Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
1591
18 led 2009 10:06
jara255 píše:
Švagrová dělá ve špitále v Ivančicích a jezdí z Dolních Kounic (oblast cca 25km od Brna). Nástupy má na 6:00 nebo 18:00 a ve stejné časy i končí. V So+Ne se tam na uvedenou dobu nelze maximálně hodinu před začátkem dostavit. To opravdu naštve, když tu někdo obhajuje 15 minutový nevyužitý interval a jinde musí lidi spát v práci, protože se do/z ní nemají jak dostat.

A řešila to švagrová s Kordisem, nebo přímo špitál s Kordisem?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
miropiro píše:
Mohl by se tu jmenovat konkrétní příklad, kdy došlo po zavedení IDS ke zhoršení? Pár tipů bych měl, ale spíše šlo o nářky typu "oni ruší tradiční železniční spojení", ale rád bych se dozvěděl, jestli se třeba fakt zhoršila doprava v okolí Veselí nad Moravou.

Švagrová dělá ve špitále v Ivančicích a jezdí z Dolních Kounic (oblast cca 25km od Brna). Nástupy má na 6:00 nebo 18:00 a ve stejné časy i končí. V So+Ne se tam na uvedenou dobu nelze maximálně hodinu před začátkem dostavit. To opravdu naštve, když tu někdo obhajuje 15 minutový nevyužitý interval a jinde musí lidi spát v práci, protože se do/z ní nemají jak dostat.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Karosa B732 píše:
jara255: Takže kromě toho, že tomu opravdu nerozumíš, tak si i výrazně protiřečíš. Bravo !

Můžeš být konkrétní?


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Ono prý podle některých názorů jsou tyhle problémy spojený s tím, jak vznikly uměle kraje bez ohledu na to, kam lidi jezdí odkud. A pak samozřejmě ochoto okolních krajů spolupracovat s Kordisem je jaká je no...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

441
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
miropiro: Řekl bych, že takových míst bude dost málo a většinou při krajské hranici.

Třeba na Malé Hané dřív tvořila trať 262 jakousi její páteř, dneska se musí přestupovat ve Velkých Opatovicích nebo Jevíčku a návaznosti nejsou ideální - optimalizují se spíš pro vnitrokrajské relace. Těch pár Dušomírových vlakových výkřiků to nespraví, spíš naopak. Myslím, že by se tam hodila páteřní linka (Skalice -) Boskovice - Moravská Třebová (- Svitavy).

Další příklad je z okolí Brankovic a Střílek. Linka Kroměříž - Zdounky - Litenčice - Kunkovice dřív jezdila až do Brankovic, postupně se omezovala, až zbyl poslední 1 pár spojů týdně, který byl zrušen cca. před 3 rokama.
Taky návaznost autobusů ve Střílkách prý bývala před IDS lepší (nemám potvrzeno). Částečně se to zlepšilo od začátku roku 2016, kdy byla linka 651 prodloužená do Střílek i o víkendu a dokonce na ňu navazuje autobus směr Kroměříž (kromě neděle ráno, kdy o pár minut ujíždí :-/ ).

Ale to jsou spíš problémy blízkého okolí JMK, případně jeho vazeb na JMK. V drtivé většině případů bych řekl, že s nástupem IDS došlo k podstatnému zlepšení.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
jara255 píše:
3. Asi nevíš nic o spotřebě lokomotivy a jezdit se třemi vozy přes půl republiky, no nevím. I DPmB hlídá, aby nejel někde zbytečně km navíc. Příklad nocující d-8 v Líšni. I ÖBB na to přišly a koupily autobusy.

No ono to je spíš o tom, že se po Rakousku začala rozmáhat autobusová konkurence, tak se ÖBB rozhodlo jít do projektu HELLÖ bus jako odpověď.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
jara255: Takže kromě toho, že tomu opravdu nerozumíš, tak si i výrazně protiřečíš. Bravo !

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
jara255 píše:
7. Celý systém IDS je založen na svážení lidí do Brna. Že je problém s obslužností na perifériích kraje, nedejbože, když budu chtít regionálně cestovat mezi kraji, zde to již veřejná služba není, že tu není návaznost?! Hlavně, že v okolí Brna jezdí poloprázdné vlaky po 15 minutách.

