Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A možná taky co nejdřív, takže při výjezdu z vozovny. Ale bylo by samozřejmě lepší, kdyby bylo topnic víc, a teplo by tak bylo ve voze rovnoměrné.
[rejp]při menším počtu topnic si na druhou stranu může cestující vybrat, jestli chce být v chladnější části vozu, nebo se chce ohřát[/rejp]


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tipl bych si, že to bude jako s topením v ve Variích, 13T5, 13T6 a reko K2. Topení vůz dokáže vytopit, ale musí se zapnout naplno, nebo nějakou vyšší intenzitu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ještě jednou se vracím k tématu topení. Dnes ráno stejný čas, venku -4C, nastupuji do KT8 a EJHLE, v šalině teplo. Vystupuji a dívám se, 1727!!! Ano ta 1727, která naposledy netopila a řidič větral. Znamená to, že stávající topení umí vůz vytopit a chyba je jinde. Je možné, že tyto šaliny, díky dveřím na obou stranách a vysávání vzduchu ze salónu ventilátory v bočnicích, potřebují zapnout vyšší level než ostatní typy. Je možné, že na to mělo (má) moje opakované upozornění DPmB, že zima je pouze v KT8, což mi potvrdili i známí a problémem se DPmB zabýval. Nevím, nerad bych se mýlil, ale že se začalo topit jsem pocítil už o víkendu, včera odpoledne a dnešní ráno mi to potvrdilo. :applause:


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Klasika. Asi averze k oranžovému tlačítku. Zelené je přece hezčí.
Tady v Pardubicích je to ještě horší. Poptávku mají všechny vozy kromě snad kromě 14Tr a možná nejstarších citybusů, ale nepoužívá ji vůbec nikdo. Za celou dobu, co tu su, ji někdo použil asi ve dvou případech. Jinak vždy otvírají druhé a třetí (a čtvrté) dveře. Před prvními musí člověk chvíli stát, aby se otevřely.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Tak mám takový pocit, že tuto diskuzi četl řidič dnešní 1727 a náramě se dnes bavil sarcastic , jinak si to nedovedu vysvětlit. Jako obvykle zima, dveře otvíral na každé zastávce všechny bez poptávkového systému, i když nastupovali jednotlivci a na Nových sadech celá šalina otevřená a čekal na zelenou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
ds píše:
doporučuji teď v zimě svézt se 1525, to topení na pr.... je opravdu nepřekonatelné :)


Já to říkám pořád, díky bohu za ty nové kvalitní šaliny.
To se s těma starejma verglama nedá vůbec srovnávat. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
doporučuji teď v zimě svézt se 1525, to topení na pr.... je opravdu nepřekonatelné :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Po letním evergreenu na téma klimatizace přichází zimní pokračování na téma topení. Aneb za cenu 10 ročních šalinkaret si kupte ojetou fabii s klimou a topením, na poskakování po městě to stačí. Motivace pro řidiče do MHD jak sviň...:) Co dodat...

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Miky píše:
Ke kačenám jenom poznámka na okraj - je potřeba neplést si sání vzduchu k ventilátorům (tmavě šedá bedna pod oknama) a topnice (světle šedá bedna pod sedačkou).

To si nepletu, ale možná, "že jsme doma"! Takže "teplý" vzduch ze salónu je nasáván k ventilátorům, v salónu vzniká podtlak a je nasáván mrazivý vzduch z venku. Už se nedivím, že tam bude zima furt.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Lepší zima nežli přetopeno. S dimenzováním topení ala DPMB stylem “když už je náhodou výjimečně vytápěno dostatečně, tak vám jde horký vzduch přímo na hlavu“, je mi milejší, když tam je zima... :-)
A zlatý zrychl. Tam se sice nedalo vedrem vydržet, ale aspoň mi nebývalo zle, protože teplo šlo tam, kam má jít, na nohy a spodní část těla...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ke kačenám jenom poznámka na okraj - je potřeba neplést si sání vzduchu k ventilátorům (tmavě šedá bedna pod oknama) a topnice (světle šedá bedna pod sedačkou).

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Třeba LF2 má 2 topnice na 1 článek, takže se není co divit, že je v nich zima.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Taky se přidám k těm, co říkají, že v KT8 je zima. Minulé 3 zimy, co jsem jimi jezdíval, jsem tohle zažíval pokaždé. Jen mě to bylo nějak vcelku jedno.
A jejich dveře? Jo, je to doopravdy takové, že tam prst strčíte, bez problému. Po stranách těsnění žádné, mezi křídly to taky není nejlepší.
Chladno je také ve Variích, což mi přišlo zvláštní. Tady bych očekával, že to tak nebude. Naopak teplo ve starých T3 a K2 bych taky nečekal.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Díky za podobné ohlasy, že to není jen můj pocit. Pamatuji, že někdy v K2 se zrychlovačem to byl pravý opak. Venku 5-10C a ve voze to bylo na trenky!


