Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
A já se stále více začínám utvrzovat v tom, že stávající přednádražní prostor (případně přednádraží na Nových Sadech) a okolí nemá šanci takové zvýšení dopravní zátěže dopravně zvládnout.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Znova podotýkám, že podle SP by v roce 2050 využívalo nádraží pod Petrovem o 65 000 lidí víc, navíc by se sem přesunulo AN. Zvonařku dnes využívá 30 000 lidí denně, něco z nich už dnes přejde pěšky k uzlu na Nádražní, něco by převzaly právě vlaky. I kdyby to tedy znamenalo poloviční navýšení obratu, máme 80 000 nových šalinopasažérů. Opravdu má někdo pocit, že by to odjezdilo 8 souprav navíc? Podle hrubých výpočtů by se musela každá z nich otočit 45x.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
miropiro+MtM: Jasně, u d-5 škrtnětě "Mifkova" a napište "Haškova". Jsem se upsal ;-).
Ojin: To nerozporuju, proto jsem uvedl, že jak je v SP uvedeno, tak prodávám (a už se raději neptám, proč je to navrženo tak blbě - doufám, že to není z důvodu "nemáme to vymyšlené, honem tam něco uveďte, ať už je to z krku"). Mimochodem, ta 1B/něco z nového nádraží na Mendlák a dále taky nemá moc smysl, protože jízdní doba na Mendlák od Řeky má být a-84 7 minut. To šalina Řeka - Zvonařka - Starý hlavák - Mendlák s jízdní dobou někde kolem 15 minut je úplně mimo stejně jako směr kampus.
Přes současné nádraží toho jede patrně tolik, protože přestupy (ani ne tak kvůli nádraží, ale pro linky mezi sebou).


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Michalk: Navrhovatel linkového vedení pro var. A zjevně nezohlednil toto:
- rozlomení linky 8 by víc než zdvojnásobilo potřebu obousměrných souprav
- z kampusu k nádraží u řeky nikdo nepojede šalinu, když 60 to vezme přímo za poloviční čas.
- 10 končící na Švermově (to nejspíš ani zohlednit nemohl, protože v době, kdy se předávaly podklady pro studii, tam ještě nejezdila)

Z toho vyplývá minimální potřebná úprava:
8 Kampus - současné nádraží - Mifkova
10 Starý Lískovec - Soukenická - nové nádraží - Masná - Muzeum Dopravy
1B(/7/14/něco) (Kamechy - ) Ečerova - současné nádraží - Zvonařka - nové nádraží - Heršpická

Stejně ale v tom návrhu toho jede zbytečně moc přes současný uzel, na což např. poukazuje v jednom ze 4 expertních posudků doc. Drdla, třeba 12 by měla ideálně jet z Husovy přímo do "bulváru", než se motat o 5 minut delší trasou přes Úzkou.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Tak v kontextu věty si myslím, že si jen spletl Haškovu a Mifkovu. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
michalk píše:
zvýšená potřeba vozů u var. B Petrov:
- 4 vozy typu K2 (3 vozy na prodloužení d-5 střídavě na Mifkovu a Čertovu rokli, 1 vůz na prodloužení d-10 na Holzovu - nepočítá se s provozem Nové sady - Švermova)

D-5 na Mifkovu v K2? Když je tam úvrať? Tohle nějak nechápu.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
mechoš a goldfinger v Tramvajové tratě píše:
mechoš: Plánuje se hromada rozšiřování tratí - ano jsem pro, ale v první řadě by se mělo uvažovat o nové vozovně...
goldfinger: Velmi správná připomínka ohledně nove salinove vozovny.A ty pocty navíc jsou jenom drobnými proti potřebě při odsunu role,ale to Kotzian a spol.neresi.

