Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 170 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Richie píše:
Naxashi, Zolexi, díky, řekl jste to za mě :applause: - ano, lidi nechápou, že auto není nutnost, samozřejmost ale zbytečný luxus.Já osobně auto vnímám obecně jako zlo (škodí přírodě, všude zavazí, zabíjí víc veřejná doprava...) a jeho použití jenom jako nouzovým řešení.


Předpokládám, že bydlíš na samotě u lesa a nevyužíváš luxusu teplé vody, apod. Jaktože jsi vlastně na internetu, to někdo taky může považovat za luxus, ne?

Richie píše:
...zjišťování nějakých informacích, telefonování.....


Ano, za to ti jistě ostatní cestující poděkujou...


Offline
1591
18 led 2009 10:06
No, zrovna pohodlnost je velice subjektivní, pro mě je pohodlnější veřejná doprava - víc prostoru, můžu si víc užívat volnýho času čtením, posloucháním hudby (ne jako kulisu k řízení) - ano, auto může být rychlejší (ne však ve špičce a rámci JMK by se taky našly výjimky - po trase exR2 ("R19) a exR5 (R13). Navíc ten čas řízení auta je zcela ztracenej, nemůžeš se věnovat čemukoli jinýmu, zatímco když pojedeš normálně, tak můžeš i čas během cestování využít jako příjemný trávení volnýho času ať už tím čtením, posloucháním hudby, vyřizováním něčeho na internetu, zjišťování nějakých informacích, telefonování... Věci, co stejně budeš dělat, ale "zabiješ" tím čas doma, místo efektivního využití času při cestování. Takže argument že je to autem rychlejší je k ničemu ve výsledku.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A tohle je přesně problém nemajitelů aut, že mají dojem, že majitelé aut mají auta na jejich úkor, nebo jako zbytečný luxus, nebo (a to mi přijde už hodně vtipné) aby si museli něco dokazovat. Zvážili jste možnost, že auto je prostě rychlejší a pohodlnější nežli prašivá MHD, a že řidiči aut prostě jen využívají možnosti naplno?

A že stojí auta v ulicích... V Plzni je v centru parkovací dům, kde můžu stát celý den za 60 Kč, za hodinu 10. To je situace, za které se mi nevyplatí kroužit po širším centru a hledat parkovací místo + dojít do centra, strávil bych na tom moc času. Oproti tomu v Brně je to několikanásobek (JD 300 za den nebo 30 za hodinu) - a za takové situace si fakt radši zaparkuju dál a do centra dojdu.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Naxashi, Zolexi, díky, řekl jste to za mě :applause: - ano, lidi nechápou, že auto není nutnost, samozřejmost ale zbytečný luxus.Já osobně auto vnímám obecně jako zlo (škodí přírodě, všude zavazí, zabíjí víc veřejná doprava...) a jeho použití jenom jako nouzovým řešení.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Problém je v tom, že tu je málo parkovacích míst, ano, chtělo by to více podzemního parkování, jak v centru, tak na sídlištích pod baráky.
Problém je pak ale i v té mentalitě lidí dneska. Přijde mi to jako kdyby si museli něco dokazovat, když mají auto, nebo více.
Na druhou stranu…i jako příznivce MHD musím říct, že současná „verze“ není připravená na zvýšení poptávky. Máme všude krátké vozy (jop. Stále to samé, pořád dokola. Stále to nebylo vyřešeno).
Pokud by ten §27 Zákona o provozu na pozemních komunikacích byl ze strany města vynucován, pokutován, apod., tak máme za pár let prachy na novou vozovnu a vozy. Jen z tohohle.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Plošný zákaz je. §27 Zákona o provozu na pozemních komunikacích:
(2) V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Primárný problém je v tom, že ľudia kupujú autá aj keď ich nutne nepotrebujú. Veľa rodín ma 2 alebo aj 3 autá. Z nejakého dôvodu väčšina ľudí predpokladá, že je ich základné právo zaparkovať súkromný majetok (auto) na cudzom pozemku (ulica). Vytváranie nových parkovacích miest nie je riešením, lebo ak bude miesto, zvýši sa aj počet áut a bude znovu nedostatok. Mesto musí ísť cestou obmedzení, aby ľudia pochopili, že auto nie je základná životná potreba a začali sa chovať pri cestovaní rozumne. Ten, kto chce auto a parkovacie miesto, nemá kupovať byt uprostred mesta.

