Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 325 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Existuje teda ještě jiný vysvětlení proč není d-11, tak plná, jak d-3, kromě toho že konči na Rakovecké? Podle mě trend směřování hlavního proudu z Bystrce přes Pisárky je správný a měl by být preferován na úkor Žabin. Stejně se v budoucnu podle plánů počítá se zrušením šaliny přes žabiny a nahrazení asi trolejbusy, pak by jezdily d-3 i 11 přes mendlák, kde by ta d-7 byla už úplně zbytečná.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS : není to pravda, nevěřím tomu že by někdo čekal na d-3 proto, že ho doveze až na Ečerovu. Navíc jak mi vysvětlíš to, že ty soupravy jezdí v Žabinách hodně využité i když tramvaje končí v Komíně? Linky 3 a 11 obsluhují velmi blízko sebe 3 fakulty MU a 1 VUT. Tam bude vytíženost narůstat spíš narůstat než v tvých Boh(u)nicích.

Sídliště Bystrc bylo dopravně znásilněné už jednou, když přirozený směr přes Žabiny a Českou byl násilně potlačen preferencí cesty přes Pisárky. Ukončení d-3 na Rakovecké by bylo definitivní dokončeníí tohoto trendu. Je to úplně to stejné, jako když v Bohunicích nadáváš, že se posiluje doprava na Českou, zatímco na nádraží ne - přitom dopravní proud na nádraží byl vždycky silnější. Nechal bych ty Bystrčáky žít a zbavil se jediné věci, kde je opravdu kapacitní rezerva - krátký interval d-4 v úseku Maloměřický most - Obřany.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já tedy myslím, že VS to myslel tak, že soupravy 2xT by jezdily jen na těch spojích linky 2, které jedou až do Modřic => po 10 minutách. Spoje jedoucí jen na hřbitov nebo na Nové sady by obsluhovaly nadále K2. Takze bY nic neutrpělo. ale myslím že v Bystrci je potřeba aspoň ve špičce až na Ečerovu jednu linku směr česká.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
VS píše:
Je to tím, že d-3 jezdí ve špičce až na ečerovu a d-11 jen na rakoveckou, proto jezdí plnější. Právě proto navrhuju ukončení obou linek na rakovecké, pak by se to srovnalo a lidi by na české nečekali na d-3 a jeli klidně d-11 s přestupem na d-1, protože by jim to vyšlo nastejno. Pak už by tam ty soupravy nebyly potřeba stejně jako na d-11, když by se nelišily v úseku Česká-Rakovecká. Volný 2xT by se daly využít jinde neřikám, že to musí být ta d-5, třeba d-2 po 10 min. a 2xT nebo zkrátit interval na d-12 na 4-6min. apod.

Vysledkem by byly narvane K2 na 3 i 11 a nadavajici lidi v Bystrci.

linkou 2 po 10 minutach (byt ve dvojicich) bys pohrbyl smysl prestupniho uzlu na Stare Osade. (drive sice byla po 10 min, ale prolozena se 7)


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Ives píše:
K té d-3. V Žabovřeském úseku hlavně jezdí přeplněná. Nevím, čím to je, asi efekt větších šalin, kařdopádně d-3 jezdí mnohem obsazenější než d-11, proto by byla sebevražda dát na d-3 K2.


Je to tím, že d-3 jezdí ve špičce až na ečerovu a d-11 jen na rakoveckou, proto jezdí plnější. Právě proto navrhuju ukončení obou linek na rakovecké, pak by se to srovnalo a lidi by na české nečekali na d-3 a jeli klidně d-11 s přestupem na d-1, protože by jim to vyšlo nastejno. Pak už by tam ty soupravy nebyly potřeba stejně jako na d-11, když by se nelišily v úseku Česká-Rakovecká. Volný 2xT by se daly využít jinde neřikám, že to musí být ta d-5, třeba d-2 po 10 min. a 2xT nebo zkrátit interval na d-12 na 4-6min. apod.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
K té d-3. V Žabovřeském úseku hlavně jezdí přeplněná. Nevím, čím to je, asi efekt větších šalin, kařdopádně d-3 jezdí mnohem obsazenější než d-11, proto by byla sebevražda dát na d-3 K2.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Přiznávám že mě by se taky soupravy 2xT v lískovci líbily, ale se sedmičkou to K2 zvládá docela v pohodě. A co se smyček týče nějak by se to udělat určitě dalo. Vždyť dřív končila ve Štef. čtvrti i linka 17 pouze se soupravami 2xT a nějak se to zvládlo. :-) Pravda nejezdily tak často