Jen tak pro zajímavost, ono to patří spíš sem. SP uvádí rozšíření tratí nezávisle na zvolené variantě: Kamechy (Ečerova - Hostislavova), Lesná (Štefánikova čtvrť - Halasovo nám. a Lesná nádraží - Haškova), Líšeň (Stránská skála - Holzova), trať novým jižním centrem (zhruba Masná - Úzká - Nové Sady) a Bohunice (Osová - Kampus).
Zkusil jsem porovnat varianty přestavby nádraží, zachoval jsem intervaly jednotlivých linek a vyšlo mi toto (podotýkám, že neřeším, co se ve skutečnosti realizuje, ale jak by to dle dané mělo SP být).
zvýšená potřeba vozů u var. B Petrov:
- 4 vozy typu K2 (3 vozy na prodloužení d-5 střídavě na Mifkovu a Čertovu rokli, 1 vůz na prodloužení d-10 na Holzovu - nepočítá se s provozem Nové sady - Švermova)
- 3 soupravy typu T3+T3 (všechny na prodloužení d-3 v úsecích Stará Osada - Juliánov a Rakovecká - Kamechy)
- 1 souprava LF2+LF (na prodloužení d-1 na Kamechy)
dohromady 4x20 + 3x30 + 1x35 = 205m délky nových šalin
zvýšená potřeba vozů u var. A Řeka:
- 4 vozy typu K2 (stejně jako var B)
- 8 souprav typu T3+T3 (3 vozy stejné jako var. B, 5 vozů navíc padne na rozlomení d-9 na linky Čertova rokle - Komárov a Stará Osada - Nové sady)
- 25 obousměrných souprav typu KT8 (kvůli rozlomení linky d-8 na úseky "smyčka Řeka" - Kampus a Mifkova - Kamechy, předpokládám, že jak Mifkova, tak Kampus zůstane úvrať; pokud by u Kampusu byla smyčka, pak si přesuňte 16 šalin z KT8 do T3+T3)
- snížení potřeby o 10 souprav LF2+LF (díky přetrasování d-1 do úseku "smyčka Řeka" - Řečkovice)
dohromady 4x20 + 8x30 + 25x30 - 10x35 = 720m délky nových šalin
U var. A se počítá ještě navíc s tramvajovou tratí pro napojení nového hlavního nádraží na Zvonařku a Nové sady a novou smyčkou v oblasti Heršpic.

Pokud někoho zajímá, jak jsem k tomu došel:
Oběžná doba je 2x doba jízdy v jednom směru plus 30 minut na pauzy a obraty. Oběžná doba děleno interval (zaokrouhleno nahoru) je počet potřebných kurzů. Pokud je někde dnes více kurzů, než udává výpočet, zvýšil jsem o tento rozdíl i počet souprav po novém výpočtu, abych postihl špičky. Např. d-3 má takto vypočtenou dnešní oběžnou dobu 98 minut, mělo by stačit 10 souprav. V PD je však na lince 12 kurzů. Proto i v nové trase Juliánov - Kamechy (oběžná doba 126 minut) je počítáno s 15 kurzy.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Fafner píše:
Nádraží u řeky je zkrátka v mých očích variantou méně významného Brna, a pokud se varianta Petrov prosadí dnes, stejně se bude muset třeba za sto let rušit nebo měnit.
Heh, teď jsem si všiml toho přežbleptu a nikdo ani nerýpe... Věta měla znít:

Nádraží pod Petrovem je zkrátka v mých očích variantou méně významného Brna, a pokud se varianta Petrov prosadí dnes, stejně se bude muset třeba za sto let rušit nebo měnit.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Co se týče veškerých srovnávání Brna s ostatními městy, nevhodnější příklad jsou po všech stránkách Drážďany. Tam je ta situace opravdu strašně podobná. Tvar železničního uzlu je v podstatě totožný, jen zrcadlově obrácený. Hl. nádraží mají přímo na hlavním koridoru (btw. taky tam neexistuje objízdná trasa / nákladní průtah). Seevorstadt je jejich "Jižní centrum" a 800 m od nádraží po slavné obchodní Prager Strasse leží jižní okraj historického jádra víceméně stejné velikosti, jako má Brno. Mají skvěle vyřešenou MHD pomocí diametrálních i tangenciálních TT. Přímo kolem nádraží vede městský okruh, který kopíruje TT, čemuž se do budoucna nevyhne ani Brno. Po dostavění jižní části VMO bude nutné pustit na Poříčí, Opuštěnou a Zvonařku tramvaje, jinak se přetíženému centru neuleví. Celkově je to město daleko vzdušnější, velkorysejší a je na tom srovnání krásně vidět, jak je Brno urbanisticky nedotažené a jak tím stoletým přešlapováním na místě trpí.

