Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 54 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Karosa B732 píše:
Tím chci říct to, že popírám tvoje tvrzení o neexistující narvanosti. A co se týče příplatků-nechápu, proč se řeší nějaké příplatky. Faktem je ovšem to, že vlaky vyšších kategorií jsou dálkové vlaky. A do dálkových vlaků prostě příměstská doprava nepatří. Zaplatil jsem si za cestu někam daleko a odmítám, aby v už tak přeplněném vlaku neustále někdo nastupoval a vystupoval a zdržoval. Když pojedou vlaky vyšší kvality, tak s těma příměstskýma uděláš Co? Budou jezdit prázdný a já se budu mačkat s někým, kdo jede kousek? To pak trochu ztrácí smysl vyšší kvality, Ne? Já tyhle úvahy fakt nechápu. Nehledě na to, že podle mě by měly být všechny vlaky vyšší kvality dávno povinně místenkové. Takové stání pár hodin do Bratislavy nebo tak narvaná chodba, že se ani neprodereš k záchodu, o plným jídeláku lidí, co pijou jeden čaj z Budapešti až do Prahy ani nemluvě. Tohle jsou prostě dálkové vlaky. Nepatří tam příměstská doprava. A kdo tvrdí, že jo, tak těma vlakama asi moc nejezdí. Stejně jako referendum - obojí čistý populismus a nesmysl.

Vlaky nižších kategorií jsou určeny lidem z obcí, které nejsou obslouženy vlaky vyšších kategorií. Proč bych s nima měl něco dělat? Jestliže třeba v takové Břeclavi to EC stejně zastavuje, tak nevidím důvod, proč by ho nemohli využít i lidi jedoucí jenom v úseku Břeclav - Brno. Ty tu mluvíš o nějakém přeplňování, ale proč vlaky nižších kategorií přeplňovány být můžou a vlaky vyšších kategorií ne?

Co se týče linky Ex3, tak s ní jezdím jednou týdně tam a zpátky v úseku Brno - Pardubice a vlak je vždy poloprázdný.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Expresní vlaky mezi Břeclaví a Brnem jsou trochu něco jiného, než Pardubice - Praha. Ačkoliv byly počátečním bodem diskuse, momentálně se diskutovalo o těch druhých. Tam tím směrem nejezdím tak často, takže to nemohu moc objektivně posoudit. Moje frekvence tím směrem je přibližně 1x za měsíc. Ale pokud bych měl čerpat z obsazenosti vlaku, který od tamtud dojede nebo tam naopak jede na nádraží v Brně, rozhodně by to nebyly poloprázné vlaky.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Kdyz vidim expresni vlaky mezi BV a BM, tak jsou obvykle ani ne poloprazdne.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Tím chci říct to, že popírám tvoje tvrzení o neexistující narvanosti. A co se týče příplatků-nechápu, proč se řeší nějaké příplatky. Faktem je ovšem to, že vlaky vyšších kategorií jsou dálkové vlaky. A do dálkových vlaků prostě příměstská doprava nepatří. Zaplatil jsem si za cestu někam daleko a odmítám, aby v už tak přeplněném vlaku neustále někdo nastupoval a vystupoval a zdržoval. Když pojedou vlaky vyšší kvality, tak s těma příměstskýma uděláš Co? Budou jezdit prázdný a já se budu mačkat s někým, kdo jede kousek? To pak trochu ztrácí smysl vyšší kvality, Ne? Já tyhle úvahy fakt nechápu. Nehledě na to, že podle mě by měly být všechny vlaky vyšší kvality dávno povinně místenkové. Takové stání pár hodin do Bratislavy nebo tak narvaná chodba, že se ani neprodereš k záchodu, o plným jídeláku lidí, co pijou jeden čaj z Budapešti až do Prahy ani nemluvě. Tohle jsou prostě dálkové vlaky. Nepatří tam příměstská doprava. A kdo tvrdí, že jo, tak těma vlakama asi moc nejezdí. Stejně jako referendum - obojí čistý populismus a nesmysl.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
No a i kdyby to tak bylo, tak co tím chceš říct? Že se mají obnovit příplatky, aby lidi zase začali jezdit autama?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A můžu se tě zeptat, kolikrát týdně tam jezdíš, že to tak víš? Já jezdím do Prahy asi 2x týdně v náhodné dny a 2. třída je vždycky narvaná k prasknutí.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
peno píše:
A to já jsem naopak zásadně proti integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší do jakéhokoliv IDS, nejen toho jihomoravského. Toto jsou vlaky pro dálkovou dopravu a cpát do nich příměstskou a regionální frekvenci je nerozum, byť se to bohužel v některých úsecích děje, díky neexistenci extra tarifu, resp. příplatku. Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou, kde před zrušením příplatků nikoho nenapadlo jezdit EC či IC, a teď tam naopak nikoho nenapadne jezdit rychlíkem a narvanost vlaků vyšších kategorie podle toho vypadá.

