Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 57 z 233    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 233  Další
Autor Zpráva
Offline
340
12 čer 2012 17:51
Tak mě to nedalo a vyrazil jsem ven, pro porovnání přikládám rozjezd z klidu 31Tr a rozjezd z klidu 15TrM ve Vinohradském kopci. Obrázek si můžete udělat sami. https://youtu.be/stnougV9WT0

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Fafner píše:
Pokud to bude papírově elektrobus(=silniční vozidlo), pak bych očekával, že musí mít SPZ


prototyp401 píše:
Ve Zlíně se jezdí pravidelně mimo trolejové vedení, mimo jiné i do sousedního města (do Želechovic nad Dřevnicí). SPZ mít opravdu nemusí.


Jenže ve Zlíně jezdí trolejbusy (nikoliv elektrobusy), proto nemají (nemusí mít) SPZ.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Spíše bych to viděl tak, že na každý typ jsou nějaké normy a výrobce do nich musí svůj kousek napasovat. A jistě budou existovat určité překryvy, kdy půjde tentýž stroj s určitými úpravami napasovat do obou kategorií, nicméně pak je musí všemi prvky adekvátně ctít.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ta hranice je velmi tenká - dle mého názoru by mělo rozhodovat to, kolik se očekává, že daný vůz projede po zatrolejované síti ku nezávisle na síti a kde je jeho primární nabíjecí místo (statické, nebo za jízdy), ale ano, je to tenká hranice.
V závěrečné zprávě projektu E-STANDARD realizovaném při Sdružení dopravních podniků, který se zabýval problematikou nabíjení elektrobusů/parciálních trolejbusů se píše:
Citace:
Z hlediska provozních požadavků a uplatnění je rozlišováno mezi

· parciálním trolejbusem, využívajícím stávající trolejovou infrastrukturu jako zdroj elektrické
energie k jízdě pod trakčním vedením, tak i k nabíjení akumulátoru pro jízdu mimo trakční
vedení, a obsluhujícím s využitím energie uložené v akumulátoru i nezatrolejované úseky
(jako náhrada dieselových autobusů nebo zcela nově), často v míře 50 % a více svého
oběhu, který je a priori konstruován jako trolejbus s příslušným dopadem na cenu vozidla,

· elektrobusem, který má oproti parciálnímu trolejbusu jednodušší a levnější konstrukci a
nejčastěji nahrazuje dieselové autobusy nebo nabízí dosud nerealizovanou dopravní
obsluhu, a to co možná nejefektivnějším způsobem včetně návaznosti na páteřní sít
kapacitní elektrické městské dopravy tam, kde existuje.

· Z legislativního pohledu je v ČR trolejbus, včetně parciálního, drážním vozidlem podléhajícím
drážním předpisům a elektrobus silničním vozidlem, podléhajícím po technické stránce
předpisům EHK OSN (viz dále). Je-li k tomu důvod, lze parciální trolejbus nechat schválit
souběžně jako drážní i jako silniční vozidlo.

Každopádně nějaké detaily - v nejlepším případě v zákoně, vyhlášce,či prováděcím předpisu, alias čemkoliv oficiálním se mi najít nepodařilo a tak trochu si myslím, že i Ministerstvo dopravy na tuto problematiku nebude mít jednoznačný názor, jelikož vývoj jde poněkud rychleji než úřednící konají - zvlášť ty mizející rozdíly mezi autobusem a trolejbusem. Ale vážně pochybuji, že výrobce "bude mít na výběr". Spíš to bude muset nechat schválit dvakrát, v tom horším případě :D


Offline
3342
21 led 2011 14:19
prototyp401: Ta pravidla by mě opravdu zajímala, protože mi přijde, že to právě vůbec není jednoznačné...

Co když mají jen kus troleje, na které se dobíjí zastavený? Co když mají kus trolejbusové trati, na které se dobíjí za jízdy a zbytek trasy zvládne? A co když jezdí většinu trasy pod trolejema a jen menší část na baterie?