Mohl by se tu jmenovat konkrétní příklad, kdy došlo po zavedení IDS ke zhoršení? Pár tipů bych měl, ale spíše šlo o nářky typu "oni ruší tradiční železniční spojení", ale rád bych se dozvěděl, jestli se třeba fakt zhoršila doprava v okolí Veselí nad Moravou.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Karosa B732 píše:
No promiň, ale ty očividně ale absolutně ...

1. Netvrdím, že musí jezdit obsazený nad 90%, ale je třeba také zohlednit ekonomiku provozu. Zde funguje to, co vědí všichni, ze státu se nejlépe ždíme. Veřejná služba ano, musí být dotována, ale tady se dal ranec peněz a ten musíme projezdit, i když budem vozit vzduch. To je realita. Potom některé spoje jezdí přecpané, místo aby se přidal jeden vagón. Ten, ale není kde vzít, protože jede na nevytíženém spoji z důvodu 15 minutového taktu.
2. Netvrdím, že bude jezdit 1x za půl dne, ale jestliže je spoj po 15 minutách nevytížený (po 8:00), stačí takt 30 minut.
3. Asi nevíš nic o spotřebě lokomotivy a jezdit se třemi vozy přes půl republiky, no nevím. I DPmB hlídá, aby nejel někde zbytečně km navíc. Příklad nocující d-8 v Líšni. I ÖBB na to přišly a koupily autobusy.
4. Kraj = stát = ČD. Je to pouze přelévání peněz. Mnohdy umělé zahuštění tratě, mrhání veřejnými prostředky.
5. Po technické stránce honekráky nezatracuji, ale interiér je za zenitem. Otázkou je, zda v dnešní době, by páteřní linka neměla být, alespoň z části nízkopodlažní.
6. Jelikož se jezdí, tak jak se jezdí, nemá stát na obnovu regionálních souprav.
7. Celý systém IDS je založen na svážení lidí do Brna. Že je problém s obslužností na perifériích kraje, nedejbože, když budu chtít regionálně cestovat mezi kraji, zde to již veřejná služba není, že tu není návaznost?! Hlavně, že v okolí Brna jezdí poloprázdné vlaky po 15 minutách.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Český railjet má pouze 6 míst v business class a hodně prostoru kolem, tedy to je jako jeden velký velkoprostor se šesti sedačkami. Rakušák těch míst má mnohem víc a jsou po dvou odělený do jakoby kupéček. Těžko říct, co je lepší. Já každopádně rakušáka nemám rád kvůli jeho předraženýmu jídelňáku. U nich v Henry am Zug stojí například půllitrová minerálka 85,-.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Fafner píše:
Potvrzuju, 1. třída RailJetu je ohledem servisu prakticky stejná jako 1. třída jiných EC.

Business třída má pak lepší služby srovnatelné s Pendolinem - welcome drink (typicky alkoholická nebo nealkoholická Bohemka) a 50 Kč na útratu v jídeláku (kterou si můžeš objednat přímo z místa a donesou ti ji až pod nos). Osobně preferuju ale klasická sedadla první třídy - v business class se musí sklopit stoleček, abych mohl vstát, což je při jeho využití (jídlo, notebook) poměrně nepohodlné (zvláště když to není kam jinam dát).

No každopádně Business v Railjetu se liší podle vlaku. Rakouská jednotka (červená) má Business oddíl opravdu oddělený od první třídy a lze mluvit o soukromí. Česká jednotka téměř neodděluje Business od první třídy. Ale na druhou stranu 50 Kč jako sleva na útratu v jídeláku je v případě rakouského jídelního vozu nic.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Stát si posvítí na stamilionové studentské slevy, našel u dopravců chyby

Domis píše:
Na závěr se opět vrátím ke Švýcarsku, kde je běžné, že v rámci koncese dopravce přijde s vylepšením (nové spoje, lepší vozidla), ty zavede a následně při zvýšení počtu cestujících žádá objednatele o navýšení kompenzace. U nás asi nereálné...


O to se snaží RJ na Slovensku (Bratislava - Komárno), ale naprosto příšernou formou.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Potvrzuju, 1. třída RailJetu je ohledem servisu prakticky stejná jako 1. třída jiných EC.

