Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 88 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
brnpat píše:
Vario 1523 odpověděl ...

Díky za vysvětlení, chápu podstatu věci, ale trochu se v tom ztrácím.
Rozumím-li tomu správně, kolo s válcovou hlavou je na přímé koleji tišší než kolo s kuželovým sklonem 1:5, ale přes výhybky je nutný zvýšený žlábek. U kuželových kol obecně žlábek na výhybkách nutný není.
Dnešní šaliny asi v ČR obecně používají kuželové kolo s jiným sklonem než 1:5, které přes výhybky zvýšený žlábek nepotřebují a na přímé koleji je to kompromis mezi válcovým kolem a kuželovým kolem v poměru 1:5. Chápu to správně?


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Vario 1523 odpověděl velice laicky, ale výstižně. Jízda po okolku přes srdcovky tu zůstala jako pozůstatek po snaze dopravců skoro před 100 lety o tišší provoz tramvají . V té době se začaly zavádět do vrchní stavby kolejnice normovaných profilů NP, které sice byly pojízdné pro kolo s kuželovou pojízdnou plochou (kola s kuželovou plochou se používaly od dob, co tramvaj vznikla), ale daleko tišší byl provoz kol s válcovou plochou (v Chemnitz /Saská Kamenice/ býval rozchod 925 mm a kuželová kola se sklonem 1:5, tam nepotřebovali iRIS, tam o tramvaji věděli, že přijíždí, na kilometry daleko). Proto se zaváděly kola s válcovou pojízdnou plochou a zároveň jízda po okolku přes křížení, aby se zamezilo dvojkolí chování coby kladiva hamru pří přejezdu žlábku. Dnes jízda po okolku je anachronismus, neboť se používá opět jakoby kuželový profil pojízdné plochy kola.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
jara255 píše:
Neví někdo fundovaný, proč šaliny přes srdcovky výhybek jezdí po okolcích??? Proč má srdcovka výhybky zvýšený žlábek??? Výrobce kolejí neumí udělat hluboký žlábek?

No proč, tramvaj si před prvním křížením ''povyskočí'' na okolek, prakticky bez poskakování projede celou křižovatku, pak sjede na jízdní plochu a dál pokračuje normálně. Kdyby to tak nebylo tak tu máme mnohem více drncání, hluku a vibrací.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Neví někdo fundovaný, proč šaliny přes srdcovky výhybek jezdí po okolcích??? Proč má srdcovka výhybky zvýšený žlábek??? Výrobce kolejí neumí udělat hluboký žlábek?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Díky Removi a jeho radě, alespoň nějaké fotky z výstavby: http://transphoto.ru/search.php?aid=16251&auth=1

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
34
12 pro 2010 09:50
Také bych se přimlouval za nějakou drobnou fotodokumentaci. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Otázka ohledně nových kolejí ve vozovně, má to někdo vyfocené i za světla?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Třeba tady: Hlučnost tramvajové tratě na ulici Milady Horákové se snížila o 35 %