Takže radši budeme cestující cpát do pomalých vlaků? Úplně zbytečně? A co je na tom, že lidé mezi Prahou a Pardubicemi jezdí expresy? Víš, kolik lidí díky zrušení příplatků začalo v tomto úseku jezdit? A že jsou narvané? Jak jsi na to přišel? Vzhledem k tomu, že to tam jezdí jedno za druhým, tak se o narvanosti vůbec nedá mluvit.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Richie píše:
Tak když na rychlících je koženka... Kdo kromě vlakofilů by tím dobrovolně jel, dkyž může jet normálním moderním pohodlným vlakem?

Pokud se bavíme o relaci Pardubice - Praha, tak tam by se koženka (pokud jsou tím myšlena béčka a ne 1. tř. railjetu, příp. vozy Regiojetu ;-) ) papírově neměla vyskytovat už nikde, ani na rychlících.
Ano, vím, že v IDS JMK to tak úplně neplatí, i když na jediné použitelné expresní relaci Břeclav - Brno (až na jeden pár rychlíků) ano.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
> Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou
Tam ale není IDS.

Navíc je to přes 100km, to mi nepřijde jako regionální spojení.
Kdybys napsal Kolín, tak se s tím dá relativně souhlasit.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Tak když na rychlících je koženka... Kdo kromě vlakofilů by tím dobrovolně jel, dkyž může jet normálním moderním pohodlným vlakem?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A to já jsem naopak zásadně proti integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší do jakéhokoliv IDS, nejen toho jihomoravského. Toto jsou vlaky pro dálkovou dopravu a cpát do nich příměstskou a regionální frekvenci je nerozum, byť se to bohužel v některých úsecích děje, díky neexistenci extra tarifu, resp. příplatku. Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou, kde před zrušením příplatků nikoho nenapadlo jezdit EC či IC, a teď tam naopak nikoho nenapadne jezdit rychlíkem a narvanost vlaků vyšších kategorie podle toho vypadá.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
O tom railjetu jsem věděl, o zbylých ne. Tak či tak by těch integrovaných expresů (EC, IC, SC, rj a já nevím co všechno, jsou vlastně podkategorie expresu) mohlo být rozhodně víc (ideálně všechny, co mají v daném IDS více než jednu zastávku).


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
xxx: Vlak na úrovni kategorie EC v IDS JMK máme, konkrétně je to vlak 573 "Metropolitan", který je sice veden v kategorii InterCity, protože nevyjíždí mimo území ČR, ale splňuje všechny podmínky pro vlaky kategorie EuroCity, dokonce lehký nadstandard. Taky bys neměl opomenout, že máme v IDS JMK dokonce zaintegrovány i dva railjety - konkrétně railjet 372 "W. A. Mozart", který jede až z Grazu, a railjet 574 "Brněnský drak", začínající v Brně. Railjet je sice samostatná kategorie, protože má oproti kategorii EC některé odlišnosti, ale je to taktéž dálkový vlak s podobným komfortem jako ve vlacích EC.
jzb: Samozřejmě, že pokud zůstanou mezikrajské osobní vlaky, což je dost pravděpodobné, je nutné zachovat i mezikrajský tarif. Tímto nechci říct, že to bude tarif ČD, protože není zatím zcela jisté, že toto VŘ vyhrají, i když je to dost pravděpodobné a osobně ČD to vítězství přeji. Jako příklad uvedu společnost GW Train Regio, ve které by, kdyby ve VŘ uspěla, určitě neplatil tarif ČD. V rámci JMK se dnes můžeš setkat mj. s linkou 261 - Boskovice -> Protivanov, na které část spojů vyjíždí do Olomouckého kraje, a při mezikrajské cestě (např. Boskovice -> Plumlov) platí tarif vyhlášený dopravcem, tedy v tomto případě například dopravcem ARRIVA Morava.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
EC v IDS? Ty jsi vtipný. Nevím, proč ČD jsou tak neochotné je začlenit. Třeba obyvatelům Břeclavi by to výrazně zrychlilo cestování do Brna. Ty vlaky tam stejně zastavujou, tak nevím, proč těch pár lidí nemůžou vzít.


