Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 67 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
30
02 črc 2014 21:29
Čistě teoreticky, co by bránilo provozu soupravy z vozidel T6A5 a T3R (resp. T3G), pokud pomineme rozdíly v spřáhlech, resp. elektrickém propojení mezi 2 vozy v soupravě? Díky za odpověď :)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Úplně ne. Rozdíl je minimálně v motorech. T3G mají původní TE-022 a T3R TE-023.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Fafner: To je divný, T3R a T3G jsou elektricky stejné vozy.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Spíš mi to přijde jako nějaký problém typu T3G, ze 14 souprav, jestli dobře vidím, jezdí čtyři soupravy a dvě sóla... To s tím docela zamává...

Naopak třeba vypravenost T3R z Pisárek je stoprocentní...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
K vypravenosti...
Začínám mít takový dojem, že Pisárky někde poztrácely vozy, zatímco v Medlánkách mají plnou maštal :D ... protože je docela statisticky zajímavé, že pokud je v Pisárkách tolik vozů odstavených, tak v Medlánkách takové problémy nejsou. Náhoda? Nebo jsou Pisárky opravdu horší vozovna, jak jsem někde zaslechl?


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Nebyl důvod k motoráku přivěšovat jiný typ vlečného vozu, teoreticky každý mv měl svůj vv. Technicky šlo připojit kterýkoliv vv, neboť od zavedení solenoidů byly brzdové zásuvky stejné na všech vozech (před tím se používala jako brzdová zásuvka zásuvka tvaru světelné zásuvky na vozech z Trenčianské Teplé v TM) a jako světelná se používala zásuvka vzor Siemens.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Rem píše:
Jedna věcná k plecháčům. Jak vidím dle zdejší evidence, byly v Brně plecháče čísel 117 - 144 výroba počínaje rokem 1950. Takže usuzuju správně že k 4MT patřily vleky čísel 297 - 326 typu vv4 též vyrádběné od roku 1950? Nebo jezdily 4MT i se staršími typy vleků vv3.2 a vv3.1?

Díky za odpověď

Pokud vím, tak 4MT jezdily pouze se svými vlastními vleky.

Nejsem si jistý, zda starší vleky a 4MT mají stejné brzdové a světelné zásuvky (zda by vlek přibrzďoval pomocí solenoidu...) atd. Brnpat zcela jistě doplní nebo opraví.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Trochu odbočím od tématu a jen se ptám, jestli je nějaká změna týkající se uchování RT6 a VV60 pro muzejní účely.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Ad brnpat:
1) zaměstnanec, který držel šlapku mrtvého muže měl to dítě na klíně? Ta šlapka je úplně vlevo a nevím, jak jinak by se k ní dostal. A samozřejmě mu nic nebránilo před opuštěním stanoviště brzdový pedál zaparkovat. V tomto ohledu bych se při renovaci 1435 držel původní dokumentace, která je jednoznačná.
2) asi si pleteš pojem "trhaný" lak a "tepaný" kladívkový lak. Trhaný lak se používal v interiéru T2 hlavně na nekovové plochy a jak vypadá je na fotografii. Dá se najít i na obložení pod okny ve 1473 a vždy (T1, T400, RO, HB) byl béžový. 1494 a všechny ostatní původní T2, co dojezdily bez GO (1444, 1446, 1464, 1473, 1482, 1483, 1486, 1493, 1494) měly ke konci provozu okenní sloupky krémové a obložení pod okny béžové (opět - krom mé paměti - viz mnohé fotografie).
3) zásuvky s dvoukřídlými dvířky byly evidentně dle mnoha fotografií na vozech z let 1958 a 1959, tedy do č. 1444. Naopak v knize T2 je krásná fotka nového vozu 489 z jednodílnými dvířky


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Jedna věcná k plecháčům. Jak vidím dle zdejší evidence, byly v Brně plecháče čísel 117 - 144 výroba počínaje rokem 1950. Takže usuzuju správně že k 4MT patřily vleky čísel 297 - 326 typu vv4 též vyrádběné od roku 1950? Nebo jezdily 4MT i se staršími typy vleků vv3.2 a vv3.1?

