Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 27 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2660
13 črc 2009 13:42
Nevím, proč furt někdo chce jednu z linek 4 a 9 z náměstí Svobody odstraňovat, když už nyní jezdí v tomto úseku obě narvané k prasknutí...


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Reakce na moje vedení:
To, že vedení není ideální to vím. Při navrhování jsem zjistil, že v Brně se těžko navrhuje nějaké jiné linkové vedení, jen jsem byl zvědav na názory lidí z různých částí města jak by se jim to líbilo či nelíbilo (páč to osobně těžko zjistím)

Fafner:
Počítám s dostatečným počtem obousměrných vozidel, jinak by linky 1 a 8 vedly jako nyní. (plus by do Lískovce vedla d-6 místo d-7 nebo d-9)
Interval jsem zaokrouhloval po 5 minutách a nedělal úplně detailně.

Zdeněk:
Smyslem mého návrhu bylo odstranit jednu linku z centra, což se mi ale nakonec nepodařilo. Ne odstranit zastávku u Tomáška :)

peno:
Maliňák s Mendlákem by měl spojení pomocí d-1 a každou druhou d-2, tudíž častěji než nyní.

Robert:
Někde jsem četl (v nějaké diplomové práci asi, ale teď ji nemůžu najít), že by měly mít prohozené konečné kvůli tomu, aby měly podobně dlouhou jízdní dobu. Viz např. N91 jede od Řečkovic do Lískovce a N98 z Líšně směrem do Bystrce. Ale vzhledem k nedostatečnému počtu kačen na "prodlouženou" osmičku je to neproveditelné.

Jinak díky všem za jejich připomínky, vážím si jich :)


Offline
1388
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
peno: Jenže od přestavby smyčky se občas kloub do Ořešína podívá na té 70 (v rámci přejezdu). Jinak co jsem slyšel, tak kloub má prý menší problém při výjezdu ze smyčky (špatně technicky vyřešeno), protože si musí nadjíždět až příliš do protisměru, ale osobně si myslím, že tam není až takový provoz, aby to někomu zas tak vadilo (nebo to řešit výjimkou). Já jsem za klouby na 42 rád, v dopoledním sedle mají svůj smysl (a před Vánocemi obzvlášť), jenže jsou časy, kdy vozí vzduch (třeba i odpolední špička) a to by se dalo vyřešit právě těmi přejezdy na 70 (které při častých zpožděních jezdí na hraně kapacity častokrát i ve špičce).


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
MtM: To už se také několikrát řešilo a vždy to skončilo na tom, že klouby do Ořešína nesmějí. Ale proč, to netuším. Holt si místní asi budou muset zvyknout, že klouby jsou na a-42 a pro cesty po společné trase upřednostňovat tu. Jiné řešení bohužel asi aktuálně není. A upřímně, buďme rádi za ty klouby alespoň na té 42, protože i to prý dalo velkou práci prosadit.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Kazliku, jaky ma smysl prohozeni konecnych u osmicky a jednicky? Zbytek by asi s par upravami usel, byt ty zmeny nepovazuju za nutne.