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Primární problém je nedostatek parkovacích míst a v tom, že ten nedostatek město neřeší.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
MHD má problém kvůli autystům, co to prostě musí odstavit uprostřed silnice, snad všude. Takže…kdy bude nějaký plošný zátah, zákaz a preference MHD? Nikdy? Aha. OK.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Zátah na auta v Merhautově ulici: Tramvaje tu mívají problémy, říkají strážníci
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/odtahy-aut-na-merhautove-ulici-tramvaje-tu-maji-problemy-vysvetluji-straznici-20170317.html


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Co se týče trasování d-9 v současné podobě, tak jediný smysluplný důvod je ten, že ji zavedli před nádraží a snížil se tím počet lidí motajících se mezi viaduktem a nádražím, protože podchodem nikdo nechodí. No a když už se jede kolem České, tak se tam ta zastávka zřídila. Ideální stav by byl, kdyby d-9 jela nikoli přes Svoboďák, ale přes Šilingrák - Českou na Lesnou a d-12 by jela kolem Vaňkovky - Úzká - pod mostem - Nové sady - nádraží - Maliňák - Česká - TP. Ale to je utopie, protože tam nejsou koleje, motaj se na Úzké autobusy, auta a nikdo neví, kde bude nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tak na tom, že současná trasa d-9 není ideální se asi tak nějak shodneme. Ale pokud jde o zastávku na Svoboďáku, tak ta má těch pastí docela dost. Zastavování tramvají v nájezdu pro auta, dvě zastávky pro různé typy tramvají (v čemž, mimochodem, mají guláš i řidiči, ne tak ještě cestující) a zastávkové přístřešky zužující prostor pro chodce, jsou ty nejvýznamnější. Nejčistším řešením by podle mého názoru byla stavba klasického nástupního ostrůvku s přístřeškem přímo na náměstí. Místa je tam na něj dost.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fajn. Tak jsme si to tu vysvětlili. Celkově mi přišlo prostě lepší trasování, jak bývalo dřív = devítka po Cejlu ke Grandu a do Komárova a jedenáctkou z Jugoslávské kolem Dětské nemocnice rovnou na Českou bez oklik.
Zelný trh mi přijde ještě zbytečnější než zastávka u Tomáška. Docela by mě zajímalo, jak chcete zajistit bezbariérovost přesunuté zast. nám. Svobody? V současné době ta zastávka nemá jakékoli pasti, je se vším, co má mít a navíc i s adekvátně vysokou nástupní hranou.
Otočme list, zajímalo by mě, jaké zastávky v tramvajové síti by se hodily na znamení, buď trvale, nebo aspoň v režimu "O".

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Špatný nápad je hlavně současná trasa devítky, která vyžaduje právě ty zastávky u Tomáška. Kdyby devítka jezdila přímo přes Maliňák, zastávky u Tomáška by nemusely být a nikomu by nechyběly.

Na zastávkách u Tomáška mi nejvíc vadí, že nejsou bezbariérové a zastávka směr nádraží ani být bezbariérová nemůže. U tak významného přestupního uzlu, jako je Česká, je to prostě zásadní chyba, která ve výsledku degraduje celý přestupní uzel.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Přesně tak, pokud je některá z těch zastávek zbytečná, tak je to Náměstí Svobody (tam kde je). Rušit zastávku v druhém největším přestupním uzlu mi přijde jako hodně špatný nápad.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Cracatit: Kdo tu mluvil o vazbě Veveří – Pekařská? Pro tu je samozřejmě d-9 naprosto nepoužitelná a tedy irelevantní. A d-12 jaksi obsluhuje jen malou část Veveří, většinu obsluhy této ulice, stejně jako Minské a Horovy, zajišťují d-3 a 11. A ano, přestoupit se dá z d-9 na d-3 a 5 jinde, ale ve směru z Juliánova je to jaksi vždy zajížďka, takže je to samozřejmě nesmysl. Nemluvě o tom, že na České je navíc vazba i na tu d-11, na kterou na M. Horákové vazba prostě není, ta je pak až v Lesné. A d-4 kolem Tomáška projíždí proto, že zastavuje na Joštově, takže jaksi není důvod s ní zastavovat znovu. Jenže d-9 tím směrem nejede, takže jinde zastavit nemůže. Podle mě je mnohem větší problém právě to, jak napsal prototyp, že zastávka Náměstí Svobody není na náměstí, ale až na Rašínově.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Mimochodem nevidomí můžou přestoupit kdekoliv, kde ty navrhuješ, kde to budou mít hrana-hrana třeba, takže je do toho netahej - nikdo je tam nenutí přestupovat.
Nám ostatním nech tu možnost tam přestoupit. Když pominu, že je blbost, že devítka jezdí přes Svoboďák, tak zastavování u Tomáška je to nejlepší na ní, když už tama jede - vždy tam přestupuje i víc lidí, než třeba na Svoboďáku. Výhoda přestupu na České je třeba, když přijedu d-12 a potřebuju jet směr Dětská nemocnice - mám větší výběr (a mimo špičku se hodí mít větší výběr) - a takových situací je víc...
To mi přijde logičtější přesunout zastávku Náměstí Svobody na druhý konec náměstí a zrušit Zelný trh, kdyby se teda jako mělo dít. Ale myslím si, že celá debata o rušení zastávek zrovna kolem České je trochu bezpředmětná. S takovou bys ještě mohl přijít, že by třeba d-8 a d-10 neměly zastavovat na Nových sadech, však na Soukenickou a Hlavní nádraží je to kousek - ale i tak tam přestupuje hodně cestujících a určitě přijdeš na to proč.