Business třída má pak lepší služby srovnatelné s Pendolinem - welcome drink (typicky alkoholická nebo nealkoholická Bohemka) a 50 Kč na útratu v jídeláku (kterou si můžeš objednat přímo z místa a donesou ti ji až pod nos). Osobně preferuju ale klasická sedadla první třídy - v business class se musí sklopit stoleček, abych mohl vstát, což je při jeho využití (jídlo, notebook) poměrně nepohodlné (zvláště když to není kam jinam dát).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Pravda, pardon, mně se to smazalo spolu s jinou větou. Díky za upozornění.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Karosa B732 píše:
To, co u Pendolina platí i u railjetu. Navíc ve vybraných vlacích jsou v jedničce kožený sedadla (EC Praha-Berlin-Hamburg/Kiel, EC 282/283 Slovenská strela, railjet...)

Ne tak docela. Rozdíl tu je, u Pendolina v první třídě dostaneš zdarma občerstvení s donáškou až na místo, které zahrnuje nápoj na uvítanou v podobě Bohemia sektu (alkoholický nebo nealkoholický) a jednoduchý snack dle výběru z aktuální nabídky. U Railjetu cestujícím v této vozové třídě dostne během jízdy vlaku zdarma denní tisk a give-away (např. balená voda nebo malý snack) dle aktuální nabídky. Pendolino je podle mne tedy lepší, ale je fakt, že jsem první třídu Railjetu ještě nikdy netestoval, takže co opravdu dostaneš navíc zdarma, to mohu jen odhadovat z toho jejich textu.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
To, co u Pendolina platí i u railjetu. Navíc ve vybraných vlacích jsou v jedničce kožený sedadla (EC Praha-Berlin-Hamburg/Kiel, EC 282/283 Slovenská strela, railjet...)

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
eframmcbeth píše:
Jo tam je zvolená první třída?! :D šikulka aplikace, nenechá mě vybrat, automaticky první třída :D je tam aspoň nějaký servis navíc, v té první třídě do Prahy? V našich vlacích do Hradce se první třída liší tím, že na opěrkách je jednorázový, leč očividně několikarázově použitý ubrousek a na stolku leží včerejší noviny :D

Tak teda nevím, jak se ti povedlo kliknout si na první třídu, no :-) Každopádně ve vlacích EuroCity a Railjetech je v první třídě navíc voda a noviny, ty ti donesou až na místo a můžeš si objednat jídlo z jídeláku bez nutnosti pro něj chodit, mám ten pocit, takto jsem to jednou zažil v rámci jízdy écečkem z Prahy do Kolína. V Pendolinu dostaneš nějaké jídlo navíc, u rychlíků máš většinou šanci mít prostor pro sebe. Třeba když jsem jel 2. září z Kolína na Žďár nad Sázavou, tak jsem měl kupé v první třídě kompletně pro sebe. Důvod však tehdy byla i má ochota si zaplatit asi 60 Kč navíc za jedničku na trase Praha - Žďár nad Sázavou a ještě z toho získat bonusové body navíc (u rychlíků, kde zatím nejsou nové vozy, ČD dávají dvojnásobek bodů za jízdu první třídou).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
eframmcbeth píše:
SA žádné kartičky nikomu nenutí (kreditová jízdenka je čistě fiktivní věc — nikdy jsem ji neměl a ti, kteří mají opravdu fyzickou kartu, ji mají jen proto, aby nezapomněli své zákaznické číslo — navíc se dá jezdit i bez ní). Lístek stojí pořád stejné peníze a dá se koupit i 5 minut předem...

No, jak to kdo vezme. Před významnými dny, kdy lze očekávat větší poptávku, žlutá armáda moc ráda mění ceny.

Konkrétně třeba na 21.12. 2016 mají teď z Prahy do Olomouce volných sedm spojů, cena celkem stabilní, nejnižší cena 135 Kč do Standardu, Business stojí 259 Kč. Avšak na 16.12. lze sehnat na ranní spoj cenu za 103 Kč do Standardu.