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS : neber to jako urážku, ale vedou tvé návrhy někdy taky k něčemu jinému než k touze vidět vozy 2xT na lince 5 v Bohunicích? Opravdu si myslím, že to není a dlouho nebude na pořadu dne, jsou jiné priority...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
U d-5 problém s kapacitou smyčky je snad jen ve Štefanik.čtvrti? Přece lze dělat přestávky v Lískovci.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
jízdní řády na d-4 by se překopat musely, ale kupodivu by stačilo stejných 16 vozů jako teď - místo kolotoče 7 vozů na Maloměřice a 9 na Obřany, přestávky vychází celkem rozumně... Dokázal bych si celkem dobře představit nasazení K2 na Maloměřice a interval 4/6 minut. Myslím že za cenu nasazení jednoho kloubáku místo sóla by to bylo celkem efektivní zlepšení.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Kouc píše:
Dle mého názoru by spíš tramvaje K2 na lince 4 měly jezdit JEN na Maloměřický most a vůbec ne do Obřan, aby se jich dalo využít v nejvytíženějších úsecích a jezdily tam tak častěji. Do Obřan prakticky nikdo nejezdí na rozdíl od toho, kolik lidí jezdí z Husovic směrem na Maliňák a opačně. :-)

Jízdní řády jsou propočítané tak, aby na obřany vycházely dlouhé přestávky (20 minut), jinak je celá čtyřka kolotoč. Kdyby měly kloubáky končit jen na Majlontu, tak by se musely celé jízdní řády překopat. A věz, že i kloubáky jsou minimálně na Proškovo náměstí ve špičkách plné. Navíc Obřany jsou od Majlontu časově jen 6 minut.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Naopak - K2 bych dal právě na vlaky linky 4 jedoucí do Obřan. Důvod je prostý. Např. v odpolední špičce jede v úseku Obřany - Maloměřický most cca 20 - 30 cestujících. Další spoj z Maloměřic odjíždí prázdný. A jelikož přepravní poptávka z Maloměřického mostu na Malinovského náměstí je v podstatě rovnoměrná, je spoj z Obřan v Husovicích o poznání plnější, více se zpožďuje a na Malinovského náměstí jedou mnohdy obě tramvaje zasebou.
Takže opačná možnost - tramvaje K2 jen na Maloměřický most - by znamenala v centru města narvané a zpožděné vozy T3 v závěsu s poloprázdnou K2.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
VS píše:
Přísahám, že naposledy se vám tu pokusím prezentovat výhodnost mě již zmiňovaného návrhu, který může vadit tak maximálně bystrčákům. Přemýšlel jsem o tom a k žádnýmu růstu vzkm by nemělo dojít.
d-3 Rakovecká-St.Osada, 10xK2
d-4 8xK2(Pisárky) a 8x1xT
d-5 9x2xT(K3) a 9xK2(Anitra)
d-7 do Pisárek, 7xK2
d-9 4x2xT(Medlánky),2xVV60(3 a 6/9), 2xT(Pisárky, 1 a 7/9).
Možná jsou to trochu čachry, ale díky zkrácení d-7 se uvolní 2 K2, ty se dají na d-4, kde se uvolní dvě sóla(2xT na 9/9), odtud K2 na d-3+ 9xK2 z d-5. Na d-5 se dá 9x2xT(K3)z d-3., dvě 2xT(Pisárky) z d-3 se dá na 1 a 7/9. mě to vychází, že se ještě jedna souprvava ušetří, navíc se zkráti d-7, d-9 a 5 jsou kratší než d-3, takže by se to do vzkm určitě vešlo. A teď proč musí mít Bystrc direct spojení na českou, když lidi z Líšně či Řečkovic, ale i Modřic musí přesedat. Třeba Líšeň: d-8 k nádraží+d-12/13 nebo busy a d-3. Ale to je známá věc. d-1 je v úseku Ečerova-Přístaviště poloprázdná, takle by se aspoň pořádně využila a dopravu od Zoo apod. už by zachytily d-3 i 11. A neřikejte mě, že by to pak d-3 na Českou z rakovecké nezvládla, když to zvládá d-11! Je to vše jen o pohodlí, máme přece přestupnej tarif. Navíc by konečně zmizela jenda linka z Vídeňské, kde jich je až moc. Očekávám opět kritiku, ale za tím si stojím. Večer od 19h by mohla d-7 jezdit jen na Mendlák a dál jako d-2 do Židenic, tím pádem by nezavazela ve smyčce na Nových sadech d-2.