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Peno: argumentovat s D-3 a zastávkou u Tomáška je úplně liché, když můžu přestoupit bez jakéhokoli popocházení u stopařa nebo na Dětské nemocnici. Pěších cílů je tam míň než na samotném Moravském náměstí a kdo chce z Veveří na Pekařskou buď na České přestoupí do pětky, šestky, nebo zůstane ve dvanáctce rovnou až na Šilingrák, takže to je taky dost střelba vedle. Čtyřka třeba okolo Tomáška jenom projíždí a nikomu to nevadí, tak co má být za problém?
Kdyby od sebe zastávky Moravské náměstí, Česká (u Tomáška) a náměstí Svobody nebyly tak blízko, tak by mě ani nenapadlo říkat takovou věc, že je ta jedna před Tomáškem zbytečná, mimochodem pro nevidomé je orientačně jedna z nejtěžších.je

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Zahájení plavební sezony se odsouvá. Kvůli ledu na hladině přehrady


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ehm, to jako vážně, že člověk, který nechce použít plechové schody, má obcházet půlku Jírové, aby se dostal na tramvaj? :roll: A na výtahy tam také není zrovna spolehnutí, co mám zkušenosti.

A zrušení zastávky u Tomáška? To je z podobného sobeckého soudku, typu: „já si dojdu, tak ať si dojdou všichni“. A návaznosti také nebudou stejné. Třeba na Veveří bude návaznost jenom na d-3 na Moraváku, stejně tak na Pekařskou bude návaznost prakticky jen na d-5, protože kdo by na Moraváku chodil až na d-6, že ano. Ale hlavně, proč ty lidi hnát na Moravák a pak zase zpátky, když ta d-9 přes tu Českou fakticky jede a zastavit tam není problém.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jestli jde o to schodiště v Líšni na Jírové, co vede do radnice, tak jednak je vedle něj výtah a navíc se dá jít po těch hodně pozvolných dlážděných rampách na most nad šalinou, po kterém jezdí autobusy a auta, když jedou třeba od Novolíšeňské, nebo se dá jít na druhou stranu a dál je ještě jeden most s betonovým schodištěm na obou stranách, po kterém se taky dají přejít koleje, takže možností u Jírovy je víc.
Ještě se vrátím k přístřeškům na zastávkách, přijdou mi dostatečné, pokud jsou jednoduché jako třeba na Joštové a nemají otevřený bok, např. na Dunajské směrem do Bosonoh je autobusová zastávka se zálivem a velkým tzv. dvojitým přístřeškem, co nemá jednu boční stěnu, tam teprve někdy fučí a sněží.
Jinak mi přijde škoda, že na víc místech není udělaná bezbariérová zastávka ve stylu jako třeba Kořískova, umím si to představit na zastávkách s menším provozem aut, třeba na trase D-5 po Merhautové (Venhudova, Zdráhalova), na D-9 (Jugoslávská společná pro 9/11, Tomanova v obou směrech a Zemědělská z města). U Tomáška by spíš pomohl přesun zastávky do ústí Rašínovy.
Nic by se nestalo, kdyby tu zastávku zrušili a nechali devítce jen náměstí Svobody a pak až Moravské náměstí. Docházková vzdálenost by se zvedla málokomu a přestupní možnosti by zůstaly stejné.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Stávka řidičů autobusů? Do měsíce. Nabízené peníze nestačí, vzkázali odboráři
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/stavka-ridicu-autobusu-do-mesice-nabizene-penize-nestaci-vzkazali-odborari-20170315.html


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Brno čekají dopravní omezení. Opravy chystají teplárny i dopravní podnik

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nemluvě o tom, že to kovové schodiště je opravdová výzva pro lidi, kteří mají strach z výšek. A vězte, že to není žádná sranda. Takový člověk pak prakticky nemá šanci se přes svůj strach k tramvaji dostat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Zavřené schodiště v Líšni, kvůlu kousku ulomeného jednoho schodu : https://www.novinky.cz/vase-zpravy/jiho ... schod.html


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 zář 2024 00:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]