Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 26 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Pupa: Tohle celé je jen můj osobní pocit: do centra bych dával jen šaliny, možná pár trolejbusů. Žádné busy. Jen věci, co „jezdí na proud“, resp. „těžkou dopravu“ (šaliny). Do širšího okruhu města bych pustil i trolejbusy a některé busy. Tohle by byl celkově důsledek koncepce vedení nejdůležitějších linek jistými oblastmi. A pak taky samozřejmě rozřazení dopravy pro tram/trol/bus. Každý typ má svou roli, pro kterou je nejlepší. V případě busu není problém mít krátkou linku, v případě šaliny to je něco, co asi moc nechceš (pokud bys kvůli tomu musel stavět koleje).

Karosa B732: Nejsi jediný, myslím, že každý, kdo trochu sleduje, jak to dopadá po výlukách, ví, že jakmile něco takového představíte, lidi to budou chtít zachovat. A hej, však ono je to pochopitelné. Pohodlné spojení, kdo by to nechtěl. S takovou by tu měla být přímá linka od každé zastávky ke každé zastávce. Co 5 minut.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, já nevím, jsem proti dálkovým autobusům v centru, ale tak jako mi dává smysl vedení a-67 přes hlavák, tak si myslím, že i a-60 a 61 by na hlaváku svůj smysl měli. Zároveň bych také zvážil její vedení v současné výlukové trase a ukončení na ÚAN do dokončení tramvaje v Plotní, protože by se tím zlepšila obsluha ÚAN. A dost možná by právě takovéto zlepšení dopravy na ÚAN mohlo pomoci, aby se na něj někteří dopravci vrátili z Grandu a nezavazeli v centru. Čili ve výsledku možná taková cesta menšího zla. Minimálně za zamyšlení to určitě stojí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A přesně tak jsem čekal, že to dopadne. 60 a 61 jezdí přes nádraží kvůli náhradní dopravě na dolní nádraží. Mimo výluku k tomu absolutně není důvod. A k těm autobusům v centru-co takhle na Svoboďák přesunout Grand a Zvonec?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Nevím, proč by měly vadit autobusy v centru. A jaký chaos? A odpůrcům vzkazuji, že mi na nádru víc vadí bezdomovci a fetoši.
Nechme přes Hlavas 60 a 61.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Pupa…a aby zastavovala na Nových sadech. Jo, je to fajn.
Odpůrcům autobusů v centru to ale bude vadit. Jejich argumenty chápu, i když benefituji z toho, že to přes to nádraží jezdí. A přidávám se na jejich stranu.
Je to zkrátka něco jako „bylo by to fajn, ale i když to je reálné, nestane se to, protože to nezapadá do celkové vize“. A ta je důležitější, nechceme mít chaos, ale MHD.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Ponechat výlukovou trasu linky a - 60 přes Hlavní nádraží. To mi moc vyhovuje.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
A taky vlakove i autobusove nadrazi.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
peno: Jenže spojení nádraží - Technopark není ve špičce v pěti minutách, ale ve třech minutách, a už tak jezdí narvaná. Navíc linka Technopark - Komárov má své zásadní opodstatnění jako studentská linka, jelikož po celé její trase jsou jak významné koleje (Komárov, TP, Klusáčkova), tak fakulty (VUT strojní a nevím co ještě je na TP, kousek stavební, MU právnická, filda, FSS, nedaleko informatika).

