Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 54 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
peno píše:
A to já jsem naopak zásadně proti integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší do jakéhokoliv IDS, nejen toho jihomoravského. Toto jsou vlaky pro dálkovou dopravu a cpát do nich příměstskou a regionální frekvenci je nerozum, byť se to bohužel v některých úsecích děje, díky neexistenci extra tarifu, resp. příplatku. Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou, kde před zrušením příplatků nikoho nenapadlo jezdit EC či IC, a teď tam naopak nikoho nenapadne jezdit rychlíkem a narvanost vlaků vyšších kategorie podle toho vypadá.

Takže radši budeme cestující cpát do pomalých vlaků? Úplně zbytečně? A co je na tom, že lidé mezi Prahou a Pardubicemi jezdí expresy? Víš, kolik lidí díky zrušení příplatků začalo v tomto úseku jezdit? A že jsou narvané? Jak jsi na to přišel? Vzhledem k tomu, že to tam jezdí jedno za druhým, tak se o narvanosti vůbec nedá mluvit.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Richie píše:
Tak když na rychlících je koženka... Kdo kromě vlakofilů by tím dobrovolně jel, dkyž může jet normálním moderním pohodlným vlakem?

Pokud se bavíme o relaci Pardubice - Praha, tak tam by se koženka (pokud jsou tím myšlena béčka a ne 1. tř. railjetu, příp. vozy Regiojetu ;-) ) papírově neměla vyskytovat už nikde, ani na rychlících.
Ano, vím, že v IDS JMK to tak úplně neplatí, i když na jediné použitelné expresní relaci Břeclav - Brno (až na jeden pár rychlíků) ano.


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
> Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou
Tam ale není IDS.

Navíc je to přes 100km, to mi nepřijde jako regionální spojení.
Kdybys napsal Kolín, tak se s tím dá relativně souhlasit.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Tak když na rychlících je koženka... Kdo kromě vlakofilů by tím dobrovolně jel, dkyž může jet normálním moderním pohodlným vlakem?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A to já jsem naopak zásadně proti integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší do jakéhokoliv IDS, nejen toho jihomoravského. Toto jsou vlaky pro dálkovou dopravu a cpát do nich příměstskou a regionální frekvenci je nerozum, byť se to bohužel v některých úsecích děje, díky neexistenci extra tarifu, resp. příplatku. Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou, kde před zrušením příplatků nikoho nenapadlo jezdit EC či IC, a teď tam naopak nikoho nenapadne jezdit rychlíkem a narvanost vlaků vyšších kategorie podle toho vypadá.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
O tom railjetu jsem věděl, o zbylých ne. Tak či tak by těch integrovaných expresů (EC, IC, SC, rj a já nevím co všechno, jsou vlastně podkategorie expresu) mohlo být rozhodně víc (ideálně všechny, co mají v daném IDS více než jednu zastávku).


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
xxx: Vlak na úrovni kategorie EC v IDS JMK máme, konkrétně je to vlak 573 "Metropolitan", který je sice veden v kategorii InterCity, protože nevyjíždí mimo území ČR, ale splňuje všechny podmínky pro vlaky kategorie EuroCity, dokonce lehký nadstandard. Taky bys neměl opomenout, že máme v IDS JMK dokonce zaintegrovány i dva railjety - konkrétně railjet 372 "W. A. Mozart", který jede až z Grazu, a railjet 574 "Brněnský drak", začínající v Brně. Railjet je sice samostatná kategorie, protože má oproti kategorii EC některé odlišnosti, ale je to taktéž dálkový vlak s podobným komfortem jako ve vlacích EC.
jzb: Samozřejmě, že pokud zůstanou mezikrajské osobní vlaky, což je dost pravděpodobné, je nutné zachovat i mezikrajský tarif. Tímto nechci říct, že to bude tarif ČD, protože není zatím zcela jisté, že toto VŘ vyhrají, i když je to dost pravděpodobné a osobně ČD to vítězství přeji. Jako příklad uvedu společnost GW Train Regio, ve které by, kdyby ve VŘ uspěla, určitě neplatil tarif ČD. V rámci JMK se dnes můžeš setkat mj. s linkou 261 - Boskovice -> Protivanov, na které část spojů vyjíždí do Olomouckého kraje, a při mezikrajské cestě (např. Boskovice -> Plumlov) platí tarif vyhlášený dopravcem, tedy v tomto případě například dopravcem ARRIVA Morava.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
EC v IDS? Ty jsi vtipný. Nevím, proč ČD jsou tak neochotné je začlenit. Třeba obyvatelům Břeclavi by to výrazně zrychlilo cestování do Brna. Ty vlaky tam stejně zastavujou, tak nevím, proč těch pár lidí nemůžou vzít.


Offline
520
03 dub 2006 14:42
V případě, že by hypoteticky zůstaly i nějaké tzv. mezikrajské spoje, budu muset v půlce cesty shánět jízdenku Ids? Nebo mi rovnou prodají nějaký lomený bilet třeba v Jihlavě, Prostějově? A co rychlíky, EC? Co když pojedu z Ids ven? Díky


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Tak u nás to samozřejmě bude fungovat daleko líp, o tom žádná :) Jenom, jsem chtěl ilustrovat ten trend... Jenom se to asi bude týkat jenom linek řady S, co? :(

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Richie píše:
Stejně jako v MHD... v Praze to tak už nějakou dobu funguje (nevím, jestli na všech vlakových linkách, ale na jedné jsem se s tím tak před 11 lety setkal) a o Vídni ani nemluvím...

