Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 37    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
ad 64: Hlavně v tom úseku se především vystupuje a téměř nenastupuje, tam by se klidně jízdní doby mohly zkrátit, a místo čekání nebo pomalé jízdy na trase by si to řidič odčekal na konečné.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ad zipovaci semafory - sundal bych z nich červenou pro auta, bud blikající žlutá (=podle značek, tedy salina ma přednost) nebo zelena (auto ma přednost). Důvod je ten, ze červená ráda zastavi auta už v profilu saliny a ta pak čeká celý cyklus.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
19
19 srp 2013 15:04
100+101+575
Další adept na zkrácení jízdní doby je 64, přinejmenším ze SO na Červ. písek je mimo špičku běžné že spoj předbíhá JŘ, přičemž řidiči to řeší různě - čekáním (typicky na Podsednické), pomalou jízdou, nebo opožděným odcvakáváním zastávek.

Pokud jde o preferenci MHD na křižovatkách, to by chtělo jako sůl. Úplná utopie je paušální přednost před IAD kdekoli, ale řada míst ve městě je už teď do nebe volajících, namátkou:
- Rosického náměstí, šalina směr Tábor musí (navíc ve stoupání) dávat přednost autům zleva (!)
- návaznost semaforů na M. Horákové směr centrum - systematicky šalina těsně nestíhá zelenou přes Koliště a stojí tam další minutu
- "zipovací" semafory před šilingrákem - často zbytečné zdržování šalin (a opět ve stoupání), optimálně by měla mít šalina vždy přednost. Holt by někdy "ukradla" autům zelenou na křižovatce, ale pokud by to nějaké řidiče odradilo tudy jezdit, jedině dobře.
- odbočovací semafor pro BUS z tomkáče na Merhautovu. Nejspíš je nějak seřízený s křižovatkou na tomkáči, ale osobně nevidím co by bránilo, aby zelená padla neprodleně a ne až za minutu.
- vyjíždění busů ze SO směr kasárna/Údolíček. Ideálně natvrdo přednost těchto busů, takhle jsou často vydány na pospas, jestli je někdo milostivě pustí (a musí být současně dva, v obou proudech). Na VMO ale asi taková úprava neprůchodná...
- atd. atd.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Upřímně, která křižovatka v Brně má vhodný cyklus? Statické cykly jsou přežitek 20. století a těch dynamických je v Brně pomálu.
Např. křižovatka na Nových sadech. Zde není jediný důvod nemít preferenci tramvají, zvlášť když proudy cestujících převyšují počty cestujících aut. Není přece normální, aby tramvaje od Hybešky čekaly přes 2 minuty na celý cyklus. Dynamické cykly se mění rychleji, fáze pro tramvaj odpovídá akorát té tramvaji. K dynamickému řízení však je ještě vhodná fáze chodců na výzvu, které umožňují rychlejší průběh celého cyklu (ne vždy jsou chodci ve všech směrech). Ano, instalace čidel tramvají a tlačítek pro chodce něco stojí. Ale bez toho to prostě nejde.

