Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Přechod u pošty jde překonat jen silou, pokud bych tam měl pouštět chodce dle zákona, přejedu možná ve tři ráno.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Špatný vliv autobusů na Benešové a kolem Grandu není jen o blokování tramvají. Často dochází i k blokování výjezdu záložáků., které mají autobusáci v...

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Zrovna někdy začátkem listopadu jsem tam v jeden den viděl Flixbus a Arrivu.
A dobrá, možná autobusáci vědí, jak dát přednost tramvaji, ale nevědí, jak dát přednost chodcům. Zažito mnohokrát na přechodu u pošty. A nejen tam. Předevčírem u zastávky Nové sady totéž od jednoho Flixbusu. Nevím, asi si myslí, že jsou tramvaj a mají na přechodu přednost. Netvrdím, že řidiči aut to nedělají také, ale rozhodně ne v takové míře, jako řidiči autobusů. Alespoň tedy ne u brněnského nádraží. Zkus si někdy přejít ten přechod u pošty jako chodec. Třeba budeš překvapený, co všechno zjistíš ;-)

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
A kdy si naposledy viděl autobus na čtvrté koleji? Já nepamatuju už hodně dlouho. A ty autobusy alespoň ví kdy dát tramvajím přednost, ne jak auta, co najedou na koleje najednou nemají kam jet a akorát blokují...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Na Benešově spíš autobusy blokují auta, než tramvaje, to je pravda. A pak těm autům nezbude nic jiného, než to objet po kolejích a zablokovat tramvaje. Na Nádražní ale jízda autobusů (a to nejen těch ke Grandu, ale i NAD za vlaky) po čtvrté koleji není zas až takovou výjimkou, včetně případného zablokování tramvaje při výjezdu. Upřímně, nechápu proč tam tudy ty autobusy vůbec jezdí, protože časově si stejně příliš nepomůžou a ta pokuta za to opravdu nestojí, ale některým to asi těžko vysvětlovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
Peno: asi si tama nikdy nejel v kabině tramvaje, když píšeš že jsou na Benešové větší zlo autobusy. Jet autobus po kolejích jsem nezaznamrnal už hodně dlouho. ..

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Možná trošku kontroverzní návrh: Co udělat obslužnou komunikaci z ulice mezi nádražím a Tescem? Už tam de facto ulice je stejně... K tomu přidat rozšíření podchodu (na úkor krámků), příp. pohyblivé chodníky (styl letiště) na zrychlení pohybu, klidně stylem metro eskalátorů "tři na celou šířku, vždy alespoň dva zapnuté zároveň, na každý směr jeden". To by i mohlo pomoct tomu, aby tam nezevlili bezdomovci, protože na kovových zubatých pohyblivých pásech se zevlí dost blbě... Až nebude rozkopáno půl Brna, tak bych si v takové situaci dovedl představit udělat z Nádražní pěší zónu...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Mé zkušenosti jsou kapánek jiné. Řidiči autobusů (byť naštěstí ne všichni) si často myslí, že mohou všechno. Ať už je to jízda po kolejích, vynucování si přednosti na přechodu, nebo zablokování Benešovi, když není místo u Grandu (včetně nebezpečného vypouštění cestujících tamtéž). Nic z toho jsem od řidičů osobních aut u nádraží nezaznamenal. Pravda, nejsou v tom řdiči autobusů sami. Stejně prasácky se chovají i další řidiči z povolání, ať už jsou to řidiči taxíků, zásilkových firem nebo zásobování. Zásobování z přednádraží nevyženeme, nechceme-li odtamtud zároveň vyhnat všechny obchody a restaurace, ale ty ostatní můžeme a měli bychom.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
... autobusy odstavit a IAD ponechat? To je hodně špatnej vtip. Autobusáci se v naprosté většině okolo toho nádraží alespoň umí chovat, na rozdíl od IAD věčně blokující tramvaje...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Je mi líto, Golde, ale v přednádražním prostoru v současné době nejvíc komplikují dopravu právě ty autobusy. A pak také lidé, kteří ke Grandu někoho přivážejí a odvážejí. Kdyby jenom toto ubylo, hned by tam bylo klidněji. Ale to je marné se o tom s tebou bavit, když podle podle tebe musí všechno just jezdit do centra.
A jen tak mimochodem, pokud mě paměť nešálí, pěší zóna před nádražím byla až někdy do devadesátých let. Jinými slovy, už to tam v minulosti fungovalo. Tak nevidím důvod, proč by to tam nemohlo fungovat znovu.

