celý den odněkud z Maďarska a rádi by měli alespoň minimální osobní prostor.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
xxx píše:
EC v IDS? Ty jsi vtipný. Nevím, proč ČD jsou tak neochotné je začlenit. Třeba obyvatelům Břeclavi by to výrazně zrychlilo cestování do Brna. Ty vlaky tam stejně zastavujou, tak nevím, proč těch pár lidí nemůžou vzít.

Budu se opakovat, ale můj názor se nemění ...

V momentě, kdy je interval integrovaných vlaků mezi Brnem a Břeclaví takový, že by rychlé EC mohlo lákat lidi s IDSkou na rychlou jízdu, s tímto krokem nesouhlasím. Ano, jsem pro, ale až v momentě, kdy toho bude jezdit více mezi Brnem a Břeclaví a pak už bude takové EC jen doplňkem navíc.

Takto je to například v okolí Berlína a jejich IDS.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Já hlavně nevím, co tím furt všichni chcete říct, že furt mluvíte o přetíženém úseku Praha - Pardubice. Jak to chcete řešit? Chcete vyhnat lidi z expresů a přesunout je do čeho?


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
To teda vůbec není pravda, že úsek Praha - Pardubice je narvaný a zbytek své trasy vlaky vozí vzduch. A tvůj návrh na příplatky a zastavování jenom pro výstup raději ani nekomentuju.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
V zásadě souhlasím s Karosou, až na tu povinnou místenkovost, to je mi naopak srsti a jeden z důvodů, proč nejezdím soukromníky. Raději bych znovu viděl příplatky, případně třeba zastavování v Pardubicích, ale i Kolíně nebo Třebové (i když v té bych vlaky těchto kategorií raději nezastavoval vůbec), směrem do Prahy jen pro výstup a z Prahy jen pro nástup. Současná realita je ale taková, že kvůli úseku Praha – Pardubice buď musíte ve vlacích vozit vozy, které jsou dál zbytečné, nebo je nevozíte a pak to dopadá, jak zmiňuje Karosa. A nejde zdaleka jenom o Praha – Pardubice, ale třeba i o Praha – Ústí nad Labem, nebo Ostrava – Olomouc, i když v posledním případě člověk ani nemá na výběr, protože tam už nic jiného nejezdí, což je poněkud smutné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Protože vlaky nižších kategorií jsou určeny pro cesty na krátké až střední vzdálenosti. Vyšších kategorií na dlouhé vzdálenosti. Často se mi stává, že ulička je už nyní tak plná, že se skoro nedá prodrat k toaletě. Navíc regionální vlaky lze lépe sledovat a regulovat jejich poptávku. Když se vlak přeplní mezi Brnem a Břeclaví, že se do něj nebude dát nastoupit a dal pojede poloprázdný, co s tím budeš dělat? To se to pak s dvěma kuframa v takovým vlaku hezky nastupuje a pohybuje. Prostě vlaky vyšších kategorií jsou vyšších kategorií proto, aby se v nich člověk taky trochu cítil jinak, než v těch ostatních. Je to, jako srovnávat regionální a dálkové autobusy. Z Brna do Pozořic ještě postát zvládneš, ale do Prahy těžko.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Karosa B732 píše:
Tím chci říct to, že popírám tvoje tvrzení o neexistující narvanosti. A co se týče příplatků-nechápu, proč se řeší nějaké příplatky. Faktem je ovšem to, že vlaky vyšších kategorií jsou dálkové vlaky. A do dálkových vlaků prostě příměstská doprava nepatří. Zaplatil jsem si za cestu někam daleko a odmítám, aby v už tak přeplněném vlaku neustále někdo nastupoval a vystupoval a zdržoval. Když pojedou vlaky vyšší kvality, tak s těma příměstskýma uděláš Co? Budou jezdit prázdný a já se budu mačkat s někým, kdo jede kousek? To pak trochu ztrácí smysl vyšší kvality, Ne? Já tyhle úvahy fakt nechápu. Nehledě na to, že podle mě by měly být všechny vlaky vyšší kvality dávno povinně místenkové. Takové stání pár hodin do Bratislavy nebo tak narvaná chodba, že se ani neprodereš k záchodu, o plným jídeláku lidí, co pijou jeden čaj z Budapešti až do Prahy ani nemluvě. Tohle jsou prostě dálkové vlaky. Nepatří tam příměstská doprava. A kdo tvrdí, že jo, tak těma vlakama asi moc nejezdí. Stejně jako referendum - obojí čistý populismus a nesmysl.

Vlaky nižších kategorií jsou určeny lidem z obcí, které nejsou obslouženy vlaky vyšších kategorií. Proč bych s nima měl něco dělat? Jestliže třeba v takové Břeclavi to EC stejně zastavuje, tak nevidím důvod, proč by ho nemohli využít i lidi jedoucí jenom v úseku Břeclav - Brno. Ty tu mluvíš o nějakém přeplňování, ale proč vlaky nižších kategorií přeplňovány být můžou a vlaky vyšších kategorií ne?

Co se týče linky Ex3, tak s ní jezdím jednou týdně tam a zpátky v úseku Brno - Pardubice a vlak je vždy poloprázdný.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Expresní vlaky mezi Břeclaví a Brnem jsou trochu něco jiného, než Pardubice - Praha. Ačkoliv byly počátečním bodem diskuse, momentálně se diskutovalo o těch druhých. Tam tím směrem nejezdím tak často, takže to nemohu moc objektivně posoudit. Moje frekvence tím směrem je přibližně 1x za měsíc. Ale pokud bych měl čerpat z obsazenosti vlaku, který od tamtud dojede nebo tam naopak jede na nádraží v Brně, rozhodně by to nebyly poloprázné vlaky.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Kdyz vidim expresni vlaky mezi BV a BM, tak jsou obvykle ani ne poloprazdne.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Tím chci říct to, že popírám tvoje tvrzení o neexistující narvanosti. A co se týče příplatků-nechápu, proč se řeší nějaké příplatky. Faktem je ovšem to, že vlaky vyšších kategorií jsou dálkové vlaky. A do dálkových vlaků prostě příměstská doprava nepatří. Zaplatil jsem si za cestu někam daleko a odmítám, aby v už tak přeplněném vlaku neustále někdo nastupoval a vystupoval a zdržoval. Když pojedou vlaky vyšší kvality, tak s těma příměstskýma uděláš Co? Budou jezdit prázdný a já se budu mačkat s někým, kdo jede kousek? To pak trochu ztrácí smysl vyšší kvality, Ne? Já tyhle úvahy fakt nechápu. Nehledě na to, že podle mě by měly být všechny vlaky vyšší kvality dávno povinně místenkové. Takové stání pár hodin do Bratislavy nebo tak narvaná chodba, že se ani neprodereš k záchodu, o plným jídeláku lidí, co pijou jeden čaj z Budapešti až do Prahy ani nemluvě. Tohle jsou prostě dálkové vlaky. Nepatří tam příměstská doprava. A kdo tvrdí, že jo, tak těma vlakama asi moc nejezdí. Stejně jako referendum - obojí čistý populismus a nesmysl.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
No a i kdyby to tak bylo, tak co tím chceš říct? Že se mají obnovit příplatky, aby lidi zase začali jezdit autama?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A můžu se tě zeptat, kolikrát týdně tam jezdíš, že to tak víš? Já jezdím do Prahy asi 2x týdně v náhodné dny a 2. třída je vždycky narvaná k prasknutí.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 zář 2024 20:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]