Až budete někdy v Praze, všimnete si, že drtivá většina světelných křižovatek s tramvajemi je řízena dynamicky. Cykly jsou celkově kratší, málokde fáze trvá přes minutu. Tlačítka na přechodech pro chodce jsou téměř všude a tramvaje na křižovatkách čekají většinou do minuty. A pokud čekají, tak nejčastěji kvůli jiným tramvajím v pořadí (tak, jak se postupně přihlásily do cyklu).
Upřímně nechápu, jak se DPMB může tvářit, že preference tramvají je v Brně je zatím fikce, když v ostatních českých městech je to běžný prvek tramvajové infrastruktury.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
U pár linek by minuta někde u konečné možná zkrouhout šla. Ale o nějakém globálním krácení jízdních dob bez patřičných úprav infrastruktury si můžem nechat leda tak zdát.
Sám se ovšem setkávám s naprosto opačným případem, že v JŘ jsou spíše teoretické jízdní doby, které platí jen bez interakce okolního provozu. Stačí pak minuta zpoždění (čekání na dobíhače, nevhodný/nestihlý cyklus na křižovatce) a ve výsledku je z toho -5 bez nároku na jakékoli krácení.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: jasně, nelze paušalizovat. Záleží na dopravní situaci. Mělo by to smysl tam, kde je komunikace klidná a spoj dojíždí na konečnou. Jako příklad uvedu t-39, i když naštěstí dnes to už není tak časté, kde se vyrovnává čas na zastávce Soukopova. Proč? Vždyť už jen lidi dojíždí do cíle.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tak já si myslím, že nelze obecně říct - všechny JŘ jsou vyvatované. Ale někde je to udělané tak, že řidiči schválně jezdí šnečím tempem, protože by věděli, že jinak někde budou vyrovnávat. Takže ono občas ubrat nějakou minutku by je aspoň třeba motivovalo jet "normálně". Ale nějaké větši zkracování jízdních dob je možné jen se současným zavedením preference MHD, což už tady mělo být, eventuelně skoro být - ale skutečná preference - tj. přijíždí tramvaj, dostane volno (ne všude samozřejmě - taková zastávka Pionýrská apod. kde se před semaforem stanicuje, to je něco jiného, obdobně křižovatky, jako je Moravské náměstí, kde jezdí šaliny ze 4 směrů, to by IAD neměla zelenou nikdy...). Ale v tomto já za sebe vidím docela potenciál, kde není snaha ho využít...


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
No na některých autobusových okrajových a sídlištních linkách by se to mohlo aplikovat. Vhodně uvedu příklad zdejší 42, která má 2 vyrovnávačky a z 70-80% případů na obou vyrovnávačkách vyčkává do časů skoro minutu. To stejný i 43 (třeba úsek Dohnalova-Útěchovská vůz ujede max. za půl minutu,někdy i linka 54)...no jedná se hlavně o linky, kde je minimum semaforů, takže tam se dá dle mého ty jízdní doby i trochu zkrátit.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
MartinV: To není dobrá cesta. Jízdní řád má být vyjezditelný a měl by mít i jistou dávku tzv. "vaty" (U vlaků se počítá s 10%, to MHD nemá ani omylem). Pokud bude JŘ na "krev", tak dosáhneme jedině toho, že se zvýší na papíře ukazatel průměrné rychlosti, možná pár spojů v sedle pojede o něco rychleji a včas, ale většina bude mít zpoždění, což už má ve špičce dnes. Např. d-3 na příjezdu na ZOO/Kuldovu má v průměru podle vlastní zkušenosti tak 4-5 minut zpoždění, což už je na pováženou, jestli je JŘ v pořádku. Pokud jako cestující dojdu na zastávku, odjezd za minutu, a budu tam 3-4 minuty čekat, tak se mě nějaké zrychlení nebude týkat ("ušetřený" čas prostojím na zastávce, navíc budu muset vyrazit dřív, protože "co kdyby jel načas"), akorát budu naštvaný, že tam musím mrznout a "zas to má zpoždění". A to raději neřeším, co to udělá s případnými přestupy.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K naši ultrarychlé MHD (Domis sem dával obrázek s rychlostmi v největších městech):
Podle mě je škoda, nebo mám takový pocit, že se DP brání zpoždění za každou cenu, i natažením jízdních dob. Protože pak vozy musí často čekat do času, většinou s otevřenými dveřmi.
Tak jsem si říkal: kdyby se zachovaly časy odjezdů z konečných, jen se papírově zrychlila jízdní doba v jízdních řádech, a zároveň by řidiči nebyli postihováni za malá zpoždění (nevím, jaký je status quo) -> některé spoje by byly rychlejší a řidič by měl delší přestávku a cestující dojede do cíle dřív (to je dobrý, nemusí vyrovnávat čas) -> některé spoje by dojely s menším zpožděním v řádu minut, ale oproti dnešnímu stavu by se nic nezměnilo (stejně dlouhá přestávka pro řidiče).