Stejné ceny tedy rozhodně trvale nemají.

jara255 píše:
Ať se to někomu líbí nebo ne, díky Jančurovi začaly ČD se sebou něco dělat. Příchod na trasu Praha - Ostrava znamenalo pro cestující snížení ceny a zvýšení komfortu (přechod Pendolín z trasy Brno - Praha na Ostravu). Na trase Brno - Praha je mnohdy uměle ČD zahuštěna trať vlaky, které bez dotací by nemohly jezdit, neboť jsou nevyužité a jezdí jenom proto, aby nebylo místo pro soukromého dopravce. Pamatujete na "Kauflanďáky"? Osobák, který jezdil tuším z Hrušovan do Kuřimi a vyhýbal se Brno hl.n. - jezdil přes dolní. Jako příklad současnosti uvedu Ex572 Josef Ressel. Tento vlak má bistrovůz s 1. třídou a dva vozy 2. třídy. Ano čtete správně - tento expres fakticky má pouze 2,5 vagónu! To je ekonomika!!! Co se týče osobní dopravy, na rameni Žďár - Břeclav jezdíme ve 27 let starých vozech, které NEPROŠLY žádnou rekonstrukcí. Proč? Protože zde není konkurence. Opět je zde zbytečné zahuštění tratě tzv. "čtvrtkami" Hrušovany - Tišnov. Většinou jede "plechovka" s dvěma vozy nebo motorová Regionova (pod elektrickou trakcí) a opět poloprázdné. Proč tomu tak je? Do roku 2019 mají ČD v regionální dopravě od krajů jistý příjem za vše co si navymýšlí. U rychlíků to konečně skončilo a to je jen dobře.

A co na tom vlaku mimo hlavák bylo špatně? Prostě to byl pokus nabídnout lidem, kteří potřebují Brnem projet, spojení mimo hlavní nádraží, aby se té stanici odlehčilo. Že si to bohužel nenašlo poptávku, je vážně nutně chyba?

Pokud jde o ty posilové vlaky na Tišnov, podle mne to souvisí také s tím, že pár let zpátky nějaká hlava pomazaná si řekla, že se musí šetřit, takže z pětivozových osobáků na Tišnov /Břeclav uděláme čtyřvozové, čímž můžeme ušetřit na průvodčím (na pět vozů museli být dva průvodčí, na čtyři vozy může být jen jeden průvodčí, ovšem díky tomu samozřejmě nemusí dojít v ranní a odpolední špičce ke zkontrolování všech cestujících), ovšem pak se asi zjistilo, že ty vlaky fakt jezdí plné, tak se zkusily tady ty posily, aspoň to je můj pohled, trasu do Tišnova nejezdím pravidelně.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
866
17 lis 2014 00:06
AD Domis musím smeknout opravdu rozumně popsáno.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Domis: Dík, líp bych to asi nenapsal.
S tím Švýcarskem a jedna trať = jeden dopravce to nebude tak jednoduché, namátkou třeba Bern - Spiez jezdí osobáky BLS a expresy SBB. Ale klíčové je, že na stejnou jízdenku můžu jet oběma, jak si to rozpočítávají, nevím. Ale open acess, neboli divokou konkurenci, jak to známe u nás a po čem tady mnoho lidí volá, tam nemají.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
michalk: Ve Švýcarsku to všechno funguje především proto, že nikde nenechávají na železnici jezdit komerční spoje dopravců. Prostě jedna trať - jeden dopravce a dost. Ten dopravce získal trať jako koncesi od státu a snaží se ve všech ohledech, aby cestující na jeho trati ideálně přibývali a stát mu koncesi ponechal i do dalších let. Je to vlastně alternativa k soutěžím, ve Švýcarsku se opravdu nikde nesoutěží. Alespoň zatím.

Je třeba se ale zamyslet, jestli chceme železnici jako veřejnou službu nebo nám postačí komerční provoz vybraných dopravců. Pokud se rozhodneme pro to první, potom je třeba mít zajištěnou ideálně pravidelnou celodenní nabídku spojů s jednotným tarifem a s "otevřeným systémem", tj. bez povinných místenek. Komu vyhovují komerční spoje RegioJetu, třeba kvůli lepším službám, to je jeho věc. Ale chcete mít trasu Praha - Brno bez státem objednávané dopravy? Tedy se spoji v časech, které dopravcům vyhovují a kdy je nejsilnější poptávka? A v okrajových časech nic (ráno Praha - Brno, večer naopak)? Je potom zřejmé, že komerční spoje budou ubírat cestující objednávaným spojům, právě těm jediným spojům, které mohly být ziskové a kompenzovat ztrátu jiných, slabších spojů. Celková kompenzace na lince bude růst, k tomu dále bude platit stát RegioJetu dorovnání studenského jízdného (v nemalých částkách).