Jinak k dalším věcem tady - v obou řešených variantách má celý ŽUB denně využívat zhruba stejné množství lidí. Rampa na Zvonařce se má posunout a hlavně se stále počítá i s autobusákem přímo pod nádrem.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Vize, že centrum je tam kde je a nikdy nebude jinde, je imho úplně mimo...

Je to dobře vidět na Praze, kde to centrum se dost rozšířilo, rozhodně to není jen prostor mezi Václavákem a Staromákem. Takové to "obchodní centrum" v oblasti okolo Pankráce tam imho v dnešní době nabývá výrazně vyššího významu, než to užší historické, protože v tom historickém se nic moc nezmění, budovy budou nízké a nedostačující, ale právě v tom vzdálenějším centru vznikají ty vysoké mrakodrapy a to "moderní centrum". V Paříži takové to "moderní centrum mimo centrum" docela dobře reprezentuje třeba čtvrť La Défense, v Brně to má samozřejmě o trošku menší rozměry, ale směrem na jih od současného centra už rostou mrakodrapy dnes a dá se očekávat, že tam porostou i dále. Proto předpokládám, že právě v této lokalitě bude moderní nádraží mít největší využití. Ne dnes, možná ani ne za mého života, ale bude. Nádraží u řeky je zkrátka v mých očích variantou méně významného Brna, a pokud se varianta Petrov prosadí dnes, stejně se bude muset třeba za sto let rušit nebo měnit.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
456
24 lis 2017 11:40
goldfinger píše:
Památkově chráněná je secesní odbavovací budova, pošta, viadukt, most přes Úzkou a možná ještě něco. Odsunovači tvrdí, že by se odhrabal a sanoval zasypaný viadukt a že by na něm byla cyklostezka a na zbytku drážního tělesa park. Jsou z toho i vizualizace z architektonické soutěže, strýček google vyhledá.


A na nádraží by byla kavárna, hosté by seděli na perónech a číšníci by kávu nosili podchodem nebo vozili ještěrkama po služebním přechodu

:)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Neprojeví, bo Zvonařka řece trošku překáží (kolize nájezdové rampy na střechu ÚANu).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
TMB píše:
Kolik procent cestujícich přesedá z vlaku na regionální / dálkový autobus a kolik na MHD? Odhaduji, že ta druhá skupina bude podstatně větší (jak dlouho funguje ÚAN Zvonařka v souběhu s dnešním nádražím). A z pohledu návaznosti na MHD vychází nejlíp varianta Petrov.


To vše záleží na dopravní dostupnosti. Souběh ÚAN Zvonařka s dnešním nádražím je špatný, trochu to bude kompenzovat šalina na Plotní, ale maximální pozitivní efekt Zvonařky se naplno projeví při poloze u řeky.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Pokud je možnost to udělat jedním vrzem, bude to určitě lepší. Proč by to měl být jen přestup dálková vs. regionální, co třeba od Břeclavi na Vyškovsko, Kyjovsko, od Znojma na Kurim, Blansko...


Offline
821
25 led 2006 09:46
Kolik procent cestujícich přesedá z vlaku na regionální / dálkový autobus a kolik na MHD? Odhaduji, že ta druhá skupina bude podstatně větší (jak dlouho funguje ÚAN Zvonařka v souběhu s dnešním nádražím). A z pohledu návaznosti na MHD vychází nejlíp varianta Petrov.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Pokud nebude součástí železničního uzlu i centrální autobusové nádraží, je celý projekt k ničemu, to mi nikdo nevymluví. A z tohoto pohledu vychází nejlíp Řeka.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Konečně jsem to pochopil - účelem odsunu je, aby od používání vlaku odradilo co nejvíc lidí, protože jich tolik MHD nedokáže odvézt. Zaplavení Nových sadů busy, to už je fakt pokročilá diagnóza. Někomu možná uniklo, že SP primárně řešila železniční uzel a bus terminál je pouze vedlejším ne úplně definitivním produktem, ostatně stejně jako napojení hypotetických rychlých spojení (viz varianta E).
Nejpřínosnější by bylo, kdyby na každém dílčím problému (nádraží, přednádraží, bus terminál) pracovala skupina odborníků, daly se dohromady výstupy a posoudily se ve vzájemných souvislostech a dopadech