Offline
520
03 dub 2006 14:42
V případě, že by hypoteticky zůstaly i nějaké tzv. mezikrajské spoje, budu muset v půlce cesty shánět jízdenku Ids? Nebo mi rovnou prodají nějaký lomený bilet třeba v Jihlavě, Prostějově? A co rychlíky, EC? Co když pojedu z Ids ven? Díky


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Tak u nás to samozřejmě bude fungovat daleko líp, o tom žádná :) Jenom, jsem chtěl ilustrovat ten trend... Jenom se to asi bude týkat jenom linek řady S, co? :(

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Richie píše:
Stejně jako v MHD... v Praze to tak už nějakou dobu funguje (nevím, jestli na všech vlakových linkách, ale na jedné jsem se s tím tak před 11 lety setkal) a o Vídni ani nemluvím...

No tak v Praze jsem zrovna dnes byl a snad nebudu tady teď psát něco, co už se dávno ví. Byl jsem se projet městskou linkou S41 kvůli žabám. Na zastávce Praha - Sedlec jsou označovače jízdenek, ale to je tak vše. Nikde poblíž automat na jízdenky, samozřejmě ve vlacích PID nejsou SMS jízdenky použitelné, takže bez jízdenky obstarané někde jinde trochu problém.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dlužno ale říct, že většina motoráků v kraji (a potažmo snad v celém Česku) je už dnes na provoz bez průvodčích připravena, takže i v případě výhry ČD a pokračování provozu současných motoráků (byť třeba jen na nějakou přechodnou dobu), by problém s provozem motoráků bez průvodčích být neměl. A na provoz bez průvodčích jsou připraveni i panteři, Regio- i Inter-, ačkoliv u Interpanterů asi k provozu bez průvodčích nikdy nedojde. Jednak provoz jejich linek platí Ministerstvo dopravy a ne kraj a jednak na rychlíkové linky jsou kladeny přece jenom trochu jiné požadavky.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Motorové jednotky, které nakoupí příslušný dopravce.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Vario1523 píše:
ak to má fungovat od prosince 2022 - protože do té doby musí být dle podmínek dotace dodávka jednotek kompletní.


A co bude jezdit na neelektrizovaných tratích?


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
xxx: Dveře bude zavírat strojvedoucí, stejně jako zavírá řidič dveře u tramvaje - na tom přece nic není, funguje to tak leckde. A jednotky budou vybaveny automatickým zavíráním dveří (na fotobuňku) a vnitřním i vnějším kamerovým systémem, jehož výstup bude mít fíra k dispozici přímo na stanovišti.

Kraj připravuje na léta 2020-2022 přechodné období, ve kterém budou jednotky postupně dodávány a aktuálně soutěžený dopravce je bude postupně zařazovat do provozu. V průběhu těch tří let se bude vybírat "definitivní" dopravce na 10 nebo 15 let, který už ten nový systém (bez průvodčích) bude využívat u všech vlaků. Tak to má fungovat od prosince 2022 - protože do té doby musí být dle podmínek dotace dodávka jednotek kompletní.

Psal jsem že automatem bude vybavena každá souprava (jednotka), ne vůz. Validátory a značkovače budou u každého páru dveří.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Proč by to byl zmatek?
S2 a S3 jsou linky, na které jdou primárně nové soupravy, jestli jsem to dobře četl - tj. bez průvodčích. Další linky až postupně.
Z pohledu cestujícího by snad měl být tarif jednotný - bude mu jedno, co přijede...


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
A ve starých průvodčí budou? No to bude teda pěknej zmatek, když to v každém vlaku bude jinak.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Bez pruvodcich maji byt ty nove soupravy, jestli jsem to dobre pochopil.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
U parkovacích automatů to taky každý automaticky předpokládal a jak to dopadlo. Kretén Hollan. (I když co se týče nádraží, tak su výjimečně na jeho straně.)

No a když teda chtějí provozovat vlaky bez průvodčích, tak kdo bude zavírat dveře? U jednotek jako je pantograf nebo panter nebo u motoráků zavírá dveře strojvedoucí, ale když vyjede klasická souprava třeba Bdmtee, kterým ještě životnost zdaleka nekončí? Ony jdou copak zavřít dveře z plecháče nebo z esa? Možná jo, ptám se. Nebo se budou zavírat dveře rozjezdem? Mimochodem toto jsem jednou kdysi dávno, asi před 15 lety, na S2 zažil. Nevím, jestli průvodčí ztratila čtyřhran, nebo v tom vlaku vůbec nebyla... No a pak taky jsou vagony, u kterých se dveře při rozjezdu nezavřou, jako třeba B nebo Bee.

A ten automat bude v každém voze, nebo jeden na soupravu?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 23:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]