Offline
1388
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Já přidám jeden návrh, sice to souvisí spíš s návrhem kapacity linek a to ještě z Řečkovic, ale i tak. Já bych měl návrh, aby se po 19h prohodily klouby ze 42 (04202 a 04) na linku 70 (za sóla). Zefektivnilo by se večer využití kloubů v této lokalitě, protože linka 42 jezdí večer obsazená asi 5-20 cestujícími, zatímco linka 70 asi 35-50 cestujícími (vysledováno). :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Taky mi přijde jako docela zásadní problém likvidace přímého spojení Maliňáku s Mendlákem. A další problém nastane po případné dostavbě tramvají ke Kampusu, kdy budou potřeba hned dvě linky v kačenách, resp. obousměrných tramvajích.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1665
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Hlavně je blbost předělávat celý FUNGUJÍCÍ systém kvůli jedné zastávce.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Sebrat Bystrci LF2+LF je blbost. Odpoledne a někdy ráno bývají tak narvané, že by se spíše hodily soupravy LF2+LF2.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No, ono je tam těch problémů víc...
- Na pokrytí d-8 v tomto rozsahu nemáš dost kačen
- zcela zásadní nevýhoda je naprosto nedostatečné pokrytí Bystrce, naopak Starý Lískovec tam máš naprosto přetížený.
- snižuješ bez náhrady kapacitu dvanáctky
- Na Mendláku se ti zbytečně překrývají linky 2 a 7 jedoucí ze SO zhruba stejně dlouho
- od pohledu na to spotřebuješ víc vozů, než teď.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Linka Mifkova - Ečerova je blbost. Nahrazení dlouhých souprav kačenami by bylo dost zásadní snížení přepravní kapacity.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Zde je můj návrh, který jsem asi před měsícem dělal. Snažil jsem se v centru (Nám. Svobody) omezit počet linek na jednu, ale nevyšlo mi to.

1: Řečkovice - Hlavní nádraží - Starý Lískovec
2: Stará osada - Nové sady, smyčka ( - Mendlovo náměstí)
3: Juliánov - Hlavní nádraží - Náměstí Svobody - Česká - Rakovecká
4: Náměstí Míru - Obřany
5: Modřice - (Ústř. hřbitov, smyčka) - Hlavní nádraží - Malinovského náměstí - Moravské náměstí - Štefánikova čtvrť
6: KrPole, nádraží - Česká - Mendlovo náměstí ( - Ústřední hřbitov, smyčka)
7: Stará osada - Jugoslávská - Česká - Mendlovo náměstí - Švermova ( - Starý Lískovec)
8: Mifkova - Hlavní nádraží - Pisárky - Ečerova
9: Lesná - Moravské náměstí - Mendlovo náměstí - Starý Lískovec
10: Stránská skála - Nové sady, smyčka
11: Lesná - Körnerova - Hlavní nádraží - Nové sady, smyčka
12: Komárov - Hlavní nádraží - Česká - Technologický park

V plánku jsou zaznačené průměrné intervaly, pokud jsou u linky dva časové údaje, tak platí nižší interval pro úsek po nácestnou konečnou.
Akorát u čtyřky by měl být interval 5".
U linek 2 a 6 končících na Mendlově náměstí bych udělal převlékání mezi sebou (buď u všech nebo u některých)

Výhody
  • Zastávka Česká u Tomáška by byla manipulační
  • Atraktivnější úsek Hlavní nádraží - Mendlovo náměstí
  • Přímé spojení oblasti Tábora s Hlavním nádražím
  • Přímé spojení Štefánikovy čtvrti s Hlavním nádražím
  • Rychlejší spojení mezi dětskou nemocnicí a Hlavním nádražím
Nevýhody
  • Horší spojení Hlavního nádraží s Vídeňskou
  • Vytížená smyčka na Nových sadech

Ono těch výhod a nevýhod je víc, ale to je na individuálním posouzení :)
> Schéma šalin <


Offline
Uživatelský avatar

1665
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
peno: čtyřka byla historicky ve dvojicích po ti minutách, následně začaly tuším v roce 2001 jezdit sóla po pěti, po čtvrt roce každý druhý spoj začal končit na Mostě a postupně se nasazovaly K2.
Náměstí Míru po deseti minutách, to je bezva vtip, hlavně ráno...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Dlouhé soupravy Váríí na dvanáctce většinou souvisí s návozem vozů do Medlánek na KP, nebo občasně bývají na některé odpolední pisárecké trhačce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Peno: Údolní by v mém návrhu nezůstala bez obsluhy, jen jsem to do návrhu zapomněl napsat. :smile: Komenského náměstí jsem myslel spíš jako záložní konečnou a la pásmový provoz v silnějším centru a slabším konci.
Předimenzovaná Husova je vedlejší efekt, ale jo, souhlasím, že se to moc nehodí, nicméně jednou za deset minut to není tak hrozné. Asi by to chtělo nakonec posílit kapacitu vlaků na čtyřce a část problému by se tím vyřešila.
Mimochodem, přijde mi zvláštní, že jednou za čas (ne pravidelně) jede souprava Varií na dvanáctce a kapacita se tak posiluje delší soupravou jen na jedničce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Další možnou variantou by mohlo být roztržení současné devítky na 2 linky obdobně jako při výluce na Miladě, jen s tím rozdílem, že linka od Juliánova by končila na sadech. Tedy Juliánov - Nové sady a Lesná - Milada - Moravák - Rooseveltova - nádraží - Česká - Moravák - Milada - Lesná.

