Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 5    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
2826
01 úno 2006 10:39
Tak včera jsem se rozhodl jet do práce v MHD, přesto že to trvá 2x delší dobu, ale končil jsem na hl.nádraží a tak se mi nechtělo zpět do garáže pro auto, neboť z nádraží to mám dom jen 15 minut. Poznatek je asi takovej, že v šalině večer zima jak v rusku a táhlo tam, v trolejbusu něco pořád nechutně vrzalo a sedl jsem si za prostřední dveře a to byla chyba, táhlo tam uplně šíleně, průvan na hlavu jak hrom, že jsem si musel jít stoupnout jinam. Cestou dom z nádraží v osmičce jsem stál na schodech a mačkal se u dveří kde opět táhlo, na Soukenické většina vystoupila, sedl jsem si a padal mi sníh na hlavu, když jsem hledal kudy, zjistil jsem že v posuvných větracích okénkách byla stžena guma a tama jak chumelilo tak to padalo na mě, tak je lepší to auto? V teple? V pohodě? Myslím, že ano.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
JJ, ony ty auta mají vliv docela slušnej, tuším že podíl na aktuální smogové situaci mají okolo 30% (možná se ale pletu), což je dost.

Takže čím méně aut bude ve městě jezdit, tím lépe. Ale zase nemá smysl auta vymýtit za každou cenu, protože požadavky na dopravu jsou natolik různorodé, že je často lepší, když si to daný člověk pořeší autem, než aby "kvůli němu" musel jet autobus.

Jinak MHD má taky dopad na své okolí - krásnou ukázkou byly protesty obyvatel "kouzelných" Medlánek proti zajíždění A65, nebo výsledek současné ankety proti prodloužení 12ky k zámeckému parku.


Naposledy upravil xcav8 dne 31 led 2017 12:01, celkově upraveno 1
toto bolí


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Před časem jsem slyšel rozhovor s nějakým odborníkem na ČRo a ten vyjmenovával příčiny aktuální smogové situace v některých městech. Auta na ní mají nezanedbatelný podíl, navzdory tomu, co píše Čeža. Nicméně se na tom podílí i "podnebí a počasí", s čímž nic moc neuděláme.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
mceza píše:
Navic posledni studie ukazuji, ze auta smrdi minimalne. Ve mestech je daleko vetsi prumysl a prach a jine castecky z toho, ze proste fungujeme...


To s těmi auty se mi nezdá, při velikosti dopravy a vzrůstající množství aut v jednotlivých městech problém s exhalacemi právě z aut být musí.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
No prave ze vim. Ale muj Euro 6 benzin je pry spatny a zly a mel by se zakazat... :roll: :roll: :roll:


Offline
1491
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Kdybyste viděli, co bordelu vyprodukuje stejnosměrnej motor s uhlíkama, kolik prachu zvíří eMGéčko a kolik sajrajtu se obrousí z troleje a z kolejí, z kotoučových i bubnových brzd autobusů, tramvají i trolejbusů... :mrgreen:

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
JJA píše:
Problém je, že emise z těch lodí nebo elektráren většina z nás nedýchá (pokud nebydlí u té elektrárny nebo necestuje na té lodi), kdežto auta nám ty škodliviny z výfuků vypouští přímo pod nos. Tím ovšem ty lodě atd. nechci nijak ospravedlňovat.



Jenze to je extremne omezeny pohled. Ovzdusi je vsech a problemem neni ten smrad, ale skodlive latky...

Navic posledni studie ukazuji, ze auta smrdi minimalne. Ve mestech je daleko vetsi prumysl a prach a jine castecky z toho, ze proste fungujeme...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Richie píše:
Takže se aspoň snažím dělat co můžu @mceza - třidím odpad na maximum, nepoužívám auto, v rámci možnosti se snažím kupovat potraviny bez palm. oleje, atd. atd. Ale o tom tady nemá smysl psát.

Tohle dělá málokdo, respekt.

Já zatím dávám sobecky přednost efektivnímu využití svého času na úkor ovzduší.


Offline
439
16 led 2015 11:18
mceza píše:
Ja bych se doporucil zamerit na daleko horsi ekologicke problemy nez jsou vyfuky automobilu... V dobe hromadne likvidace pralesu, zaoceanskych lodi na mazut a jina svinstva, vystavbe uhlenych elektraren a obrovskemu mnozstvi dalsish odpornych veci je vyfuk automobilu vazne to nejmensi, proti cemu by se melo bojovat.


Problém je, že emise z těch lodí nebo elektráren většina z nás nedýchá (pokud nebydlí u té elektrárny nebo necestuje na té lodi), kdežto auta nám ty škodliviny z výfuků vypouští přímo pod nos. Tím ovšem ty lodě atd. nechci nijak ospravedlňovat.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
mh píše:
Řekl bych, že různé továrny, jsou mnohem horší.. každopádně budu Ti fandit, až začneš boj proti ropné lobby. Ten by měl větší smysl, než tohle "vymítání pseudoďábla"...