Ta hranice mezi "elektrobusem s možností dobíjení z troleje" a "bateriovým trolejbusem" mi fakt přijde hrozně tenká...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ve Zlíně se jezdí pravidelně mimo trolejové vedení, mimo jiné i do sousedního města (do Želechovic nad Dřevnicí). SPZ mít opravdu nemusí.
Ale ty trasy, kde se jezdí mimo trolejové stopy, jsou schváleny drážním úřadem jako trolejbusové dráhy, byť bez vlastního trolejového vedení. Problém ovšem nastává, když se ve Zlíně zavedou nějaké mimořádné odklony, to se pak jezdí stejně s trolejbusy na DA/parciálama kama to jde, dispečeři prostě řeší situaci a nenechají zkolabovat dopravu jen kvůli potenciálnímu problému s drážním úřadem, u čehož je třeba si přiznat, že zákon o drahách trochu zaspal a počítá jen s trolejbusem, který opravdu nemůže dráhu opustit (mimo jiné zvlášť, když se ve Zlíně snížila autobusová záloha na minimum, prorože trolejbusy s DA jsou zálohou vlastně sami sobě). Vím o tom, že se o tom ve Zlíně diskutovalo, protože drážnímu úřadu se to ze začátku nelíbilo, ale nakonec se to asi tiše toleruje, protože se to pak zametlo pod koberec, a funguje se tak i dál. Naštěstí.
Každopádně si nemyslím, že se výrobce může rozhodnout, jestli je to parciální trolejbus, nebo elektrobus. Myslím, že na to budou nějaké pravidla, jen se mi to teďka nedaří najít...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Záleží na kvalifikaci toho vozidla. Pokud to bude papírově trolejbus(=drážní vozidlo), pak musí jet jen po schválené dráze - pokud vím, tak oficiálně trasy, kde pravidelně jezdí trolejbusy na agregát, jsou vedeny jako dráha (např. z Černic do Olympie v Plzni). Pokud to bude papírově elektrobus(=silniční vozidlo), pak bych očekával, že musí mít SPZ. Jde jen o to, které z nich to papírově bude. Předpokládám, že obě mají své výhody a nevýhody a předpokládám, že je na výrobci, jako které z nich si to nechá schválit.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Já jsem třeba slyšel, že pokud bude pravidelně jezdit mimo město, tak musí mít RZ. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Robert píše:
Pokud je to drážní vozidlo, tak ne.

Takže, když to přeženu, může ten trajf jet po své ose třeba do Prahy bez SPZ? Nebo se musí držet pod trolejovým vedením? Matně si vzpomínám na nějakou diskuzi z dřívějška, kde se dospělo právě k tomu druhému. Že je to jen byrokratický nesmysl, o tom žádná.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
brnpat píše:
A není to zbytečná byrokracie? Od roku 1863 v Brně a jeho předměstích společnostem s dopravní koncesí stačilo na území, pro které byla vydána koncese, logo dopravce a jeho interní číslo (dopravní prostředky vykonaly policajtky a magistrát vydal povolení k provozu pro konkrétní vůz, tedy číslo. To by mělo stačit i dnes)

Dej blbci funkci a vymyslí lejstro. (Jos. Švejk)


Offline
Uživatelský avatar

3079
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
jurak píše:
No co vím tak se to GŘ říkalo ale ten jasně řek: Nezajímá mě to budeme šetřit a hotovo.
Náhradní díly jsou problém všude ...
Šetřit je krásná věc ale nesmí se to přehánět a nenakupovat i když to už hoří.

A pak se městu vrací s velkou slávou miliony, plácá se po ramenou, jak se pěkně ušetřilo, dostávají se tučný vánoční prémie (rozuměj držhubný)...


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Fantomas píše:
Tak si říkám, když umí jezdit i mimo troleje, neměl by mít vlastně espézetky?

Pokud je to drážní vozidlo, tak ne.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
A není to zbytečná byrokracie? Od roku 1863 v Brně a jeho předměstích společnostem s dopravní koncesí stačilo na území, pro které byla vydána koncese, logo dopravce a jeho interní číslo (dopravní prostředky vykonaly policajtky a magistrát vydal povolení k provozu pro konkrétní vůz, tedy číslo. To by mělo stačit i dnes)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak si říkám, když umí jezdit i mimo troleje, neměl by mít vlastně espézetky?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1475
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Vzhledem k tomu, že o vozidle už si povídají i srnky v lese, v Praze to bylo na výstavě a všichni už to na fotkách viděli, tak nějaké aktuální informace. Vůz SOR TNB 12 budoucího čísla 3301 (bez záruky) prošel částí byrokracie a měl by se již brzy, konečně, objevit v ulicích. Zatím pouze bez cestujících ve zkušebním provozu. Zpočátku půjde hlavně o ladění softwaru, takže to bude spíš takové popojíždění. Vůz zatím není v majetku DP, je úředně zatím pouze zapůjčen. Z tohoto důvodu je označen imatrikulací dopravce, u kterého budou zkoušky probíhat, tedy DPMB, a samozřejmě musí mít evidenční číslo. Vybráno bylo "zkušební" číslo 3703 - to navazuje na čísla 3701 a 3702, která se během roku používají k vnitropodnikovému označení trolejbusů TMB zapůjčených DPMB k provozu na lince H24.


http://www.k-report.net/discus/obrazky/ ... 172905.jpg

Vidím že se vůz již ocitl v evidenci, ale číslo 3301 zatím není spravné. Vůz se zatím jmenuje 3703.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
100
08 říj 2013 23:05
Cracatit píše:
Ondras: díky za vysvětlení, myslel jsem si to, že nějaký zádrhel mezi 31Tr a 22Tr bude. Jinak k tomu zákazu kanibalizace, vysvětlil někdo panu GŘ, že jaksi nic nemáte skladem a že za to jaksi může jiné oddělení slavného podniku? Myslím, že není takový blbec, aby tomu nekouknul na zoubek. Ta 13T (1926 tuším) asi dopadne jako 1804, už to tak skoro vypadá...
Mimochodem, ten případ s polomrtvýma dílama na 21Tr, k tomu vás taky někdo donutil? sarcastic Já, že je celkem blbost mít auto týden co týden na kanálu kvůli něčemu, když údržba ví, že některý díly jsou kaput už od namontování (spětnýho sestavení vraku). :smile:



No co vím tak se to GŘ říkalo ale ten jasně řek: Nezajímá mě to budeme šetřit a hotovo.
Náhradní díly jsou problém všude. Nejvíce na autobusech Karosa. Tam se dávaj repasy jenže ejhle ty jsou ve stavu žalostném už pár let. Takže už by to chtělo nové a né repasované. Jenže nové se už těžko zhání protože už 10 let se řada B9XX nevyrábí a proto díly dochází.(musí se držet max. 10let.)
Mluvil jsem s nákupčím a ten mě řekl že je dost žádostí na nákup dílů ale ředitelství to nezaplatí protože šetří. A boužel už to nejsou jen Karosy ale i nové vozy z lonska na dílech na které není záruka. A proto stav vozů všech trakcí vypadá jak vypadá. Chce to svrhnout GŘ a dosadit nové vedení. Toto zlikviduje podnik za chvíli.
Šetřit je krásná věc ale nesmí se to přehánět a nenakupovat i když to už hoří.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Zkusil jsi nekdy chcat proti vetru? Asi tak nejak...


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ondras: díky za vysvětlení, myslel jsem si to, že nějaký zádrhel mezi 31Tr a 22Tr bude. Jinak k tomu zákazu kanibalizace, vysvětlil někdo panu GŘ, že jaksi nic nemáte skladem a že za to jaksi může jiné oddělení slavného podniku? Myslím, že není takový blbec, aby tomu nekouknul na zoubek. Ta 13T (1926 tuším) asi dopadne jako 1804, už to tak skoro vypadá...
Mimochodem, ten případ s polomrtvýma dílama na 21Tr, k tomu vás taky někdo donutil? sarcastic Já, že je celkem blbost mít auto týden co týden na kanálu kvůli něčemu, když údržba ví, že některý díly jsou kaput už od namontování (spětnýho sestavení vraku). :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Aladin: tvl. Už odjela delegace horního vedení do Segedinu na guláš?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Množství odstavených vozů a nutnost kanibalizace ukazuje jen na naprosto nedostatečné skladové hospodářství DP. Tady vidím velké rezervy...


Offline
200
27 pro 2004 12:45
když nejsou lidi, tak se jinde prostě jezdí podle prázdninových JŘ:
https://imhd.sk/za/doc/sk/16154/Predlzenie-platnosti-prazdninovych-cestovnych-poriadkov-od-9-1-2017


Offline
200
27 pro 2004 12:45
uff viděl jsem tam brněnské trolejbusové trolejové sci-fi
:sad:
M píše:
Tohle video by měli vidět naši dráteníci, mají co dohánět. Jízda přes trolejovou vyhybku, vyhybky a křížení v Szegedu: https://www.youtube.com/watch?v=VQlfsytBWBc&app=desktop


Offline
1475
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Cracatit : 22Tr má staťák jako samostatnou piksli, 25 a 31 mají měnič pomocných pohonů a dobíječ jako nedílnou součást kontejneru s výzbrojí.

K druhé otázce, tzn kanibalizaci dílů. Můžu vymontovat z 3605 staťák a dát ho do 3602. Taky můžu z 3602 vyndat jeden IGCT blok a dát ho do 3605. V minulosti jsme to tak běžně dělali. Ale máme to nepsaně zakázáno a to přímo od GŘ, ktery se velmi divil, jaktože v Medlánkách stojí totálně vykanibalizovaná 13T, v Pisárkách Anitra atd. a jaktože nejsou díly už dávno objednány a co to vlastně vůbec je za bordel takhle brakovat vozy. Kromě toho, taky nejsem přítelem tady toho braní z vozu na vůz. Pak to dopadne jako kdysi 3028, když se tam vybralo co se dalo a vůz stál asi rok jako na smetišti, a abysme ho zprovoznili, naházeli jsme tam díly co byly napůl mrtvý a dalšího půl roku jsme ten vůz měli co týden na kanále s nějakým problémem.
Dalším faktem je, že třeba vozy čekající do SO se zásadně nerozebírají.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
480
14 úno 2014 15:19
Brno
M:taky jsem to viděl na k-reportu. doporučuji všem.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Tohle video by měli vidět naši dráteníci, mají co dohánět. Jízda přes trolejovou vyhybku, vyhybky a křížení v Szegedu: https://www.youtube.com/watch?v=VQlfsytBWBc&app=desktop


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5802 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 233  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 zář 2024 20:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]