hmm spocitej si kapacity smycek. d-5 v dvojcatech , tak akorat o vikendu, nebo o prazdninach . D-3 by snizenim kapacity asu utrpela dost podstatne, navic dvojcata s polovodici tam nejsou jenom na ozdobu. Profil trate totiz K2 moc nehraje do karet. POdivej se cim to jezdi . Jeden nehnany podvozek ve spojeni s narvanym vozem, znamena narust jizdnich dob a podstatny zvyseni spotreby.
d-7 funguje jako rozptyl z liskovca/bohunic. Zase by si pretizil d-8 a ubral kapacitu spojeni s ceskou.


Offline
Uživatelský avatar

97
06 úno 2006 22:01
Emperror píše:
Souhlasím s ds. Myslím že u tramvají je to teď nejlíp jak může. a zasahovat do toho je holý nesmysl. Jedině snad by se hodilo aby ty K2 které jsou na d-4 v součastnosti měly upraveny jízdy aby jezdily vždy až do Obřan. Docela mě štve kdž vidím naplněnou d-4 s vozem K2 jen na Maloměřický most.

Dle mého názoru by spíš tramvaje K2 na lince 4 měly jezdit JEN na Maloměřický most a vůbec ne do Obřan, aby se jich dalo využít v nejvytíženějších úsecích a jezdily tam tak častěji. Do Obřan prakticky nikdo nejezdí na rozdíl od toho, kolik lidí jezdí z Husovic směrem na Maliňák a opačně. :-)


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Promiňte, ale ta d-7 od Mendláku je opravdu zbytečná a že je to snížení kapacity? Chybějící kapacitu by doplnilo právě 50% spojů 2xT(K3), stejně je už v Lískovci nová měnírná. D-7 by využívali lidé z oblasti Pisárek a Lípové, samozřejmě že večer a o víkendu by byla k ničemu, ale je to aspoň kratší trasa než na Švermovu. Proto taky navrhuji večer a o víkendech d-7 jen po mendlák a převlíkáni na d-2 směr Stará osada. Přál bych vám dnes jet d-4 z Husovic, kde se nedalo ani pohnout a to byla prosím K2P 1097, protijedoucí 1589 nemohla na Maliňáku ani zavřít dveře, tomu se řiká šalina naplněná na 100%.
Ty všemožné typy na d-9, taky nejsou dobrej nápad, navíc DP už dávno v Bez starostí slibuje na d-9 2xT. Že je d-3 ze St.osady plnější než d-9 z Lesné. Viděl sem dnes 1608+06 na 003/05 poloprázdnou směr česká a narvanou 009/01 s K2 na d-9 směr nádraží. Na St.osadě už přesedá míň lidí, když jezdí d-13 do Juliánova. Nevím co by DP říkal, kdyby chtěli lidé do Líšně d-13 z České nebo z Řečkovic d-6 na Českou. To je ten stejnej případ jako těch pár zastávek v Bystrci. tam taky musí stačit d-1 a 8 po 5 min.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Souhlasím s ds. Myslím že u tramvají je to teď nejlíp jak může. a zasahovat do toho je holý nesmysl. Jedině snad by se hodilo aby ty K2 které jsou na d-4 v součastnosti měly upraveny jízdy aby jezdily vždy až do Obřan. Docela mě štve kdž vidím naplněnou d-4 s vozem K2 jen na Maloměřický most.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Doufám že už je to opravdu naposledy - jinak to patří spíš do návrhů linkového vedení. Je na tom krásně vidět, jak každý protežuje linky, kterými jezdí a myslí si že všude jinde se vozí vzduch. Úsek Štefánikova čtvrť - Česká je rozhodně méně vytížen než úsek Česká - Komín. Pro představu - do štefánikovy čtvrti jezdím denně v různé hodiny, Česká - Komín a zpět min. 3 x týdně.

