Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 60 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
V Bílovicích S2 směr Křenovice nebo Letovice, v Obřanech, v případě vzniku zastávky u smyčky, o které tu teď debatujeme, S3 směr Tišnov nebo Břeclav. Myslím, že v tom je dost zásadní rozdíl

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
peno píše:
A pak taky lepší návaznost na Tišnov nejen z Bílovic, ale i z Ochozi a po trase 210, odkud by to nově bylo na Tišnov (a tím i Lesnou a Krpole) jen s jedním přestupem.

Nechapu. Jaky je rozdil mezi prestupem z 210 v Bilovicich a v Obranech, at uz na vlak, nebo 75?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Minimálně to, že tam budou pokladny a tedy po Bílovicích mohou být úsekovky ;-) A pak taky lepší návaznost na Tišnov nejen z Bílovic, ale i z Ochozi a po trase 210, odkud by to nově bylo na Tišnov (a tím i Lesnou a Krpole) jen s jedním přestupem. Navíc, nikde není psáno, že ta regionálka nemůže pokračovat dál na Starou Osadu a případně i dál do Slatiny a kompletně tak nahradit a-75, ale považuji to za poněkud zbytečné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
A jaky by to melo smysl, krom nastvani tech, co jezdi treba z horni casti Bilovic na Starou osadu, ze museji prestupovat?


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Cizinec poškodil závoru na železničním přejezdu. Jel na červenou


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Však přes bílovické nádraží by to pořád jezdilo, takže lidem nic nebrání vystoupit už tam. Nemyslím, že by to mezi bílovickým nádražím a Obřany jezdilo ve výsledku o mnoho plnější, než v současné době většinou poloprázdná a-75.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Ta 210 by to nepobrala, sveho casu jsem ji jezdil a autobus byval casto narvany az po strechu. Myslim, ze si lide radeji dele posedi ve vlaku, nez by stali 10 minut navic v autobusu, ve kterem by pri takove obsazenosti byl problem s vystupem na zastavkach mezi nastupni zastavkou a bilovickym nadrazim.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Robert: to byl takový nápad, že by 75 nezajížděla do Bílovic a místo ní by 210 jezdila k tomuto terminálu v Obřanech. Ale vhodnější by asi stejně bylo nechat to tak jak je, jenom nechat 75 zajíždět k tomu terminálu.

Jinak na webu SŽDC je aktualizovaný návrh JŘ 2018. Oproti původnímu je tam navíc zastávka ode dne vyhlášení Šlapanice zastávka (zatím bez zastavování). A odpolední vlaky do Tišnova mají posunutý odjezd ze Židenic z X:11 na X:14, takže bude možné stíhat přestup S6 -> S3. Stejná změna mezi 1. a 2. návrhem byla mimochodem i loni.

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/na ... -2018.html

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jestli jsem pochopil správně, tak ta zastávka u smyčky by nebyla na trati na Blansko, ale na trati na Tišnov, takže by to nebyly ty samé vlaky, ale naopak by tím vznikla návaznost na Tišnov. Osobně bych ale v tomto případě spíš a-210 úplně zrušil a a-202 přesměroval z Ochozi po její trase do Bílovic a dál po trase a-75 do tohoto terminálu, samozřejmě s patřičným omezením a-75 v úseku Obřany Sídliště – Bílovice. Zároveň taky nevidím důvod, proč by a-75 měla zajíždět k terminálu, protože obsluhu terminálu pro obřanské sídliště by zajistila právě ta regionální linka. Akorát by se nějakým způsobem musela vyřešit obsluha zastávky Kanice, Kaničky, kterou teď obsluhuje právě a-202. A také bych možná zapřemýšlel i o přesunu a-201 do tohoto obřanského terminálu, čímž by se ulevilo přetížené Staré Osadě a především terminálu u židenického nádraží. Ale to už je na další debaty.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Proc 210, kdyz na ni lze nastoupit v Bilovicich, kam jedou stejne vlaky, a horni cast Bilovic obslouzi 75?


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
U smyčky by to mohlo jít, mohla by tam zajíždět (vybraná) 75, případně 210. Takový malý terminál i se šalinou. Výhodou Obřan je, že se tam vlaky zhruba míjí, takže by mohly být pěkné návaznosti na obě strany. Pokud by se ovšem nezprasily jako u 65 v Řečkovicích.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
tr... A opravdu si myslíš, že by zastávka, kilometr vzdálená od hlavní dopravní tepny a MHD, našla plné využití??


Offline
488
07 úno 2006 10:26
PS: A navíc by se dala zastávka Brno - Obřany relativně levně zřídit na konci ulice Hlaváčova, kde je dostatečně dlouhá rovina. A směrem do Obřan větší poloměr oblouku. Je tam i podjezd a místo na (i pro invalidní vozík) sjízdné šikmé rampy, což by investici "učinilo průchodnější". K ulici Fryčajova by bylo nutné vybudovat chodník. Ty zahrádky na stráni nad tratí budou za pár let vyhledávané stavební parcely. Takže kdyby byla opravdu reálná politická vůle... Malého vytížení nové zastávky bych se neobával.

