Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 205    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 205  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Půlení zastávek dělaných na 2 KT8 v době kdy na nich jezdi a nejméně 10 let jezdit bude 1 Kt8 je naprosto v pořádku, ale stejně tak je v pořádku takový přechod zrušit v tom nepravděpodobném případě, ze by ty dlouhé soupravy začaly být provozovány. Ale je fakt, že by to pak chtělo ty přechody nějak zabezpečit, když rychlodraha, tak pořádná.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
To se těžko diskutuje, když pokaždé píšeš něco jiného.
Citace:
Eda: Kde jinde? Na obou koncích zastávek. Byly by tam tím pádem 2 přechody. Tzn. ti, co vystupují z konce šaliny by mohli přejít na druhou stranu a ne prodírat se haldama pomalých lidí.

Tohle fakt není Hrnčířská. A Hrnčířská není ani to, co popisuješ v tom nejnovějším postu.

Možná by sis měl nejdřív rozmyslet, jak to vlastně myslíš a až pak něco psát.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Eda: Tohle je jeden z těch momentů, kdy bych to nejradši nakreslil, protože fakt nevím, jak to mám popsat. Protože podle toho, co jsi napsal, myslím, že jsem nebyl pochopen.
Zkusím to ještě jednou. Nástupiště zastávky je dlouhé řekněme 45 m. Jedna zastávka je směrem do města, jedna směrem na okraj. Oba konce zastávky jsou spojené přechody. Takže se zastavuje tak, že se šaliny trochu minou, pokud tam budou obě. Vlastně… podobně to je na Hrnčířské. Například. No, a střed takovéhle zastávky (obou), tzn. 22,5 m vzdálenost od označníku, je tam, kde je v současné době ten přechod. Tím pádem oba současné označníky se kousek posunou ve směru, kam to od nich jezdí. A jasně, jak šalina pojede, tak ten první přechod bude míjet ve větší rychlosti, to jo. Ale toho se prostě nezbavíš. Lidi prostě… musí dávat bacha, no. Pokud má někdo sluchátka, nerozhlíží se a šalina ho sejme, tak… nevím, nenapadá mě říct nic jiného, než že jsme se zbavili špatných genů.
(A teď čekám, jak do mě někdo půjde. :D )

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nakaši, Kari: Pokud budou přechody dva, tak jeden přechod tramvaj bude míjet v plné rychlosti. A stávající jeden přechod zůstane stejný, jako je teď. To rozhodně bezpečnější není.

M: To je přístup jak prase. Místo toho, abychom se snažili cestujícím cestu ulehčit, tak jim "schválně" budeme vnucovat tu pomalejší cestu? Tak to navíc úplně nefunguje. Lidi si tu kratší cestu stejně nějak najdou. Buď podlezou nebo přelezou zábradlí. Nebo ho obejdou. A je mnohem lepší mít přecházející cestující na přechodu, kde se s tím dá počítat, než 50 metrů za zastávkou, kde končí zábradlí. To mi připomíná situaci, kdy si lidé v Bohunicích na jednom místě vyšlapali "zkrácenou cestičku" trávou a MČ místo toho, aby ji nějak hezky vydláždila, tak tam dala zábradlí. Samospráva (potažmo městské firmy) je tu pro lidi, ne naopak...


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Ten přechod je bezpečnější než nadchod či podchod,které jsou na všech těch zastávkách jeden či druhý? Já si myslím že je to jen vlez do zadnice aby cestující nemusel udělat krok navíc. Bohužel když se sjedou pak dva vozy, nebo dvě soupravy, nevejdou se do zastávky.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Eda: Kde jinde? Na obou koncích zastávek. Byly by tam tím pádem 2 přechody. Tzn. ti, co vystupují z konce šaliny by mohli přejít na druhou stranu a ne prodírat se haldama pomalých lidí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Eda píše:
Z hlediska bezpečnosti je to půlení zastávek naprosto logický a pochopitelný krok.

No, ne tak na podzim, kdy padá listí a řidič se často modlí, aby ten vůz zastavil u označníku a nevjel na přechod, kde těsně před čumákem tam přecházejí lidi, kteří si myslí, že za označníkem je neviditelná zeď.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
A kde jinde by ten přechod byl, když ne v půlce zastávky?


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ty zastávky jsou v drtivé většině rovné, tak v čem je problém s bezpečností? Třeba na Běloruské nebo Novolíšeňské mi to půlení zastávky přechodem nebo označníkem přijde jako vyložená pitomost.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Z hlediska bezpečnosti je to půlení zastávek naprosto logický a pochopitelný krok.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ten Lískovecký konec (Nádraží až Lískovec, smyčka) mi je znám až příliš dobře. Pak to, co je ještě „v centru“ (nádraží až Životského), to taky znám. Dál, na Líšeň jsem nejezdil. Ale nemám problém s uvěřením, že to tam je doopravdy takhle. Kdysi dávno jsem tam párkrát jel, a už si to moc nepamatuju. Každopádně, přišlo a stále mi to přijde nelogické. Nebo to, jak se na Krematoriu rozšiřovala zastávka. Co má 50 m, aby se tam vešly KT8. :D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Projeď si celou osmičku a takto blbě upravených zastávek najdeš celou řadu. Masarova, Novolíšeňská, Bělohorská, Krematorium, Běloruská, Švermova, Dunajská.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ty půlené zastávky v Lískovci, to je fakt totální blbost. Trochu to posunout, a vejde se tam v pohodě daleko větší šalina.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Zrovna větev na Líšeň a Lískovec vůbec nevyužívám, ale v čem je problém? Ve snížené hraně patníku uprostřed zastávky? To by snad neměl být problém, když na Mendláku jsem dneska vystupoval rovnou na cestu (tak jako na spoustě dalších míst v Brně).
edit: jestli jsem teda pochopil, že by snad měl být s tímto: https://mapy.cz/zakladni?x=16.5732145&y ... d=15205880 (zast. Švermova).


