Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 177 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
1787
04 bře 2012 23:26
JJA: *více lidí v MHD → plnější vozy, nutnost kratších intervalů nebo kapacitnějších vozů, které se u nás nedějí. A pak taky více divnolidí v MHD.
Ano, více lidí do MHD. Ale tu MHD na to taky připravit. Je nutné to dotáhnout do konce.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
439
16 led 2015 11:18
ds píše:
Základ moderní dopravy ve městě je možnost svobodného výběru a rovnocenná nabídka. Zákazy a sociální inženýrství jsou cesta do pekel. Budu se opakovat, ale vybral si někdo v Praze auto jako ideální dopravní prostředek třeba v relaci Dejvice - centrum? Asi ne, když tam je metro, které to dá do 10 minut. Na druhou stranu, jeli byste MHD místo autem např. z Masarykovy čtvrti do Řečkovic? Asi ne, pokud nejste šotouši a volný čas má pro vás alespoň nějakou hodnotu.


Ono se určitě najde dost lidí, kteří jezdí pravidelně autem i veřejnou dopravou dobře pokryté relace. Pokud by všichni začali jezdit autem s tím, že je to rychlejší, tak by to nakonec naopak bylo čím dál pomalejší, jak by se silnice plnily. Naopak víc lidí v MHD = volnější silnice = rychlejší MHD (a kratší intervaly) i IAD.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Richie píše:
...nervy z řízení a ostatních řidičů...


Zato všichni spolucestující v MHD jsou ukázkou vzorného chování, že?


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
S tím tunelem už nikdo nepočítá, pokud vím, tak z připravovaného územního plánu měl definitivně vypadnout.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To bude neaktuální ještě pár desetiletí, ten tunel pod Úvozem. :smile: ale jo, mohli by ho vykutat spolu s tunelem pod Kohoutovicama, aspoň pro ty vysokorychlostní železnice, až jednou přijdou taky k nám do poslední zatáčky před Vídní.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
S Mendlákem je to svatá pravda.Nejpozději s otevřením Žabovřeské by se však měla zrušit nesmyslná světelná signalizace pro levé odbočení z okruhu do areálu výstaviště. Kdo se tam potřebuje dostat, může se otočit na kruháči u Voroněže.Co s přechodem u Riviéry, nevím.
Jinak v územním plánu je výhledově tunel pod Úvozem a Kotlářskou. Ale dokud nebude VMO aspoň od Komárova po Vídeňskou, tak je neaktuální.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
1) Až do dostavby D43 ("Hitlerova dálnice") někdy v příštím tisíciletí má VMO zásadní úlohu pro tranzit. Je to spojka D1 a D2 se vším, co je nad Brnem.
2) Nalít peníze do MHD by znamenalo překopat úplně celou legislativní soustavu rozdělování peněz. MHD platí město, VMO stát prostřednictvím ŘSD. Protože nejde peníze přihrávat jen tak ad hoc, znamenalo by to opravdu naprosto nový systém přerozdělování daní. Dost by mne zajímalo, komu by se do toho chtělo.
3) VMO by mělo odvést část dopravy, která blokuje Brno, zejména oblast Mendláku, která je i přes zacpanost stále rychlejší než špunt na Žabovřeské. A pořád bych řekl, že je lepší provoz na okruhu než provoz na dohled od centra.
4) Stran nebezpečnosti to ve městě nebude tak horké (srovnáváme-li MHD), byť o něco nebezpečnější to bude. Následkem dopravní nehody zemře ročně v Brně +-10 osob. Konkrétně v roce 2015 (poslední kompletní data) jich bylo 6, z čehož 3 byli chodci (jeden trolejbusem, dva auty) a tři lidé zemřeli v autě následkem nehody. Je ale třeba říci, že to je věc, kterou může každý sám poměrně silně ovlivnit, tj. riziko je pro každého individuálního řidiče vysoce rozdílné. (Jinými slovy - statistiku u aut obecně nepěkně zhoršují vožralí frajírci na cestě z diskošky v dunících polorozpadlých křápech, což v autobusech prostě není)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Mouka: Je to Prýgl.
Mouka: Najdi si tu statistiku někde, ale viděl jsem, že na najeté kilometry to vychází u profíků (bus) o mnoho líp. Nečekaně sarcastic :dancing:

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Když za to člověk bere peníze, tak to ještě nemusí znamenat, že je profesionál.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Mouka píše:
Ono těch aut je mnohem víc, tak je logický, že je potkává více nehod.

Nemůžu najít ukázku nikde, ale předpokládám, že procentuálně vy veřejná doprava vycházela líp, bo ju řídí profesionálové.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Není to náhodou pan Prýgl?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Richie píše:
A kolik je smrtelných nehod aut a kolik busů/vlaků/šalin/trolejbusů...


