Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
439
16 led 2015 11:18
Vzájemné uznávání jízdenek je utopie. Musela by se udržovat stejná cena, jinak by si lidi koupili levnější jízdenku a jeli dražším dopravcem (pokud by teda kvalita odpovídala té vyšší ceně). Pak by se to celé také nějak muselo evidovat. Nebo by musela na železnici vzniknout integrovaná doprava, jako je v kraji IDS JMK.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Otázkou je co zákazníka naštve víc, jestli vzájemné neuznávání jízdenek mezi dopravci a nutnost si občas předem koupit jízdenku, nebo morálně i technicky přestárlý vozový park a bídná úroveň služeb.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
eframmcbeth: Cože? Tolik nesmyslů už jsem nečetl hodně dlouho.
Cena u ČD je taky pevně daná. Jmenuje se obyčejné jízdné, nebo různé relační slevy (viz třeba Praha - Brno za 219). Pak existují slevy, které nikdo nikomu nenutí.
Cena u mezinároních jízdenek je daná taky ostatními dopravci, ČD nejezdí až do Budapešti. Mmch Brno - Budapešť rozhodně není 3500 Kč, ale asi 1200 (NRT jízdenka, tj. nejdražší last minute).
A srovnávat podle relace Brno - J. Hradec (ukrutně pomalá a ještě navíc mizerně trasovaná trať) relaci Brno - Praha je taky docela slušný jablka a hrušky. A jen tak cvičně, lístky na SA v konzervě jménem autobus (nad hodinu busem je podle mě pohodlnější i to pitomý béčko od ČD) na zítřek v relaci Brno - J. Hradec jsou za 150 - 170 Kč. Tak kde je ta pořád stejná cena?
Sorry, ale to už je druhý nesmysl (nechci říkat přímo lež). Bohužel těmito snadno usvědčujícími nepravdami docela ztrácíš důvěryhodnost [-( . Hele, radši zůstaň u kreslení schémátek, to ti fakt jde. Na železnici je divoká konkurence prostě mrhání kapacitou tratí a akorát k naštvání pravidelných cestujících. Viz ten příklad s "privatizovanou" MHD, co jsem psal dopoledne.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jasně, proto to nepovažuju ani tak za slevu, jako spíš za běžnou cenu...

U ČD si vyberu něco mezi "jezdím jednou za rok" a "jezdím prakticky denně" a hned mám představu, kolik za ty vlaky dám, zatímco u žluťáků jedna nebo sto cest za rok vyjde na pořád stejných 175 korun v nejnižší třídě...

Mimochodem, pokud si dobře pamatuju, tak jsem za svou kreditovou jízdenku platil. Nemyslím si, že tehdy v roce 2006 byly zdarma.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Jenže mezi těmihle zákaznickými kartami je jeden zásadní rozdíl. Kreditovou jízdenku SA získám za e-mailovou adresu. U ČD si slevu musím draze kupovat. Ano, ta cena mi upřímně přijde drahá — sice získám slevu a ve výsledku se mi to vyplatí, nicméně je to pořád "sleva za poplatek". Kreditová jízdenka SA je prostě zadarmo pro každého, klidně i na jednu jedinou jízdu.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
eframmcbeth píše:
Lístek stojí pořád stejné peníze a dá se koupit i 5 minut předem...
... když je k dispozici. Jinak máš smůlu a můžeš jít pěšky.

Ad zákaznické aplikace ČD vs kreditová jízdenka RJ: Kreditová jízdenka je možná stovnatelná s IN 25 a hodí se na "krátké trasy občas", ale RJ nemá nic pro pravidelné cestující na dlouhé trasy - ekvivalent IN 50 a IN 100. Jako cestujícího s IN 50 mě vyjde komfort první třídy z Brna do Plzně cca na tři stovky, v Regiojetu dám to samé jen za cestu do Prahy...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
A obecně ČD neustále nadávají, že jim soukromníci "lezou do zelí" ale přitom opravdu pro přilákání zákazníků dělají úplné ***. Nadávají, že SA chce jen ty "lepší a lukrativnější linky" jako Praha – Brno/Ostrava, ale sami se starají taky jenom o ně a na okrajové části republiky posílají šunty bez servisu.