A tu tvou fantasmagorii s poddolováním přednádraží raději ponechám bez komentáře. To je snad ještě větší pitomost, než lanovka ke kampusu.

Můj návrh je, pro začátek zlikvidovat autobusy, místo Grandu udělat další parkovací místa a K+R a taxíky přesunout za nádraží. A hned bude doprava tam plynulejší. Další fází musí být bezbariérový podchod, aby se do něj dalo dostat bez bariér i ze zastávek tramvají. To by také průjezdnosti aut pomohlo, protože by o to méně lidí chodilo po přechodu u pošty. A ano, je to možná trochu paradox, že tu řeším průjezdnost aut, ale i já si uvědomuji, že momentálně není kam s nimi. Nicméně trvám si na tom, že cílový stav, ke kterému bychom měli směřovat, je úplné vymístění aut z přednádraží. To ale nepůjde bez výrazných úprav okolních ulic, abychom je nezahltili dopravou. Nicméně bylo by vhodné při úpravách těchto komunikácí s tímto navýšením dopravy počítat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Já když tam stojím (na roli), tak 90% aut prostě jenom projíždí, nebo najíždí do centra.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Nádraží, ke kterému se nedá přijet autem, je na hovno. Řešení přetíženosti přednádražního prostoru plošným zákazem IAD je nerozumné, protože by se jednak zhoršila dostupnost, jednak by se výrazně zhoršila průjezdnost okolních komunikací (Dornych, Úzká, Nové sady).
Vyhnat busy na Zvonařku je stejně tak hloupé, protože by to znamenalo výrazně horší dostupnost (i navzdory šalině v Plotní) a přeplňování d12 (dobrý, část lidí by mohla na okružky, ale stejně by se většina chtěla dostat na rolu a pak někam dál). Dnes od grandu můžu jít buď na hlavas nebo na Maliňák a dojedu kamkoli přímo, max. s 1 přestupem. Fundamentalismus typu fuj jsou všechny busy, pryč s nimi na periférii není řešením. Dálkové busy jsou taky hromadnou dopravou. V polovině ledna jich asi u grandu stejně část ubude, bo žlutý Radim vsadil na své hlavní lince na vlaky a kdoví, v jaké podobě přežije flix (podle obsazenosti žádná sláva). Tak proč by cestující ze Zlína nebo z ČB měli být biti za to, že odtamtud je mizerné vlakové spojení a kvůli tomu by se museli vláčet nevím odkud?!
To, že je na roli a před ní šrumec, je způsobený tím, že to je důležitý zdroj a cíl cesty. Přesunu-li ho, nezbavím se tím problému, ale ten problém se přesune taky.
Řešení přednádražního prostoru vidím ve výškové separaci jednotlivých druhů dopravy, zejména v oddělení čekajících a tranzitujících pěších, tedy v šalině do úrovně -1 (se zachováním 2 kolejí na povrchu pro obsluhu Masaryčky).
Nemám problém s pěší zónou v historickém jádru, tedy uvnitř hradeb s určitými výjimkami (Veselá, Jezuitská), ale komunikace podél hradeb, tedy zejména Benešova a Za divadlem by měly být normálně přístupné pro IAD, aby MMO nezkolaboval a aby se do historického jádra dalo dostat (je tam docela dost parkovacích míst).
Nárůst problémů na NS (a u viaduktu) by hrozil ještě víc při odsunu role na Dolní.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Golde, ať se to tobě, nebo komukoliv jinému líbí, ta auta se odtamtud nakonec budou muset vymístit, stejně jako autobusy, protože současná situace je dlouhodobě neudržitelná. Druhá věc ale je, že se budou muset udělat mnohé úpravy v okolních ulicích a nejlépe i postavit nové nádraží. Jen mám obavy, aby se přesunem nádraží prostě jen nepřesunul tento problém jinam, což podle mě hrozí zejména u nádraží pod Petrovem pro Nové sady.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Nedávno se objevila EIA pro východní část VMO, s napojením na D2 přímo od Faměrova nám. (tj. jak se o tom začalo mluvit v nedávné době, jinak než v územním plánu)
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHM1423