Na dvanáctku fakt nesahej, to by byla špatná změna.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Je třeba si uvědomit, že lidé z okolí Muzea dopravy, kteří mají být hlavním osazenstvem pro prodlouženou d-10, jsou zvyklí jezdit d-8 a tedy na zastávku u budovy. Obávám se, že pokud by d-10 jezdila k odsunuté zastávce, tak to dopadne tak, že místní budou dál jezdit na d-8 a d-10 bude jezdit poloprázdná.
Další problém je zrušení přímého spojení M. Horákové (a hlavně Dětské nemocnice) s nádražím a také Cejlu s Českou, což byl také jeden z argumentů pro současné vedení d-9 a 11.
Možná bych to tedy zkusil, při vyjití z tohoto návrhu, trochu jinak:
9 Lesná – M. Horákové – Rooseveltova – Komárov
10 Muzeum dopravy – Hlavní nádraží – Švermova (– Starý Lískovec)
11 současná trasa
12 Komárov – Hybešova – Pisárky
13 Juliánov – Hlavní nádraží – Husova – Technologický park
Samozřejmě zůstává problém s prodlouženou jízdní dobou z Lesné na Českou, který ale upřímně nevím jak rozumně řešit, při zachování všech současných vazeb. Také Juliánov bude asi v pěti minutách ve dvojčatech poněkud předimenzovný. Samozřejmě, lze to řešit tím, že by část spojů jezdila jen na Geislerovu. Výhodou ale je posílení vazby Hlavní nádraží – Pisárky, kdy z d-12 dělám vlastně trvalou P1, ovšem s tím, že by zůstala na 3. koleji. Jen nevím, jestli by ta nebyla těmi třemi novými linkami už poněkud předimenzovaná.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ad d-10 na Lesnou: Po velmi dlouhé době nápad, který mi přijde zajímavý, za předpokladu, že Stará Líšeň fakt vygeneruje takovou poptávku, aby to stálo za to.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
MtM: Aha, pardon, já jsem blbě četl :oops: Jsem myslel, že tu d-13 vedeš z České do Bystrce. Tak to se omlouvám. Tím pádem samozřejmě padá i můj poznatek s omezením d-5, jelikož ta bude posílena d-13. I tak si ale myslím, že prohození K2 a dvojic mezi d-9 a d-11 by pro ten návrh mělo své opodstatnění.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
S dvaceti minutami muzes ten usek rovnou zrusit.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Do výpravy vozů přes Veveří jsem ve špičce vůbec nesahal, pokud je to myšleno na můj návrh. V tom mým návrhu pojede "nově" 11 jen v PD po 18h, a o víkendech, což nepovažuji za zátěž pro Veveří, jinak by jela ve stejném rozpoložení jako dnes.
Možná jsem v tom svým návrhu trochu ve špičce ubral v úseku UH - MN, ale zde myslím, že poslední roky posílená 6 soupravy (nebo již částečně i 2) by to utáhla. :-)
Edit: Možná by se ty dvojice mohly vyměnit z 9 na 11. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Taky tam vidím trochu předimenzované Veveří, tedy za předpokladu, že by d-3 zůstala tak, jak je dnes. Ale nápad to není vyloženě špatný, pracovat se s tím určitě dá.

Edit: Jak se na to dívám, tak možná bych se nebál dát i tu d-9 do K2 a naopak do dvojic dát d-11. Myslím, že pět minut v K2 by pro Juliánov stačilo a i z Lesné na hlavák by to mohlo stačit. Jelikož ale d-11 bude jediným spojením Lesné a České a i d-5 bude omezena, tak si myslím, že by na d-11 dvojice mely větší smysl, než na d-9.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Naposledy upravil peno dne 28 bře 2017 19:19, celkově upraveno 1

Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A co takhle návrh v podání:
9 - Lesná, ČR - Mor.nám - HLN (U Grandu) - Juliánov (soupravy T3, interval 10min ve špičce, 20 víkendy).
11 - nově vedena i o víkendech a večer v PD, ve stávající trase (o víkendech v trase VK - Lesná, ČR), vozy K2, int. 10 min, 20 víkendy.
Nová linka 13 vedena v úseku Juliánov - HLN - Hybešova - Mendlovo nám. - Česká - Štef. Čtvrť (interval 10 min, víkendy 20, v PD vozy K2, o víkendech sóla T3)
Linka 5 nechána v 10 min. intervalu na UH, víkendy v 20 min. intervalu také na UH

Klady:
+Posílení úseku HLN - Mendlák
+Vyřešení spojení Lesná-HLN i přes zkrácení okruhu linky 9
+Spojení Juliánova s hlavasem před budovou (ale i k nádraží na Benešce)
+Zrušení zastávky před sv. Tomášem
+Ponechané spojení Lesná-Česká
Zápory:
-Možná nadstandartní spojení do Juliánova