Výhody:
+ snížení zátěže na 2. koleji u nádraží
+ zrušení zastávky u Tomáška směr nádraží
+ možnost různé přepravní kapacity na obou větvích
+ odpadnutí přenosu zpoždění z Táborské dál do města
+ relativně jednoduchá změna bez zásahu do vedení ostatních linek
+ uvolnění alespoň jedné větve trianglu před Tomáškem pro odstavování vadných vlaků

Nevýhody:
- Juliánov přijde o přímé spojení na Českou
- další zatížení 3. a 4. koleje u nádraží
- nutnost zachovat zastávku u Tomáška směr Moravák (nicméně zde lze vybudovat nástupní hranu a stanicující vozy ničemu nazavazí, takže by to až tak nevadilo)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ono nejde ani tak o Českou, jako spíš o Hlavní nádraží, přesněji nástupiště u Grandu.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Proč vlastně Juliánov požaduje spojení na Českou - je tolik jiných oblastí, které spojení s Českou bez přestupu nemají (Řečkovice, Modřice, Líšeň, ...)...
Podle mě je v Brněnské síti hodně velké +, že všechny linky jedou přes Českou nabo Hlavní nádraží (nebo přes oba uzly). Tak se dá v podstatě s jedním přestupem cestovat z kamakoliv kamkoliv v rámci tramvajové sítě. Jsem rád, že i ostatní linky nejsou nějak politicky tlačeny do obou uzlů - třeba jednička (kvůli Řečkovicím) by jela přes Českou a Svoboďák, pak teprve Hlavní nádraží atd., šestka kvůli královopolskému nídraží by jezdila přes Maliňák, Hlavní nádraží, Svoboďák a pak pak teprve Česká, Šilingrák...
Vážně by mě zajímalo, co Juliánovské tak táhne na Českou, když na Hlavním nádraží mají podobný výběr cílů.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Hlavním problémem tohoto vedení by mohla být ztráta přímého spojení z Juliánova na Českou

A to je právě to, proč je vedení linek 9 a 11 dnes tak zkurvené. Dokud se tohoto politického požadavku nezbavíme, tak to prostě líp udělat nepůjde.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Někomu můžou 4 a 9 v centru vadit, na druhou stranu i tyto linky přispívají k tomu, že lidé do centra vůbec jezdí. Samozřejmě pro část z nás není problém dojít z Čáry, Maliňáku atp., ale na Svoboďáku i Zelňáku bývá poměrně velká výměna cestujících počas celého dne.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Cracatit: V té první variantě jsem tu současnou trasu nemyslel na Mendlák, ale samozřejmě celou trasu, tedy až k Ústřednímu hřbitovu, s tím, že ty současné posilové spoje na Mendlák by se přesunuly na d-9, kde by byly v K2. Ovšem s tím, že i tam by ve špičce jezdily až ke hřbitovu (jako je tomu ostatně i dnes na d-5).

Jinak ta d-4 je dána asi historicky, protože původně na ní byla sóla a ta by v deseti minutách nestačila. Po přesunutí zpět do centra se ale ukázalo, že sóla v této trase prostě nestačí (i když, ona už ta sóla občas nestačila ani před tím, ale jaksi to všichni ignorovali) a místo toho, aby někoho napadlo ta sóla jednoduše spojit do dvojčat a zkrouhnout interval na deset minut, raději nahradili sóla K2.