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Fakt mne unavujou stupidní kecy zejména cyklofašos, melounů, ale i MHD ultras o bezpečnosti a nutnosti mít obehnaná nástupiště po celé délce zábradlím nebo kázání o vyhnání IAD tranzitu v Nádražní. Kdo podél role jede, tak ví, že musí krokem. Když se dalo přejít ze 4. nástupiště přímo do odbavovací haly, nezaznamenal jsem žádný výrazný problém. Nápad s vyvýšeným prahem by možná stál za prověření, ale vadí mne dělat z lidí nesvéprávné chovance ústavu u kruháče. Několik jich určitě mezi námi chodí, ale měřit jimi celou populaci je úchylné, stejně jako stanovovat rychlostní limity podle výrazně podprůměrných řidičských schopností a jízdních vlastností Škody favorit.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Jestli si vážně myslíš, že se za přednádražní prostor lidi stydí zrovna kvůli tomu, že tam jezdí auta (vůbec není víc důvodů, proč se tam za to stydět, že?), tak nevím, co bych ti na to slušnýho řekl. Celkem jasná shoda panuje možná v tvojí sociální bublině, pokud teda tušíš co to je a dokážeš si to přiznat. Navíc tvoje argumentace ve stylu ""je mi úplně jedno, co se stane v okolních ulicích, auta tam prostě nepatří a hotovo" je k pláči. Okolní ulice už to teď ve špičkách nedávají a ty chceš ještě ucpat Úzkou - další uzel MHD, kde by auta nepřekážely chodcům, ale autobusům? Jel jsi vůbec někdy ve špičce přes okruh přes Zvonařku?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Podívej se Ondro, znovu zopakuju, že se jedná o přednádražní prostor s velkým uzlem MHD, jehož funkcí je tedy zajistit kvalitní přestup mezi všemi druhy dopravy, umožnit přístup dopravní obsluze a nikoliv zprostědkovávat alternativní trasu k MMO, který by byl stejně zacpaný. Tranzit v přednádraží si mohou dovolit tak akorát v na maloměstě.

Dále bych chtěl upozornit, že ve společnosti (lidé pohybující se v Brně) existuje celkem jasná shoda na tom, že přednádražní prostor je v nevyhovujícím stavu (viz průzkum pár let zpět, který se zabýval ne-/oblíbenými místy a místy, na které jsou lidé pyšní a za které se stydí. Přednádraží v něm bylo společně s Bronxem a dalšími jasně vnímáno jako neoblíbené a lidé se za něj styděli). Současně vnímám tlak společnosti na představitele města, aby byl prostor změněn, zpříjemněn, zreprezentativněn. Pokud tedy někdo nepřijde s celkově efektivním řešením, které bude respektovat lidi jak v autech, tak na svých nohou, nevidím jinou možnost, než omezení jedné skupiny lidí. Buď se uvolní místo pěším a MHD nebo se bude muset holt přesunout uzel MHD třeba k Tescu a Nádražní ul. bude pro tranzit...
Vzhledem k veřejnému mínění si myslím, že by se to mělo stát i za cenu částečného zhoršení dopravní situace na okolních komunikacích.

PS: Nemyslím si, že nutně potřeba ke zlepšení situace provozní celý VMO (samozřejmě jde o ideál). Stěžejní je zcela určitě severní podkova (Pražská radiála, Krpole, Lesná, Vinohrady, Ostravská a později Bratislavská radiála), jižní část nevnímám vzhledem k existujícím alternativám (jmenovitě D1, Bohunická, současný okruh po Poříčí a přes Zvonařku) jako bezpodmínečně nutný.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je hezký vymisťovat tranzit z centra na okruh, jenže MMO už teď kapacitně nestíhá a VMO existuje asi ze třetiny. Omezení v centru klidně, ale až bude plně funkční VMO.

