Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 87 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
No a proč by šalina nemohla jezdit dva roky? Nešlo by - teoreticky - hlavní objem místní dopravy na Plotní (a Dornychu) převést na Masnou a Novou Agrozet a především tranzitní doprava přes Heršpickou a D1? Tím by se na Plotní mohlo vesele budovat, po Dornychu by se šalinou mohlo jezdit až do okamžiku přepojení trati na Plotní...?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Emperror píše:
Pokud si vzpomínám tak někdy před x lety, když se psalo o Plotní, tak byl plán, že celá stavba bude trvat 4 roky. V první etapě měla jet tramvaj jen na Zvonařku a měl se kopat Dornych od křižovatky se Zvonařkou dále z města. V další etapě až budou auta moci jezdit plně po Dornychu, tak se teprve začne stavět tramvajová trať v Plotní. Akorát už si nepamatuju, jestli ten zbytek Dornychu od Zvonařky k městu, což zahrnuje i zrušení smyčky Zvonařka chtěli dělat ještě před stavbou v Plotní, nebo až na závěr. Logičtější by bylo až na závěr, aby tramvaj mohla rovnou začít jezdit do Plotní, auta by se snad mohly ten 1 rok bez toho kousku Dornychu obejít, když budou mít napojení na VMO.


Přesně tak:
1) Uzavření Dornychu (přestavba ulice na čtyřpruh), zkrácení tramvaje na Zvonařku, gumokola jen po Plotní
2) Výstavba tramvaje v Plotní, gumokola po novém Dornychu, tramvaj pořád jezdí na Zvonařku
3) Přepojení tramvaje do Plotní, pravděpodobně v prázdninové výluce, protože se v rámci toho zrekonstruuje trať až k viaduktu
4) Rušení kolejí a smyčky Zvonařka
Suma-sumárum tramvaj do Komárova nepojede minimálně dva roky, ale jinak to asi nejde.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Pokud si vzpomínám tak někdy před x lety, když se psalo o Plotní, tak byl plán, že celá stavba bude trvat 4 roky. V první etapě měla jet tramvaj jen na Zvonařku a měl se kopat Dornych od křižovatky se Zvonařkou dále z města. V další etapě až budou auta moci jezdit plně po Dornychu, tak se teprve začne stavět tramvajová trať v Plotní. Akorát už si nepamatuju, jestli ten zbytek Dornychu od Zvonařky k městu, což zahrnuje i zrušení smyčky Zvonařka chtěli dělat ještě před stavbou v Plotní, nebo až na závěr. Logičtější by bylo až na závěr, aby tramvaj mohla rovnou začít jezdit do Plotní, auta by se snad mohly ten 1 rok bez toho kousku Dornychu obejít, když budou mít napojení na VMO.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ad Plotní: Zde použiji oblíbenou frázi zdejších skeptiků, ač mírně upravenou: Dokud se nekopne, v obou ulicích, neuvěřím. Dle původních plánů se Plotní mělo už pár let jezdit, a teď tomu dělají ovace, že se konečně začne dělat...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Pokud vím, tak se někde psalo, že prvně se bude dělat kanalizace na části Dornychu, která by provoz moc ovlivnit neměla, potom Plotní (šalina) a pak zbytek Dornychu. On Dornych se má rozšiřovat a koleje jsou teď dost na kraji, aspoň mezi Zvonařkou a Kovářskou, takže směr z města se dá možná udělat dočasně bez zásahu do kolejí. Tam se možná bude dělat i ta kanalizace.
Ale zkrácení doby výstavby je jedním z kritérií výběrka, tak kdoví, jak to nakonec bude.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
800
12 zář 2014 23:38
to se bude přerušovat? Laicky jsem předpokládal, že se nejdřív postaví trať po Plotní při zachování provozu Dornychu, pak se jeden víkend trať "přemostí" do Plotní a teprve potom se bude bourat již odpojená kolej na Dornychu...