Proč obsazovat d-5 a d-4 polovinou kapacitnějších tramvají, když to K2 zvládnou? Že je to blbost? Ale kdeže! d-11 na Rakoveckou to přece taky zvládne.... d-7 v úseku Mendlovo nám. - Pisárky by byla větší vzduchovozič než na Švermovu. Do dokončení křižovatky Pisárky by tam akorát překážela a po otevření bude na Hlinkách tolik linek, že by byla zbytečná. Mnohem rozumnější by bylo zřízení zastávky Lipová pro t-26.

Kromě toho, že realizace tohoto návrhu by dooost lidem vadila, tak se ptám komu pomůže. V Bohunicích je to snížení kapacity, v Žabinách taky, v Bystrci taky, jediný efekt jsou 2 kloubáky navíc na d-4 (neznatelné, řešitelné jednodušeji) a 2 soupravy na d-9. Pro mě je to vytloukání malého klínku hooodně velkým klínem.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Tu d-7 bych nechal v každým případě aspoň na Švermovku jako teď. Protože D-5 potřebuje spoň ve špičce posílení byť třeba jen od běloruské. Je to docela znát a bez d-7 už by se ránop do d-5 kdekdo nevešel. v součastnosti j to vyřešený nejlíp si myslím. Jen mi chybí špičkové prodloužení d-7 až do Lískovce


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Přísahám, že naposledy se vám tu pokusím prezentovat výhodnost mě již zmiňovaného návrhu, který může vadit tak maximálně bystrčákům. Přemýšlel jsem o tom a k žádnýmu růstu vzkm by nemělo dojít.

d-3 Rakovecká-St.Osada, 10xK2
d-4 8xK2(Pisárky) a 8x1xT
d-5 9x2xT(K3) a 9xK2(Anitra)
d-7 do Pisárek, 7xK2
d-9 4x2xT(Medlánky),2xVV60(3 a 6/9), 2xT(Pisárky, 1 a 7/9).

Možná jsou to trochu čachry, ale díky zkrácení d-7 se uvolní 2 K2, ty se dají na d-4, kde se uvolní dvě sóla(2xT na 9/9), odtud K2 na d-3+ 9xK2 z d-5. Na d-5 se dá 9x2xT(K3)z d-3., dvě 2xT(Pisárky) z d-3 se dá na 1 a 7/9. mě to vychází, že se ještě jedna souprvava ušetří, navíc se zkráti d-7, d-9 a 5 jsou kratší než d-3, takže by se to do vzkm určitě vešlo. A teď proč musí mít Bystrc direct spojení na českou, když lidi z Líšně či Řečkovic, ale i Modřic musí přesedat. Třeba Líšeň: d-8 k nádraží+d-12/13 nebo busy a d-3. Ale to je známá věc. d-1 je v úseku Ečerova-Přístaviště poloprázdná, takle by se aspoň pořádně využila a dopravu od Zoo apod. už by zachytily d-3 i 11. A neřikejte mě, že by to pak d-3 na Českou z rakovecké nezvládla, když to zvládá d-11! Je to vše jen o pohodlí, máme přece přestupnej tarif. Navíc by konečně zmizela jenda linka z Vídeňské, kde jich je až moc. Očekávám opět kritiku, ale za tím si stojím. Večer od 19h by mohla d-7 jezdit jen na Mendlák a dál jako d-2 do Židenic, tím pádem by nezavazela ve smyčce na Nových sadech d-2.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
manil píše:
Jakou mají prosziskluzovou ochranu KTN nebo T6 nevím (jestli ji vůbec mají).