Díky za odpověď

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
brnpat píše:
... Ke dvířkům zásuvek - byly jednokřídlé a zvedané nahoru ...
Pamětníci jsou pamětníci, omluva, bylo to naopak, jednokřídlé zvedané navrch měly vozy z roku 1962.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Vzpomínka na "mrtvého muže je z roku 1958, kdy byla nějaká sláva ve vozovně v Medlánkách (tehdy stála jen první část), kdy děti zaměstnanců jezdili kolečko s T2 (vyjeli z haly na zhlaví, objeli halu a zezadu se vrátili do haly). Zaměstnanec držel šlapku mrtvého muže a dítě šlapalo na jízdní a brzdový pedál. Po zastavení v hale zaměstnanec opustil stanoviště, aby se mohlo dítě vystřídat, což proběhlo bez efektu padání kolejovek
manil píše:
S trhaným lakem vyjížděly T2 z fabriky, ale spíš než fialový byl takový světle žlutý. ... Zásuvky budou ... s dvoukřídlými dvířky.
S tím trhaným lakem nevím, řekl bych, barva trhaného laku u vozů T2 (mimo poslední série z roku 1962 - ta měla asi ten fialový trhaný lak - vůz 494 asi až do šrotace) byla stejná jako původní trhaný lak na bočních linkových orientacích - tj takový hnusný zelenookrový trhaný lak. Ke dvířkům zásuvek - byly jednokřídlé a zvedané nahoru (jen vozy z roku 1962 je měly dvouřídlé otvírané na bok a vršek čela s transparentem byl z laminátu - snad byly tyto vozy odlišné proto, že použity nějaké normálie pro CCCP). Vím, že ve fotogalerii existuje snímek vozu 434 s dvoukřídlými dvířky, ale dle mne to musí být nějaká výjimka, vozy 401 - 484 by měly mít jednokřídlá dvířka.
Jinak škoda, že to nebude mít ochranné zařízení T2, s hrablem T3 nebude mít vizáš čela ten "správnej tédvojkovej šmrnc"


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Už se těším na fotky. :wink:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB:
Škoda, že nemáš vyfoceno i porovnání s RAL 8000. Ono obecně práce s odstíny na monitorech nebo na fotografiích je velmi ošemetná. Jediná spolehlivá metoda je opravdu přikládání vzorníku na nezašlou plochu, což je v případě barev starých 50 let docela problém. Ale stojím si za tím, že RAL 8000 není chyba, i když to teda bude strašně hnusný. :-)
V původní verzi jsem pracoval s RAL 1015 na dveře zevnitř a RAL 1002 na okenní část zevnitř, ale to by odpovídalo spíše až období před 2. GO.

brnpat:
Pedál mrtvého muže musí být sešlápnutý po celou dobu, kdy je odparkovaný brzdový pedál, jinak vybaví bezpečnostní relé (aktivuje se záchranná brzda). To, co popisuješ, mi připomíná řízení polského Konstalu 13N, což je taková nedomrdlá kopie T1 a která parkovací polohu brzdového pedálu nemá.
Nicméně T2 měly zcela jistě parkovací polohu brzdového pedálu všechny a od výroby.

Start vozu je je prováděn jak popisuje TMB - tlačítkem "bezpečnostní relé" + spínačem "řízení". Pakeťákem se startovaly všechny vozy po 2. GO. Viděl jsem ale i fotku nějakého služebáku bez 2. GO, kde byly páčky RB a řízení uraženy a ve vrchní části pultu byl pakeťák (který vlastně v druhé poloze natahuje i RB), ale myslím, že to byla spíše výjimka.

S trhaným lakem vyjížděly T2 z fabriky, ale spíš než fialový byl takový světle žlutý.

Ochranné zařízení bude dle T3.

Štěrbinové větrání ve vaznici bude.

Mrtvý muž bude.

Zásuvky budou původní, zapojené, v původní poloze, s dvoukřídlými dvířky.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Tady je pro porovnání snímek barvy ze 1473 a 8Tr. Snímky jsou samozřejmě pořízeny za různých podmínek, ale barva je opravdu podobná. Navíc ta khaki ráda měnila časem odstín ze zelenohnědé až na šedou. Trefit se pak přesně dle vzorníku RAL je skoro nemožné, ale v obou případech je blízká např. RAL 7008 a ta RAL 8000 je taky velmi podobná.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Nejsem (až takový) pamětník, ale myslím, že bezpečnostní šlapka funguje podobně jako bezpečnostní spínač. Tedy, že při odparkování brzdového pedálu musí být sešlápnutá, jinak - při jejím povolení během jízdy - dojde k sepnutí kolejnicových brzd a nouzovému brzdění. Takže takhle bych asi neparkoval. Možná by to šlo, pokud by měl pedál mrtvého muže spínat jen čelisťové brzdy, ale to se mi nezdá.
Jinak T2 se vždy startovaly stiskem spinače řízení a současně stiskem tlačítka pro sepnutí bezpečnostního relé. Byly to první a třetí páčka zprava (pokud nepočítám páčky - spinače topení a rozmrazovačů na 600 V). Pakeťáky byly dodělávány na rozbržďovaní čelisťových brzd ze stanoviště řidiče.
Barva okenních sloupků z plechu byly původně hnědá kladívková, trhacím lakem byly natírány plochy obložení bočnic, přepážek a stanoviště průvodčího. Při prohlídkách byly sloupky a dveře zevnitř natírány onou zmíněnou barvou, jež má hodně blízko ke khaki. Pořád jsem přemýšlel, kde DPMB takový odstín vzal. Při zkoumání původní barvy interiéru trolejbusu 8Tr (a 6Tr a 7Tr) jsem narazil na velmi blízký, ne-li stejný odstín. Takže je možné (a je to jen moje teorie), že v ÚD prostě ty sloupky začaly natírat stejnou, barvou jako už dříve používali u trolejbusů.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
brnpat píše:
... nebude ani "mrtvý muž" ani "mrtvá žena", ...
Když byl funkční "mrtvý muž", tak dle mých vzpomínek na první T2 v Brně se vůz parkoval a odparkoval šlapkou "mrtvého může", to by znamenalo. že brzdová šlapka neměla parkovací polohu. Když byl funkční "mrtvý muž" tak se vůz startoval páčkou s pouhými dvěma polohama, po odpojení se na panel pravděpodobně dodělával startovací pakeťák z T3. Může někdo mé vzpomínky potvrdit? Díky.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
manil píše:
Jo, zelenohnědá, která tam v té době dle fotografií byla, což jsme objevili i na T2 1473 v TMB výbrusem vrstev barev na oknech i na dveřích. Tu barvu jsme identifikovali jako RAL 8000.
Nátěr vnitřnich částí sloupků, parapetů a lišt nad oknem byl původně pravděpodobně z tzv trhaného laku asi fialového odstínu (T2 se stahovacími okny měly výše zmíněné obložené dřevem, první T3 oblepené koženkou). Po I. GO se barva sloupku (a parapetů a nadokenních lišt) sjednotila s nátěry některých interiérových prvku - tj natřením jakousi zelenookrovou barvou.