Co si mám vybrat? 2,5 hodiny cesty za 120 korun s kafem, novinama, seriálem a internerem — nebo 3,5 hodiny v promrzlým dobytčáku bez jakéhokoliv servisu za 240 korun?

Vím, že je to má zkušenost s jedním konkrétním spojením Brno – J. Hradec, ale předpokládám, že nejsme v republice sami a podobně na tom budou relace i jinde. Mezinárodní linky, ať už do Vídně nebo do Budapešti, které znám, nebo do Krakova, kam jsme tenhle týden plánovali cestu — všude vychází SA cca na poloviční cenu s lepším servisem a rychlejší.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Naopak tohle bych viděl jako nevýhodu ČD — tam se cena mění x dní dopředu, neustále jsem nabádán ke kupování kartiček a k placení za slevy...
SA žádné kartičky nikomu nenutí (kreditová jízdenka je čistě fiktivní věc — nikdy jsem ji neměl a ti, kteří mají opravdu fyzickou kartu, ji mají jen proto, aby nezapomněli své zákaznické číslo — navíc se dá jezdit i bez ní). Lístek stojí pořád stejné peníze a dá se koupit i 5 minut předem...

A ceny u ČD jsou místy prostě až nesmyslné — zvlášť u mezinárodních jízdenek. Když mi jednou ujel bus do Budapešti a já potřeboval zpátky, tak mi paní na přepážce řekla, že sice vlak jede za půl hodiny, ale že lístek mě vyjde takhle na poslední chvíli na 3500 korun. Nevím proč. Tak jsem šel na stopa...

Prostě tahle monopolní zrůda potřebuje alespoň nějakou konkurenci. Ať už vlakovou, nebo busovou, ale potřebuje. Přinejmenším v rámci minimální motivace.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Spojení na trase Břeclav - Praha je na takové úrovni, že ji žádná konkurence nemá šanci překonat a je zde naopak nežádoucí. Na vysoké úrovni je jak po stránce intervalu, tak vozového parku, tak ceny.
Proč bych měl pokaždý přemýšlet, jestli daný spoj zajišťuje takový nebo makový dopravce a shánět lístky kdesi po internetu a ještě aspoň den dopředu? A ještě si pořizovat nějakou dobíjecí kartičku? A ještě to mít za větší peníze? Nezlobte se na mě, ale tohle je cesta zpět.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad Brno - Budějice - Plzeň: Tak, jasně, tohle je trať vhodná pro soutěž. Na komerční jezdění to není.

Ad konkurence: I současnou formu konkurence považuju za mnohem lepší, než bývalý monopol ČD. Za současný stav konkurence na oněch tratích může hlavně stát tím, že včas nevyřešil povinné uznávání jízdenek. Vzhledem k tomu jak se ČD snaží brzdit soutěže na rychlíky bych se vůbec nedivil, kdyby brzdili i tohle.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
michalk: Pražské zastupitelstvo kdysi snad uvažovalo o tom, že by tramvajovou dopravu mohli provozovat soukromníci, kteří by vzešli z VŘ. Vozidla, zázemí, koleje by zůstaly v majetku DP, resp. města a soukromníci by si je pronajímali. Naštěstí ten příšerný návrh neprošel. Otázkou je, nakolik to myšleno vážně.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Richie: Jeden o koze a druhej o voze... Že na místních S-bahnech nejezdí zrovna nejnovější výkřiky techniky je sice fakt, ale tím snad nejedeš Brno - Praha. Tam ČD nabízí minimálně srovnatelnou kvalitu (EC) nebo vyšší (railjet), jak RJ. A ten tě zas do Tišnova nesveze.