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
No ony ty zastávky většinou jsou dostatečně dlouhý, ale někdo před časem vymyslel, že v půli musí být přechod, protože nadchody a podchody jaksi cestující z lenosti nehodlají používat a tím se všechny zastávky zkrátili o polovinu, někdy i víc.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No, tak to by se ale mělo už začít. KT8 má 30,3 metrů. I ty bratislavké 30T mají 32,5 metru. A myslím, že bude zájem kupovat obousměrné tramvaje co nejdelší v rámci možností.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Přidání 4. článku je neprůchodné už jen kvůli servisnímu zázemí dílen a vozovny.
Navíc s přidáním článku byť k jediné tramvaji na lince 8 by se musely upravit téměř všechny zastávky v Líšni, Bohunicích a Lískovci, aby se tam taková tramvaj vešla.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Opět musím souhlasit.
Jenže, než to napíšou jiní, tak to napíšu já. Pro dlouhé šaliny údajně nemáme zázemí. A i kdybychom měli, kapacita vozoven je vyčerpána. Tzn. pokud chceme nové stroje, jakože… ano, chceme, tak bychom měli nejdřív postavit novou vozovnu (kolik to tak může stát? 2×10^9 Kč?). Což je téma samo pro sebe. Pak je potřeba opět vytáhnout peněženku a koupit nové vozy. Časový horizont? Nikdy.
Klidně mě opravte, ale to je dojem, který jsem získal díky zdejšímu fóru a tím, že žiju v téhle realitě.
Oproti tomu, pokud bychom přidali další článek do KT8, což je IMHO stejně reálné, jako to, že pomocí mé vesmírné lodi na oběžné dráze odcestuji do jiné galaxie, tak bychom nemuseli nutně potřebovat novou vozovnu, tohle by se tam možná ještě dalo namáčknout. Ale dalším problémem bude to technické zázemí.
Takže zkrátka jsme v bezvýchodné situaci a je asi na čase začít bombardovat vedení města s žádostmi o stavbu nové vozovny pro šaliny, ideálně kombinovanou s trolejbusama, protože linky 25, 26, 31 a 33 potřebují být plně obsazeny kloubovými vozy.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Delší tramvaje jsou potřeba o tom není sporu. Jen si myslím, že by bylo lepší koupit nové, než prodlužovat spolehlivé KT8, ze kterých by stejně vznikla akorát prolízačka.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
MartinV: Mně se líbí, jak jsi napsal přidání dalšího článku. :-) Jak jsem to četl, tak jsem si říkal, že existuje důvod, proč tomuhle NE. Já ho sice na rychlo z hlavy nevím, ale důvod tu bude.
A pak ho někdo napsal. :D
Ale jsem rád, že nejsem jediný, kdo konečně říká jádro té mé myšlenky: intervaly zkracovat nadále nezle, potřebujeme prodloužit šaliny.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jednak to není otázka dneška, ale do budoucna, jednak předpokládám, že se kapacita linek bude muset zvyšovat - a někde už intervaly nezkrátíme. Přizpůsobení vozovny by samozřejmě bylo potřeba, o tom žádná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Přidání 4. článku je neprůchodné už jen kvůli servisnímu zázemí dílen a vozovny.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdyby měla další modernizace proběhnout podobným způsobem, jako pražské, nemusely by být KT8 špatnými vozidly i v budoucnu, případně s přidáním dalšího středního článku navíc (je otázkou, jestli by při čtyřech článcích mohl být prostřední podvozek nehnaný). Brněnská modernizace byla taková...levná.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Ah tak. To pak jo. No, myslel jsem, že spíš než vyhazovat, tak nahrazovat.
Úvrať u Kampusu bude pro linku 8, ne? A z Osové to je vzdálenostně stejně, jako do Lískovecké smyčky, ne? Nebo alespoň velmi podobně. Jestli tam bude potřeba navíc 1 kurz, tak je to moc.
K navyšování početního stavu obousměrných vozů: to by byla snad potřeba nová vozovna, ne? :D
M: Je strašně super, jak jsi řekl, že v Evropě máme milion druhů obousměrných šalin, ale k nám se samozřejmě nedostanou. :-) Přesně tak.
To, co je v Bratislavě by bylo fajn i tady, i když nejspíš bych měl výhrady vůči interéru, snad i celkové kapacitě. Ale bilionkrát lepší, než KT8. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Obousměrných nízkopodlažních tramvají se vyrábí po Evrpopě milion, otázkou je, zda se k nám dostanou, odpověď je ne, takže leda Škoda. To co je v Blavě není špatný a na 8 by se to klidně hodilo.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 205  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 03:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]