Citace:
Kontrolní měření prokázalo, že po rekonstrukci jsou limity splněny s velkou rezervou ve dne i v noci.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
No, ne, že bych byl fanoušek hluku, to spíš naopak, ale jsem toho názoru, že by se předpisy měly upravit. Jde o veřejně prospěšnou stavbu, která pomůže celému Brnu (více šalin). A přijde mi poněkud… absurdní tohle zastavit na tom, že „to jde slyšet“.
A samozřejmě pak naprosto souhlasím s tím, co píše goldfinger. Ten pozitivní dopad něčeho takového by byl poměrně velký.
Nedělají se náhodou nějaké kolejnice a/nebo pražce, co jako nějak snižují hlučnost? Nebo…nějaká krytina? Tuším, že jsem tady něco takového četl, znalejší mě jistě opraví.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Za další nezanedbatelný přínos husovické vozovny s druhým výjezdem na Bubeníčkovu se dá považovat posílení dopravy na/ z SO v ranních a večerních hodinách vyjíždějícími/ zatahujícími spoji, jak to známe Z Pisoárek a Medlánek a samozřejmě nemalá úspora jalových vozokm.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tohle je s dnešními předpisy nereálné stavět v zástavbě. Podívej se na Plotní, kde budou protihlukové stěny...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Navíc naproti je Zbrojovka, kde by se dalo udělat rozšíření vozovny.
Koleje se natáhnou od Vojenské nemocnice, takže máme vyřešenou obsluhu plánované Nové Zbrojovky, plus druhý vjezd do vozovny.
První by byl tam kde býval.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xcav8: Hmm. Jo, vidím tu logiku za tím. Šaliny tam už jednou byly, koleje tam vedou, dá se odtam dostat na spoustu dalších linek…
Naopak, trolejbusy tam musí pokaždé zajíždět, takže ty přesunout jinam. Jo. Mně se ten nápad líbí. Vozovna by to nejspíš nebyla nijak velká (nevím), ale v současné době by se mělo brát cokoliv.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Je to utopie, ale pořád si myslím, že nejlepší místo pro šaliny, by byla vozovna Husovice.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1899
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Já bych vozovnu umístil na Stránskou skálu za smyčku, nejlépe do areálu Zetoru. Jenže v tom místě je testovací polygon, kterého se Zetor asi nevzdá. Navíc by se eliminovala možnost odříznutí při havárii na Křenové.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xcav8: ghj, dobrej název obrázku. :-D
Ale jinak jo, souhlasím.
prototyp401: Bosonohy jsou lehce zabedněné, mi přijde. Ano, bude to na jejích území, ale bude to dál od obytných prostor, takže…co je za problém. Navíc, vozovna jim přidá dost na důležitosti. Je to navíc území u R23, aneb hluk produkující komunikace. Co tam chtějí dát? Vozovna je ideální. Vše, co produkuje hluk (i když u vozovny bych se toho tak nebál) bude u sebe.
Tady by se hodila diktatura odborníků. Lidi, co tomu rozumí a mají zájem o pozitivní dopad by prostě určili, jak by to bylo. Hotovo. Městské části se to nelíbí? Městská část to musí překousnout. Jednou bude vděčná.
Btw, nedaleko odtam jsem 3 roky bydlel. A zpětně si říkám, že by bylo super tam mít vozovnu. Ale to jsem asi jen já. :D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Myslím, že pravděpodobnost je tak 1/Googol.
Bosonohy to totiž odmítly a nesouhlasí s tím na svém území...

EDIT: no a nebo jak píše xcav8 :D. Moje pravděpodobnost se stejně limitně blíží nule.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Naxashi píše:
Ha! Takže nejsem jediný, kdo o tomhle ví. Už jsem si začínal myslet, že vozovna v Lískovci je výplod mé mysli, protože jsem si myslel, že jsem to kdysi kdesi viděl, ale nemohl jsem za boha najít kde. Tady to je, to je ono. Paráda.
Takže taky díky.
Jak reálné to je, btw? Na stupnici 10^-100 až 10^-90.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ha! Takže nejsem jediný, kdo o tomhle ví. Už jsem si začínal myslet, že vozovna v Lískovci je výplod mé mysli, protože jsem si myslel, že jsem to kdysi kdesi viděl, ale nemohl jsem za boha najít kde. Tady to je, to je ono. Paráda.
Takže taky díky.
Jak reálné to je, btw? Na stupnici 10^-100 až 10^-90.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
prototyp401 & xcav8: Velký dík oběma!


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ještě tady je něco: http://www.knesl-kyncl.com/cs/project/73.html#panepos0


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Našel jsem jenom webové stránky: http://www.kcas.cz/?page=dopravni_inzenyring/projekty
Netušil jsem, že by to byla i trolejbusová vozovna.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Zdravím, před pár lety jsem na internetu (byla to stránka nějakého designéra) viděl vizualizaci tramvajové vozovny ve Starém Lískovci i s novým řešením nejbližšího okolí. Nemáte někdo odkaz na tuto stránku nebo přímo stažené ty vizualizace? Já to nemůžu nikde najít. Díky


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Obnova svršku možná probíhá intenzivněji, ale jsou úseky, které jsou stále zanedbávané z hlediska obnovy svršku. O obnově svršku na Podstránecké se zprávy ven z DP zatím nedostaly.


Offline
819
25 led 2006 09:46
Obnova trati do Líšně je projektována od dnešních zastávek u Zetoru vč. smyčky s použitím otevřeného svršku s kolejnic S49. Zbylý úsek za Podstránskou logicky musí následovat. A obnova svršku obecně (bohudíky) probíhá intenzivněji, než před pár lety.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3287 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 lis 2024 17:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]