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Mám podobný pocit. Kachna, včera ráno, z průduchu, co se tváří jako topení, jde vzduch. Studený. Den předtím taktéž. Dveře se ani otevírat nemusí, zavřenými jde bez problémů prostrčit prst, takže průvan během jízdy. Pokud by si to nějaký masochista chtěl vyzkoušet na vlastní kůži, tak to byla nějaká kachna na včerejší a předvčerejší d-3, pravděpodobně 1704.


Offline
809
25 led 2006 09:46
Nedá mi to, abych po dnešním zážitku z cesty do práce taky nezareagoval. Přijela mi 3508 s vypnutým topením, ve voze kosa jak v ruským filmu. V Pisárkách jsem to nevydržel a raději vystoupil. Následně přijela 30Tr, topení sice hučelo, ale ve voze byla akorát nezima (to se teplem nazvat nedá) a ledové plastové sedačky (ono ty topnice v sedadlech u T3 zas tak blbej nápad nebyl). Fak dobrej postup, jak z MHD vyhnat další cestující do aut.
Snad podle nějaké normy má mít vzduch vystupuijící z fukarů max. 60 stupňů C, což je slabota - zlaté T6 a T3R se sálavým topením. A dalším zlepšením je samozřejmě centrální vypínání topení dispečinkem při překročení odběru čtvrthodinového maxima proudu. Tohle zaplatit z dotačního programu, a ještě to prezentovat jako přínos pro cestující, může opravdu jen ignorant.
Je zajímavé, že v jiných městech jsem tepelnou nepohodu ve vozech MHD nezaznamenal.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ve voze je 8 topnic, což je v porovnání např. s Varii dobrý. Topení má 3 stupně, pokud jede naplno, dá se to, pokud nejsou extra mrazy a moc se neotevírají dveře. Topení střechou ale taky nebyla žádná sláva.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Chtěl bych se zeptat, proč KT8 (všechny) tak blbě topí nebo spíš netopí. Jezdím z Bohunic před 6., venku -5C a v šalině jak v mražáku, přitom fukary pod sedačkama jedou. Manželka jezdí kolem 7:30 a to samé, ptá se proč v 8 musí být zima, když jinde topí? Stěžují si na to i známí, takže to není ojedinělý problém. Souvisí to s GO, kdy vytápění ze střechy bylo nahrazeno fukary pod sedačkami? Ptám se tady zasvěcených nebo těch, kteří dělají přímo u DPmB, zda můžou pustit do éteru trochu tajemna. Na infolince jsem se už jednou ptal a odpovědí mi bylo, že řidiči temperují tuším od +4C, šaliny +8C (tak nějak) a mám si stěžovat u řidiče, bla, bla, bla. Když slyším, že jedou fukary, tak nebudu otravovat řidiče, který má už tak svých starostí dost, protože si myslím, že je to spíš nedostatečným výkonem fukarů vůči prostoru, který mají vytopit. Mýlím se?


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pupa píše:
...milý hlas paní Černocké.

No vidíš. Když nahrazovala pana Křapu, psal se asi rok 2003, říkali jsme jí "plechová baba".


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Dnes na d - 8 ve 1737 byl slyšet milý hlas paní Černocké.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
manil - díky za vyčerpávající info! :-)

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Janatak píše:
Měl bych otázečku ohledně generálek u eNkových kačen, nebylo v plánu mírně změnit vizáž xichtu, neboli čel ve smyslu přidání denního svícení pomocí ledek, nebo tak podobně?

V první fázi návrhů se počítalo s výměnou reflektorů za LEDky dle Varia. Pak to padlo, pokud si dobře pamatuju kvůli tomu, že na těleso LEDky v čele by nebylo místo + se možná chtělo předejít překonstruovávání předního čela atd.

ad denní svícení:
Dnešní tramvaje mají denní svícení všechny. Pokud nejsou zapnuta obrysová světla a je navolen směr, svítí jen čelní reflektory. Speciální lampy pro denní svícení mají z tramvají jen 13T6.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
A pak jsou experti, kteří se nebojí ho použít třeba o půl jedenácté večer.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Zbytečné, stejně většina řidičů denní svícení nevyužívá...


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Měl bych otázečku ohledně generálek u eNkových kačen, nebylo v plánu mírně změnit vizáž xichtu, neboli čel ve smyslu přidání denního svícení pomocí ledek, nebo tak podobně?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 09:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]