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Staník píše:

Neví někdo podrobnosti, kdy bude přerušena tramvajová doprava, jak to bude s náhradou tramvajové (a vlastně i autobusové) smyčky a kudy budou jezdit autobusy (kvůli přestupu)? Díky.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jezour:sám sebe většinou nepodceňuju...Jasné, znám jednu kancelář, která se na podobně aktivity specializuje-Frank Bold.Ale tady by mělo skutečně zafungovat o hraně pásmo dráhy, jak se o něm dobře rozepisuje brnopat.Dobra víra a vydrženi by tady nemohla byt ani nahodou.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Citace:
„Pokud by po ní jezdila tramvaj, budeme jako v kleštích, protože místy se blíží na čtyři metry od zdí domů. Je to, jako by vám šalina přejela přes obývák,“ popsal Štourač.
Pan Štourač, existuje-li, nás buď mystifikuje, nebo si šťouráním snaží na sebe přivolat katastrofu. Trať byla uvedena do provozu v roce 1905, stála-li ta zeď již tehdy, tak tehdejší majitel dostal od dráhy kompenzaci, že svou činností nebude ohrožovat provoz dráhy. Byla-li postavena po roce 1905 se stavebním povolením, tak jako stavba v ochranném pásmu dráhy (25m od krajní kolejnice) mohla být povolena jako hospodářská budova, jejiž provoz nebude rušit provoz dráhy. Od roku cca 1975 do 1990, kdy bylo ochranné pásmo ještě větší, se souhlasem majitele dráhy se povolovala jen dočasná výstavba s trváním limitivaným rekonstrukcí trati. Po roce 1990 tu byl divoký návrat kapitalismu, tak je možné, že tu proběhla výstavba na základě (za úplatek) vydaného stavebního povolení (právně neplatného, nebylo respektováno ochranné pásmo dráhy). Stavby v ochranném pásmu však byly většinou stavby na černo, některé protiprávně možná v posledních letech zlegalizovaných. Pan Štourač by měl být velice nenápadný, aby nedošlo k revizi té jeho výstavby a tím k možnosti vydání rozhodnutí o demolici jeho dočasné stavby užívané k jiným účelům než znělo stavební povolení, či demolici jeho černé stavby.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
MtM: No, Čechostán bych asi nepoužil, to trochu zavání islámem a jeho vládou, ale jinak s tebou naprosto souhlasím.
Chtělo by to prostě nastavit pravidla tak, aby veřejně prospěšné stavby měly navrch.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Protože žijeme v Čechostánu-kocourkově, tak zda bude docházet k napadání u výstaveb všeho nového. Pokud nechceme v kocourkovsky vedeném Čechostánu pokračovat, tak by měl soud zamítnout veškeré tyto námitky ze stolu. Ale bojím se, že tento kocourkov bude pokračovat, tudíž nejbližší nová trať (úsek) se začne stavět až nejdřív tak kolem roku 2025. sarcastic


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
GF: nepodceňujte právníky :-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ale u líšeňky nebude probíhat územní řízení nebo řízení o umístění stavby, protože ta stavba tam už je, maximálně stavební úřad stanoví ve stavebním povolení podmínky provádění stavby (nesmí zasáhnout do sousedních pozemků atd.). Takže spolek si může tak akorát trhnout, nemůže obstruovat jako Děti země D8 nebo D43/52. Že je město ochotno vyjít obyvatelům domů přiléhajícím k trati vstříc, je akorát jeho dobrá vůle.
Navíc provoz šalin je od 5 (o víkendech od cca 6 hod.) do cca 23, v noci tam nic jezdit nebude.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Co je a co není veřejný záměr určuje výhradně soud, ani já, ani GF. Ale že se to spolek Holzova-Líšeň pokusí zablokovat, na to bych vsadil docela hodně.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Jezour: goldfinger to vlastně napsal za mě, já bych jen dodal, že šalina má daleko větší význam, než to, aby tam pár lidí mělo klid. Aneb, pokud by kvůli pár lidem, kteří nejsou schopni přežít šalinu, řádově víc lidí nemělo mít kvalitnější spojení s centrem, tak… No, těch řádově víc lidí by asi nadšených nebylo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Papírově trať zrušena nebyla, pouze byl na ní zastaven provoz pro nevyhovující stavebně technický stav. Takže majitelé nemovitostí nemohli být v dobré víře, že se trať někdy v budoucnu neobnoví.

Analogická situace, jako se zahrádkáři v Knínničkách a obyvateli Bastru podél Dolfovy dálnice.