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Navíc tím získáš stejný problém, kvůli kterému byla zrušena původní d-13 - rozdílná hustota dopravy na různých větvích "stejné" linky neumožňující rozumný proklad - dříve d-12 a d-13 v úseku Hlavní nádraží - Technologický park a problém s rozdílným zpožděním z Komárova a z Juliánova, v tvém případě d-3 a d-13 na úseku Česká - SO a d-3 a d-9 směrem Česká - Bystrc.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Za to úsek Hlavní nádraží – Mendlák to posílení potřebuje jako sůl. Ale převlékání v pravidelném provozu… nevím, nepřijde mi to úplně jako dobrý nápad. A k tomu i prodloužení jízdní doby z Lesné na Českou jízdou přes Cejl, což je onen problém současné d-11, který ale teď částečně kompenzuje d-9 zastávkou u Tomáška. Tady by to ale navíc bylo ještě protaženo jízdou přes Husovu. Navíc, jsme zase u toho, jestli by Husova utáhla další linku, resp. v tomto případě dokonce dvě linky. Osobně se obávám, že asi ne.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Minimálně úsek Mendlák - Česká posílení vůbec nepotřebuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
já mám jeden nápad, ale zatím jsem se moc nedostal k tomu, abych ho propočítal, tak ho prosím berte s rezervou a případně rozviňte (převlékání je jen pracovní, v konečné podobě by se to nějak přečíslovalo):

d-13 z Juliánova přes Nádraží a Hybešovu na Mendlák, odtud na Českou a jako d-3 na Starou osadu.
d-9 z Lesné na Nádraží správně přes Maliňák, odtud Husovkou na Českou a jako d-3 do Bystrce.

Juliánov nemá zastávku u Grandu
d-9 jezdí "normálně"
posiluju spojení Mendlák--Česká a Mendlák--Nádraží
Veveří získá spojení s Nádražím

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ale hlavně by se tím ještě víc protáhla, už tak šílená, jízdní doba z Lesná na nádraží, což je největší problém současné trasy d-9, ne zastávka u Tomáška. A neprotáhla se jen jízdní doba d-9, ale i d-11. A to je problém pro celou Lesnou. Pokud chceme lidi do MHD přilákat, tak nemůžeme takovýmto způsobem uměle prodlužovat jízdní doby. Proto je potřeba s d-9 a d-11 něco dělat, protože současný stav je dlouhodobě neudržitelný.
Samozřejmě je tu pak i další problém, a to navyšování počtu tramvají, a tedy celkvého provozu, na pěší zóně, což také dlouhodobě kritizuji.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
61
13 zář 2016 09:04
funtom píše:
Systém šalin je v pořádku, pokud je "potřeba" zrušit zastávku u sv. Tomáše, pak podle mého názoru stačí v úseku Hlavní nádraží-Česká prohodit trasování d-9 a d-12, to by možná ani nemusel být takový rozdíl ve financích.


no, jako velkou nevýhodu tohoto přehození vidím to, že 12ka by musela ve směru na hlavas zastavovat už na tak dost vytížené zastávce na České naproti Steinhausera, zatímco její dosavadní zastávka by byla v tomto směru nevyužita, navíc by se sem ještě připletla 9ka, která je nyní bokem.


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Systém šalin je v pořádku, pokud je "potřeba" zrušit zastávku u sv. Tomáše, pak podle mého názoru stačí v úseku Hlavní nádraží-Česká prohodit trasování d-9 a d-12, to by možná ani nemusel být takový rozdíl ve financích.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Předešlým příspěvkem jsem chtěl jen odpovědět na otázku, zda nelze studenty MendelU a lidi z Lesné vozit rychlejší a kratší trasou. Co se týká dostavby v Kampusu, docela pravděpodobné je, že osmička pojede v trase Mifkova - hlavní nádraží - Křídlovická - Švermova - Osová - Kampus a skončí dopolední pásmový provoz šestky na Švermovu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Devítka jezdí narvaná hlavně ráno a odpoledne, jinak se to celkem dá, nicméně by to chtělo častější dvojice, současné nasazení hlavně Poršeter chvilkama nestíhá, zatímco na šestku se celkem kapacitně hodí.
Jak už jsem tu psal víckrát, kdysi, v dobách fungující třináctky, jezdívala devítka na Cejl a do Komárova, zatímco jedenáctka kolem Dětské nemocnice a rovnou na Českou. Zdvojením intervalů dvanáctky mi přijde, že vlastně došlo k přiznání spojené devítky s třináctkou do jedné linky skrz Svoboďák jako nesmyslné a vlastně zbytečné, proč nelze obnovit předešlý stav, naprosto netuším, o penězích to zjevně nebude.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Možná proto, že je linka 9 IMHO trochu nešťastně řešena? Páč když chce někdo jet z Hlavasu k dětské nemocnici, musí přes Svoboďák, to stejný studenti Mendelovy univerzity a tyto davy by šlo teoreticky hrnout do jejich cíle jinou a navíc kratší cestou.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 20:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]