Stejně na tom byla trasa Praha - Ostrava, kde se před lety stát neobjednáváním žádných vlaků řekl: "A od teď si jezděte kdo jak chcete, nám je to fuk". A výsledkem je, že všichni jezdí za sebou ráno do Prahy, odpoledne z Prahy, ještě se u toho párkrát předjedou a v některých časech nejede nic.

Koho by zajímaly fakta o "výhodnosti" nedotované linky Praha - Ostrava pro státní rozpočet, tak jsou následující:
Před vstupem soukromníků stát platil ČD kompenzaci ve výši cca 20 mil. Kč ročně, dnes je to 20 mil. Kč ČD, 20 mil Kč LEO Expresu a asi 50 mil. Kč RegioJetu. Jediný rozdíl je, že dříve to byla kompenzace za celou linku (prostý rozdíl nákladů a tržeb), dnes je to doplácení státem povinných slev (především těch studentských). Nástup konkurence státu náklady na dopravní obslužnost nijak nesnížil, naopak s počtem spojů a cestujících se výrazně zvýšila. Jen se platí z jiného balíčku.
Čímž nechci nijak obhajovat ČD, máslo na hlavě mají snad všichni, ať už RJ se svými fiktivními studenty, nebo ČD a jejich běžná praxe přelévání peněz mezi linkami, jak se jim to zrovna v kterém kraji hodí. Ty čísla se nikdy asi nedozvíme s garancí přesnosti a pravdivosti.

K povzdechům, že ČD na některých trasách mají staré vozy: Ano, tak to skutečně je. Jednak z hlediska dopravce není reálné za nějakých 20 let obměnit celý vozový park, jednak vozy Bdmtee na S3 mají ten problém, že nejsou de facto tak staré, jaká je jejich morální zastaralost. Po technické stránce jsou ty vozy poměrně kvalitní. To, že interiér mají zoufalý, který za ty roky nikdo nijak nevyměnil, je věc druhá. Podle mě je to škoda, ty vozy by s jiným interiérem mohly udělat ještě hodně užitku.
Ale přesto, myslíte, že s jiným dopravcem by to bylo jiné? Ano, může se vypsat soutěž a za pár let tu skutečně budou jezdit nové elektrické jednotky, libovolného dopravce. To, že současné smlouvy nevyžadují nic lepšího, není přece vina ČD, ale kraje. A těžko se potom divit ČD, že s vozy nic nedělají, když kraj hlásá, že bude soutěž, ve které bude chtít pouze nové elektrické nízkopodlažní jednotky.

Na závěr se opět vrátím ke Švýcarsku, kde je běžné, že v rámci koncese dopravce přijde s vylepšením (nové spoje, lepší vozidla), ty zavede a následně při zvýšení počtu cestujících žádá objednatele o navýšení kompenzace. U nás asi nereálné...