KT8, KTN a T6 mají skluzovou ochranu - ale ta je funkční (co se týká automatického podsypávání) jen při brždění. Při rozjezdu se "hádají" podvozky a proto tramvaj tak cuká. On každý ji při rozjíždění, když nehrozí, že se na kolech udělají plochy nechá klidně cukat, než by si podsypal, protože na každé konečné dosypávat pískovače není nic moc (hlavně u KT kde jich je 8) :lol:


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
logitech911 píše:
nevíte někdo co se dnes stalo na d-12 a d-13? okolo 16:00 jsem viděl v kr-poli NAD na 12 a posilová spoj na 13 .... :?:


Pravdepodobne se jedna o toto:
honzasl na k-reportu: píše:
Dneska kolem 15 hod. mezi Skácelovou a Dobrovského zachytila šalina trolej v místě spojení na jednokolejnou trať - oba dva pantografy zničené - byl tam solidní nával.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
M3 píše:
Ono když kloužou koleje, tak to občas dělá (a nejen KTN, ale i u ostatních vozů vybavených protiskluzovou ochranou). Tyto tramvaje mají zapnutý "skluz" aby se neudělaly plochy na kolech, takže to cukání je při špatné adhezi častý jev. Mezitím se ještě ozývá "klapání" pískovačů. A např. u T6 když to opravdu hodně klouže a řidič si "nepodsype" Tak padají kolejnice - je to úžasný - hlavně při brzdění do zastávky, když např. v 10km/h spadnou kolejnice a vůz stojí nafleku. :lol:

Protiskluzová ochrana je u každého vozu řešena jinak. U rekonstrukcí T3 s progressem a europulsem se při skluzech podsypává jak při brzdě tak při jízdě, T3 s TV8 jen povolují při skluzech jízdu a brzdu, K2P povolují jízdu, ale při brzdě sypou. Jakou mají prosziskluzovou ochranu KTN nebo T6 nevím (jestli ji vůbec mají).


Offline
888
21 led 2006 12:26
nevíte někdo co se dnes stalo na d-12 a d-13? okolo 16:00 jsem viděl v kr-poli NAD na 12 a posilová spoj na 13 .... :?:


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Radek Havlík píše:
1732 dneska na d-8
Něják blbě brzdí a hrozně cuká
Řidič vždycky zajel za zastávku nešlo mu to ubrzdit a kola něják drhla a chvilku byl i jakýsi rachot.Nevíte něco blizšího?


Ono když kloužou koleje, tak to občas dělá (a nejen KTN, ale i u ostatních vozů vybavených protiskluzovou ochranou). Tyto tramvaje mají zapnutý "skluz" aby se neudělaly plochy na kolech, takže to cukání je při špatné adhezi častý jev. Mezitím se ještě ozývá "klapání" pískovačů. A např. u T6 když to opravdu hodně klouže a řidič si "nepodsype" Tak padají kolejnice - je to úžasný - hlavně při brzdění do zastávky, když např. v 10km/h spadnou kolejnice a vůz stojí nafleku. :lol:


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
Vím jenom to, že tohle je u KTN docela normální (z pohledu cestujícího)...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 07:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]