Jinak k tvému návrhu: To je politicky neprůchodné. Za prvé, bys omezil obsluhu centra jen na pracovní dny (a to říkám jako odpůrce tramvají v centru), za druhé, ukončit d-4 na Komenského náměstí by vyžadovalo kačeny, kterých jaksi není zrovna přebytek, za třetí, by se tím předimenzovala Husova (o čemž už jsem také psal, že tam prostě další linka jaksi nevleze) a také úsek Hlavní nádraží – Komárov (smyčka Zvonařka má být po přesunu tramvají na Dornych zrušena) a za čtvrté, by zůstala Údolní bez obsluhy. I když, to by mnozí obyvatelé těch vil tam třeba i uvítali sarcastic
A ta a-44/84, no to už tu právě také bylo, tenkrát v podobě a-45 a zrušilo se to právě s argumentem souběhu s tramvajemi. Navíc, toto vedení okružek by znamenalo i komplikace se zastavováním (a v případě 84 i ukončením) na Staré Osadě. Nemluvě o tom, že by tím zůstal úsek Tomkovo náměstí – Stará osada ve všední dny bez obsluhu, pokud bys tedy nezrušil t-27 a nevedl t-25 a 26 opět přes Starou osadu, za což by tě také mnozí neměli rádi.

Prototyp401: Zrovna d-4 má největší problém právě v tom centru, ale troufnu si říct, že i tam by dvojice po deseti minutách stačily.
Jinak je pravda, že v žádné lince (snad s výjimkou d-10, ale ta je na jinou debatu), není kapacita nazbyt. Ale problém je, že posilování nenaráží jen na peníze, ale i na propustnost tratí a ne vždy preference pomůže. Proto právě na d-1 se DPMB vydal cestou zkapacitnění souprav, ale ani to jaksi nejde do nekonečna. Jediným systémovým řešením je posílit tramvaje vlaky, tedy postavit SJKD.
Jinak já si troufnu říct, že o přepravních proudech v Brně mám dobrou představu a nemaluju to od stolu. Snažím se co nejvíc zachovat současné proudy a posílit ty, o kterých vím, že nestíhají (což je právě ta d-8).

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Cracatit píše:
Proč vlastně jezdí čtyřka tak často, co je v pracovních dnech tím hlavním důvodem?

Já myslím, že tím důvodem je to, že s ní jezdí hodně lidí?
Já teda nevyužívám d-4 pravidelně, ale párkrát do měsíce s ní jedu v různé časy z Hlavního nádraží na Náměstí Míru a nestalo se mi, že bych měl pocit, že by jela poloprázdná.
Navíc jak pravidelně píše Naxashi - téměř žádná linka nemá nějak volné kapacity na to, aby se do ní hromadně mohli přesunout lidi z aut, což je chyba, a je třeba si přiznat, že sice řešíme, jak dostat lidi z aut, ale zároveň jim nemáme co nabídnout. Nelze čekat, že se lidi přesunou do MHD, když ví, že to jezdí nacpané. To by město muselo připlatit a ukázat, že to myslí vážně a že nabízí dostatečnou přepravní kapacitu pro všechny [nákup nových vozů, stavba nové vozovny (eventuelně výrazné rozšíření Pisárek na úkor výstaviště), zahuštění intervalů, větší preference MHD (alespoň tramvají) atd.]... to je skutečný problém. Jezdím každý den a prázdným vozem jsem nejel ani nepamatuju (naposledy před rokem a půl, když jsem jel v 4.45 z Technologického parku, kdy vyjíždí vozy těsně za sebou na své linky po trase d-12, jinak každý den jezdím d-1 a když přijede 2xT3, tak jsem se tam v ranní špičce několikrát nevlezl - a to už na zastávce Tylova ve směru do centra a čekal jsem na soupravu Varií).