Brno - Budějice a podobné relace: Tam bude konkurence leda tak v případné soutěži, až (jestli) se ji ministerstvo dopravy odhodlá vypsat. Tam si taky stěžujte na případnou kvalitu vozového parku. Na takových tratích budeme vždycky závislí na objednávce od státu či kraje. Plné vlaky jezdí jen v pátek a v neděli. A že by se soukromníkovi rentoval jeden spoj denně v určitý čas? No, třeba jo, ale to je přesný příklad privatizace zisků a socializace ztrát. Já furt nechápu, co na té divoké konkurenci vidíte... Navíc je nemálo tratí, kde v současnosti jezdí moderní vozidla a k žádné soutěži nedošlo a soukromníci v divoké konkurenci taky nejezdí (namátkou třeba trať Kojetín-ValMez, Nezamyslice-Olomouc-Šumperk-Kouty, pražský S-Bahn, částečně ostravsko... A mohl bych ještě pokračovat.). Jestlivá to nebude spíš o penězích, kolik je ochoten objednatel pustit za nová vozidla. Jo, Brnu a okolí se moderní vozy až na výjimky vyhýbají. Tak aspoň poděkujte Škodovce za Poršata :-)

a konkrétně eframmcbeth: To Bdghmee tam přišlo čirou náhodou proto, že bylo zrovna po rekonstrukci z předchozích vozů BDhmsee, které tam předtím taky jezdily. A dle turnusu tam mají jezdit dodnes pravidelně na všech vlacích, takže asi stejně jak soupravy LF2+LF letos v létě na d-1 :-).

Citace:
ČD potřebují konkurenci a čím víc konkurence budou mít, tím líp.

Ano i ne. Konkurenci v soutěžích na jednotlivé linky či soubory linek ano. Divokou konkurenci, co probíhá na trati Praha - Ostrava/Brno rozhodně ne. Proč se tahle pitomost nepraktukuje třeba i v MHD? Kdyby došlo k rozdělení DPMB třeba na jednotlivé vozovny (5 soukromníků) a zároveň by se zachovaly současné jízdní řády, vznikl by ne úplně nepodobný příklad, jaký se stal teď na Praha-Brno. Tj. na většině linek by jezdili dva až tři dopravci, kteří by si vzájemně neuznávali jízdenky, předháněli se, kdo ho má většího, a tak podobně. Takhle si opravdu moderní dopravu nepředstavuju.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Takový vlak by se vyplatil možná v pátek. Dovolím si pochybovat, že v jiné dny by poptávka byla odpovídající.

A to je víceméně má zkušenost s touto tratí - v pátek a neděli odpoledne na mnoha úsecích (zejména Brno - Jihlava a Budějovice - Plzeň) po strop plné, vždy jindy relativně prázdné.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
ja taky neříkám, že by SA měl od zítřka nasadit vlaky na tuhle trať. Ano, myslím, že by se mu rentoval třeba večerní vlak do Budějic (poslední možnost se tam dostat je v 17:20 — odebral by tak zákazníky ranním spojům ČD... to říkám jako pravidelný dojíždějící). Už jen to zavedení busů na tuhle trasu bylo pro ČD konkurencí, a jak jsem psal, na půl roku to zlepšení přineslo. Alespoň nějaké.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já teda moc nevím, co by na této trati ta konkurence dělala... tam mají problém se vejít už vlaky, které tam jsou, a dovolím si pochybovat o rentabilitě oné trasy.

Já mezi Brnem a Plzní občas cestuju. Tuhle trasu jsem využil tuším dvakrát, pokaždé zejména kvůli tomu, abych se mohl vyspat v prázdném kupé 1. třídy (na což naopak oceňuju, že tam jezdí staré A, ve kterém se spí dobře - prakticky všechny ostatní vozy 1. třídy jsou tragédie). Jinak tuhle trasu nevyužívám, zejména kvůli tomu, že
- Přímá trasa do Plzně je i s hodinovým čekáním v Praze o hodinu rychlejší,
- na části trasy mezi Brnem a Budějovicemi bývá tolik výluk a tolik NAD, že mi to obvykle nestojí za to.

