Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 11 z 152    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 152  Další
Autor Zpráva
Offline
124
18 čer 2015 20:20
brnpat píše:
... takže se přistoupilo na mnohočlen. ...
Který ovšem do doby, kdy v Praze se zavedly pantografy, stejně nebylo možno prakticky využít.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
MKzB píše:
... Při vývoji typu T1 v Praze se počítalo, že bude taky v provozu s modernizovanými Krasiny. První série T1 k tomu byly dokonce uzpůsobeny. Ale díky větší hmotnosti asi na konec došli k tomu, že je lepší mít všechny podvozky hnané a další série T1 už měly mnohočlen. ...
Trošku zavádějící tvrzení, já to slyšel jinak. T1 byl koncipován jako sólo vůz, protože si tehdy vymyslili, že kapacitně a vyšší cestovní rychlostí je schopen nahradit na lince soupravy dvounápravového motorového a vlečného vozu. Souběh T1 a dvounápravových vozů ukázal, že tehdejší předpoklad byl mylný. DP mělo snahu situaci řešit pomoci vlečných vozů za T1, což se ukázalo též jako slepá ulička, takže se přistoupilo na mnohočlen. I v Brně nebyly schopné sólo T2 nahradit dvouvozové soupravy dvounápravových vozů, natož třívozové, takže záhy se konaly pokusy o provoz dvojčaty T2, což brzo opuštěno, protože dvojčata byla rozpojována a znovu spojována bez patřičného seřízení, takže tehdejší brněnská spřáhla měla velice omezenou životnost, kováři nic jiného nedělali, než opravovali spřáhla. Proto se zavedl provoz dvou T2 jedoucích za sebou a bylo po úsporách jízdního personálu.
MKzB píše:
... VarioLF2 by mohlo mít střední podvozek běžný, ...
Ondra K. píše:
... Kdyby LF2 měla střední podvozek bez motorů umožňující zachovat nízkou podlahu i v kloubu, hned by to byla mnohem použitelnější tramvaj.
S těmito tvrzeními nelze nic jiného, než souhlasit. Jenže to má háček, dle tvrzení na netu ing.R.J. (zvaného Jenki) není v nízkopodlažním běžném podvozku místo na kotouč brzdy o dostatečném průměru (viz VV60LF, které na brzdy v Brně pohořely). Takže díky neschopnosti konstruktérů vozí LF2 zbytečně cca 5 tun navíc.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kdyby LF2 měla střední podvozek bez motorů umožňující zachovat nízkou podlahu i v kloubu, hned by to byla mnohem použitelnější tramvaj.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Hlavně, nevím, jak moc bych bral Pchjongjang nebo celý KLDR (což není L, D ani R), jako jakýkoliv příklad. Sorry, odbočení.
Ne, to, že KT8 mají všechny podvozky hnané, jde zjistit jednoduše, a sice stát nad tím podvozkem. Což je něco, co se stane snad každému z nás. Tam to pak jde hezky slyšet.
Proč K2 a kapacitně podobné vozy v Praze nejsou, to mě taky poměrně zaráží. Nikdy jsem to nechápal. A i když jsem tam byl, tak jsem jel třeba něčím, kde by K2 stačila.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
xxx píše:
M: Ne, měl jsem za to, že kačena má střední podvozky běžné, tedy že má jenom dva hnací podvozky. A že i ten druhý hnací podvozek v KLDR z úsporných důvodů vyměňovali za nehnací.


Tak KLDR potažmo Pchjongjang je rovinatej, takže tam to nevadí.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
M: Ne, měl jsem za to, že kačena má střední podvozky běžné, tedy že má jenom dva hnací podvozky. A že i ten druhý hnací podvozek v KLDR z úsporných důvodů vyměňovali za nehnací.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
brnpat a běžné podvozky:
Při vývozi typu T1 v Praze se počítalo, že bude taky v provozu s modernizovanými Krasiny. První série T1 k tomu byly dokonce uzpůsobeny. Ale díky větší hmotnosti asi nakone došli k tomu, že je lepší mít všechny podvozky hnané a další série T1 už měly mnohočlen.
Vývoj typu K1 (předchůdce K2) byl ryze z důvodu potřeby zvětšit kapacitu tramvají při zachování stejného počtu personálu - řidič, průvodčí. Nevím, proč se K2 neuchytily v Praze, když v Brně zvládají i větší kopce (Pekařská, Masarykova čtvrť). Zato v placatém Sarajevu s nimi byli spokojeni a jejich modernizovaná SatraIII (obdoba K3R) má dokonce dva podvozky běžné, takže adheze pouze 50%.

VarioLF2 by mohlo mít střední podvozek běžný, a furt by na tom bylo lépe, než VarioLF1 s vlekem. Možná šlo o možnost unifikace dílů s Variem LF3. (uznání pevnostních zkoušek apod.)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Taky jsem si myslel, že tenhle fakt věděl každý. Stejně tak, jako to, co píše brnpat.
Nehnanost všech podvozků na K2 bych přisuzoval tomu, že ta šalina nebyla tak těžká, že se chtělo ušetřit a zjednodušit a že ty 2 podvozky to prostě utáhnou.
Hnanost všech podvozků na LF2 mi přijde ale jako daleko lepší rozhodnutí, lepší adheze apod., a pokud je potřeba, tak prostě motory ze sebe nevydají tolik.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
XXX : si děláš srandu že jo? Nevěřím, že jsi to nevěděl.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Ano, KT8 je v podstatě dvojče propojené středním článkem.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Počkej, kačena má čtyři hnací podvozky?