Jen by to mělo jedno zásadní plus -> zvýšení průměrné cestovní rychlosti (zvláště oceňuji, když řidič (musí?) vyrovnává čas jednu zastávku před konečnou).


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Přesně tak, taky bych prosil nemazat. Byl bych hrozně rád, kdyby si to přečetli i lidé z kompetentních míst a popřemýšleli. Kéž by aspoň na základě názoru nadšenců, když už toho nebyli schopni na základě svých vlastních úvah po dobu 15 let.
xxx: už nevím, o jakou návaznost šlo. Je to opravdu hodně let.

Moje soukromá poznámka: jestli to třeba nebyl ten dispečer, na kterého na FB DP před cca 2 lety došla stížnost, že když na dispečink v dobrém rozmaru zavolal cestující, jestli pojede posilový spoj, protože je plná zastávka lidí, kteří se do pravidelného spoje nevešli, tak na něj do telefonu řval něco podobným způsobem. Nebo tam je nedejbože takových víc. Jak s malým spratkem mluvil s podřízeným, potom se zákazníkem. Jestlipak hrdina takhle mluvil třeba s panem ředitelem. Asi ne, protože to by tam už nebyl...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Aspoň si to snad zapamatoval. Na toho řidiče, pokud to byl tento, si totiž telefonicky stěžoval můj bývalý kolega, který pracuje v Globusu a bydlí v Bystrcu. A právě mi říkal o tom seřvání přes vysílačku, že mu to pak někdo řekl.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tak to asi měla, tam moc možností není, ale o to přeci nejde, na co měla čekat. Chyba je, že řidič nepočkal, ale chyba je taky ho totálně seřvat, jak malýho kluka ještě přes vysílačku a ne někdo za zavřenými dveřmi. To už stejně ničemu nepomůže. Ale pointa byla, že dispečeři v Brně jsou na jednu stranu profíci, kde skvěle řeší kalamitní stav, a na druhou stranu dělají takové kiksy, jako vypuštění rozjezdu s vozem na Nových sadech a nebo neřešení toho, že někteří řidiči nechají vůz v zimě x minut otevřený.
A prosil bych téme nemazat - podle mě stačí přesun do plkání o ničem...