Ono těch aut je mnohem víc, tak je logický, že je potkává více nehod.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Ve srovnání s šalinkartou když započítáš všechny náklady přece je dražší... navíc platíš za každou jízdu narozdíl od šalinkarty. A kolik je smrtelných nehod aut a kolik busů/vlaků/šalin/trolejbusů... O nepraktičnosti auta nemluvě (nutnost řešit parkování, když máš nehodu/chícpne ti tak pokud nemšá suepr pojistku nebo tak něco tak ti záložní nepřijede a kamkolis chtěl jet tak už tam ten den nejspíš nedojedeš, nervy z řízení a ostatních řidičů, nutnost se vždycky vrátit na to stejný místo... atd. atd.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Richie: Sám nemám auto, ale tvrdit, že v dnešní době je předražený a nebezpečný je trošku mimo.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Naposledy upravil chat-maniac dne 25 led 2017 12:25, celkově upraveno 1
odstraněna dlouuuhá citace předešlého


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Nejsu šoutouš, ale uvědomuju si, že auto je jenom nouzovej prostředek (a hlavně předraženej a nebezpečnej) a že každá jízda autem ničí tuhle Zemi víc a víc, zatímco vozidlo veřejné dopravy pojede i beze mě, tak auto beze mě nepojede. A kdyby skutečně lidi dostali rozum (muselo by to ale být z nějakýho popudu města/kraje - nějaká inspirace by se dala určitě najít v severských zemích), tak by logicky byla veřejná doprava atraktivnější, protože by jí jezdilo daleko víc a tím pádem častěji a nebyly by takový zpoždění (musel by se samozřejmě nějak vyřešit problém se zpožděním vznikajícím v regionu kvůli nástupu do busů předními dveřmi, například s zavedení nového odbavovacího systému dát možnost pípnout si nástup u kterýchkoli dveří.) a muselo by přibýt expresních linek.
A jel bych klidně z Masarykovi čtvrti do Řečkovic (Preslova - Řečkovice jenom 37 minut), proč ne jako? Jezdím z Rosic do Šlapanic třeba a jedinej problém na cestě jsou všude přítomný zavazující a zdržující auta... A o víkendových výletech kamkoli po kraji nemluvě.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Richie píše:
A nebylo by levnější nalít víc peněz do MHD aby nebylo tolik aut? Takhle se těm autystům jenom ustupuje pořád...


Richie: doporučuji podat přihlášku zde http://pridejtese.zeleni.cz/, rozhodně tam najdeš spoustu spřízněných duší s podobnými názory.

Základ moderní dopravy ve městě je možnost svobodného výběru a rovnocenná nabídka. Zákazy a sociální inženýrství jsou cesta do pekel. Budu se opakovat, ale vybral si někdo v Praze auto jako ideální dopravní prostředek třeba v relaci Dejvice - centrum? Asi ne, když tam je metro, které to dá do 10 minut. Na druhou stranu, jeli byste MHD místo autem např. z Masarykovy čtvrti do Řečkovic? Asi ne, pokud nejste šotouši a volný čas má pro vás alespoň nějakou hodnotu.

Jinak zmiňovaná Žabovřeská je do značné míry zatížená tranzitní dopravou a asi bude vždycky, vzhledem k nemožnosti nalezení shody ohledně dálnice D43 v Bystrci. Silnice by nebyla dost kapacitní, ani kdyby se všechny vnitroměstské cesty přesunuly do MHD (na to by nebyla ovšem dost kapacitní ani ta MHD...)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Jezdí a co sleduju, tak jezdí čase, takže asi je to v cajku. Základ moderní dopravy ve městě je podle mě potlačení IAD na minimum...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Kvalitní městský okruh je základ. To nesouvisí s ustupováním jedné nebo druhé straně. To je prostě základ moderní dopravy v moderním městě.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Nevadí ti, doufám, že tama jezdí i E56, že ne?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1591
18 led 2009 10:06
A nebylo by levnější nalít víc peněz do MHD aby nebylo tolik aut? ](*,) Takhle se těm autystům jenom ustupuje pořád...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Vzhledem k tomu, jaké má ta celá věc právní závady (zejména stále chybí EIA, kde se, jak čekám, může urodit spousta odvolání) plus chybí ten nevyvlastněný pozemek (což opět může vést k nějakým soudům), bude zázrak, když se udělá alespoň to, co je možné i bez toho.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Takže za těch 400 M, co má stát první etapa, se "jen" zrekonstruuje MÚK Žabovřeská×Kníničská? To jsem doufal, že by se mohlo začít tím podstatnějším, a sice řešením (odstraněním) špuntu.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Viz Brněnský deník
Citace:
První etapa další stavby části městského okruhu začne v mimoúrovňovém křížení s Kníničskou ulicí. V druhé u Pisárek budou stavaři razit tunely, v kterých nově pojedou tramvaje.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Neví někdo informovanější, jak má ta etapizace vypadat? Zaslechl jsem, že v první etapě by se měl rozšířit čtyřpruh od křižovatky na žabovřeských loukách po most přes Švarcavu, tedy skoro k portálu tunelu pro šaliny. Každý metr dobrý. Ve druhé fázi pak přijde na řadu vyrubání tunelu a pak ten "zbytek" včetně galerie.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Nezbývá než věřit. Dokud se ale nekopne...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 19:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]