Další místo, které by si zasloužilo přinejmenším podrobnější studii, je násep před Svitavským viaduktem (nad tramvajovou smyčkou). Směrové vedení tratě zde není problém, ale bylo by tam "hodně schodů". Je to hodně vysoký násep.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Mouka píše:
Teoreticky by se dala změnit kategorie dráhy na regionální, ale to je utopie.


To by byl velký krok špatným směrem...!!! Naštěstí je to u tratě sítě TEN-T nereálné. Naopak je snaha tuto trať učinit "ještě hlavnější".

Za peníze lze řešit (skoro) všechno. Je to jen otázka vůle a vynaložených investic. V daném případě například pomocí dnes populárních (a u mnoha projektů až nadužívaných!) ostrovních nástupišť s jednou nástupní hranou. V daném případě by bylo jedno nástupiště vnější (směr hlavní) a jedno ostrovní (směr KrPole). Obě ve vnitřním oblouku, kde s rozhledovými poměry není problém. Spojené podchodem s výtahem, jak velí norma... Ano, muselo by se hnout s geometrickou polohou traťových kolejí, což by vyžadovalo rozšíření pláně železničního spodku - rozuměj: "rozšířit násep v koruně". Bylo by to nákladné, ale reálně možné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ono měnit něco na typ trati region, když je to nazvaný koridorem, nezní kvůli pomyslné degradaci moc politicky průchodně.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
To už dřív se to povede vyjednat na výjimku :-). Navíc to neřeší problém snížení rychlosti, o který (se domnívám) jde v té vyhlášce hlavně.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Teoreticky by se dala změnit kategorie dráhy na regionální, ale to je utopie.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
To není norma, ale vyhláška MD (jen abychom byli termínově korektní). Výjimky se přímo v ní sice připouští za stanovení určitých podmínek (např. složité terénní poměry, městská zástavba apod.), takže teoreticky by to šlo, ale jak píše Mouka, SŽDC se tomu bude bránit, co to půjde.
On tu navíc fyzikální problém trochu je, protože u nástupiště v oblouku lze zřídit jen menší hodnotu převýšení koleje (jinak by byl problém s průjezdným profilem) a tudíž menší traťovou rychlost. Takže zastávku lze zřídit, ale za cenu, že z traťové rychlosti 85 bude v oblouku zastávky rychlost 65 (možná 70, pokud má ten oblouk poloměr aspoň 365 m), což ocení zejména rychlíky (náklaďáků se to v tomto případě tolik nedotkne, ty stejně jezdí přes Majlont 40).


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Navíc norma sama o sobě není právně závazná. Ale SŽDC se jich bude držet zuby nehty.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ta norma není přírodním, ale lidským zákonem, takže buď jde upravit nebo je z ní možná výjimka? Bylo by hodně hloupé, kdyby se tam zastávka zřídit nedala, protože by mohla být přínosem pro tuto poměrně špatně dostupnou oblast. Jizdní doba na hlavas do 10 min., to je docela sen. A v horních Obřanech se pořád staví.


Naposledy upravil xcav8 dne 29 srp 2017 15:29, celkově upraveno 1
odpraseno


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Obávám se, že tam zastávka v současnosti nemůže vzniknout z důvodů nesplnění technické normy - konkrétně pro tento případ platí:
Vyhláška č. 177/1995 Sb, § 13, odst. 3 píše:
Na dráze celostátní smí být železniční zastávka zřízena v oblouku o poloměru nejméně 600 m.

Odhadem podle rychlosti je tam něco kolem 400 m.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Mouka... Bohužel zřejmě zůstane opět jen u urgence ze strany radnice a občanů Maloměřic a Obřan (i když by ta zastávka bodla...) - viz. nedávné vyjádření ze strany Úseku investic, dopravy a vodního hospodářství dotčené MČ:
Citace:
Takže dovolím si okomentovat vlakovou zastávku - snažíme se jako MČ o ni dlouhodobě, uváděli jsme ji jako připomínku opakovaně k plánu mobility, např. v r. 2015. O zřízení zastávek rozhoduje Správa železniční dopravní cesty a ta to např. v tom r. 2015 zamítla, tuším, že tehdy ten náš požadavek vzali jako neodůvodněný.... Je to prostě běh na velmi dlouhou trať.... Ing. Iveta Zárubová, úsek investic, dopravy a vodního hospodářství


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Dostala se ke mně informace, že by se kvůli dlouhodobé výluce tramvají do Obřan měla stavět v Obřanech u mostu přes Fryčajovu železniční zastávka. Je to pravda?


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Železniční doprava se změní. Do Boskovic a Hustopečí pojedou přímé spoje z Brna


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Trať ze Slatiny do Blažovic se opraví příští rok. Rekonstrukce vyjde na tři čtvrtě miliardy


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 03:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]