Ad přepravní proudy a návrhy linek - mně osobně současné linkové vedení pasuje (kromě d-9, která mi přijde opravdu nelogická) - a nedovolil bych si do toho vrtat takto od stolu bez znalosti největších přepravních proudů. Vždycky to někomu pasuje a někomu ne a nechtěl bych, aby se v Brně dělali experimenty, jaké dělá ROPID v Praze, kde čtu a změnách 4x do roka.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kdyby to bylo na mně, vykašlal bych se na devítku na Svoboďák. Vedl bych ty linky asi takhle:
D-4 Komenského nám. Šilingrovo nám. hl. nádraží (3. a 4. kolej) Masná - Geislerova (- Juliánov)
D-9 Lesná - Jugoslávská - Dětská nemocnice - Malinovského nám. - Zvonařka (- Komárov)
D-11 (pracovní dny 9 - 19 h) Lesná - Jugoslávská - Cejl - hl. nádraží (1. a 2. kolej) - Zelný trh - Česká (Česká)) - Grohova - Vozovna Komín a ve špičkách do Bystrce na Rakoveckou.
Případně ještě varianta druhá k té jedenáctce, točit každý druhý spoj jako při výluce Milady Horákové po centru a z Malinovského nám. zpět, točit ji už na Malinovského náměstí rovnou bez vazby na nádraží mi přijde jako ptákovina a na Komenského náměstí toho taky moc končit nemůže.
No a na závěr ještě k tomu spojení se Starou osadou ze ŠČ, vykašlal bych se na šaliny a přetrasoval 44/84 na souběh se šalinou, tj. Štefánikova čtvrť - Venhudova - Jugoslávská (D-3 před lékárnou) - Vojenská nemocnice - Stará osada, trvale bez ohledu na výluku Tomkovo náměstí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Peno: tu první variantu s D-5 v dvojčatech jsem nepochopil, proč dvouvozové soupravy po 10 min/celodenně jen na Mendlák? Trochu vožení vzduchu, ne? To už mi přijde mnohem rozumnější posílení kapacity D-2 z Ústředního hřbitova. :smile:
Třináctka mi nepřipadá jako blbý nápad, ale spíš bych byl pro první variantu místo posilové desítky a každou druhou z Juliánova, ne jen z Geislerovy, po Švermovu bohatě stačí. :smile:
Proč vlastně jezdí čtyřka tak často, co je v pracovních dnech tím hlavním důvodem?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
K2 jezdily do Juliánova během výluky M. Horákové a problémy tam s tím, pokud vím, nebyly. Pětiminutový interval ve špičce je tam hlavně pro to, aby byly reálné proklady mezi d-8 a d-13 v úseku Životského – Švermova, ne jako dnes, kdy přijedou dvě narvané d-8 a za nimi d-10, která veze akorát tak vzduch. I když, kdyby bylo po mém, tak bych tu d-13 z tohoto návrhu vedl až do Lískovce, ale to už by na té trati bylo poněkud těsno, kdyby se tam měly vlézt v pětiminutových intervalech d-6, 8 i 13. Samozřejmě, je možné debatovat i o ukončení každé druhé d-13 ve špičce na Životského, prodloužení intervalu na 10 minut celodenně a/nebo kapacitnějších tramvajích. Alternativně mě ještě napadlo toto:
13: Juliánov – Starý Lískovec 10 minut, dvojčata
14: Novolíšeňská – Švermova 10 minut, pouze ve špičkách pracovních dnů, K2
Ale samozřejmě, zácpy na Táborské nic z toho nevyřeší, spíš naopak, ještě je to umocní, když tam budou tramvaje navíc.

Vedení d-13 z druhé varianty po Husově mě také napadlo, ale myslím, že Husova na takový provoz bohužel není připravena. To by tam teprve vznikaly zácpy, kdyby se tam přidala další linka, byť jen v desetiminutovém intervalu. To bych to možná spíš vedl po Rooseveltově, ale tím zase narážíme na odpor Juliánovských k zastávce u Grandu :roll:
A možná právě to, že v DPMB už nechtějí o d-13 ani slyšet, je důvodem toho, že máme d-9 v naprosto šíleném vedení :-x

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 pro 2024 22:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]