No tak v Praze jsem zrovna dnes byl a snad nebudu tady teď psát něco, co už se dávno ví. Byl jsem se projet městskou linkou S41 kvůli žabám. Na zastávce Praha - Sedlec jsou označovače jízdenek, ale to je tak vše. Nikde poblíž automat na jízdenky, samozřejmě ve vlacích PID nejsou SMS jízdenky použitelné, takže bez jízdenky obstarané někde jinde trochu problém.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dlužno ale říct, že většina motoráků v kraji (a potažmo snad v celém Česku) je už dnes na provoz bez průvodčích připravena, takže i v případě výhry ČD a pokračování provozu současných motoráků (byť třeba jen na nějakou přechodnou dobu), by problém s provozem motoráků bez průvodčích být neměl. A na provoz bez průvodčích jsou připraveni i panteři, Regio- i Inter-, ačkoliv u Interpanterů asi k provozu bez průvodčích nikdy nedojde. Jednak provoz jejich linek platí Ministerstvo dopravy a ne kraj a jednak na rychlíkové linky jsou kladeny přece jenom trochu jiné požadavky.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Motorové jednotky, které nakoupí příslušný dopravce.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Vario1523 píše:
ak to má fungovat od prosince 2022 - protože do té doby musí být dle podmínek dotace dodávka jednotek kompletní.


A co bude jezdit na neelektrizovaných tratích?


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
xxx: Dveře bude zavírat strojvedoucí, stejně jako zavírá řidič dveře u tramvaje - na tom přece nic není, funguje to tak leckde. A jednotky budou vybaveny automatickým zavíráním dveří (na fotobuňku) a vnitřním i vnějším kamerovým systémem, jehož výstup bude mít fíra k dispozici přímo na stanovišti.

Kraj připravuje na léta 2020-2022 přechodné období, ve kterém budou jednotky postupně dodávány a aktuálně soutěžený dopravce je bude postupně zařazovat do provozu. V průběhu těch tří let se bude vybírat "definitivní" dopravce na 10 nebo 15 let, který už ten nový systém (bez průvodčích) bude využívat u všech vlaků. Tak to má fungovat od prosince 2022 - protože do té doby musí být dle podmínek dotace dodávka jednotek kompletní.

Psal jsem že automatem bude vybavena každá souprava (jednotka), ne vůz. Validátory a značkovače budou u každého páru dveří.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Proč by to byl zmatek?
S2 a S3 jsou linky, na které jdou primárně nové soupravy, jestli jsem to dobře četl - tj. bez průvodčích. Další linky až postupně.
Z pohledu cestujícího by snad měl být tarif jednotný - bude mu jedno, co přijede...


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
A ve starých průvodčí budou? No to bude teda pěknej zmatek, když to v každém vlaku bude jinak.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Bez pruvodcich maji byt ty nove soupravy, jestli jsem to dobre pochopil.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
U parkovacích automatů to taky každý automaticky předpokládal a jak to dopadlo. Kretén Hollan. (I když co se týče nádraží, tak su výjimečně na jeho straně.)

No a když teda chtějí provozovat vlaky bez průvodčích, tak kdo bude zavírat dveře? U jednotek jako je pantograf nebo panter nebo u motoráků zavírá dveře strojvedoucí, ale když vyjede klasická souprava třeba Bdmtee, kterým ještě životnost zdaleka nekončí? Ony jdou copak zavřít dveře z plecháče nebo z esa? Možná jo, ptám se. Nebo se budou zavírat dveře rozjezdem? Mimochodem toto jsem jednou kdysi dávno, asi před 15 lety, na S2 zažil. Nevím, jestli průvodčí ztratila čtyřhran, nebo v tom vlaku vůbec nebyla... No a pak taky jsou vagony, u kterých se dveře při rozjezdu nezavřou, jako třeba B nebo Bee.

A ten automat bude v každém voze, nebo jeden na soupravu?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
XXX: Vzhledem k tomu, že mluvíme o roce 2019, tak jsem už tak nějak automaticky předpokládal, že by to mělo brát karty a bankovky. No, jak píše Vario, bankovky tedy nakonec bohužel ne, což je docela škoda, ale karty ano, plus navíc validátor karet u dveří, což je, myslím si, ideální kombinace, která by mohla fungovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
To bude nádhera :) V Bádence to tak taky je, ale tam to nejspíš bere jenom hotovost, vypadají dosti staře ty automaty :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Mouka & peno: Každá souprava bude vybavena jedním jízdenkovým automatem schopným přijímat mince, platební a čipové karty. U každé dvojce dveří bude označovač jízdenek i validátor čipových a platebních karet. Více informací lze najít v zadávací dokumentaci zde: Věstník veřejných zakázek.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Kdyby ten automat bral karty a bankovky...


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Jasně. A po kapsách budu muset nosit měšec drobných. S automatama jdi někam. Nesnáším ty stroje.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Hlavně ale musí být v té Lesné (například, když už tu padla) zajištěn nějakým způsobem prodej jízdenek, jinak to prostě bude fungovat akorát na výmluvy „neměl/a jsem si kde koupit jízdenku“. V Brně to ještě jakž takž fungovat může, ale mimo Brno brzy přijdou právě tyto v výmluvy. V tom Rakousku, zde zmíněném, to funguje mimo jiné proto, že na každé jedné zastávce je automat. Něco podobného bude muset být zajištěno i u nás, tedy buď automat na nástupištích, nebo přímo ve vlacích, jinak to opravdu dopadne tak, že lidé budou jezdit na černo a vymlouvat se.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 20:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]