Dost často se argumentuje tím, že vymístění aut z Nádražní bude pro cestující jen přínos, ale to není pravda. Cestujícím na nádraží to pomůže, ale auta přesunutá na okruh ještě víc dodrbou okružky, linky 60, 61 a spol. Stačí si vzpomenout jaký byl binec když byla zavřená Nádražní loni kvůli pokládce nového povrchu v křižovatce Husova - Nádražní.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Osobně si myslím, že instalace zábradlí na okrajová tramvajová nástupiště je velká škoda, a o to víc jsem podiven, že byly uzavřeny i úzké průchody k okolním budovám. Troufám si tvrdit, že měly být zachovány i na úkor omezení IAD v blízkém okolí (např. zrušení 1 odstavného místa auta, přechod na příčném prahu) - to je ale problém, jež měl být vyřešen již v projektu, teď se to těžko změní. Tím by se dosáhlo samozřejmě i kýženého snížení atraktivnosti pro tranzit IAD, který do ulice takového významu doopravdy nepatří. Každopádně doufám, že se v blízké době podaří uvést do platnosti zákazy levých odbočení, i když jde i z mého pohledu o poměrně výrazné restriktivní opatření.
A kam s tranzitem? To není samozřejmě o tom, že se řekne "přece MMO" (kam ale bezpochyby patří), je to krapet širší problém, začal bych u VMO. Jak je známo, člověk je totiž tvor líný a bez toho, aniž by mu byla nabídnuta jiná pohodlnější a co možná nejkratší varianta, bude využívat tu dosavadní oblíbenou. To platí jak pro člověka v autě, tak na svých nohách, na kole atd. Bavíme se tu tedy pouze o tom, kdo dostane přednost. Což si myslím, že by mělo být dáno charakterem prostoru - MMO/VMO/výpadovky pro auta, přednádraží (počtem pěších defakto pěší zóna) pro pěší vč. MHD.

Celkové řešení ale vidím až v celkové rekonstrukci přednádražního prostoru, kdy by mělo dojít k odstranění všech bariér ruku v ruce s rozšířením osových vzdáleností vedlejších kolejí tak, aby mezi tramvajemi v případě potřeby prošel člověk (podobně jako v uzlu Česká). Zároveň s tím vyřešit definitivní režim pro IAD, přičemž by z mého pohledu měl být umožněn vjezd pouze dopravní obsluze, nezavrhuju prodloužení pěší zóny do přednádražního prostoru s nějakou výjimkou pro obsluhu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
No, tak někteří zácpy objíždí přes pěší zónu skrz Rašínovu a Masaryčku. Taky to nedělají z plezíru, ale dobře to není (bez ohledu na to, jestli mají nebo nemají povolení pro vjezd).

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Můžu se mýlit, ale podle mě většinu tranzitu tvoří lidi, kteří tudy objíždí ucpaný okruh kolem Zvonařky, nebo zakázané levé odbočení z Křenové do Dornychu. Fakt si nemyslím, že by přes Nádražní někdo tranzitoval jen tak z plezíru, ale z nutnosti, protože lepší trasy jsou ucpané.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ja taky - vidim to treba na kolezich v praci. Z kancelare na Hybešce jedou autem přes hlavas na oběd někam k Maliňáku. Při tom by klidně mohli jet šalinou... a takových lidí je nemálo (byť to nechápu)
Vím od nich, že když se centrem nebude dát projet, tak pojedou šalinou nebo půjdou v létě klidně pěšky... Taky bych byl pro zákaz průjezdu.
Řešit se to dá, jen se musí chtít.
Pro chodce, kterých je tam nejvíc, je ten prostor je zcela nepřizpůsoben.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Nevim jak za komunistu, ale v 90 letech byl mimo dopravni obsluhy na Nadrazni zakaz vjezdu. Pro osobaky se otevrela tusim az po velke rekonstrukci, kdy na Novych Sadech vznikly 4 koleje v souvislosti s novou trati pres Renneskou.
Takze ja su take pro prujezd zakazan.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Eda: nedovedu si představit rozjezdy autobusů na Nádru, když by nikde nebylo zábradlí, to by bylo přejetých vožralců a fetek, toto je uplnej nesmysl, díky za zábradlí a srovnávat to s Českou je hodně velkej úlet.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
No úplně prvotní předpoklady pro zrušení IAD na Nádražní jsou 2:
1) zrušení autobusáku u Grandu, protože sice můžeme vymístit auta, ale pořád se tam budou motat autobusy
2) nasměrovat schodiště z nástupišť na Hlavním nádraží rovnou do podchodu k Tescu a tamtéž umístit osobní pokladny

Pak nebude průjezd přes Nádražní směrem od Nových sadů nikomu chybět.
V opačném směru je pořád problém levé odbočení z Křenové, tam se obávám, že moc řešení není.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 22:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]