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Nepamatuji, že by se něco podobného kdekoliv řešilo. Takže o problému se dají říci jen spekulace. Výzbroj se zrychlovačem byla pravděpodobně koncipovaná jen pro 2 podvozky a zesílením odporových pásků byla schopna zvládnout i větší odběr proudu zapříčiněný větší hmotností vozu článkového. Dovedli vyrobit fungující brzdy pro jalový podvozek. Získali jalovým podvozkem (na rozdíl od KT8) rovnou podlahu v kloubu.

Podobně by se dalo zeptat: Proč LF2 vozí skoro zbytečných 5 tun? Proč vozí navíc kontejner s výzbrojí a motory na jednom podvozku, když výzbroj je předimenzovaná? Klidně by stačily 2 motorové podvozky. Vozí to proto, že výzbroj s asynchrony má nepříznivý průběh točivého momentu? Vozí to proto, že se neumí vyrobit fungující brzdy pro jalový podvozek? Bylo jednodušší mít všechny podvozky motorové, než vyvíjet vůz s jalovým podvozkem (vývoj by vůz prodražil, že vůz s všemi hnacími podvozky vychází laciněji?)?


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Možná se to tu už řešilo, zajímalo by mně, proč ČKD dělalo u K2 prostřední podvozek jako nehnací, případně dopravní podnik je dodatečně neosazoval pohonem, když KT8 je hnací má. Je to z důvodu, že při výrobě byl požadavek co nejlevnější cena a poměr výkon/cena při dodatečném osazení by byl neekonomický? Nebo původní zrychlovač by neunesl takovou proudovou zátěž?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
1120 právě tažena 1584 z Pisoárek pryč. Finíto?

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Rozdíl je v lepší a snazší regulaci a hlavně ve skluzové ochraně.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kari - jasně, i ten Progres u K2 nicmoc, pořád trvá věčnost, než se šalina rozjede. Pořád lepší alespoň co do výkonu, soudě dle nasazování těchto strojů na kopec do Masarykovy čtvrti. Obyč K2 sem nejezdí K2P jo, v čem je vlastně rozdíl? I čistokrevné K2R sem nejezdí, i když v létě se tu objevovaly.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Progress je v pohodě, svez se s T3P. V pohodě není, že v kloubáku jsou hnaný jen 2 podvozky, to dělá tu mizernou dynamiku jízdy.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Janatak píše:
Zeptal bych se, ve světle plánů s prodejem K2R do pryč, co se plánuje v blízkém budoucnu s vozy K2P? Výzbroj Progress pro nějakou dynamiku jízdy vozu ok, ale přidaná hodnota komfortnějšího interiéru pro cestující veškerá žádná.

kloubák a dynamika jízdy? sarcastic ani ten Progress není žádná výhra. Ještě tu nějaoku dobu pobudou, ale výhledově (+- 5 let) se nějaké nové tramvaje za zbylé kloubáky plánují ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Zeptal bych se, ve světle plánů s prodejem K2R do pryč, co se plánuje v blízkém budoucnu s vozy K2P? Výzbroj Progress pro nějakou dynamiku jízdy vozu ok, ale přidaná hodnota komfortnějšího interiéru pro cestující veškerá žádná.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Kari:
Dopravní podnik do toho sám nepůjde, proto hledá investora, který by přestavbu tramvaje zafinancoval a podílel se na provozu. Viz webové stránky DPMB...


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Bordel vagon sarcastic

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Staník píše:
Zdeněk... Myslím, že vůz 1066 by měl být "přímým aktérem" projektu DPMB s názvem "Kavárenská tramvaj". Pokud z toho tedy nesešlo...

V době, kdy se v podniku šetří na všech možných i nemožných místech se budou vyhazovat prachy za rekonstrukci na další vůz, který bude - už dle své podstaty - víc stát ve vozovně, než vydělávat? Je mi z toho na blití. Co bude příště? Pekárenská šalina s rozvážkou teplých houstiček, či snad bordel vagon, aby si všichni přišli na své?


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jura: Je to v pořádku, nemusíš chodit ani na oční, ani do blázince.
Na K2 1110 se v roce 2000 zkoušely dveře dvou výrobců. Druhé dveře byly polské výroby, třetí SKD. Po asi roce zkoušení byly polské nahrazeny původními a SKD dveře tam už zůstaly.
Podobně je na tom K2P 1097. Pa tři GO dostala dveře Pars komponenty. Při nehodě v Bosonohách, kdy do ní najela zezadu 1722, byly zničeny zadní dveře, takže byly nahrazeny původními.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Úplně. Viz. diskuze o pár příspěvků zpět.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

211
24 lis 2015 22:09
Ty dvě K2R 1039 a 1079 dojezdily úplně? nebo čekají na nějakou opravu, díl ? :) S 1039 tam včera popojížděli, ale posunuli ji jen o kolej vedle. :D


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 152  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 17:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]