Dostane mechanismus původní ochrany a původní ochranu proti přejetí? Bude mít T2 štěrbinové větrání? Pokladna nebude, tj nebude ani "mrtvý muž" ani "mrtvá žena", bude původní zapojení propojovacích zásuvek na čelech (nebo bude zapojení dle T3)?

Díky.


Offline
14
03 zář 2009 20:52
Manil - moc děkuji za odpověd. Jsem moc rád, že T2 bude v odlišném nátěru( tolik typickém pro 70.léta) od ostatních zachovaných T2 v ČR.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Manil : s tím S jsem si to myslel, ale nebyl jsem si jistý. Díky za info a upřesnění. Moc se na tu T2 těším.
Díky moc.M.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Jo, zelenohnědá, která tam v té době dle fotografií byla, což jsme objevili i na T2 1473 v TMB výbrusem vrstev barev na oknech i na dveřích. Tu barvu jsme identifikovali jako RAL 8000.

Z internetově dostupných fotek - ta okenní plocha bude vypadat asi jako na moskevské historické T2:
http://transphoto.ru/photo/176039/

Tmavé dveře zevnitř dokladuje i tato fotka:
http://foto.bmhd.cz/foto.php?149774_nove


"S" na čele je v té době nezbytnost. :)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Manil: ještě jeden dotaz, bude mít i S na čumáku jako samooobslužný provoz? Já totiž teď nevím zda S se prolínalo s první GO nebo ne.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Manil: on byl někdy skutečně interiér zelenohnědej?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
mirbrno píše:
A ještě by mne zajímalo, jestli bude T2 po rekonstrukci v továrním barevném schématu, nebo v Brněnském...

Trochu nechápu, co je myšleno tím "brněnským" schématem... jako současný unifik? :)

Cílový stav opravy je počátek 70. let (období po 1. GO), čemuž budou odpovídat i barevné odstíny a rozložení barevných ploch, tedy bez krémových převisů na střešních oblinách, rozdělení šedé a krémové nad čely bude rovné, rozdělení bude začínat u chrličů střešních okapů. Odstín červené nebude standardní dopravní, ale signální, interiér bude v kombinaci bílá (strop), hnusně zelenohnědá (okenní část a dveře zevnitř) a kávová (bočnice). Madla a kabina rovněž v kávové barvě. Podvozky šedé, pantograf červený. Mezi krémovou barvou kolem oken a červenou na boku bude hnědý proužek okolo celého vozu, který bude navazovat na pryžové lišty na čelech.

Aktuálně se stále opravuje karoserie, momentálně boční plechy, žaluzie MG, stykačové skříně pod podlahou, zadní čelo a úchyty zástěr (plent).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
manil píše:
Vyhnutou nebo upadenou násypku pískovače by měli odhalit mechanici ve vozovně při příjezdech. Zdůrazňuji to slovo měli. Jinak chápu tu Ivanovu nechuť o tom jít informovat řidiče, protože bohužel nadpoloviční většině by to fakt bylo jedno... Ale nejrychlejší cestou k nápravě by doopravdy měl být řidič, případně telefon na dispečink...


A co T2, taky mne zajímá pokrok. :-)

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10315 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kowalski a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2024 13:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]