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Nestihl jsem editovat: + teda ještě ty další desetitisíce lidí z přesunutého UAN do stejného prostoru


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Nádraží Petrov by podle SP v horizontu 30 let využívalo o 65 000 lidí víc než dnes. Jak by tedy probíhal jejich návoz a odvoz pomocí MHD, když

goldfinger píše:
spoje navíc by se jaksi dost špatně vměstnávaly na některé tratě, co jsou už dnes na hraně kapacity o křižovatkách (Nové sady, u viaduktu) raději ani nemluvím.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
peno píše:
Ale to je marné, bavit se s fanatiky, kteří nevidí, nebo možná nechtějí vidět, nic jiného, než své osobní pohodlí a proto přehlížejí jasná fakta.


Jo, tak to máš pravdu sarcastic

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A proto se, Golde, ve variantě Petrov počítá se zaplavením Nových sadů hromadou autobusů a příšerným napojením nesmyslného a zbytečného autobusového terminálu do této ulice. A také docházková vzdálenost na tramvajovou zastávku Nové sady bude oněch tvých deset minut, takže nula od nuly pojde. Ale to je marné, bavit se s fanatiky, kteří nevidí, nebo možná nechtějí vidět, nic jiného, než své osobní pohodlí a proto přehlížejí jasná fakta.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nádraží pro první vlak z Vídně vzniklo těsně před hradbami poblíž někdejší Židovské brány, což bylo již tenkrát dost frekventované místo. Dostatek prostoru tam byl, to je pravda, ale stejně je pravda i to, že se tento prostor zprasil nevhodným řešením podchodu, které brání smysluplnému uspořádání zejména na východní straně tramvajových nástupišť.

Za bezmála dvě století železnice vrostla do města a její radikální změna by znamenala násilný urbanistický zásah (jak to popsal architekt Oplatek). To, že se město rozvíjelo převážně na sever, nebylo způsobeno hloupostí našich předků, naopak - dobře věděli, že pokoušet se stavět v záplavovém území je rizikové.

A právě proto, že většina cestujících přijíždí MHD, je lepší rolu nechat tam, kudy projíždí většina šalin, tedy co nejblíž Nádražní (asi by se musela přejmenovat, i když pořád máme Zimní stadion a Jugoslávskou.

Nejde jen o "pár" minut ( i když 10 min. není pár, to by byly tak dvě, ale o to, že spoje navíc by se jaksi dost špatně vměstnávaly na některé tratě, co jsou už dnes na hraně kapacity o křižovatkách (Nové sady, u viaduktu) raději ani nemluvím.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Tady někdo udeřil hřebíček na hlavičku.
Problém většiny lidí je v tom, že žijí přítomností a bez jakékoliv vize.
Těm lidem je potom jedno, jak se bude Brno rozvíjet třeba za 50 let.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kde bylo nádraží, když se budovalo? Určitě ne v centru, to by muselo být na Svoboďáku. Bylo tam, kde byl dostatek místa, aby byl před nádražím otevřený prostor. Tehdy tam projelo pár kočárů denně.
Dnes je už přednádražní prostor kapacitně nedostačující a myslím, že jeho posunutí k řece není nic nepřekonatelného.

Většina obyvatel Brna jede k nádraží stejně MHD, a tak doufám, že pár minut navíc dostatečně vykompenzuje fakt, že budeme moci postavit nádraží odpovídající 21. století a (snad) budoucím potřebám, k čemuž počítám VRT.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Já bych se nyní laické veřejnosti pýtal pouze na varianty Petrov nebo Řeka, tak do toho nemotejte současný stav. Centrum Brna je tam, kde je, a nikdy nebude jinde. A hlavně největší předměstí budou vždy směrem na sever / severozápad.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 24 lis 2024 01:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]