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
No promiň, ale ty očividně ale absolutně nerozumíš situaci. Chceš mi tvrdit, že železnice je pouze na výdělek a jako služba cestujícím je zbytečná ? Že vlaky, které nejezdí plné je možno zrušit ? To ale potom můžeš zrušit tři čtvrtiny všech spojů. Tady přece jde taky o te komfort, aby lidi věděli, že to jezdí často a ne jednou za půl dne a když se něco stane, můžou jet dalším. A co je podle tebe špatného na 2,5 vagonovém vlaku ? Teď tam jezdí žlutej, vagonů má 6 a obsazenost fakticky stejná, viz zkušenosti některých diskutujících. O tvé naprosté nezasvěcenosti do situace mluví taky fakt, že naprosto ignoruješ to, že regionální vlaky OBJEDNÁVÁ kraj a ČD či jiný ddopravce jezdí OBJEDNANÉ výkony. Právě proto, aby ten vlak jezdil jako služba, jistota pro cestujícího, že když mu ujede, pojede brzy další a nebude muset jet autem. Víš vůbec,co znamená pojem závazek veřejné služby ?Takhle chceš tahat lidi z aut do MHD ? Co, kdybychom všechno řídili jako firmu, už můžeme stát, tak co třeba i železnici nebo autobusy, co ? Pokud je vytíženost pod 90%, spoje zrušíme, tratě zavřeme, za chvíli tím nikdo nebude jezdit, protože jen debil by jezdil vlakem, kterej jede jednou za půl dne. Už jsi někdy zkoušel přemýšlet nebo nedejbože zkoumat realitu ? Vřele doporučuju ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ať se to někomu líbí nebo ne, díky Jančurovi začaly ČD se sebou něco dělat. Příchod na trasu Praha - Ostrava znamenalo pro cestující snížení ceny a zvýšení komfortu (přechod Pendolín z trasy Brno - Praha na Ostravu). Na trase Brno - Praha je mnohdy uměle ČD zahuštěna trať vlaky, které bez dotací by nemohly jezdit, neboť jsou nevyužité a jezdí jenom proto, aby nebylo místo pro soukromého dopravce. Pamatujete na "Kauflanďáky"? Osobák, který jezdil tuším z Hrušovan do Kuřimi a vyhýbal se Brno hl.n. - jezdil přes dolní. Jako příklad současnosti uvedu Ex572 Josef Ressel. Tento vlak má bistrovůz s 1. třídou a dva vozy 2. třídy. Ano čtete správně - tento expres fakticky má pouze 2,5 vagónu! To je ekonomika!!! Co se týče osobní dopravy, na rameni Žďár - Břeclav jezdíme ve 27 let starých vozech, které NEPROŠLY žádnou rekonstrukcí. Proč? Protože zde není konkurence. Opět je zde zbytečné zahuštění tratě tzv. "čtvrtkami" Hrušovany - Tišnov. Většinou jede "plechovka" s dvěma vozy nebo motorová Regionova (pod elektrickou trakcí) a opět poloprázdné. Proč tomu tak je? Do roku 2019 mají ČD v regionální dopravě od krajů jistý příjem za vše co si navymýšlí. U rychlíků to konečně skončilo a to je jen dobře.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Jak to jen v tom Švýcarsku dělají, že to všechno tam jde... A ohledně zastaralého vozového parku: Jaký vozidlový park provozují soukromníci tam, kde provozují ČD zastaralý vozový park? No, žádný... Dokud nebude ministerstvo dopravy ochotno zaplatit lepší vozy, tak se na tratích, kde žádná konkurence nikdy nebude, nic nepohne. Ono se to pomalu děje, bohužel těch 40let ždímání a 20 let sra*í na železnici se nespraví za 5 let. Nebo si myslíte, že kdyby teď hned se vypsaly soutěže na všechny vlaky, že to soukromnící všechno přeberou a rázem budeme jezdit v novém a moderním?
Pravidelného dojíždějícího nepotěší ani jedno, jak nízká kvalita, tak i nutnost si kupovat každý den jízdenku, protože neví, kdy pojede domů z práce.
Takže konkrétně: Ondro K., eframmcbeth, ale klidně i ostatní, přáli byste si ten model MHD v Brně, kdy každá vozovna si jezdí svoje spoje a vzájemně si neuznává jízdenky? A to samé se teď děje na železnici, to je ten průšvih.
Jakub S: A já bych ještě dodal, že žádná divoká konkurence, jako je teď, všechno hezky vysoutěžit - tam ať si to konkuretni mezi sebou rozdají.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Vzájemné uznávání jízdenek (spíš ten jednotný tarif) utopie není. Je to výhoda, možnost si koupit lístek odkudkoliv kamkoliv v ČR, které nám je ukrajováno a což je vzhledem k cestujícím jednoznačně špatně.
Pokud chceme otevírat železnici konkurenci, je bezpodmínečně nutné, aby cenovou hladinu určoval stát a platila nehledě na dopravce na všech spojích veřejné objednávky.
(A ideálně v soutěžích zohlednit platy lidí, aby nenastalo něco podobného jako u autobusů.)

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 22 pro 2024 05:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]