Neříkám, že konkurence ne, ale nějak si ji na této trase nedovedu představit, z pohledu rentability i kapacity - pro ně jsou konkurencí spíš ty autobusy, než jiné vlaky.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ten Bbdgmee pro invalidy nám tam dali úplně náhodou zrovna v době, kdy SA rozjel linku Brno-Třebíč-JH/Tábor-Budějice. Nikdy předtím tam nic takového nejelo ani náhodou. Dodržovali to asi tak půl roku. Jeden vůz s elektrikou a normálním sezením z celého vlaku. Samozřejmě že dneska je zařazen už jen cca do poloviny souprav, protože prostě proto...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
ČD potřebují konkurenci a čím víc konkurence budou mít, tím líp.

Stačí se podívat na tratě kde ČD přímou konkurenci nemají. Viz. třeba výše zmíněná relace Brno - České Budějovice - Plzeň, kde nejezdí téměř nic, než 40 let staré vozy a jedinou světlejší výjimku tvoří řazení jednoho Bbdgmee pro invalidy, tedy pokud místo něho ČD nešoupnou BDs.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Doplním ještě poznámku o obsazenosti pondělního spoje v 06:09 ze šalingradu. Do MuN jsem byl v kupé sám, tam přistoupila jedna ženština, v ÚnO další kousek a v Pardubkách ještě jeden Pax. Takže zaplněnost kupé ze 2/3. Další jsem nekontroloval a nevím, jak na tom byl velkoprostor a vyšší třídy, ale náhled na rezervace busů odpovídajících času odjezdu vlaku, tedy 06:00 a 06:30 naznačoval, že jednotky Paxů se přesunuly do vlaku. Uvidíme, zda přesun bude pokračovat.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
prototyp401: To mně mluví přímo z duše.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ono je třeba zmínit také to, že ta výše zmíněná akční cena na trať Brno-Praha nevznikla jen tak sama od sebe, šlo tehdy o reakci na autobusovou konkurenci - pravda tehdy ještě nikoliv ve žlutém podání. Proto tedy už dnes není tak moc kam jít dále, trasa Brno-Praha je vysoce konkurenční už dávno, jen je třeba kromě kolejí započítat i silnici. Rozhodně tedy neplatí to, čím se ohánějí redaktoři Alarmu v článku odkazovaném výše.

Viz trochu archivní: http://www.horydoly.cz/turiste/praha-82 ... 40-kc.html


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Dle mého názoru je Žluté mámení krásný článek, který tak nějak asi nejrealističtěji vystihuje celou situaci kolem rozmachu soukromých dopravců.
Ad zaplněnost Regiojetu - to si sedne... a možná tomu pomůže omezením některých autobusů na Prahu.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No, jde asi spíš o to, že zrovna na Brno-Praha ČD nemají co zlepšit. Jezdí tam v podstatě to nejlepší co mají za hodně slušné ceny.
Několik spojů Jančury je podle mě fajn pro občasné cestující (kteří si navíc rozumí aspoň trochu s internetem), ale pro pravidelné cestující a pro náhodné cestující (to jsou ti, kteří neřeší dopředu místenky a takové věci), takže všichni, kteří chtějí volnější jízdenku, pravděpodobně jsou výhodnější ČD.
Jsou to v podstatě odlišné produkty, dle mého názoru necílí na uplně stejnou kategorii cestujících. Respektive ČD tak nějak cílí na všechny, poněvadž musí, jelikož jezdí v závazku veřejné služby a je jejich povinnost vzít všechny, co si zaplatí. Narozdíl právě od Regiojetu (+ jeho image, není zas o tolik lepší, ale má slušné PR).


Offline
1591
18 led 2009 10:06
A jak se jezdí doteď... Podle mě jediný rozumný vlaky ČD jsou Pantery, všechno ostatní je hnus, i ty smradlavý pískající rekonstruovaný vozy na S4/S41 třeba, o kožence na S3 ani nemluvě.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Konkurence je potřebná, aby to mělo dopad na lepší kvalitu služeb.
Lidi mají velice krátkou paměť a zapomínají jak se třeba jezdilo ještě před pár lety.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Já teda rozhodně Jančuru na železnici nevítám. S ČD jezdím trasu Brno - Pardubice za 95 korun, až na Lesnou za stovku. Jančura si za stejnou cestu se stejnou slevou řekne 148 korun. Su tedy naštvanej, že Českým drahám krade spoje.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 10:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]