Bohužel, nemám znalosti a kontakty abych se mohl pouštět do tak velkých bojů. Takže se aspoň snažím dělat co můžu @mceza - třidím odpad na maximum, nepoužívám auto, v rámci možnosti se snažím kupovat potraviny bez palm. oleje, atd. atd. Ale o tom tady nemá smysl psát.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ja bych se doporucil zamerit na daleko horsi ekologicke problemy nez jsou vyfuky automobilu... V dobe hromadne likvidace pralesu, zaoceanskych lodi na mazut a jina svinstva, vystavbe uhlenych elektraren a obrovskemu mnozstvi dalsish odpornych veci je vyfuk automobilu vazne to nejmensi, proti cemu by se melo bojovat.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Richie píše:
Ale čas a hlavně peníze jsou bezvýznamný hodnoty, co takhle planete Země, není už zničená dost? (viz. motto IDS JMK v podpisu :-)) Auto by mělo být prostředek nozovej, protože je to to zlo ve smyslu že každá jeho jízda víc a víc ničí Zemi...)


Řekl bych, že různé továrny, jsou mnohem horší.. každopádně budu Ti fandit, až začneš boj proti ropné lobby. Ten by měl větší smysl, než tohle "vymítání pseudoďábla"...


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Já myslím, že jak individuální, tak veřejná doprava mají své místo a obě by se měly doplňovat. Smysl veřejné dopravy vidím v obsloužení velkých dopravních proudů (typicky doprava okraj města-centrum apod.) a zajištění základní dopravní obslužnosti.

Požadavky na cestování, tj. odkud, kam, kdy a proč potřebují lidé cestovat jsou jednoduše tak různorodé, že je není možno všechny efektivně pomocí VHD řešit. To by potom musely jezdit hromady spojů do všech koutů s nízkým intervalem, což by bylo nesmyslné.

A naopak, kdyby měli jezdit všichni ráno do centra autem, tak to město jednoduše zkolabuje.

Uvedu to na příkladu – pokud např. bydlím v Ivanovících a pracuju v některé z firem u bývalé Lachemy, tak je pro mě auto jasná volba. A je to tak v naprostém pořádku, ambicí DMMB by nemělo být, aby „kvůli mně a možná pár dalším lidem“ jezdila linka, která mě poskytne obdobný časový komfort, tj. jede přímo a v dostatečném intervalu.

Kde má MHD prostor je jednak zkapacitnění mnohých páteřních linek, kde je sice interval dobrý, ale jízdní komfort už kvůli tlačenici nikoliv a v návaznosti na to lepší podpora P+R, aby bylo možno auto a MHD dobře kombinovat (myslím, že hodně dojíždějících by na to klidně přistoupilo). Rozhodně však nevede cesta přes umělé zákazy a omezování.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Tak tohle už je přesvědčení... Ale mám kolegu, co je zapřísáhlej autysta, protože mám jednak sociální fobii a taky fóbii z veřejné dopravy obecně... Otázka, kolik takových lidí je, kteří mají tenhle problém a neřeší ho...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

441
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Ono lidi, co se přistěhujou ze špatně dostupnyho venkova jsou často na auto zvyklý jako na jediný možný dopravní prostředek, bez kterého se u nich nikam nedostanete.
Příkladem budiž moja vlastnica*, která když bydlela v Brně, tak měla zastávku doslova pod oknem a zaměstnání taky přímo u zastávky vzdálené 2 zastávky trolejbusem, stejně jezdila autem, protože "přece nebude jezdit so*kou**"

* dcera od mamčiny sestřenice, pro ty, co tento pojem neznají
** toto slovo v tomto významu považuju za sprosté

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Fafner píše:
Richie: Zváživ výhody a nevýhody obvykle střídám oba druhy dopravy.
Auto:
  • Cesta je znatelně dražší
  • Na cestu se musím plně soustředit
  • Stačí vyrážet z domova cca v 5:30, abych byl v práci chvíli po osmé.
Vlak:
  • Prozatím docela slušná cena
  • cestou si můžu koukat do kompu a odpočívat
  • musím ale vyrážet od domu cca ve 3:15 a v práci jsem chvilku před devátou.

Za těchto okolností holt většinou vyhrává auto, dvě a půl hodiny nebo pět a půl hodiny je dost značný rozdíl.

Samozřejmě mám na mysli lidi z Brna a blízkého okolí (resp. obecně lidi používající IDS JMK), ne z Horní Dolní někde kdovíkde, pak je to samozřejmě výrazně jinde, jak zmiňuješ ty.

@IvanM: Samozřejmě mám na mysli IDS JMK, vím že v jiných krajích to jinak než autem z venkova většinou nejde.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
113
08 led 2016 19:16
My žijeme v Dubnici nad Váhom na Slovensku. Auto nemáme, moc ho nepotrebujeme.Mama chodí do práce autobusom 5.05 z domu. Autom by chodila neskôr, ale musela by aj platiť za parkovanie. Ja auto odmietam. My ani MHD nemáme, máme takú pseudomhdregionálbus linku po meste aj mimo mesta.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
Jedinej problém je dlouhodobá udržitelnost.

Auto bude časově pro většinu lidí výhodnější. Ale kdyby autem začali jezdit všichni, tak se celé město nehne a nedá se s tím zas až tak jednoduše dělat nic.