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Neměla náhodou čekat na 42?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Vím o tom, nejsem tu 24/7, večer promažu.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Tak se nám to nějak zvrhlo, diskuse se dostala mimo dané téma.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tento zážitek je asi 5-6 let starý. Šlo o nějakou večerní návaznost u Semálu. Za 4 minuty volání dispečera a doslova odporným pohrdlivým způsobem seřval řidiče tak, že to slyšeli cestující. Takže tak no. Páni neomylní.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Kde na co nepočkala ta 44?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Přesně, jak oba píšete. 1 bus se brutálně zpozdí a celý Brno se z toho má po****. Kvůli tomu to odnesou úplně všichni cestující. Navíc v posledním případě záloha za linku 91 (50013) byla zařazena ihned v 0:00 na své místo na nádraží! Čekalo se než přijede náhradní bus za 09102 mimořádně v podání 09106 od Labské, který na nádraží končil.
Přesně tak, nejednou se stalo, že takhle nelogicky asi o půl minuty ujeli vozu, který byl už na Nových sadech. To by mě zajímalo, jaký to mělo dopad na pány dispečery. Hlavně, že když jednou řidič na lince 44 omylem nevyčkal na přípoj, tak jej do vysílačky nelidsky seřvali.
Další kapitola pak je, když je rozjezd vypuštěn -7 a pár řidičů si z toho začne dělat "charitu” a už z rozjetého stavu třeba 4x někomu zastavují a zdržují celou kolonu. Úplně nejlepší je, když to ještě udělají tak, že prudce dupnou na brzdu, že ten za ním musí nouzově brzdit. A že se i toto už nejednou stalo. Další volovina, kterou za celých 15 let nikdo nebyl schopen zakázat. Co k tomu dodat. :)
Tak trochu by se nad těmito věcmi ohledně nočního provozu měl někdo zamyslet.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Já třeba zase nevidím důvod, proč opozdit vechny autobusy o 20 minut a tím cestující z celého Brna kvůli jednomu autobusu ve kterém navíc jel jeden nebo dva lidi, to je volovina. Navíc tím všem řidičům seberou pauzy na konečné. Zvlášť v noci jsou ty pauzy hodně důležité.
Když dispečink vidí, že jeden spoj hold nepřijede, má za něj zařadit zálohu, která na nádraží vždy je a rozjezd rozpustit v čase. Hold těch pár lidí v tom opožděném voze má smůlu, lepší, než když mají smůlu uplně všici. Toto je na rozjezdech prostě špatně. Tak stejně, jak se často čeká na nějaký vlak od buhví od kud. Z toho vlaku pak nikdo nevyleze a všechny autobusy pěkně odjedou -7. A naopak mě štve, když přesně v 0 ,rozpustí rozjezd a na Nových sadech potkávám opožděný autobus který valí na rozjezd, kterej byl právě rozpuštěn, to je špatně, v tomto případě se mělo tu minutu čekat a nestalo se to jen jednou.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ohledně rozjezdů: Já už jsem to psal zhruba před měsícem. Je lepší zpozdit cca 20 autobusů (a cestující v nich) o 20 minut (plus případné obraty), nebo jeden o 60?
Kdyby se chtělo, tak nikdo na hlaváku čekat 40 minut na mrazu nemusí. Stačí, aby se DP domluvil s ČD na využití noční čekárny v těchto případech (ideální job pro Kordis, který by mohl dělat v jednání prostředníka). Návrh od IvanM je sice pro cestující ještě výhodnější, ale obávám se, že logisticky by to byl docela oříšek. Jedním autobusem neodvezeš cestující např. do Modřic, Bystrce a Líšně dřív, než tam bude další rozjezd. Záložní autobus by právě měl jet z hlaváku za ten zpožděný rozjezd, pokud možno včas. Pro cestující z toho zpožděného rozjezdu je ještě jedno vhodné řešení: Tágo na náklady DP, ale to nechci vidět, kolik by to DP stálo...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
IvanM píše:
...Jaké řešení tedy nabízím? Absolutní strop opoždění rozjezdu by měl být 10 minut, čekání samozřejmě se zavřenými dveřmi. V případě většího výpadku jednoho, dvou konkrétních vozů by se čekat nemělo a cestující z nich by měli být rozvezeni protekčně dle přání záložním autobusem (1 stojí u nádraží a další 2, resp. 4 na garážích) do zvolené stanice. Takhle má vypadat prozákaznický přístup. Jakmile by se s takovým zážitkem pochlubili třeba na FB kamarádům, je to i skvělá reklama pro DP.

Doufám, že si toto přečte někdo z vedení a chytnou se za hlavu. Podotýkám, že toto nebylo letošní zimu poprvé.

Pokud by se jezdilo v intervalu řekněme půl hodiny, tak dejme tomu. Ovšem, při intervalu 1 hodina už je, podle mě, na místě zachovat přestup i za cenu většího zpoždění. Přijet na spojení třeba -20 a pak čekat na mrazu 40 minut na další spojení je dost blbý. Chtěl bych vidět jak protekčně rozvážíš autobus plný lidí. :mrgreen: :mrgreen:

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Už jsem vezl leckoho a leccos, ale beznohého vozíčkáře s bruslemi na klíně až dnes. Holt linka 48...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Předmět: DPMB v TV, tisku...

Mouka píše:
A takto to pak dopadá.

404 Koleje not found? :D

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Fafner: Jasný, OK. Nějak jsem si to přehodil.
zolex: No. :-D Ne, já nevím, jak tohle vyřešit. Nový uživatel by si asi musel zvolit jazyk, nebo nevím.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 914 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 13:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]