Veřejným zájmem je v tomto případě obsluha rozvíjející se zástavby na východní straně městské části Líšeň/Lösch. K tomu nemá soud co říct. Že se k tomu svým typickým způsobem vyjádřil odpůrce noční dopravy Jezour, mne vůbec nepřekvapuje, ale za směrodatný jeho názor rozhodně nepovažuju.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Naxashi: proč by měli být pro? Teď tam mají klid, který jim šalina vezme. Kdybych vlastnil nemovitost s tím, že se za mým pozemkem obnoví jednou zrušená tramvajová trať, tak bych taky využíval všech legálních prostředků, jak tomu zabránit a následně žádal soud o určení míry "veřejného zájmu" (a jeho závěr plně respektoval).


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Brno letos čeká zahájení přesunu tramvajové tratě do Plotní za miliardu
http://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/doprava/6819-brno-letos-ceka-zahajeni-presunu-tramvajove-trate-do-plotni-za-miliardu.html


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
honny: Ty lidi jsou jak na drogách. Četl jsem to tam, založili si prý nějaký spolek proti šalině. WTF? Snad mají být pro, ne?
Magoři, totální. To je právě to, proč by takovýhle vůbec neměli co kecat do něčeho jako jsou šaliny.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
goldfinger ve vedlejsim tematu píše:
http://brno.idnes.cz/obnova-tramvajove-trate-stranska-skala-lisen-faa-/brno-zpravy.aspx?c=A170103_2296220_brno-zpravy_krut



Citace:
„Budeme obklíčení dopravou z obou stran. Před domy nám vede rušná silnice na Slatinu, takže žijeme v zadních částech, kde se nachází právě kolej staré trati a kde je zatím klid. Pokud by po ní jezdila tramvaj, budeme jako v kleštích, protože místy se blíží na čtyři metry od zdí domů. Je to, jako by vám šalina přejela přes obývák,“ popsal Štourač.


Wtf?
Neverim tomu, ze stara Holzova v tehle casti je frekventovanejsi/hlucnejsi, nez Drckova, ktera jim za barakem uz vede.
(A kdyby, tak jako jednu z moznosti bych klidne videl 'prujezd zakazan, mimo mhd' na tu starou komunikaci, ale to by zas vsichni povazovali za socialni inzenyrstvi a neomarxisticke omezovani. ;) )

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
No... VŘ může celý odhad značně protáhnout. Dokud se nekopne, neuvěřím ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Vypadá to, že od dubna začínáme s Plotní: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/585a ... 581802.pdf

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Není zač, v příspěvku jsem trochu ujel, napsal jsem:

... Dvojkolí s kuželovou pojízdnou plochou kol koná v kolejnici sinusoidový pohyb ...

mělo tam být:

... Dvojkolí s kuželovou pojízdnou plochou kol koná v přímé koleji sinusoidový pohyb ...

Omlouvám se za nepřesnost vzniklou mým nesoustředěním.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Díky za vyčerpávající vysvětlení!


Offline
124
18 čer 2015 20:20
U kolejových vozidel (tedy i tramvají) v zemích bývalého R-U býval sklon pojížděné plochy dle norem z těch dob 1:20, což se dochovalo až do dnešní doby. Pro trati s vyššími rychlostmi se přechází na sklon 1:40. Za dob R-U se používala kuželová pojízdná plocha 1:20, dnes se používá tzv ojetá kuželová plocha 1:20 (profil UIC-ORE u železnice, jednotlivé DP pouřívají něco podobného). Kuželový profil kola (taktéž dnešní profily) umožňují díky rozličné výšce od vodorovné roviny přejezd žlábku, kdy vždy část kola jede po kolejnici (s plynulým přejezdem z jedné konstrukce křížením přes žlábek na druhou konstrukci) a tedy není potřeba jízdy po okolku. Příklad Chemnitz uveden jen jako ilustrace tvrzení, čím větší úklon, tím větší hluk. Dvojkolí s kuželovou pojízdnou plochou kol koná v kolejnici sinusoidový pohyb, čím větší úklon, tim kratší sinusoida, čím kratší sinusoida, tím větší hluk.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3287 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 12 lis 2024 17:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]