Kdyby ale začali všichni jezdit VHD, tak "stačí" zahustit intervaly, případně nabrat nové řidiče a přikoupit nové vozy (ano, to taky nemusí být jednoduché, ale řádově jednodušší, než stavět novou silnici... viz průtahy se všemi stavbami, o kterých se diskutuje) a bude to fungovat bez problémů.

Tak jednoduché to bohužel není. Například nějaké citelné zvýšení kapacity kolejové MHD kolem Hlavního nádraží by už vyžadovalo přestavbu na podpovrchové řešení. Relace Hlavní nádraží - Moravské náměstí je už prakticky na hranici kapacity.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1491
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
nabrat nové řidiče

Jo, ale taky je patřičně zaplatit 8-)

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Richie: Zváživ výhody a nevýhody obvykle střídám oba druhy dopravy.
Auto:
  • Cesta je znatelně dražší
  • Na cestu se musím plně soustředit
  • Stačí vyrážet z domova cca v 5:30, abych byl v práci chvíli po osmé.
Vlak:
  • Prozatím docela slušná cena
  • cestou si můžu koukat do kompu a odpočívat
  • musím ale vyrážet od domu cca ve 3:15 a v práci jsem chvilku před devátou.

Za těchto okolností holt většinou vyhrává auto, dvě a půl hodiny nebo pět a půl hodiny je dost značný rozdíl.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jedinej problém je dlouhodobá udržitelnost.

Auto bude časově pro většinu lidí výhodnější. Ale kdyby autem začali jezdit všichni, tak se celé město nehne a nedá se s tím zas až tak jednoduše dělat nic.

Kdyby ale začali všichni jezdit VHD, tak "stačí" zahustit intervaly, případně nabrat nové řidiče a přikoupit nové vozy (ano, to taky nemusí být jednoduché, ale řádově jednodušší, než stavět novou silnici... viz průtahy se všemi stavbami, o kterých se diskutuje) a bude to fungovat bez problémů.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
  1. Veřejná doprava je tak levná proto, že je masivně dotovaná.
  2. Automobilisté nezapočítávají čas na parkování, příznivci VHD zase čas, který je třeba na to, aby došli na zastávku a zase odešli ze zastávky do cíle, protože obvykle šalina nestaví, narozdíl od auta, přesně tam, kde bychom chtěli.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
To je ten problém, že vy autysti se snažíte porovnávát, jestli je výhodnější jet autem nebo MHD ) a výhodnější většinou znamená rychlejší. V takovým případě vždycky vítězí auto, pokud se nejedná a trasu kudy jede rychleji šalina a auta stojí v koloně (např. Pisárky - Bystrc apod.). Výhodně, ale třeba pro mě znamená levněji, což veřejná doprava vždycky bude a hlavně odpovídají problémy s parkováním (což znamená další ztracenej čas, kterej jaksi kolikrát zapomínáte započítat do celkové doby) a taky to, že aspoň z mojí zkušenosti, když ěnkdo jde autem, nikdy nedojede na místo v domluvenej čas, ale vždycky později. A ten čas by se měl taky počítat.
Ale čas a hlavně peníze jsou bezvýznamný hodnoty, co takhle planete Země, není už zničená dost? (viz. motto IDS JMK v podpisu :-)) Auto by mělo být prostředek nozovej, protože je to to zlo ve smyslu že každá jeho jízda víc a víc ničí Zemi...)
P.S. Doporučuju blog jedné rodiny z Brna, která stejně jaká já odmítá auta a má dvě děti a rozhodně si na to nestěžujou :).

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
JJA píše:
Tohle řešení je kravina a zas tak moc lidí to podle mě z aut nedostane, protože auto je už tak zpravidla dražší než MHD (pokud člověk jezdí pravidelně stejnou cestu, třeba do práce, přičemž čím je ta cesta delší, tím je MHD cenově výhodnější, ale naopak úspora času při jízdě autem je tím větší), takže těm lidem o peníze nejde. Jde jim spíš o to pohodlí (rychlost, samota). Navíc v autě ten smog dýchat nemusí, kdežto při využití MHD jo (při čekání na zastávce).

A divím se, že to právníkům nepřipadá diskriminující, když kvůli slevě pro Brňany nešlo pro ně zavést přímo nižší cenu, ale muselo se to řešit přes příspěvek od města. Lidi, kteří jezdí MHD sami od sebe, budou muset normálně platit, zatímco ti, co využívají výhod aut, nebudou muset dát ani kačku. Když zdarma, tak jedině pro všechny. Lidem s šalinkartou by se pak vrátila část ceny, podle délky trvání toho opatření.

Tak nějak. Pokud jedu trasu kde je výhodnější auto, tak MHD zdarma rozhodně není něco, co by mě motivovalo autem nejet.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To je řešení typu poplácáme se po ramenou, jak jsme dobří a zase jsme něco "udělali" pro životní prostředí, ale ve výsledku je to polovičaté řešení. Smog není předvídatelný, což ztěžuje využití takové možnosti v případě sdílených jízd.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]